Dessa inlägg (plus det om ängeln) gör mig misstänksam mot hemlig. En sak att inte följa Q, men varför rösta på en som kan ha siat?! Jag tvekade på att följa, men skulle ju aldrig lagt en röst på Q i alla fall.

Hur skulle vi alla kunna veta vem Q är? Det finns två roller som kan sia (om nu Q ens siat då).

Det kändes dessutom tidigare som att hemlig försökte hitta möjligheter till att Mirtai inte var siad som ond... Jag var visserligen inte heller säker men hemligs inlägg om förstaröster och andraröster osv skaver.
Q skulle ändå inte åka och om mirtai var god tror jag q skulle vara ond.
Hittade ingen annan som skrev misstänkt just då.
Om du tror mig som ond så får du tänka om.

Då tror jag vi alla vet vem q är. Men hon kan inte sia i natt.
Tillägg: om det inte var ett högt spel av lyan, men tror de skulle tagit en vanlig ulv i så fall.

Nej jag vet inte vem q är. Om hon hade info finns det fler alternativ och vi vet inte om hon hade det.

Tycker det är konstigt att du först röstar på q och sedan liksom totalvärdet för att.hon hade rätt, om du trodde q kunde siat någon varför röst där? Att inte vilja följa är inte konstigt men det finska andra alternativ

Okej, skriver enbart utifrån röstningen och mitt minne nu, har inte hunnit läsa om dagen än.

DL1- 21.30

16:24 Blacksmithfarm röstar på fio
17:47 Breaktown röstar på Ceta
17:57 Artline röstar på heffaklumpen

18.07 Niyama röstar på Artline
18.47 hemlig röstar på Blacksmithfarm
19:12 cirkus röstar på Breaktown
19.28 Niyama röstar på cirkus
19.30 qitis röstar på cirkus
20.02 Heffaklumpen röstar på Artline
20:36 Ceta röstar på Breaktown
20.40 Mirtai röstar på qitis

20.50 (?) qitis röstar på Niyama
20.52 fio röstar på ferrari
21.02 LenaH röstar på cirkus
21:08 glömmerallt röstar på Ceta
21:25 Aliisa röstar på Ferrari
21.25 qitis röstar på LenaH
21.30 cirkus röstar på Ferrari

Ferrari bybo
Cirkus lösmynt spion

Röstlista DL 2
12.13 qitis röstar på Mirtai
17:04 Blacksmihtfarm röstar på Mirtai
18:15 Glömmerallt röstar på Mirtai
18:25 Ceta röstar på Mirtai
19.27 fio röstar på mirtai
20.10 MikaTela röstar på Ceta
20.38 Niyama röstar på Mirtai
20.41 LenaH röstar på fio
20.48 Artline röstar på Ceta
20.52 Mirtai röstar på qitis
20.54 hemlig röstar på qitis
20.56 Heffaklumpen röstar på Mirtai
21:07 Aliisa röstar på Mirtai
21:20 Breaktown röstar på Mirtai

Mirtai ulv trollpacka

Tror jag fick med ändringarna i första dl.
Fastnar i att mirtai inte verkade försöka rädda sig med sin röst. Det skaver mest eftersom mirtai ju hade specialkrafter...
En tanke är att ceta är en kollega och mirtai offrar sig istället för att.peka ut henne . Problemet med den tanken är att den uteblivna rösten är ett större pek (eller vad man ska skriva) än om mittai röstat på Ceta men ändå åkt ut.

Cred till MikaTela som var först att bryta strömmen så att det inte blev en total strömröstning. Hon röstade på ceta då, vilket gör att jag känner att det borde placera henne utanför lyan, iom att mirtai inte räddade sig. Samtidigt... mirtai kan ha valt att offra sig utan kamp. Vilket gör att MTs röst teoretiskt kan vara alibi...

Här någonstans började det komma kommentarer om att det var kört för mirtai, vill minnas att M hade 6 röster då, och vi var 14 spelare, så matematiskt var det inte kört, men såklart såg det mörkt ut. Jag ska gå tillbaka och kolla, tänker om lyan kände att det var hopplöst kanske de tog ut förlusten i förskott och kanske omedvetet lät det färga inställningen i tråden?

Hemlig undviker drevet genom att följa mirtais röst på Q. Det skaver, jag förstår hemligs tanke med att q kunde varit ond, men skaver ändå.

Kom att tänka på specialkrafterna, en kan ha använts om jag tänker rätt.
Trollpacka - Kan kasta ut förtrollningar en av varje per spel. Ingår i lyan. NattDL
1. En bybos röst räknas inte vid nästa lynchning (LL lottar)
2. Siaren får endast veta ond eller god vid en natt.
3.Hindrar en spelare från att rösta på en annan (t.ex. Madalitso får inte rösta på Derring-Do)
Tillhör ulvpakten.
Svårt att veta om, och i såfall vad som använts, såklart ...

Heffa, aliisa och breaks röster las i ett läge då det var försent att rädda mirtai, i alla fall utan att övertyga någon annan att ändra sin röst. Det gör att jag tänker att det skulle kunna gömma sig en kollega här, kanske. Det bör finnas minst en ulv bland rösterna, annars har hela lyan röstat på någon annan än Mirtai, vilket inte känns troligt. Om de är 5 i lyan då.

Jag tänker att det spelar mindre roll var jag röstar, det är väl ändå avgjort.
Om mirtai är ulv så vill jag hålla qitis åt det goda hållet.
Håller dock med tidigare inlägg om att hennes anledning till rösten idag skaver och det är väl rätt känt att en tidig röst så lätt följs.
hemlig röstar på qitis

Tillägg: tänker att om hon är ulv såg hon en bra chans att få ut en god.
Om mirtai är god tror jag definitivt q är ulv. Om mirtai är ulv vill jag tro att q är god.
Det var den här (fetade) kommentaren jag tänkte på. Låter uppgivet.

Svarar utan att ha läst ikapp hela tråden!

Ceta skriver samma som mig angående qitis men skriver hennes personliga åsikt. Sen hämndröster innan det. Luktar lurt! En ulv som inte orkar läsa de andras inlägg så noga för hon redan vet vilka som är i lyan?
Alltså, nu har jag läst om ditt inlägg och så speciella åsikter tycker jag inte du utrycker att jag inte skulle kunna tänka samma sak själv ;)

Men ja, jag läser inte allting flera gånger supernoga som vissa gör. Det är ett sätt att hålla ångesten som spelen skapar på en lagom nivå, och jag gör samma oavsett om jag är i lyan eller ej. Förstår om du inte köper det som orsak, men vill ändå förklara då vi inte lekt ihop tidigare. :)

Ceta - varför tycker du att @heffaklumpen s citat är så intressant? Hon skriver ju mest att hon inte vet om det gör @qitis god?

Varför anser du att det är så troligt att @Mirtai är siad? :)

Jag tyckte det var intressant då jag inte tänkt på den aspekten. Det spelade ju ingen större roll i slutänden, men jag gillar att lära mig fler sätt att tänka då jag ju inte är bäst på teoretiserandet :rofl:

Jag tyckte det såg ut som ett ”siat inlägg” och många som har mer erfarenhet än mig tyckte det med, så såg ingen anledning att rösta annorlunda ”bara för att”.

Ok, lite tankar efter att ha läst ikapp.
MikaTela reagerar på att jag ”stal” hennes teori om q, men den var ju inte superavancerad när det inte var något särskilt svårt för mig att komma på själv.

Sen var en del av min röst på Breaktown i dl1 absolut lite av en hämdröst, men vad spelar det för roll i dl1 som i stort sett bara består av BOP? Varför är det fulare att rösta på någon som röstat på en själv, än någon annan random person i dl1?

Sen blir jag ärligt talat lite fundersam om de som går emot drevet på Mirtai. Inte av principen men varför de då inte väljer att rösta på samma person för att motverka? Det finns ju exempelvis när LenaH röstar en chans att jag tex går upp i fler röster. Även Mirtai borde ju röstat på mig, men gör det inte. Förstår att detta gör mig till misstänkt, men då jag inte är med i lyan funderar jag på om Mirtai lite gett upp/ville bli lynchad (?) vilket skulle kunna innebära att många av rösterna på henne är från lyan. kanske särskilt de som kommer efter Mirtais egen röst, vilket skulle innebära Heffa, Aliisa och Breaktown. Aliisa lägger ju dessutom andrarösten på Ferrari i dl2, vilket ju är misstänkt.

Ok, lite tankar efter att ha läst ikapp.
MikaTela reagerar på att jag ”stal” hennes teori om q, men den var ju inte superavancerad när det inte var något särskilt svårt för mig att komma på själv.

Sen var en del av min röst på Breaktown i dl1 absolut lite av en hämdröst, men vad spelar det för roll i dl1 som i stort sett bara består av BOP? Varför är det fulare att rösta på någon som röstat på en själv, än någon annan random person i dl1?

Sen blir jag ärligt talat lite fundersam om de som går emot drevet på Mirtai. Inte av principen men varför de då inte väljer att rösta på samma person för att motverka? Det finns ju exempelvis när LenaH röstar en chans att jag tex går upp i fler röster. Även Mirtai borde ju röstat på mig, men gör det inte. Förstår att detta gör mig till misstänkt, men då jag inte är med i lyan funderar jag på om Mirtai lite gett upp/ville bli lynchad (?) vilket skulle kunna innebära att många av rösterna på henne är från lyan. kanske särskilt de som kommer efter Mirtais egen röst, vilket skulle innebära Heffa, Aliisa och Breaktown. Aliisa lägger ju dessutom andrarösten på Ferrari i dl2, vilket ju är misstänkt.
Nyvaken och borde inte svara nu.

Att mirtai inte röstade på dig säger enligt mig inget om din roll.

Följer alla drevet utan att teoria om något annat så finns det inget det gå på dagen efter. När jag lade en andra röst på dig så hade Mirtai 6 st röster. Hade fler efter det röstst på dig så hade det funnits en hel del att analysera idag.

Jag tror att ulvarna trodde det var kört för Mirtai redan när Q skrev sitt inlägg. Siar inlägg är ännu tydligare för ulvar som har facit. Så jag tror att det kan finnas ulvar bland de tidiga rösterna för att de hoppas på alibi. Sedan finns det säkert ulvar bland de senare också. Sedan finns det säkert någon ulv som inte röstsde på Mirtai.

Det finns en del att analysera idag.

DL1- 21.30

16:24 Blacksmithfarm röstar på fio
17:47 Breaktown röstar på Ceta
17:57 Artline röstar på heffaklumpen[/B]
18.07 Niyama röstar på Artline
18.47 hemlig röstar på Blacksmithfarm
19:12 cirkus röstar på Breaktown
19.28 Niyama röstar på cirkus
19.30 qitis röstar på cirkus
20.02 Heffaklumpen röstar på Artline
20:36 Ceta röstar på Breaktown
20.40 Mirtai röstar på qitis

20.50 (?) qitis röstar på Niyama
20.52 fio röstar på ferrari
21.02 LenaH röstar på cirkus
21:08
glömmerallt röstar på Ceta
21:25 Aliisa röstar på Ferrari
21.25 qitis röstar på LenaH
21.30 cirkus röstar på Ferrari

Ferrari bybo
Cirkus lösmynt spion

Röstlista DL 2

Mirtai ulv trollpacka
glömmerallt bybo

Så nu har jag lite tid att leka så nu kommer lite reflektioner från mig :D
Först och främst. Mirtai var trollpackan så skönt att jag var rätt ute där 👍

sedan en samlad reflektion över allas funderingar kring min roll så tycker jag att det borde framgå oavsett vilken att jag torde vara god nu iaf? (Vet att jag godförklarar mig själv :p)

noterar att hemlig gjorde lite konstigt tänk när hon röstade på mig istället för någon annan eller Mirtai
Behöver inte vara mer än typiskt hemlig egentligen
Jag ser ju att hon pudlade direkt efter det uppdagades att Mirtai var ulv och därtill trollpackan.
@hemlig du röstade på Bsf i första lynchen men verkade inte igår följa upp på det utan valde istället mig. Hade du släppt misstankarna mot henne eller var jag så mycket mer misstänkt då tyckte du?

Så nu har jag lite tid att leka så nu kommer lite reflektioner från mig :D
Först och främst. Mirtai var trollpackan så skönt att jag var rätt ute där 👍

sedan en samlad reflektion över allas funderingar kring min roll så tycker jag att det borde framgå oavsett vilken att jag torde vara god nu iaf? (Vet att jag godförklarar mig själv :p)

noterar att hemlig gjorde lite konstigt tänk när hon röstade på mig istället för någon annan eller Mirtai
Behöver inte vara mer än typiskt hemlig egentligen
Jag ser ju att hon pudlade direkt efter det uppdagades att Mirtai var ulv och därtill trollpackan.
@hemlig du röstade på Bsf i första lynchen men verkade inte igår följa upp på det utan valde istället mig. Hade du släppt misstankarna mot henne eller var jag så mycket mer misstänkt då tyckte du?
Jag finner inget misstänkt hos BSF, tycker hon söker bra och kommer med vettiga funderingar.
Helst skulle jag vilja hitta nån där jag känner som dig, att det liksom verkligen känns ulv! men det har jag inte gjort tyvärr.
Hoppas vi ska kunna klura ut nån mer vartefter, nästa gång du har misstankar följer jag nog ;).

Noterar att mirtai inte röstade på ceta, hennes bästa chans att rädda sig i det läget. Matematiskt fanns fortfarande chansen för henne att vända det även utan att övertyga någon att ändra sin röst.
Noterar även att aliisa återigen är med på ett hörn, vet inte vad det säger än men ...
Funderar på om BSF är nåt på spåret här, att mirtai inte röstade på Ceta.
Antingen för att dom är i lyan ihop, eller hoppades hon vända lynchen mot qitis.

Förstår ju att det inte ser bra ut med min röst mot q igår, men ber er ha överseende med det denna gång.

Jag håller med @Artline - det gynnar inte goda sidan (eller leken i stort) att fegspela för mycket och som jag tog upp igår så vågar jag inte tro på varenda kotte som säger att de inte vill dö. ;)

Nu hade jag ju bevisligen fel om cirkus men just för att hon är slipad så hade hon kunnat luras rejält på det sättet iom utvecklingen att alla (goda) är så rädda att lyncha en viktig roll.

Omtag för mig idag och jag är ff lite fundersam över @qitis följsamhet gentemot cirkus.

Dock är det många som gått mig helt förbi och det är ju fånigt att bara granska de mest aktiva spelarna.
Nu betar jag av det som skrivits sedan igår och som jag inte har tid att besvara /reflektera över. Så ber om ursäkt om vissa saker redan blivit utredda men vill ändå ge mina tankar om det

jag förstår på ett sätt att du funderade så i DL1 och även efter natt dl.
men faktum kvarstår att du röstade på cirkus i dl1 så hon stod kvar som ksbdysstupp till Lynch även efter jag ändrade min röst
Nog för att både jag och cirkus kan luras men tycker ändå att det var obvious att cirkus hade en god ledande roll då hon skrev som hon skrev. Tidigt dessutom.
Så det håller jag emot dig -oavsett om det är fegspel att inte vilja rösta ut en god roll

Så jag känner lite att det haltar hur du tänker
Men sedan är det hälsosamt att vara ifrågasättande i ulvkekar.
så vet inte vart jag har dig

Röstlista DL 2

Jag tror också det gömmer sig ulvar bland rösterna på mirtai, konstigt vore det annars.

Nu betar jag av det som skrivits sedan igår och som jag inte har tid att besvara /reflektera över. Så ber om ursäkt om vissa saker redan blivit utredda men vill ändå ge mina tankar om det

jag förstår på ett sätt att du funderade så i DL1 och även efter natt dl.
men faktum kvarstår att du röstade på cirkus i dl1 så hon stod kvar som ksbdysstupp till Lynch även efter jag ändrade min röst
Nog för att både jag och cirkus kan luras men tycker ändå att det var obvious att cirkus hade en god ledande roll då hon skrev som hon skrev. Tidigt dessutom.
Så det håller jag emot dig -oavsett om det är fegspel att inte vilja rösta ut en god roll

Så jag känner lite att det haltar hur du tänker
Men sedan är det hälsosamt att vara ifrågasättande i ulvkekar.
så vet inte vart jag har dig
Det fetade ordet, vad ska det stå? :p

Röstlista DL 2

Jag tror också det gömmer sig ulvar bland rösterna på mirtai, konstigt vore det annars.

Det fetade ordet, vad ska det stå? :p
:eek::rofl: Djävla mobil ! Kandidat. Skulle det stå!

För mig känns det som att det finns ett antal deltagare som smyger med och inte säger så mycket. Jag tror att det är mycket möjligt att vi kan hitta i alla fall en ulv där, speciellt i en så här stor lek så är det enklare för ulvarna att smyga med och inte säga så mycket. Så jag tänker faktiskt börja med att titta närmare på dem som har minst inlägg.

MikaTela: Missar första DL pga privata orsaker men hade valt att efterhandsrösta på qitis. Igår på förmiddagen hade hon fortfarande Q som misstänkt ulv och tycker att vi ska ha med i beräkningen att cirkus och breaktown spelat mycket mot varandra förr. Igår på kvällen tyckte hon fortfarande att Q betedde sig skumt och att Q inte riktigt svarar på frågor. Men Q hade väl aviserat om tidsbrist? Tycker även att Ceta är skum som skriver samma som henne och hämndröstar, Ceta fick MikaTelas röst igår. Hon var först ut att rösta på någon annan än Mirtai, vilket någon tyckte var till hennes fördel. Tyckte även att det skulle bli intressant att se vad gårdagens lynch resulterade i och att rösterna på Mirtai borde tittas närmare på.
Jag vet inte vart jag har MikaTela, skulle vilja veta vad du tror om Q nu @MikaTela, är Q fortfarande misstänkt? Om inte, vem misstänker du nu?
Något jag noterade är att hon tycker att rösterna på Mirtai ska granskas för att ulvarna borde gömma sig där, men varför är inte rösterna som ligger på andra intressanta? Jag tänker att ulvarna lika gärna kan ha valt att sprida ut sina röster på olika personer och ser det som möjligt att någon/några ulvar röstat på någon annan än Mirtai. Vet inte om det är en ulv som vill rikta misstankar mot oskyldiga goda, eller en god som har fastnat på att (alla?) ulvar borde varit med och lynchat Mirtai. Om jag räknar rätt så var det fem röster som inte låg på Mirtai och om det stämmer med fem ulvar i lyan så är det teoretiskt möjligt att ingen ulv röstade på Mirtai. Men om jag personligen ska gissa så tror jag att ulvarna har spridit ut sina röster på Mirtai och andra deltagare.
Känner att jag behöver se mer tankar från MikaTela om jag ska kunna placera henne åt det godare/ondare hållet.

Aliisa: Röstar på Ferrari i DL1 och var med och bidrog till att Ferrari lynchades. Men det har hon redan fått förklara sig för så jag känner inte att jag behöver dra det en gång till. Dock ser det ju aldrig bra ut att vara med och rösta ut en god. Men samtidigt var det DL1 och ingen information med i omlopp så enda sättet för henne att veta att Ferrari var god skulle vara om hon sitter i lyan. Något man skulle kunna anmärka på är att hon röstade 5 minuter innan DL och la upp Ferrari för lottning, men som sagt, hon har redan fått förklara sig. Något jag personligen tycker är mer intressant är att hon inte hade några egna teorier igår under dagen, utan kom in och la en röst på Mirtai + fick förklara sin röst på Ferrari (förklaringen var att hon inte ville lägga en uddaröst och förenkla ytterligare för ulvarna men inte var säker nog för att lägga en tredjeröst och att hon inte trodde att Ferrari skulle åka).
Jag kan så klart vara helt fel ute men jag känner inte att det finns så mycket som talar för en god Aliisa. Å andra sidan känner jag inte att det finns så mycket som talar för en ond Aliisa heller på grund av bristen på teorier. Men jag tycker nog att det är lite skumt att inför DL3 inte ha skrivit teorier om någon annan än de man röstat på. Känner att jag skulle vilja se mer av dig också Aliisa.

Fortsätter i ett nytt inlägg ifall mobilen är elak och raderar allt...

Cirkus skrev att hon inte ville röstat ut. Min bild av dig är att du också brukar reagera på sådant.

Jag är trött och hyfsat nyvaken.

Så nu till allmänheten och inte enbart till Niyama.

Jag kan känna att det i de senaste lekarna blivit en trend att man är rädd för att rösta ut en god viktig roll i första lynchen. Även om man inte vill rösta ut en viktig så är det ändå en dålig utveckling spelmässigt.

Jag har iallafall svårt att hitta en bra balans.

jag kan känna jag också att @Niyama borde reagerat hon också.
Det är iofs lätt att säga när vi nu vet att cirkus var god , med viktig roll
Men tja. Jag gjorde ju de facto en #niyama i dl 1 och ändrade röster flera gånger för jag fick ”feeling” eller något så konstigt att hon reagerar på det

Förlåt för min miss, fick fullt upp med utredning i vårdnadstvist som är tvungen att gås igenom innan måndag

Har nu läst en hel del av era åsikter och teorier från förra DL.
Den som sticker ut tycker jag är qitis. Inte bara en gång utan två gånger ändrar hon sin röst. Något som iaf förr brukade ske först i slutskedet på en lek.
Nu känns det mest som hon vill lägga in sin röst på flera ställen så om nån av dom visar sig vara ulv kan hon hänvisa till att hpn tidigare har misstänkt och lagt sin röst på en ulv.

När hon ändrade från cirkus kändes det mer som att hon ville ha ut breaktown men utan att lägga en aktivt "skyldig" röst på henne. Innan hon ändrade låg faktiskt läget i röstningsläge.

MikaTela efterhandsröst i DL1 hade varit qitis

varför skulle jag vilja ha ut breaktown och inte vilja ändra röst för jag faktiskt genuint trodde att det inte var rätt att låta rösten stå kvar på cirkus ?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar