jag kan känna jag också att @Niyama borde reagerat hon också.
Det är iofs lätt att säga när vi nu vet att cirkus var god , med viktig roll
Men tja. Jag gjorde ju de facto en #niyama i dl 1 och ändrade röster flera gånger för jag fick ”feeling” eller något så konstigt att hon reagerar på det
Men jag skrev ju att jag skulle iväg, sen har jag påpekat det i efterhand också. Jag ändrade röst och sen stack jag ut och åkte skidor. Kollade leken flera timmar senare, efter dl. Innan jag ändrade röst hade cirkus ingen röst och hade inte skrivit nånting som tydde på viktig roll. Jag kan faktiskt inte sitta och passa leken när jag har annat planerat.

Men jag skrev ju att jag skulle iväg, sen har jag påpekat det i efterhand också. Jag ändrade röst och sen stack jag ut och åkte skidor. Kollade leken flera timmar senare, efter dl. Innan jag ändrade röst hade cirkus ingen röst och hade inte skrivit nånting som tydde på viktig roll. Jag kan faktiskt inte sitta och passa leken när jag har annat planerat.
Ja men det förstår jag ju.
tidsbrist och IRL har vi ju alla
Tänkte mer på din samlade reflektion nu ?

Röstlista DL 2
12.13 qitis röstar på Mirtai
17:04 Blacksmihtfarm röstar på Mirtai
18:15 Glömmerallt röstar på Mirtai
18:25 Ceta röstar på Mirtai
19.27 fio röstar på mirtai
20.10 MikaTela röstar på Ceta
20.38 Niyama röstar på Mirtai
20.41 LenaH röstar på fio
20.48 Artline röstar på Ceta
20.52 Mirtai röstar på qitis
20.54 hemlig röstar på qitis
20.56 Heffaklumpen röstar på Mirtai
21:07 Aliisa röstar på Mirtai
21:20 Breaktown röstar på Mirtai
Nu ska vi tänka här
5 ulvar torde det vara iom 16 deltagare
Tänker så här

16/3≈5.33 så det finns en risk att de är 6 ulvar men känns inte sannolikt då man beaktar rollistan.
spionlärling och siarlärling istället för full kapacitet av rollerna.
iofs en bagare och en byfåne på goda sidan men också en trollpacka på onda sidan
Så landar nog ändå i att det troligaste är 5 ulvar
Fyra stycken som Inte röstar på Mirtai i gårdagens lunch.
@MikaTela och @Artline som båda röstar på @Ceta
@LenaH som röstar på fio
Och @hemlig som röstade på mig.
det får jag till 4 röster som inte lades på Mirtai
Så känns faktiskt för mig inte som en samordnad röstning från ulvarna att hindra Mirtai att åka igår.
Friskriver Ingen från att vara ulv ändå bara att det inte ser ut som de försökte rädda Mirtai

Nu ska vi tänka här
Tänker så här

16/3≈5.33 så det finns en risk att de är 6 ulvar men känns inte sannolikt då man beaktar rollistan.
iofs en bagare och en byfåne på goda sidan men också en trollpacka på onda sidan
@LenaH som röstar på fio
Så känns faktiskt för mig inte som en samordnad röstning från ulvarna att hindra Mirtai att åka igår.
Friskriver Ingen från att vara ulv ändå bara att det inte ser ut som de försökte rädda Mirtai
Och för mig känns som att de inte velat följa strömmen pga ulveri utan mer att de tänker själva. Och som sagt har ingen aning om något , utan bara hur jag tänker

Jag har läst de senaste sidorna flera ggr nu och jag blir bara mer och mer förvirrad 😆

Mest skummast känns Q men jag håller å andra sidan med Artline att hon känns för skum för att vara ulv.

Jag förstår inte heller varför man inte ska rösta på cirkus i DL1 och att cirkus inte säger så om hon inte har en viktig roll? Nu hade hon ju visserligen det. Men var inte det lite öppet mål för ulvarna där att påpeka det? 🤔Hon blev ju mkt riktigt käk.
Sent svar men vill ändå svara på det
Inte ens ulvarna kunde ju veta vilken ev viktig roll cirkus hade ? Kunde varit bagare eller ängel tex? Förutom de andra med skills i goda listan ? De visste ju med säkerhet att hon inte var i lyan så de ville ju garanterat bli av med henne då hon skrev som hon skrev

Fortsätter...

Ceta: Började med att efterfråga en obligatorisk fråga, vilket LL inte tyckte att vi behöver. Hämndröstade på Breaktown i DL1 och tyckte att något med henne var skumt. Som någon sa (glömmerallt tror jag det var?) så verkar det som att hon ville att Breaktown ska ta hänsyn till att hon inte lekt utan obligatorisk fråga men hon inte ville ta hänsyn till att Breaktown inte lekt med en obligatorisk fråga. Det tycker jag nog är lite skumt - att det bara ska gå en väg. Men jag har för mig att hon redan har fått förklara det, skriver bara ner det för att påminna mig själv. Hon verkar dessutom medveten att det kan ses som en hämndröst och att det inte var den bästa rösten. Sedan frågade hon några frågor till bland annat Artline, angående DL1 lynchen.
Noterar att hon hade Q på sin lista med misstänkta igår på förmiddagen och att hon tycker att två röständringar är märkliga för att två röständringar inte känns som Q. Men följde ändå Qs röst och röstade därmed på Mirtai igår vilket ju ser bra ut, men det behöver inte betyda att Ceta automatiskt är god utan kan lika gärna ha varit en alibiröst.
Imorse skrev hon att ett teoriinlägg om fler spelare där hon bland annat tog upp MikaTela och att hon inte tyckte att det var en superavancerad teori och att hon förstår att hennes röst i DL1 såg ut som en hämndröst men tycker också att det inte borde vara fulare att rösta på någon som röstat på en själv än att rösta på någon annan. Funderar också på drevet mot Mirtai igår och tycker att det är lite skumt att de som inte röstade på Mirtai inte röstade på samma person. Tycker att särskilt någon av de sista rösterna på Mirtai borde vara en alibi-röst från lyan, där jag, Breaktown och Aliisa nämns (även BSF nämnde detta). Och eftersom jag vet om min roll så vet jag att jag inte ingår i lyan och därmed inte alibiröstade på Mirtai så i så fall står det mellan Breaktown och Aliisa.
Vet inte riktigt vart jag har Ceta, men känner i alla fall inte att jag kan placera henne som solklart god/åt det godare hållet.

Blacksmithfarm: Tycker att det känns logiskt med totalt fem personer i lyan - jag håller med. Röstade först i DL1 och la rösten på fio, det var en väldigt svag teori men fullt förståeligt när det inte fanns något att riktigt gå på. Gjorde en sammanfattning av alla spelare igår och jag hittar väl inte direkt något att anmärka på där, det var liksom inget som blinkade med röda lampor om man säger så. Röstar sedan på Mirtai för att hon tror att Q kanske är något på spåren - vilket Q var. BSF röstade tidigt igår, men som jag redan sagt så brukar hon göra det oavsett roll så det är inget som säger något om vilken sida hon spelar för. I alla fall inte för mig. Tyckte att det var bra att inte alla röstade på Mirtai igår för att det finns lite mer att gå på idag då - håller med, det är alltid trist när alla röstar på samma person (förutom personen alla röstat på, så klart). Noterade att Mirtai inte röstade på Ceta - vilket hade varit hennes bästa chans att rädda sig igår. Jag spinner vidare på den lite, kan det varit för att Ceta och Mirtai sitter i lyan tillsammans och Mirtai inte ville vända lynchen mot en ulvkollega? Jag vet inte om det håller, det var bara en tanke jag fick nu. (Fortsätter läsa och ser att BSF tagit upp den tanken i sitt efterföljande inlägg!)
Funderar en del på MikaTelas röst om huruvida den kan varit alibi eller inte och tycker att hemligs röst på Q skaver.
Även BSF funderar på om någon av de senare rösterna på Mirtai kan ha varit alibi från lyan och nämner mig, Aliisa och Breaktown. Men som sagt, eftersom jag vet om min roll så vet jag att jag inte sitter i någon lya så i så fall står det mellan Aliisa och Breaktown. Jag håller med om att det borde finnas minst en ulv bland rösterna på Mirtai, men det är inte min röst. Har faktiskt en fråga, @Blacksmithfarm, varför tror du specifikt att någon av de tre sista rösterna rösterna på Mirtai skulle vara alibi? Kan inte lika gärna de tidigare rösterna varit alibi (ok, kanske inte Q då, men de tidiga rösterna efter Q)? När jag var i lyan så röstade jag tex som nr 2 på en ulvkollega en gång, så jag skulle inte utesluta det alternativet. Men du kanske inte gjort det och i så fall missuppfattade jag dig.
Slutsats: Jag tycker nog att BSF resonerat vettigt/som hon brukar genom leken. Men med det sagt är jag inte säker på att hon är god för jag vet att hon kan spela riktigt bra som ulv också. Just nu skulle jag nog inte säga att BSF är mest misstänkt, i alla fall inte för mig.

Fortsätter i ett nytt inlägg...

Varför skulle goda lyan skickat spioninfo redan?
Tänker att goda lyan inte skickat något paket alls innan gårdagen iom detta från LL
Goda lyan – Här hamnar goda som åkt ut (tvillingar hamnar här först när båda åkt ut), har ett antal paket att dela ut under leken. Paketen är en röst, ett beskydd, en förtrollning (personen kan välja vem en annan deltagare ska rösta på), och full spioninfo. Samma person kan inte få paket två dagar i rad. När alla paket skickats ut är de slut. DagDL för utdelning och nattDL för användning av paketen.

Spionlärlingen skulle fått info först andra natten. Siaren lär förhoppningsvis ha siat någon, en ulv får vi hoppas. Sen är frågan om byfånen gjort ett val eller ej. Vore ju bra om den prickade en ulv också.
Tänker att byfånen inre valde direkt faktiskt

Har faktiskt en fråga, @Blacksmithfarm, varför tror du specifikt att någon av de tre sista rösterna rösterna på Mirtai skulle vara alibi? Kan inte lika gärna de tidigare rösterna varit alibi (ok, kanske inte Q då, men de tidiga rösterna efter Q)? När jag var i lyan så röstade jag tex som nr 2 på en ulvkollega en gång, så jag skulle inte utesluta det alternativet. Men du kanske inte gjort det och i så fall missuppfattade jag dig.
Nej, har inte uteslutit att det kan finnas ulvar bland de tidiga rösterna, har inget som specifikt pekar på att de skulle lagts sent. Det inlägget jag tror du refererar till så utgick jag från tankar i röstlistan, började på MikaTela och fortsatte neråt, glömde ta upp tankar om de tidiga rösterna.

Förutom mig och q var det glömmerallt (som vi nu vet är god),ceta, fio och Niyama.

Som sagt är det ju inte helt otänkbart med någon tidig alibiröst om lyan ändå tror det är kört pga Qs inlägg.

Jag måste fixa lite annat typ nu så jag hinner inte sitta och passa leken mer just nu. Men jag vill ändå avsluta med att uppdatera om vad jag tänker om Q idag, eftersom jag hade vissa misstankar mot henne tidigare i leken.

qitis: Efter gårdagens lynch så känner jag att det är väldigt sannolikt att Q har någon av de två rollerna som jag tänker på, vilken roll är jag inte säker på. Men båda rollerna är goda, så det spelar mindre roll vilken av dem. Visst, det skulle kunna vara ett högt spel av lyan också. Men jag tänker att i så fall hade nog Q gått ut mot någon annan, dels för att Mirtai hade speciella krafter men också för att hon - vad jag minns/såg - inte hade misstankar emot sig innan det. Jag sitter som sagt inte i lyan, så jag vet inte vilka som sitter i lyan. Men om någon lyamedlem hade haft misstankar emot sig igår så tror jag att Q hade valt att gå ut emot den personen, OM hon sitter i lyan och om hon ens skulle göra det då. Och om ingen lyamedlem hade misstankar emot sig igår (innan Qs inlägg) så hade det varit meningslöst för Q att skriva ett sånt inlägg och bidra till att rösta ut en ulvkollega.
Slutsats: Hur jag än vänder och vrider på det så kommer jag fram till att Q inte borde vara ulv och därmed inte sitter i lyan. Så med det sagt så känner jag att jag vågar placera Q på den goda sidan.

Nu ska vi tänka här
Tänker så här

@LenaH som röstar på fio
Räknar bort @Mirtai s röst på mig här. För tydlighetens skull

Nej, har inte uteslutit att det kan finnas ulvar bland de tidiga rösterna, har inget som specifikt pekar på att de skulle lagts sent. Det inlägget jag tror du refererar till så utgick jag från tankar i röstlistan, började på MikaTela och fortsatte neråt, glömde ta upp tankar om de tidiga rösterna.

Förutom mig och q var det glömmerallt (som vi nu vet är god),ceta, fio och Niyama.

Som sagt är det ju inte helt otänkbart med någon tidig alibiröst om lyan ändå tror det är kört pga Qs inlägg.
Ok, jag uppfattade det som att du typ hade uteslutit de tidigare rösterna. Men om du inte har gjort det så har jag ingenting att klaga på :)

1. Niyama
2. hemlig
3. Artline
4. Fio
5. Heffaklumpen
6. cirkus
7. MikaTela
8. Mirtai
9. Ferrari
10. LenaH
11. glömmerallt
12. Blacksmithfarm
13. Breaktown
14 Qitis
15. Ceta
16. Aliisa
Så här ser det ut i min färgade lista nu

Ja men det förstår jag ju.
tidsbrist och IRL har vi ju alla
Tänkte mer på din samlade reflektion nu ?
Du skrev ju om att jag borde reagerat på det cirkus skrev? Och då var jag inte här, kom in en stund sent på kvällen och sen dog cirkus på morgonen så det fanns aldrig så mycket att tänka kring det.

Nu vet jag inte vad jag tänker mer än att du är god av uppenbara skäl.

Du skrev ju om att jag borde reagerat på det cirkus skrev? Och då var jag inte här, kom in en stund sent på kvällen och sen dog cirkus på morgonen så det fanns aldrig så mycket att tänka kring det.

Nu vet jag inte vad jag tänker mer än att du är god av uppenbara skäl.
Det är ju bra :D (Lyxigt !) Men vill ha mer tankar av dig om andra ändå
Liksom. Det finns mer deltagare än mig i leken.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar