Det är ju bra :D (Lyxigt !) Men vill ha mer tankar av dig om andra ändå
Liksom. Det finns mer deltagare än mig i leken.
Skrev om hemlig igår och att jag tycker Cetas röst känns alibiaktig. De är misstänkta. Har inte hunnit gå igenom mer och kommer inte hinna än på några timmar.

Det fetade. Det var @cirkus jag hade lagt en andrarröst på och inte sett
Inte @Niyama
Felskrivning?

Ja det var situationen där du missat att Niyama redan röstat, inte att någon röstat på Niyama som jag försökte beskriva. Vart ju fel person men teorin hade ju varit densamma om det hade stått cirkus där eftersom det var din förklaring/reaktion, och inte själva rösten som jag reagerade på. Nu är dock det överspelat för min del, alltså inte något jag misstänker dig för.

Jag efterlyser @Ceta att komma med mer reflektioner också ser ju att du svarat på en del men vill veta vilka du håller som troligt ulvar hittills

Skrev om hemlig igår och att jag tycker Cetas röst känns alibiaktig. De är misstänkta. Har inte hunnit gå igenom mer och kommer inte hinna än på några timmar.
Vill ändå veta varför hemlig och /eller ceta är misstänkta. Igår var igår. Idag är idag :)
Så ser fram emot dina tankar om det just nu

Sen var en del av min röst på Breaktown i dl1 absolut lite av en hämdröst, men vad spelar det för roll i dl1 som i stort sett bara består av BOP? Varför är det fulare att rösta på någon som röstat på en själv, än någon annan random person i dl1?

Även Mirtai borde ju röstat på mig, men gör det inte. Förstår att detta gör mig till misstänkt, men då jag inte är med i lyan funderar jag på om Mirtai lite gett upp/ville bli lynchad (?) vilket skulle kunna innebära att många av rösterna på henne är från lyan. kanske särskilt de som kommer efter Mirtais egen röst, vilket skulle innebära Heffa, Aliisa och Breaktown. Aliisa lägger ju dessutom andrarösten på Ferrari i dl2, vilket ju är misstänkt.

Fulare tycker iaf inte jag att det är, eller att en hämdröst per automatik skulle vara ulvig. Däremot tråkigare, det för ju inte spelet så mycket framåt eftersom "jag röstar på dig eftersom du röstar på mig" inte ger så mycket för de andra att utgå ifrån.

Jag tycker inte att Mirtais icke-röst på dig säger jättemycket. Det är absolut ett alternativ att hon valde att avstå sin chans till räddning eftersom det skulle innebära att rösta på en kollega. Men jag tänker att det finns fler scenarion både där du är ulv och inte.

Min känsla av Mirtais röstningsinlägg var att hon ville göra så liten affär av saken som möjligt, och ge så lite som möjligt att gå på. Och då blir det rätt rimligt att rösta på qitis eftersom motiveringen där och då är uppenbar, och att i efterhand ger det inte oss så mycket att Mirtai förstöke få ut Qitis.

Jag efterlyser @Ceta att komma med mer reflektioner också ser ju att du svarat på en del men vill veta vilka du håller som troligt ulvar hittills
Precis läst ikapp, och kommer inte ha så mycket tid för lek ikväll :( Vet inte om jag tycker det har blivit så mycket tydligare för mig efter att ha läst ikapp sen i förmiddags heller. Bli lätt lurad av att de som teoretiserar mycket är goda, och vissa som i mitt huvud ”alltid” är onda :rofl:
Fulare tycker iaf inte jag att det är, eller att en hämdröst per automatik skulle vara ulvig. Däremot tråkigare, det för ju inte spelet så mycket framåt eftersom "jag röstar på dig eftersom du röstar på mig" inte ger så mycket för de andra att utgå ifrån.

Jag tycker inte att Mirtais icke-röst på dig säger jättemycket. Det är absolut ett alternativ att hon valde att avstå sin chans till räddning eftersom det skulle innebära att rösta på en kollega. Men jag tänker att det finns fler scenarion både där du är ulv och inte.

Min känsla av Mirtais röstningsinlägg var att hon ville göra så liten affär av saken som möjligt, och ge så lite som möjligt att gå på. Och då blir det rätt rimligt att rösta på qitis eftersom motiveringen där och då är uppenbar, och att i efterhand ger det inte oss så mycket att Mirtai förstöke få ut Qitis.
Köper ditt resonemang att det var en tråkig röst. Ska tänka på det till nästa lek :)
Och intressant resonemang om Mirtais icke-röst på mig. Låter fullt rimligt.

Ok, lite tankar efter att ha läst ikapp.
MikaTela reagerar på att jag ”stal” hennes teori om q, men den var ju inte superavancerad när det inte var något särskilt svårt för mig att komma på själv.

Sen var en del av min röst på Breaktown i dl1 absolut lite av en hämdröst, men vad spelar det för roll i dl1 som i stort sett bara består av BOP? Varför är det fulare att rösta på någon som röstat på en själv, än någon annan random person i dl1?

Sen blir jag ärligt talat lite fundersam om de som går emot drevet på Mirtai. Inte av principen men varför de då inte väljer att rösta på samma person för att motverka? Det finns ju exempelvis när LenaH röstar en chans att jag tex går upp i fler röster. Även Mirtai borde ju röstat på mig, men gör det inte. Förstår att detta gör mig till misstänkt, men då jag inte är med i lyan funderar jag på om Mirtai lite gett upp/ville bli lynchad (?) vilket skulle kunna innebära att många av rösterna på henne är från lyan. kanske särskilt de som kommer efter Mirtais egen röst, vilket skulle innebära Heffa, Aliisa och Breaktown. Aliisa lägger ju dessutom andrarösten på Ferrari i dl2, vilket ju är misstänkt.
Har tyvärr ont om tid ikväll, så får lägga en tidig röst. Tycker inte jag fått ut så mycket från tråden sen mitt senaste inlägg, så väljer att gå på den som betett sig lite märkligt ett par gånger hittills.

Baserat på vad som ser ut att vara en alibiröst på Mirtai, och andrarösten på Ferrari.

Ceta röstar på Aliisa

Fast jag fattar inte riktigt diskussionen med Mirtai s ickeröst på Ceta, isåfall skulle ju hela lyan fått rösta där om Mirtai skulle kunna vända den lynchen. Ganska otroligt att det skulle hända. Håller med Breaktown att minsta möjliga info var för Mirtai att rösta på Q.

Det säger varken bu eller bä om Cetas roll. Jag får inte några ulv vibbar där pga den uteblivna rösten iallafall.

Okej, alltså det är svårt, för såhär i efterhand så reagerar jag såfort någon är lite tveksam till att rösta på Mirtai med "aha! Kollega!" samtidigt håller jag ju med om att det blir trist och svårt att läsa ut någon om alla röstar på samma för att den verkar vara siad.

Med det sagt noterar jag, bl.a.

+ @Artline

Det här tänkte jag också på och ännu mer nu när så många verkar vara övertygade om att @qitis sitter på info - då borde hon inte i princip efterfrågat en röst från mig igår?

Jag har ingen aning om ifall @Mirtai är god eller ond, hon kan mycket väl vara siad ond (och om det nu skulle vara qitis verk så är det inte osannolikt att hon siar just Mirtai) men jag får inte ihop att q skulle ha en så viktig roll och då agerat som hon gjorde igår.
Sen kan det ju vara någon av alla andra som röstat på Mirtai redan som sitter på info om hennes ondska men jag är nog lite för förtjust i kritiskt tänkande för att bara köpa att just q skulle ha en sån roll (iom att det finns två).

Jag blir också rätt misstänksam mot dem som bara tar det som gospel, det är väldigt enkelt för en ulv att hänga på drevet och på det sättet bli höjd över åtminstone en hel del misstankar.
LenaH är tveksam till att Q skulle ha spelat som hon gjorde DL1, om hon varit siarlärling eller byfåne (eller annan viktig roll antar jag...) som sagt är det ju sunt att inte blint haka på ett drev, men det här känns i efterhand som ett försök att undergräva Q's trovärdighet.

Tar med detta med:
Men vem skulle protestera menar du?
Mer än @Mirtai själv då. :D

Ja jag vet inte 😂 Den riktiga sian om det inte är q tänkte jag.

"Problemet" är ju att det kan finnas två sior natten som var. Så ena personen som har siarroll kan ju inte protestera eftersom det finns en till som kan ha siat. Jag tänkte visserligen sia när jag såg Qs inlägg, som att hon försökte hitta teorier mot Mirtai men jag är inte säker.

Just det. Det har jag inte ens tänkt på faktiskt men det har du ju rätt i.

Jag är lite orolig att @qitis behövde rösta tidigt och drog ihop det där pga tidsbrist (hon har ju inte ens svarat på frågan @glömmerallt ställde igår kväll och som jag upprepade, och sen upprepade igen idag). Sen kanske det felaktigt tolkas som ett siarinlägg och om @Mirtai är god har ju onda inget alls emot att haka på och alla kan försvara sig med att det såg ju ut som att Q siat. Och sen blir Q misstänkt, som kanske är god med tidsbrist.

Tänkte som sagt sia när jag såg inlägget, men jag är lite orolig för att det är tidsbrist och hade velat se mer.

Det finns alltså inte någon spioninfo ute i leken? Alltså finns det ingen som vet att Mirtai är siad.

Så det är många som hänger på utan att vara säkra.

Om Mirtai är ulv (siad eller inte siad) så tror jag att någon av de som röstat på Mirtai (förutom Q) också är ulvar som tror att det är kört för sin kollega.

Precis som @Niyama skriver och som jag tog upp tidigare så finns det ju två.

Och visst ser qs inlägg lite siaraktigt ut men det skulle lika gärna kunna vara så att det är som hon skriver, hon har begränsat med tid och behövde få iväg en röst.

Äsch, jag tycker mest det är så sjukt trist när alla bara hakar på utan att reflektera.

Haha, vad vi ser välsynkade ut helt plötsligt! :rofl:

Spontant känns det som det borde gömma sig minst en lyamedlem här, som försöker se om det kan gå att vända lynchen genom att så tvivel och peka på att det blir trist om alla röstar på samma.

Qitis beter sig väldigt skumt som sagt! Hon ger svarar bara på hälften typ. Sen går hon in med långt utlägg och röstar på mirtai. Försöker hon få oss att tro att hon siar eller har hon verkligen siat?

Ceta skriver samma som mig angående qitis men skriver hennes personliga åsikt. Sen hämndröster innan det. Luktar lurt! En ulv som inte orkar läsa de andras inlägg så noga för hon redan vet vilka som är i lyan?

Mirtai med tanke på qitis inlägg så ska man gå på det har mirtai blivit siad och sitter i onda lyan och lurar?

Dock oroar det mig att så många hakar blint på qitis även om hennes inlägg var rätt övertygande. Men tänk om vi blir lurade i en fälla?

Då vi har gäster så väljer jag att rösta nu. Min röst faller på Ceta pga hennes bristande intresse att läsa allas inlägg.

MikaTela röstar på Ceta
På teorierna låter det för mig som du hade starkare misstankar mot Q än Ceta egentligen? (men vi kanske bara värderar vad som är skumt olika?) Jag tänker att det isf känns som en ulv som inte vågar lägga första rösten på Q eftersom lyan känner sig avslöjade. Alltså sår lite misstankar, men röstar på någon annan.
Vet att jag skrev inatt att jag gav dig cred för att du var först ut att rösta på någon annan än Mirtai. Samtidigt, när vi vet att Mirtai var ond så är det ju naturligt att leta efter eventuella räddningsförsök...

Fast jag fattar inte riktigt diskussionen med Mirtai s ickeröst på Ceta, isåfall skulle ju hela lyan fått rösta där om Mirtai skulle kunna vända den lynchen. Ganska otroligt att det skulle hända. Håller med Breaktown att minsta möjliga info var för Mirtai att rösta på Q.

Det säger varken bu eller bä om Cetas roll. Jag får inte några ulv vibbar där pga den uteblivna rösten iallafall.
Personligen så fastnade jag nog mest i "matematiken", teoretiskt var det ju möjligt att vända lynchen, om man lyckades så tvivel - och då hade en röst på Ceta hjälpt Mirtai mer. Men rösten på Q är mer ett defensivt sätt att ge upp.
Så egentligen kommer jag väl fram till att lyan gav upp, kanske att de försökte så lite tvivel, men när de inte fick napp så hade det avslöjat för mycket att rädda Mirtai.
Scenarion var att de tidiga rösterna på Mirtai då var från goda, eller eventuellt någon ulv som kunde ändra sig i sista stund.

Men jag ska släppa det nu, det känns mer som en tanke som fastnat och går på loop i min hjärna...

Nåja. Diskussionen handlade väl mest om att Mirtai inte ville lägga sin röst på @Ceta
Och kan mycket väl vara så att lyan försöker vända bort blickarna från en kollega. Men kan likaväl vara att få det misstänkt att det är en kollega. Men som inte är det.
Typ. 50/50 imo

Nu kom jag till de här tre rösterna igen - jag tänker att vi har 4 ulvar kvar, och det är inte orimligt med en eller flera alibiröster om lyan har gett upp. Det är inte heller orimligt att en eller flera ulvar röstar sent, pga IRL, eller vad som.

I alla fall, det jag nu reagerar på är att Aliisas motivering känns väldigt uppgiven, jämfört med både heffaklumpen och Breaktown som båda förklarar sina röster lite mer. De skriver att de tvivlar, men tror mest på att Mirtai är siad och därför ändå röstar där - trots drev. Typ.7
Aliisa börjar sitt inägg med att påpeka att hennes röst inte kommer att spela någon roll - hon skriver iof oxå att Qs inlägg verkar trovärdigt.
Men ja, det fångade min uppmärksamhet.

Jag ska äta nu och hinner med största sannolikhet inte tillbaka innan DL så jag måste rösta nu.

Med stöd av det jag redan skrivit och efter att ha läst Qs röstinlägg några gånger till så känner jag att det nog fanns någon tanke bakom det trots allt. Plus att Mirtai som sagt inte hade skrivit något idag när Q röstade och att hon ändå la sin röst på Mirtai så lutar jag mer åt att Q har en av de rollerna jag gissar på. Och i så fall är det inte helt osannolikt att hon är något på spåret...

Heffaklumpen röstar på Mirtai

Inte för att min röst kommer spela någon roll, men jag tycker att Qitis röstinlägg känns trovärdigt.
Jag håller inte med Mirtai om att det är skumt att starta drev, Qitis la ju bara förstarösten som blev drev?

Aliisa röstar på Mirtai

Breaktown röstar på Mirtai

som jag skrev innan så tvivlar jag lite men det väger över att det inlägget Qitis skrivit verkligen skriker att hon försöker säga att hon vet något. Förstår inte alls varför hon skulle ha formulerat sig sådär annars.

Mirtais reaktion och motröst får mig också att reagera lite. Att hon inte gillar att alla röstar på henne är väl rimligt oavsett roll, och den där kommentaren om att starta drev hänger jag inte upp mig så mycket på. Det var nog mest faktumet att drevet startades som hon menade. Däremot om Mirtai är god, om jag var i den situationen hade jag definitivt sett till att försöka göra något mer av den och försöka att de andra får ut så mycket av röstningen så möjligt i efterhand. Komma på något mer än det är ulvigt att starta drev.

Fast nä? Hela poängen med att vara ulv är ju att få de goda att rösta ut varandra? Och att folk ändrat sig har ju hänt förr.

Okej, jag behöver rösta, ska jobba natt så behöver sova lite till...

Så... det var skönt att det blev rätt igår, att Mirtai var ulv, det sätter Q på den goda sidan för mig. Alltid skönt. Iom att Q inte verkar tycka att hemligs agerande var särskilt misstänkt så tänker jag låta hemlig vara för tillfället också.

De jag reagerat på och citerat i mina tidigare inlägg är väl framför allt LenaH (och Niyama)s inlägg där det ser ut som försiktiga försök att så tvivel mot Q genom att påstå att Q inte borde spelat som hon gjorde i DL1 om hon hade förmåga att sia. Niyama hänger med i den diskussionen.
Som jag också skrev är det ju sunt att inte bara haka på ett drev, men samtidigt kan det bli ett bra alibi med - om man är försiktigt skeptisk - vilket det kändes som att de båda var.

Sedan Aliisa, främst att hennes röst verkade så uppgiven, som en ulv som kastade in handduken. Tänker främst på kommentaren om att "min röst inte spelar någon roll, men...".

Så.........

Blacksmithfarm röstar på LenaH
För jag tror att hon gjorde ett försök att rädda Mirtai genom att se ifall det gick att så tvivel ang. ifall Q hade info eller inte.

Okej, alltså det är svårt, för såhär i efterhand så reagerar jag såfort någon är lite tveksam till att rösta på Mirtai med "aha! Kollega!" samtidigt håller jag ju med om att det blir trist och svårt att läsa ut någon om alla röstar på samma för att den verkar vara siad.

Med det sagt noterar jag, bl.a.

LenaH är tveksam till att Q skulle ha spelat som hon gjorde DL1, om hon varit siarlärling eller byfåne (eller annan viktig roll antar jag...) som sagt är det ju sunt att inte blint haka på ett drev, men det här känns i efterhand som ett försök att undergräva Q's trovärdighet.

Tar med detta med:

Spontant känns det som det borde gömma sig minst en lyamedlem här, som försöker se om det kan gå att vända lynchen genom att så tvivel och peka på att det blir trist om alla röstar på samma.

På teorierna låter det för mig som du hade starkare misstankar mot Q än Ceta egentligen? (men vi kanske bara värderar vad som är skumt olika?) Jag tänker att det isf känns som en ulv som inte vågar lägga första rösten på Q eftersom lyan känner sig avslöjade. Alltså sår lite misstankar, men röstar på någon annan.
Vet att jag skrev inatt att jag gav dig cred för att du var först ut att rösta på någon annan än Mirtai. Samtidigt, när vi vet att Mirtai var ond så är det ju naturligt att leta efter eventuella räddningsförsök...
Jag tyckte absolut (och tycker väl egentligen fortfarande! :rofl: ) att @qitis inte spelade som om hon hade en viktig roll i DL1 för om du läser hennes inlägg (orkar inte riktigt gräva fram allt) så "försvarar" hon cirkus och mem uppmanar mig att rösta på henne själv istället.

Det gjorde att jag var tveksam till om det var tidsbrist eller siande inblandat och eg vet vi ju inte fortfarande vad det var, q kan faktiskt bara ha prickat rätt men jag tycker det är bortom alla tvivel att q är god iaf. Eller ja, vem fan vet, det där vore ju en sjukt vågad grej att göra och är det några som skulle kunna iscensätta en sån manöver så är det just Mirtai och q. :D

Men nej, jag väljer att sortera in q som god, om inte annat för att jag fan inte har så många goda på min lista än.

Vad gäller övriga som röstade på Mirtai så är mina misstankar starkast mot @fio fortfarande, jag tycker hon gjorde det väldigt enkelt för sig och @Ceta likaså.
Du själv är inte heller avskriven, du kan ha varit snabb med att uppfatta inlägget som en riktning att gå men som vi alla vet så är det ofta ulvar som är snabbast med att uppfatta sior och det vore ju ett fint alibi om du var den som sas "startade" drevet.

@Aliisa glider med och lägger sena röster i både DL1 och 2 och det är kanske också ett sätt att glida med utan att tillföra så mycket och skulle mycket väl kunna kvala in i min potentiella lya med tex fio och ceta.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar