Fortsätter...
Ceta: Började med att efterfråga en obligatorisk fråga, vilket LL inte tyckte att vi behöver. Hämndröstade på Breaktown i DL1 och tyckte att något med henne var skumt. Som någon sa (glömmerallt tror jag det var?) så verkar det som att hon ville att Breaktown ska ta hänsyn till att hon inte lekt
utan obligatorisk fråga men hon inte ville ta hänsyn till att Breaktown inte lekt
med en obligatorisk fråga. Det tycker jag nog är lite skumt - att det bara ska gå en väg. Men jag har för mig att hon redan har fått förklara det, skriver bara ner det för att påminna mig själv. Hon verkar dessutom medveten att det kan ses som en hämndröst och att det inte var den bästa rösten. Sedan frågade hon några frågor till bland annat Artline, angående DL1 lynchen.
Noterar att hon hade Q på sin lista med misstänkta igår på förmiddagen och att hon tycker att två röständringar är märkliga för att två röständringar inte känns som Q. Men följde ändå Qs röst och röstade därmed på Mirtai igår vilket ju ser bra ut, men det behöver inte betyda att Ceta automatiskt är god utan kan lika gärna ha varit en alibiröst.
Imorse skrev hon att ett teoriinlägg om fler spelare där hon bland annat tog upp MikaTela och att hon inte tyckte att det var en superavancerad teori och att hon förstår att hennes röst i DL1 såg ut som en hämndröst men tycker också att det inte borde vara fulare att rösta på någon som röstat på en själv än att rösta på någon annan. Funderar också på drevet mot Mirtai igår och tycker att det är lite skumt att de som inte röstade på Mirtai inte röstade på samma person. Tycker att särskilt någon av de sista rösterna på Mirtai borde vara en alibi-röst från lyan, där jag, Breaktown och Aliisa nämns (även
BSF nämnde detta). Och eftersom jag vet om min roll så vet jag att jag inte ingår i lyan och därmed inte alibiröstade på Mirtai så i så fall står det mellan Breaktown och Aliisa.
Vet inte riktigt vart jag har Ceta, men känner i alla fall inte att jag kan placera henne som solklart god/åt det godare hållet.
Blacksmithfarm: Tycker att det känns logiskt med totalt fem personer i lyan - jag håller med. Röstade först i DL1 och la rösten på fio, det var en väldigt svag teori men fullt förståeligt när det inte fanns något att riktigt gå på. Gjorde en sammanfattning av alla spelare igår och jag hittar väl inte direkt något att anmärka på där, det var liksom inget som blinkade med röda lampor om man säger så. Röstar sedan på Mirtai för att hon tror att Q kanske är något på spåren - vilket Q var. BSF röstade tidigt igår, men som jag redan sagt så brukar hon göra det oavsett roll så det är inget som säger något om vilken sida hon spelar för. I alla fall inte för mig. Tyckte att det var bra att inte alla röstade på Mirtai igår för att det finns lite mer att gå på idag då - håller med, det är alltid trist när alla röstar på samma person (förutom personen alla röstat på, så klart). Noterade att Mirtai inte röstade på Ceta - vilket hade varit hennes bästa chans att rädda sig igår. Jag spinner vidare på den lite, kan det varit för att Ceta och Mirtai sitter i lyan tillsammans och Mirtai inte ville vända lynchen mot en ulvkollega? Jag vet inte om det håller, det var bara en tanke jag fick nu. (Fortsätter läsa och ser att BSF tagit upp den tanken i sitt efterföljande inlägg!)
Funderar en del på MikaTelas röst om huruvida den kan varit alibi eller inte och tycker att hemligs röst på Q skaver.
Även BSF funderar på om någon av de senare rösterna på Mirtai kan ha varit alibi från lyan och nämner mig, Aliisa och Breaktown. Men som sagt, eftersom jag vet om min roll så vet jag att jag inte sitter i någon lya så i så fall står det mellan Aliisa och Breaktown. Jag håller med om att det borde finnas minst en ulv bland rösterna på Mirtai, men det är inte min röst. Har faktiskt en fråga,
@Blacksmithfarm, varför tror du specifikt att någon av de tre sista rösterna rösterna på Mirtai skulle vara alibi? Kan inte lika gärna de tidigare rösterna varit alibi (ok, kanske inte Q då, men de tidiga rösterna efter Q)? När jag var i lyan så röstade jag tex som nr 2 på en ulvkollega en gång, så jag skulle inte utesluta det alternativet. Men du kanske inte gjort det och i så fall missuppfattade jag dig.
Slutsats: Jag tycker nog att BSF resonerat vettigt/som hon brukar genom leken. Men med det sagt är jag inte säker på att hon är god för jag vet att hon kan spela riktigt bra som ulv också. Just nu skulle jag nog inte säga att BSF är mest misstänkt, i alla fall inte för mig.
Fortsätter i ett nytt inlägg...