Är du nya @LenaH ?Lyckades ju dag 3 i förra leken så med det självförtroendet så gjorde jag ett försök till.
Men vi får se om jag håller med mig själv när jag tänkt igenom det utan melodifestivalen i bakgrunden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är du nya @LenaH ?Lyckades ju dag 3 i förra leken så med det självförtroendet så gjorde jag ett försök till.
Men vi får se om jag håller med mig själv när jag tänkt igenom det utan melodifestivalen i bakgrunden.
Q skulle ändå inte åka och om mirtai var god tror jag q skulle vara ond.Dessa inlägg (plus det om ängeln) gör mig misstänksam mot hemlig. En sak att inte följa Q, men varför rösta på en som kan ha siat?! Jag tvekade på att följa, men skulle ju aldrig lagt en röst på Q i alla fall.
Hur skulle vi alla kunna veta vem Q är? Det finns två roller som kan sia (om nu Q ens siat då).
Det kändes dessutom tidigare som att hemlig försökte hitta möjligheter till att Mirtai inte var siad som ond... Jag var visserligen inte heller säker men hemligs inlägg om förstaröster och andraröster osv skaver.
Då tror jag vi alla vet vem q är. Men hon kan inte sia i natt.
Tillägg: om det inte var ett högt spel av lyan, men tror de skulle tagit en vanlig ulv i så fall.
Q skulle ändå inte åka och om mirtai var god tror jag q skulle vara ond.
Hittade ingen annan som skrev misstänkt just då.
Om du tror mig som ond så får du tänka om.
Fastnar i att mirtai inte verkade försöka rädda sig med sin röst. Det skaver mest eftersom mirtai ju hade specialkrafter...DL1- 21.30
16:24 Blacksmithfarm röstar på fio
17:47 Breaktown röstar på Ceta
17:57 Artline röstar på heffaklumpen
18.07 Niyama röstar på Artline
18.47 hemlig röstar på Blacksmithfarm
19:12 cirkus röstar på Breaktown
19.28 Niyama röstar på cirkus
19.30 qitis röstar på cirkus
20.02 Heffaklumpen röstar på Artline
20:36 Ceta röstar på Breaktown
20.40 Mirtai röstar på qitis
20.50 (?) qitis röstar på Niyama
20.52 fio röstar på ferrari
21.02 LenaH röstar på cirkus
21:08 glömmerallt röstar på Ceta
21:25 Aliisa röstar på Ferrari
21.25 qitis röstar på LenaH
21.30 cirkus röstar på Ferrari
Ferrari bybo
Cirkus lösmynt spion
Röstlista DL 2
12.13 qitis röstar på Mirtai
17:04 Blacksmihtfarm röstar på Mirtai
18:15 Glömmerallt röstar på Mirtai
18:25 Ceta röstar på Mirtai
19.27 fio röstar på mirtai
20.10 MikaTela röstar på Ceta
20.38 Niyama röstar på Mirtai
20.41 LenaH röstar på fio
20.48 Artline röstar på Ceta
20.52 Mirtai röstar på qitis
20.54 hemlig röstar på qitis
20.56 Heffaklumpen röstar på Mirtai
21:07 Aliisa röstar på Mirtai
21:20 Breaktown röstar på Mirtai
Mirtai ulv trollpacka
Tror jag fick med ändringarna i första dl.
Svårt att veta om, och i såfall vad som använts, såklart ...Trollpacka - Kan kasta ut förtrollningar en av varje per spel. Ingår i lyan. NattDL
1. En bybos röst räknas inte vid nästa lynchning (LL lottar)
2. Siaren får endast veta ond eller god vid en natt.
3.Hindrar en spelare från att rösta på en annan (t.ex. Madalitso får inte rösta på Derring-Do)
Tillhör ulvpakten.
Det var den här (fetade) kommentaren jag tänkte på. Låter uppgivet.Jag tänker att det spelar mindre roll var jag röstar, det är väl ändå avgjort.
Om mirtai är ulv så vill jag hålla qitis åt det goda hållet.
Håller dock med tidigare inlägg om att hennes anledning till rösten idag skaver och det är väl rätt känt att en tidig röst så lätt följs.
Så hemlig röstar på qitis
Tillägg: tänker att om hon är ulv såg hon en bra chans att få ut en god.
Om mirtai är god tror jag definitivt q är ulv. Om mirtai är ulv vill jag tro att q är god.
Alltså, nu har jag läst om ditt inlägg och så speciella åsikter tycker jag inte du utrycker att jag inte skulle kunna tänka samma sak självCeta skriver samma som mig angående qitis men skriver hennes personliga åsikt. Sen hämndröster innan det. Luktar lurt! En ulv som inte orkar läsa de andras inlägg så noga för hon redan vet vilka som är i lyan?
Ceta - varför tycker du att @heffaklumpen s citat är så intressant? Hon skriver ju mest att hon inte vet om det gör @qitis god?
Varför anser du att det är så troligt att @Mirtai är siad?
Nyvaken och borde inte svara nu.Ok, lite tankar efter att ha läst ikapp.
MikaTela reagerar på att jag ”stal” hennes teori om q, men den var ju inte superavancerad när det inte var något särskilt svårt för mig att komma på själv.
Sen var en del av min röst på Breaktown i dl1 absolut lite av en hämdröst, men vad spelar det för roll i dl1 som i stort sett bara består av BOP? Varför är det fulare att rösta på någon som röstat på en själv, än någon annan random person i dl1?
Sen blir jag ärligt talat lite fundersam om de som går emot drevet på Mirtai. Inte av principen men varför de då inte väljer att rösta på samma person för att motverka? Det finns ju exempelvis när LenaH röstar en chans att jag tex går upp i fler röster. Även Mirtai borde ju röstat på mig, men gör det inte. Förstår att detta gör mig till misstänkt, men då jag inte är med i lyan funderar jag på om Mirtai lite gett upp/ville bli lynchad (?) vilket skulle kunna innebära att många av rösterna på henne är från lyan. kanske särskilt de som kommer efter Mirtais egen röst, vilket skulle innebära Heffa, Aliisa och Breaktown. Aliisa lägger ju dessutom andrarösten på Ferrari i dl2, vilket ju är misstänkt.
Jag finner inget misstänkt hos BSF, tycker hon söker bra och kommer med vettiga funderingar.Så nu har jag lite tid att leka så nu kommer lite reflektioner från mig
Först och främst. Mirtai var trollpackan så skönt att jag var rätt ute där
sedan en samlad reflektion över allas funderingar kring min roll så tycker jag att det borde framgå oavsett vilken att jag torde vara god nu iaf? (Vet att jag godförklarar mig själv )
noterar att hemlig gjorde lite konstigt tänk när hon röstade på mig istället för någon annan eller Mirtai
Behöver inte vara mer än typiskt hemlig egentligen
Jag ser ju att hon pudlade direkt efter det uppdagades att Mirtai var ulv och därtill trollpackan.
@hemlig du röstade på Bsf i första lynchen men verkade inte igår följa upp på det utan valde istället mig. Hade du släppt misstankarna mot henne eller var jag så mycket mer misstänkt då tyckte du?
Funderar på om BSF är nåt på spåret här, att mirtai inte röstade på Ceta.Noterar att mirtai inte röstade på ceta, hennes bästa chans att rädda sig i det läget. Matematiskt fanns fortfarande chansen för henne att vända det även utan att övertyga någon att ändra sin röst.
Noterar även att aliisa återigen är med på ett hörn, vet inte vad det säger än men ...
Nu betar jag av det som skrivits sedan igår och som jag inte har tid att besvara /reflektera över. Så ber om ursäkt om vissa saker redan blivit utredda men vill ändå ge mina tankar om detJag håller med @Artline - det gynnar inte goda sidan (eller leken i stort) att fegspela för mycket och som jag tog upp igår så vågar jag inte tro på varenda kotte som säger att de inte vill dö.
Nu hade jag ju bevisligen fel om cirkus men just för att hon är slipad så hade hon kunnat luras rejält på det sättet iom utvecklingen att alla (goda) är så rädda att lyncha en viktig roll.
Omtag för mig idag och jag är ff lite fundersam över @qitis följsamhet gentemot cirkus.
Dock är det många som gått mig helt förbi och det är ju fånigt att bara granska de mest aktiva spelarna.
Det fetade ordet, vad ska det stå?Nu betar jag av det som skrivits sedan igår och som jag inte har tid att besvara /reflektera över. Så ber om ursäkt om vissa saker redan blivit utredda men vill ändå ge mina tankar om det
jag förstår på ett sätt att du funderade så i DL1 och även efter natt dl.
men faktum kvarstår att du röstade på cirkus i dl1 så hon stod kvar som ksbdysstupp till Lynch även efter jag ändrade min röst
Nog för att både jag och cirkus kan luras men tycker ändå att det var obvious att cirkus hade en god ledande roll då hon skrev som hon skrev. Tidigt dessutom.
Så det håller jag emot dig -oavsett om det är fegspel att inte vilja rösta ut en god roll
Så jag känner lite att det haltar hur du tänker
Men sedan är det hälsosamt att vara ifrågasättande i ulvkekar.
så vet inte vart jag har dig
Djävla mobil ! Kandidat. Skulle det stå!Röstlista DL 2
12.13 qitis röstar på Mirtai
17:04 Blacksmihtfarm röstar på Mirtai
18:15 Glömmerallt röstar på Mirtai
18:25 Ceta röstar på Mirtai
19.27 fio röstar på mirtai
20.10 MikaTela röstar på Ceta
20.38 Niyama röstar på Mirtai
20.41 LenaH röstar på fio
20.48 Artline röstar på Ceta
20.52 Mirtai röstar på qitis
20.54 hemlig röstar på qitis
20.56 Heffaklumpen röstar på Mirtai
21:07 Aliisa röstar på Mirtai
21:20 Breaktown röstar på Mirtai
Jag tror också det gömmer sig ulvar bland rösterna på mirtai, konstigt vore det annars.
Det fetade ordet, vad ska det stå?
Cirkus skrev att hon inte ville röstat ut. Min bild av dig är att du också brukar reagera på sådant.
Jag är trött och hyfsat nyvaken.
Så nu till allmänheten och inte enbart till Niyama.
Jag kan känna att det i de senaste lekarna blivit en trend att man är rädd för att rösta ut en god viktig roll i första lynchen. Även om man inte vill rösta ut en viktig så är det ändå en dålig utveckling spelmässigt.
Jag har iallafall svårt att hitta en bra balans.
Förlåt för min miss, fick fullt upp med utredning i vårdnadstvist som är tvungen att gås igenom innan måndag
Har nu läst en hel del av era åsikter och teorier från förra DL.
Den som sticker ut tycker jag är qitis. Inte bara en gång utan två gånger ändrar hon sin röst. Något som iaf förr brukade ske först i slutskedet på en lek.
Nu känns det mest som hon vill lägga in sin röst på flera ställen så om nån av dom visar sig vara ulv kan hon hänvisa till att hpn tidigare har misstänkt och lagt sin röst på en ulv.
När hon ändrade från cirkus kändes det mer som att hon ville ha ut breaktown men utan att lägga en aktivt "skyldig" röst på henne. Innan hon ändrade låg faktiskt läget i röstningsläge.
MikaTela efterhandsröst i DL1 hade varit qitis