DL5

18:22 Yem röstar på Ceta
18:30 glömmerallt röstar på Ceta
19:03 Hedinn röstar på glömmerallt
Ceta röstar på glömmerallt

Ceta 2
Glömmerallt 2
 
Nu verkar det stå mellan Ceta och GA. Hedinns inlägg tycker jag tyder på att hon är troligare får än GA. Därför:
Niyama röstar på Ceta
teorier enligt nedan och att Hedinns röstning idag styrker tanken att hon är får och Ceta ulv.
Känns ju jättesvårt nu när de två ulvar som lynchats varit avslöjade och alla röstat likadant.

Glömmerallt: röstat fio1 - missar - fio2 - cirkus
Jag har henne som möjligt får, dels pga det inlägg jag röstade på henne för dag 2.
Länk till det inlägget (citatet hamnade bara fel)
Hon skriver att det är fårigt att rösta efter en får teori och gör det själv, hint om att hon är får? Sen med tanke på att fio2 och cirkus var ulvar är hon möjlig. I övrigt har jag inte hittat nåt direkt misstänkt med henne men hittar inte nåt som talar emot att hon är ulv heller?

Niyama: jag

Ceta: röstat Aliisa - LenaH - fio2 - cirkus
Något skaver med Ceta. Reagerar på hennes röst dag 2:

Reagerar alltså på motiveringen, inte på att hon hade fel om LenaH. LenaH missade att rösta dag 1 och det skulle alltså kunnat tyda på ulvtaktik att låta lyan sköta spelet? Jag är med på att det lätt blir så att de man misstänker är de som faktiskt skriver så det finns nåt att misstänka, och det är tråkigt när det blir så. Men framförallt sista meningen tycker jag skaver. Ceta skrev också nåt om mig där hon tvivlade på att jag inte sett cirkus röst dag 1, trots att jag påpekade att jag inte gjort det och det bara var nån minut emellan. Känns som att hon försöker kasta misstankar mot sånt som inte hör till leken eller vad man ska säga (alltså i LenaHs fall tidsbrist/glömska eller vad det nu var och i mitt att jag röstade från telefon och inte hann uppdatera)?

Yem: röstat (Ceta) fio1 - Snurrfian - fio2 - cirkus
Jag har svårt att tyda Yem, kanske för att vi inte spelat ihop förr. Hon har skrivit väldigt många korta inlägg. Min känsla är att hon spelar ensam och hon verkar inte rädd för att dra till sig uppmärksamhet. Om Ceta är ulv tror jag inte Yem är får eftersom hon la sin första röst dag 1 där, har hur som helst GA eller Hedinn som troligare får.

Hedinn: röstat qitis - Snurrfian - fio2- cirkus
LenaH var inne på Hedinn som möjligt får. Jag brukar resonera liknande som Hedinn så jag har inte reagerat på så mycket, men rösten på Snurris skaver och framför allt det jag kommenterade här:


Svaret på det:

Tveksam till den förklaringen Hedinn :p Som Hedinn själv skriver i sin motivering röstade Snurris dagen innan, vilket LenaH inte gjorde. Men hon valde mellan dessa två och valde Snurris för att LenaH var där och bidrog just då, men när Hedinn postat sitt röstinlägg hade LenaH skrivit ETT inlägg om att hon skulle läsa ikapp och återkomma. Om Hedinn är får kan hon ha följt ulven cirkus i den röstningen?

Ska kolla upp vad GA skrev om Hedinn också, nåt om henne som får.


Vi är 5 kvar va? Varav en ulv och ett får.
 
DL5

18:22 Yem röstar på Ceta
18:30 glömmerallt röstar på Ceta
19:03 Hedinn röstar på glömmerallt
Ceta röstar på glömmerallt
21.22 Niyama röstar på Ceta

Ceta 3
Glömmerallt 2
 
Glömmerallt - bybo
Cirkus- ulv
Aliisa- ängellärling
Qitis- bybo
Niyama - ulv
Snurrfian - röstfifflaren
Ceta- bybo
Yem - välsignad
Madalitso - ulv
Hedinn - får
LenaH - siarlärling
Fio - bybo
 
Haha Hedinn :love: skrev inför första käkvalet att jag anade att du var får, men sen spelade GA också så fårigt så vågade aldrig utesluta henne helt.

Och jo, käket igår var planerat att inte lyckas eftersom enda skillnaden skulle bli att vi vann efter käk idag istället för direkt efter lynchning idag. Tror det var @cirkus som fattade att Yem var välsignad. Jag ville behålla Ceta för att kunna lyncha (förlåt @Ceta :o) och jag vågade inte käka GA eftersom det fanns en liten möjlighet att hon var får.
 
Haha Hedinn :love: skrev inför första käkvalet att jag anade att du var får, men sen spelade GA också så fårigt så vågade aldrig utesluta henne helt.

Och jo, käket igår var planerat att inte lyckas eftersom enda skillnaden skulle bli att vi vann efter käk idag istället för direkt efter lynchning idag. Tror det var @cirkus som fattade att Yem var välsignad. Jag ville behålla Ceta för att kunna lyncha (förlåt @Ceta :o) och jag vågade inte käka GA eftersom det fanns en liten möjlighet att hon var får.
Haha jag tänkte just att du borde fatta det tidigt. :love: Men förstod nu på slutet att GA kunde vara fårkanditat. Jag var beredd på att ändra röst till Ceta i sista minuten med någon skum motivering, för att det skulle bli övertydligt att ni kunde käka glömmerallt. Tänkte inte alls på att ni kunde käka den välsignade nu, men det var ju en himla tur eftersom jag fick ett telefonsamtal som pågick till 21:31.:laugh:
 
Haha jag tänkte att alla verkade så övertygade om att jag var får, så jag behövde inte försöka visa det mer. 😂
Alltså det var ju jättetydligt i början men sen blev ju GA också jättefårig. Och så minns jag nån gång jag var ond och det fanns en ond utanför lyan och jag trodde det var du men då var du god 😅
 
Haha jag tänkte just att du borde fatta det tidigt. :love: Men förstod nu på slutet att GA kunde vara fårkanditat. Jag var beredd på att ändra röst till Ceta i sista minuten med någon skum motivering, för att det skulle bli övertydligt att ni kunde käka glömmerallt. Tänkte inte alls på att ni kunde käka den välsignade nu, men det var ju en himla tur eftersom jag fick ett telefonsamtal som pågick till 21:31.:laugh:
Hade vi behövt välja mellan dig och GA så hade vi käkat GA, du var hela tiden troligast. Sen var det rätt bra för teorierna idag att jag kunde hålla på och teoria om er två som får.
 
Jo jag fattade att @Yem var väldignad eftersom det var tydlitg att hon absolut inte ville bli lynchad men verkade mindre oroad för att bli käk.

Så grymt bra spelat av @Niyama med den "lilla" uppförsbacken som blev.

Kan ju säg att vi hade en del tur också eftersom ängellärlingen råkade bli lynchad först av alla. Den lychen var jag och Niyama helt osynkade och jag ba' vafan röstade du också på Aliisa med samma teori :D

Jag ville för övrigt först inte alls käka LenaH men sen kom jag på att jag fyllde år och vad är bättre än att få äta en siare då? va?
 
Kan ju säg att vi hade en del tur också eftersom ängellärlingen råkade bli lynchad först av alla. Den lychen var jag och Niyama helt osynade och jag ba' vafan röstade du också på Aliisa med samma teori :D
Ja just det, det var helt sant att jag inte sett cirkus röst och vi hade inte alls diskuterat att rösta likadant eller rösta på Aliisa.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 980
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 411
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp