Vill du dela med dig av vilket inlägg som du syftar på här? :)
Ursäkta sent svar, har inte haft tid att leta upp citat.
Hm? Då gäller det ju att snurris är ondare än LenaH, annars är det ju inte till godas fördel att inte jämna ut?

Jag hänger inte med på hur snurris blev så misstänkt.
Då svarar LenaH och vid den tidpunkten litade jag inte på henne, men såg hennes svar som att det var rimligt att inte anta att Snurris var siad ond av Yem, särskilt som jag inte uppfattade Yems inlägg som typiskt siaraktigt (men, har ju inte spelat med henne förut och med tanke på ingen ängel fanns ju anledning att vara försiktig).
Jag hänger inte heller med på hur Snurris blev skum men ser det som en enkel väg för ulvar med posse att få ut en god.

Jag vill syna cirkus ikväll för om hon är ulv så undrar jag om @Hedinn säger bä.

Jag har ju röstat?

Jag tror mer på @cirkus som ulv än @Snurrfian .

Dig är jag inte så säker på eftersom jag inte spelat med dig tidigare men hittills har jag inte direkt tänkt in dig i lyan.
 
Känns ju jättesvårt nu när de två ulvar som lynchats varit avslöjade och alla röstat likadant.

Glömmerallt: röstat fio1 - missar - fio2 - cirkus
Jag har henne som möjligt får, dels pga det inlägg jag röstade på henne för dag 2.
Länk till det inlägget (citatet hamnade bara fel)
Hon skriver att det är fårigt att rösta efter en får teori och gör det själv, hint om att hon är får? Sen med tanke på att fio2 och cirkus var ulvar är hon möjlig. I övrigt har jag inte hittat nåt direkt misstänkt med henne men hittar inte nåt som talar emot att hon är ulv heller?

Niyama: jag

Ceta: röstat Aliisa - LenaH - fio2 - cirkus
Något skaver med Ceta. Reagerar på hennes röst dag 2:
Har inte hunnit hänga med i leken supermycket idag, och tycker inte det har skrivits så mycket intressant.

Ceta röstar på LenaH
Detta baserat på att hon inte skrivit så mycket. En försenad röst igår och ingen aktivitet hittills idag. Tänker att en god Lena med viktig roll skulle vara mer aktiv. En försenad röstning igår skulle också kunna tyda på att hon lämnar till resten av lyan att sköta spelet.
Reagerar alltså på motiveringen, inte på att hon hade fel om LenaH. LenaH missade att rösta dag 1 och det skulle alltså kunnat tyda på ulvtaktik att låta lyan sköta spelet? Jag är med på att det lätt blir så att de man misstänker är de som faktiskt skriver så det finns nåt att misstänka, och det är tråkigt när det blir så. Men framförallt sista meningen tycker jag skaver. Ceta skrev också nåt om mig där hon tvivlade på att jag inte sett cirkus röst dag 1, trots att jag påpekade att jag inte gjort det och det bara var nån minut emellan. Känns som att hon försöker kasta misstankar mot sånt som inte hör till leken eller vad man ska säga (alltså i LenaHs fall tidsbrist/glömska eller vad det nu var och i mitt att jag röstade från telefon och inte hann uppdatera)?

Yem: röstat (Ceta) fio1 - Snurrfian - fio2 - cirkus
Jag har svårt att tyda Yem, kanske för att vi inte spelat ihop förr. Hon har skrivit väldigt många korta inlägg. Min känsla är att hon spelar ensam och hon verkar inte rädd för att dra till sig uppmärksamhet. Om Ceta är ulv tror jag inte Yem är får eftersom hon la sin första röst dag 1 där, har hur som helst GA eller Hedinn som troligare får.

Hedinn: röstat qitis - Snurrfian - fio2- cirkus
LenaH var inne på Hedinn som möjligt får. Jag brukar resonera liknande som Hedinn så jag har inte reagerat på så mycket, men rösten på Snurris skaver och framför allt det jag kommenterade här:

Hm? Då gäller det ju att snurris är ondare än LenaH, annars är det ju inte till godas fördel att inte jämna ut?

Jag hänger inte med på hur snurris blev så misstänkt.
Svaret på det:
Ja, men LenaH är i alla fall här och bidrar nu, därför valde jag Snurrfian.
Tveksam till den förklaringen Hedinn :p Som Hedinn själv skriver i sin motivering röstade Snurris dagen innan, vilket LenaH inte gjorde. Men hon valde mellan dessa två och valde Snurris för att LenaH var där och bidrog just då, men när Hedinn postat sitt röstinlägg hade LenaH skrivit ETT inlägg om att hon skulle läsa ikapp och återkomma. Om Hedinn är får kan hon ha följt ulven cirkus i den röstningen?

Ska kolla upp vad GA skrev om Hedinn också, nåt om henne som får.


Vi är 5 kvar va? Varav en ulv och ett får.
 
Hedinn Tillhör mina mest misstänkta då hon känns som både möjligt får och ulv, hittar framförallt inget som direkt talar till hennes fördel. Håller också med lenaH om hennes tankar kring hedinn som eventuellt får

Skulle cirkus, inte vara ulv så ändrar det en hel del förstås. då skulle du vara en av mina minst misstänkta istället.
Vad tycker du tyder på Hedinn som får? Jag hittar bara att LenaH har Hedinn som ev får men inte tankarna om det? Som jag skrev i förra inlägget tycker jag Hedinn betedde sig skumt i dl 2, mitt problem är att jag tycker det finns saker som tyder på att både du och Hedinn är får :p
 
Känns ju jättesvårt nu när de två ulvar som lynchats varit avslöjade och alla röstat likadant.

Glömmerallt: röstat fio1 - missar - fio2 - cirkus
Jag har henne som möjligt får, dels pga det inlägg jag röstade på henne för dag 2.
Länk till det inlägget (citatet hamnade bara fel)
Hon skriver att det är fårigt att rösta efter en får teori och gör det själv, hint om att hon är får? Sen med tanke på att fio2 och cirkus var ulvar är hon möjlig. I övrigt har jag inte hittat nåt direkt misstänkt med henne men hittar inte nåt som talar emot att hon är ulv heller?

Niyama: jag

Ceta: röstat Aliisa - LenaH - fio2 - cirkus
Något skaver med Ceta. Reagerar på hennes röst dag 2:

Reagerar alltså på motiveringen, inte på att hon hade fel om LenaH. LenaH missade att rösta dag 1 och det skulle alltså kunnat tyda på ulvtaktik att låta lyan sköta spelet? Jag är med på att det lätt blir så att de man misstänker är de som faktiskt skriver så det finns nåt att misstänka, och det är tråkigt när det blir så. Men framförallt sista meningen tycker jag skaver. Ceta skrev också nåt om mig där hon tvivlade på att jag inte sett cirkus röst dag 1, trots att jag påpekade att jag inte gjort det och det bara var nån minut emellan. Känns som att hon försöker kasta misstankar mot sånt som inte hör till leken eller vad man ska säga (alltså i LenaHs fall tidsbrist/glömska eller vad det nu var och i mitt att jag röstade från telefon och inte hann uppdatera)?

Yem: röstat (Ceta) fio1 - Snurrfian - fio2 - cirkus
Jag har svårt att tyda Yem, kanske för att vi inte spelat ihop förr. Hon har skrivit väldigt många korta inlägg. Min känsla är att hon spelar ensam och hon verkar inte rädd för att dra till sig uppmärksamhet. Om Ceta är ulv tror jag inte Yem är får eftersom hon la sin första röst dag 1 där, har hur som helst GA eller Hedinn som troligare får.

Hedinn: röstat qitis - Snurrfian - fio2- cirkus
LenaH var inne på Hedinn som möjligt får. Jag brukar resonera liknande som Hedinn så jag har inte reagerat på så mycket, men rösten på Snurris skaver och framför allt det jag kommenterade här:


Svaret på det:

Tveksam till den förklaringen Hedinn :p Som Hedinn själv skriver i sin motivering röstade Snurris dagen innan, vilket LenaH inte gjorde. Men hon valde mellan dessa två och valde Snurris för att LenaH var där och bidrog just då, men när Hedinn postat sitt röstinlägg hade LenaH skrivit ETT inlägg om att hon skulle läsa ikapp och återkomma. Om Hedinn är får kan hon ha följt ulven cirkus i den röstningen?

Ska kolla upp vad GA skrev om Hedinn också, nåt om henne som får.


Vi är 5 kvar va? Varav en ulv och ett får.
Jag håller med om det mesta vilket automatiskt gör mig misstänksam.:p Ska spelleda blod on the clocktower i kväll så kommer inte vara närvarande vid lynch troligtvis.

Får jagandet är inte min grej så kommer lämna det till andra det viktigaste är ändå att vi får ut ulven som är kvar. De enda dagarna vi kan titta på är nästan 1 och 2 eftersom vi varit så samstämmiga senaste dagarna. Ulvarna måste ha förstått att även circus var ett hopplöst fall att försvara.

Yem röstar på Ceta. Förutom det Niyama tar upp så har jag har inte fått intrycket att du verkligen letat varulvar. Jag skulle gärna vilja höra dina tankar om de som är kvar.
Själv kanske jag kan flytta min röst eller svara på något snabbt i en paus.
 
Vad tycker du tyder på Hedinn som får? Jag hittar bara att LenaH har Hedinn som ev får men inte tankarna om det? Som jag skrev i förra inlägget tycker jag Hedinn betedde sig skumt i dl 2, mitt problem är att jag tycker det finns saker som tyder på att både du och Hedinn är får :p

Jag har inget orginellt att komma med, utan det är hur hon följde cirkus dag två, och det var ju lenaH inne på redan innan den röstningen var slut. Har inte lagt så mycket tid på att fundera på det närmnare ville ha bekräftelse på cirkus först eftersom teorin byggde på att hon var ond.

Jag förstår att du misstänker mig som får, jag har betet mig fårigt, men vi behöver väl inte ha ut fåret för att vinna? Så jag hittar hellre sista ulven och jag har ju svårt att se att det skulle vara du eller Yem med tanke på hur du agerade dag två(främst) och hur ulvarna har röstat på Yem. Då är det ju bara Ceta och Hedinn kvar och eftersom snurrfian rösten känns fårig från hedinn såå landar jag på ceta som huvudmisstänkt där(plus vad jag skrev om henne igår).
 
Försöker sammanfatta lite tankar om de som är kvar


Cirkus Troligtvis siad ulv. Tycker också hennes röst på Yem idag känns märklig
Niyama Tycker inte hon gjort något särskilt misstänkt , Hennes agerande och röstande dag två gör som jag varit inne på tidigare att jag håller henne åt det goda hållet
Ceta Svårt att få grepp om ceta, tycker hon haft svaga röteorier( jadå jag hör stenearna krasha glaset:p ) Framförallt hennes lena röst somn skaver.
Yem Har som vanligt svårt med nya spelare, svårt att veta vad som är personliga egenheter och vad som kan vara misstänkta beteenden. Jag tycker dock andra spelares agerande(fämst ulv, och misstänkta onda) gör att jag inte tror på henne i lyan. Möjligvis får, hittar dock inget särskilt som tyder på det
Hedinn Tillhör mina mest misstänkta då hon känns som både möjligt får och ulv, hittar framförallt inget som direkt talar till hennes fördel. Håller också med lenaH om hennes tankar kring hedinn som eventuellt får

Dels tror jag du(eller ceta) är ulv för att det finns saker som talar emot att yem och niyama är det och jag behöver ha in någon mer än cirkus i lyan. Sen har du glidigt med strömmen ganska mycket på ett sätt jag upplever att du gör mer som ond än god. Ska jag peka ut något specifickt så skaver cina två första röster mest.

Alltså jag misstänker alla, så vem som helst av övriga, ceta känns skummas nu men det kan ju ändra sig, niyama är liksom fullt kapabel att verka god även när hon inte är det.

Skulle cirkus, inte vara ulv så ändrar det en hel del förstås. då skulle du vara en av mina minst misstänkta istället.

Jag har inget orginellt att komma med, utan det är hur hon följde cirkus dag två, och det var ju lenaH inne på redan innan den röstningen var slut. Har inte lagt så mycket tid på att fundera på det närmnare ville ha bekräftelse på cirkus först eftersom teorin byggde på att hon var ond.

Jag förstår att du misstänker mig som får, jag har betet mig fårigt, men vi behöver väl inte ha ut fåret för att vinna? Så jag hittar hellre sista ulven och jag har ju svårt att se att det skulle vara du eller Yem med tanke på hur du agerade dag två(främst) och hur ulvarna har röstat på Yem. Då är det ju bara Ceta och Hedinn kvar och eftersom snurrfian rösten känns fårig från hedinn såå landar jag på ceta som huvudmisstänkt där(plus vad jag skrev om henne igår).


glömmerallt röstar på Ceta Baserat på resonemangen ovan, som sagt handlar det främst om LenaH rösten samt uteslutnings metod då jafg tror på andra roller på övriga.
 
Å nu röstade Yem på ceta medan jag skrev så jag tycker det känns rimligt att försöka samla rösterna där Niyama?
Ja, jag är mest inne på (enligt mitt längre inlägg) att du eller Hedinn är får och att Ceta då bör vara ulven. Och i så fall är det ju mindre viktigt vem av er som är får :p

Dock lite nojig att du är får och Hedinn ulven nu när du röstar på Ceta, men jag tycker inte Hedinn borde agerat som hon gjort om hon var i lyan med cirkus.
 
Nej, håller med om att vi inte behöver ha ut fåret. Att jag fokuserat även på detta är för att lättare hitta sista ulven.
Absolut därför jag funderat på det med, men jag kan ju räkna bort mig själv.

Vem tror du är den sista ulven om jag är får respektive om Hedinn är det?
 
Ja, jag är mest inne på (enligt mitt längre inlägg) att du eller Hedinn är får och att Ceta då bör vara ulven. Och i så fall är det ju mindre viktigt vem av er som är får :p

Dock lite nojig att du är får och Hedinn ulven nu när du röstar på Ceta, men jag tycker inte Hedinn borde agerat som hon gjort om hon var i lyan med cirkus.
Jag hade blivit nojig om du inte misstänkte mig, det första som fick mig att ro på dig som god var ju rösten på mig :D.

Tycker det är rätt märkligt att inte fler skrivit om mg som möjligt får med tanke på hur jag spelat? Jag har liksom röstat på bybo missat och sen strömmröstat på ulvar,. Superskumt. Men det är ju klart Ulvarna kan ju trott att jag är ulv och inte vilja lägga fokus på det.
 
Jag hade blivit nojig om du inte misstänkte mig, det första som fick mig att ro på dig som god var ju rösten på mig :D.

Tycker det är rätt märkligt att inte fler skrivit om mg som möjligt får med tanke på hur jag spelat? Jag har liksom röstat på bybo missat och sen strömmröstat på ulvar,. Superskumt. Men det är ju klart Ulvarna kan ju trott att jag är ulv och inte vilja lägga fokus på det.
Tror jag är får ska det stå,

Orkar inte teoria, så mycket mer men ska försöka kika in i tråden då och då under kvällen ifall folk undrar över något specifikt
 
Jag tycker det är lite olustigt att ni är tre som verkar luta åt att rösta på Ceta. Då får jag liksom inte ihop det eftersom en av er bör vara får också...

Jag har också upplevt Yem som drivande i misstankar och röstningar, men rent krasst har hon drivit mot goda och onda som redan varit körda. Jag börjar faktiskt tro att hon kan vara fåret.
I så fall skulle sista ulven vara glömmerallt eller Niyama. Glömmerallt har mest gått efter LenaHs teorier, och visst att LenaH siat, men det var en gång och med största sannolikhet cirkus. Så det ser lite väl bekvämt ut att fortsätta med att ta det Lena skrev som sanningar. Niyama röstade som cirkus dag 1 och även om jag absolut inte tror att de skulle planera något sånt i lyan så kan ju slumpen falla sig så oavsett roller - man diskuterar ju sällan förstadagsrösterna, däremot kan det ju mycket väl ha skett diskussioner som indirekt får lyadeltagare att rösta åt samma håll? Jag vet inte, tycker hon kan ha avskrivits lite för enkelt. Eller så är hon får och röstningen dag 2 var helt enkelt för att hon visste att Snurrfian är god och la en röst på en ulvkollega i ett skede där det redan såg kört ut för en god.

Ceta ser ju absolut ut som en möjlig ulv, men då begriper jag inte röstningen idag. Eller har fåret gett upp? Ceta skulle i och för sig kunna vara fåret också, men ulvarna tror det är någon annan.

Jag utgår från att Ceta inte är ulv, och i så fall tror jag att sista kvarvarande ulven är glömmerallt pga att hon förlitar sig mer på siarens teorier än kommer med egna, och fåret hittar vi antagligen hos Yem eller Niyama i så fall.

Hedinn röstar på glömmerallt
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 981
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 412
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp