DL5

18:22 Yem röstar på Ceta
18:30 glömmerallt röstar på Ceta
19:03 Hedinn röstar på glömmerallt
 
Jag beklagar att jag inte varit aktiv. Är helt slut efter två dagars hundkurser.

Jag vill också påminna er som röstat på mig (och spelat med mig tidigare) att jag alltid har dåliga teoroer, oavsett vilken sida jag spelar på, ifall det kan tala till mina fördel.

Jag har tyvärr ingen ork att leta upp tecken på det ena eller andra, och tror jag ryker ikväll, men kanske kan Hedinns inlägg få er rätt tänka om.

Ceta röstar på glömmerallt
För att rädda mig själv.
 
Vem tror du är den sista ulven om jag är får respektive om Hedinn är det?
Funderade på om du kan vara ulv och Hedinn får, men dels tycker jag du spelat mer fårigt än ulvigt (t.ex. det jag uppfattar kan vara en hint om att du är får) och dels bör inte Hedinn ha röstat på dig nu då (hon kan förstås ändra fortfarande). Då hade jag andra alternativet som troligare, du får och Hedinn ulv, men i så fall bör Hedinn sett dig som ev kollega och inte röstat på dig + att jag ser det som troligare att Hedinn är får än att hon var i lyan tillsammans med cirkus.

Vilket gör att det troligaste ändå är att ceta är ulv, och just nu känns Hedinn fårigare än dig men kan ju vara tvärtom där.
 
Jag tycker det är lite olustigt att ni är tre som verkar luta åt att rösta på Ceta. Då får jag liksom inte ihop det eftersom en av er bör vara får också...

Jag har också upplevt Yem som drivande i misstankar och röstningar, men rent krasst har hon drivit mot goda och onda som redan varit körda. Jag börjar faktiskt tro att hon kan vara fåret.
I så fall skulle sista ulven vara glömmerallt eller Niyama. Glömmerallt har mest gått efter LenaHs teorier, och visst att LenaH siat, men det var en gång och med största sannolikhet cirkus. Så det ser lite väl bekvämt ut att fortsätta med att ta det Lena skrev som sanningar. Niyama röstade som cirkus dag 1 och även om jag absolut inte tror att de skulle planera något sånt i lyan så kan ju slumpen falla sig så oavsett roller - man diskuterar ju sällan förstadagsrösterna, däremot kan det ju mycket väl ha skett diskussioner som indirekt får lyadeltagare att rösta åt samma håll? Jag vet inte, tycker hon kan ha avskrivits lite för enkelt. Eller så är hon får och röstningen dag 2 var helt enkelt för att hon visste att Snurrfian är god och la en röst på en ulvkollega i ett skede där det redan såg kört ut för en god.

Ceta ser ju absolut ut som en möjlig ulv, men då begriper jag inte röstningen idag. Eller har fåret gett upp? Ceta skulle i och för sig kunna vara fåret också, men ulvarna tror det är någon annan.

Jag utgår från att Ceta inte är ulv, och i så fall tror jag att sista kvarvarande ulven är glömmerallt pga att hon förlitar sig mer på siarens teorier än kommer med egna, och fåret hittar vi antagligen hos Yem eller Niyama i så fall.

Hedinn röstar på glömmerallt
Varför tror du inte ceta och jag kan vara onda tillsammans?
 
Funderade på om du kan vara ulv och Hedinn får, men dels tycker jag du spelat mer fårigt än ulvigt (t.ex. det jag uppfattar kan vara en hint om att du är får) och dels bör inte Hedinn ha röstat på dig nu då (hon kan förstås ändra fortfarande). Då hade jag andra alternativet som troligare, du får och Hedinn ulv, men i så fall bör Hedinn sett dig som ev kollega och inte röstat på dig + att jag ser det som troligare att Hedinn är får än att hon var i lyan tillsammans med cirkus.

Vilket gör att det troligaste ändå är att ceta är ulv, och just nu känns Hedinn fårigare än dig men kan ju vara tvärtom där.
Hur ser du på att hon tror på dig eller Yem som får? (tillsammans med mig som ulv.)
 
Pga dagens röstning?
Så du förutsätter att ulven har koll på vem som är får?


Isåfall måste ju fåret visat sig på något sätt så då vilja jag gärna ha något exempel på sådan aktion från niyama/yem jag ser liksomn inget som binder dem till Mada/fio eller cirkus som vi vet var ulvar.
 
Hur ser du på att hon tror på dig eller Yem som får? (tillsammans med mig som ulv.)
Alltså hennes inlägg stärkte väl mina misstankar om att hon är fåret. Men jag började leta efter vad som gjorde att jag inte tror att Yem är får, och det är ju främst att det inte går ihop med Ceta som ulv. Och att det finns mer som tyder på att du eller Hedinn är får, än som tyder på att Yem är det.

Om du är ulv kanske Yem är möjlig som får men jag ser ju dig och Hedinn som så mycket mer troliga får.
 
Så du förutsätter att ulven har koll på vem som är får?


Isåfall måste ju fåret visat sig på något sätt så då vilja jag gärna ha något exempel på sådan aktion från niyama/yem jag ser liksomn inget som binder dem till Mada/fio eller cirkus som vi vet var ulvar.
Ska väl tillägga att jag tror att den lugna natten beror på att ulvarna försökte äta den välsignade vilket jag tror beror på att de inte ville riska att äta fåret vilket tyder på att de är osäkra i frågan
 
Så du förutsätter att ulven har koll på vem som är får?


Isåfall måste ju fåret visat sig på något sätt så då vilja jag gärna ha något exempel på sådan aktion från niyama/yem jag ser liksomn inget som binder dem till Mada/fio eller cirkus som vi vet var ulvar.
Nej, precis som jag skrev i det inlägget så vore enda möjligheten till röstningen i så fall att ulvarna inte vet vem som är får, men det skulle ju i så fall innebära att Ceta är fåret och inte ulven, som jag vill ha ut.
 
Alltså hennes inlägg stärkte väl mina misstankar om att hon är fåret. Men jag började leta efter vad som gjorde att jag inte tror att Yem är får, och det är ju främst att det inte går ihop med Ceta som ulv. Och att det finns mer som tyder på att du eller Hedinn är får, än som tyder på att Yem är det.

Om du är ulv kanske Yem är möjlig som får men jag ser ju dig och Hedinn som så mycket mer troliga får.
Jag tycker Yems agerande dag 1 är ganska ickefårigt men det är klart, hon känns rimligare som får än du.
 
Ska väl tillägga att jag tror att den lugna natten beror på att ulvarna försökte äta den välsignade vilket jag tror beror på att de inte ville riska att äta fåret vilket tyder på att de är osäkra i frågan
Nu hänger jag inte med? Ulvarna kan ju inte veta vem den välsignade är (innan inatt alltså)? Så hur skulle det tyda på att de är osäkra på vem som är får?
 
Ska väl tillägga att jag tror att den lugna natten beror på att ulvarna försökte äta den välsignade vilket jag tror beror på att de inte ville riska att äta fåret vilket tyder på att de är osäkra i frågan
Huh? Du menar att du tror att ulvarna vet vem som är välsignad men inte vem som är får? Det är ju liksom bara välsignad och bybor kvar, vad får dig att tro att ulvarna skulle ha koll på de kvarvarande goda rollerna?
 
Nej, precis som jag skrev i det inlägget så vore enda möjligheten till röstningen i så fall att ulvarna inte vet vem som är får, men det skulle ju i så fall innebära att Ceta är fåret och inte ulven, som jag vill ha ut.
hm jag ser det något annorlunda men då förstår jag hur du tänker
 
Nu hänger jag inte med? Ulvarna kan ju inte veta vem den välsignade är (innan inatt alltså)? Så hur skulle det tyda på att de är osäkra på vem som är får?
Nä, men de kan ju ha enm teori kring det? jag har placerat ut den rollen, jag kan för all del ha fel, Men jag tänker att de också borde täkt den tanken och då kanske valt någon( om dom nu inte tyckte det var fördelaktigt att missa käk av någon anlednig jag har inte orkat analysera så mycket.
 
Huh? Du menar att du tror att ulvarna vet vem som är välsignad men inte vem som är får? Det är ju liksom bara välsignad och bybor kvar, vad får dig att tro att ulvarna skulle ha koll på de kvarvarande goda rollerna?
Alltså jag har en tanke kring vem som är välsignad och jag finner det rimligt att ulvarna också har det.

Sen kan de iof ha koll på fåret ändå
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 980
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp