De jag reagerat på och citerat i mina tidigare inlägg är väl framför allt LenaH (och Niyama)s inlägg där det ser ut som försiktiga försök att så tvivel mot Q genom att påstå att Q inte borde spelat som hon gjorde i DL1 om hon hade förmåga att sia. Niyama hänger med i den diskussionen.
Fast nä, jag har inte skrivit nåt om att Q inte borde ha agerat som hon gjorde dl 1 om hon hade förmåga att sia. Just den delen skaver för mig, alltså det gör mig skeptisk till LenaH. Min oro var ifall Qs inlägg berodde på tidsbrist, särskilt då hon inte besvarat varken glömmerallts eller mina frågor. Om hon bara försökt få ihop en ok röst och sen dragit liksom.

Sen tyckte jag, om det skulle visa sig att Mirtai var ulv, att det blir intressant i efterhand vilka som eventuellt hakar på i tvivel. Men nu blev det inte särskilt intressant ändå.

jag förstår på ett sätt att du funderade så i DL1 och även efter natt dl.
men faktum kvarstår att du röstade på cirkus i dl1 så hon stod kvar som ksbdysstupp till Lynch även efter jag ändrade min röst
Nog för att både jag och cirkus kan luras men tycker ändå att det var obvious att cirkus hade en god ledande roll då hon skrev som hon skrev. Tidigt dessutom.
Så det håller jag emot dig -oavsett om det är fegspel att inte vilja rösta ut en god roll

Så jag känner lite att det haltar hur du tänker
Men sedan är det hälsosamt att vara ifrågasättande i ulvkekar.
så vet inte vart jag har dig
Fast då haltar ju ditt eget resonemang också för om jag ska tro varenda Tom, Dick & Harry som säger att de inte vill dö, hur ska jag då tolka ditt eget sätt att i princip efterfråga en röst från mig (på dig) trots att det då också hade lagt upp dig för lottning som det stod då och vi utgår nu ifrån att du har en viktig roll?

Jag är ganska starkt emot att det ska tas för gospel att någon bara säger att hen inte vill dö, vill man undvika lynch får man teoria och argumentera oavsett vem man är, vi kan inte ha specialregler för vissa spelare.
Och jag vet också att cirkus skulle kunna utnyttja den typen av kommentar om hon hade haft tex Mirtais roll. ;)

Jag tyckte absolut (och tycker väl egentligen fortfarande! :rofl: ) att @qitis inte spelade som om hon hade en viktig roll i DL1 för om du läser hennes inlägg (orkar inte riktigt gräva fram allt) så "försvarar" hon cirkus och mem uppmanar mig att rösta på henne själv istället.

Det gjorde att jag var tveksam till om det var tidsbrist eller siande inblandat och eg vet vi ju inte fortfarande vad det var, q kan faktiskt bara ha prickat rätt men jag tycker det är bortom alla tvivel att q är god iaf. Eller ja, vem fan vet, det där vore ju en sjukt vågad grej att göra och är det några som skulle kunna iscensätta en sån manöver så är det just Mirtai och q. :D

Men nej, jag väljer att sortera in q som god, om inte annat för att jag fan inte har så många goda på min lista än.

Vad gäller övriga som röstade på Mirtai så är mina misstankar starkast mot @fio fortfarande, jag tycker hon gjorde det väldigt enkelt för sig och @Ceta likaså.
Du själv är inte heller avskriven, du kan ha varit snabb med att uppfatta inlägget som en riktning att gå men som vi alla vet så är det ofta ulvar som är snabbast med att uppfatta sior och det vore ju ett fint alibi om du var den som sas "startade" drevet.

@Aliisa glider med och lägger sena röster i både DL1 och 2 och det är kanske också ett sätt att glida med utan att tillföra så mycket och skulle mycket väl kunna kvala in i min potentiella lya med tex fio och ceta.
Tja, det är ju tacksamt om du är ond, att q var skum. Men ja..

Är det ngt mer än röstningen som gör att du misstänker fio? Ceta?

Tja, jag tänkte att q brukar vara tydlig med att teoria om flera ifall hon lägger en tidig röst men inte känner sig säker, hon skulle inte grävt fram allt hon kunde hitta på Mirtai isf. Men återigen, jag tittar i backspegeln, vilket ju är lättare.. .

Tycker ju också att Aliisa glider med, och som sagt verkade lite som en uppgiven ulv insitt röstinlägg igår...

Skulle skriva ngt mer men hann glömma vad🙈😅

Jag är ganska starkt emot att det ska tas för gospel att någon bara säger att hen inte vill dö, vill man undvika lynch får man teoria och argumentera oavsett vem man är, vi kan inte ha specialregler för vissa spelare.
Och jag vet också att cirkus skulle kunna utnyttja den typen av kommentar om hon hade haft tex Mirtais roll. ;)
Fast det handlar ju inte om specialregler tänker jag, mer om att man känner till hur vissa spelare agerar i vissa situationer.

Fast nä, jag har inte skrivit nåt om att Q inte borde ha agerat som hon gjorde dl 1 om hon hade förmåga att sia. Just den delen skaver för mig, alltså det gör mig skeptisk till LenaH. Min oro var ifall Qs inlägg berodde på tidsbrist, särskilt då hon inte besvarat varken glömmerallts eller mina frågor. Om hon bara försökt få ihop en ok röst och sen dragit liksom.

Sen tyckte jag, om det skulle visa sig att Mirtai var ulv, att det blir intressant i efterhand vilka som eventuellt hakar på i tvivel. Men nu blev det inte särskilt intressant ändå.
Nä, sorry det blev ihopklumpat med det jag skrev om lenah, vet att du inte skrev så.

Du var med I diskussionen som lenah startade (?) Därför hamnade ni tillsammans..

För tydlighetens skull så tycker jag att du verkar vilja hålla ceta för god utan goda belägg mer än din egen känsla
Det känns skumt.

Nej jag får inga ulvvibbar enbart för att Mirtai inte röstade där, varför är det skumt?

Nåja. Diskussionen handlade väl mest om att Mirtai inte ville lägga sin röst på @Ceta
Och kan mycket väl vara så att lyan försöker vända bort blickarna från en kollega. Men kan likaväl vara att få det misstänkt att det är en kollega. Men som inte är det.
Typ. 50/50 imo

Ja det är den diskussionen jag menade.

Fast det handlar ju inte om specialregler tänker jag, mer om att man känner till hur vissa spelare agerar i vissa situationer.
Fast hela grejen är väl att skickliga spelare inte är statiska utan faktiskt utökar sin repertoar och att vara ulv handlar om att luras.

Dessa inlägg (plus det om ängeln) gör mig misstänksam mot hemlig. En sak att inte följa Q, men varför rösta på en som kan ha siat?! Jag tvekade på att följa, men skulle ju aldrig lagt en röst på Q i alla fall.

Hur skulle vi alla kunna veta vem Q är? Det finns två roller som kan sia (om nu Q ens siat då).

Det kändes dessutom tidigare som att hemlig försökte hitta möjligheter till att Mirtai inte var siad som ond... Jag var visserligen inte heller säker men hemligs inlägg om förstaröster och andraröster osv skaver.

Vill ändå veta varför hemlig och /eller ceta är misstänkta. Igår var igår. Idag är idag :)
Så ser fram emot dina tankar om det just nu
Här ovan är det om hemlig, jag har inte ändrat uppfattning sen sent igår kväll. Ang. Ceta så var det den rösten jag mest hajade till på som alibi men ska kolla mer på rösterna nu.

Fast nä? Hela poängen med att vara ulv är ju att få de goda att rösta ut varandra? Och att folk ändrat sig har ju hänt förr.

Inte när Q skriver ett klassiskt siarinlägg som en del inkl jag uppfattade det som. Blir nog svårt att vända en sådan lynch.

Tja, det är ju tacksamt om du är ond, att q var skum. Men ja..

Är det ngt mer än röstningen som gör att du misstänker fio? Ceta?

Tja, jag tänkte att q brukar vara tydlig med att teoria om flera ifall hon lägger en tidig röst men inte känner sig säker, hon skulle inte grävt fram allt hon kunde hitta på Mirtai isf. Men återigen, jag tittar i backspegeln, vilket ju är lättare.. .

Tycker ju också att Aliisa glider med, och som sagt verkade lite som en uppgiven ulv insitt röstinlägg igår...

Skulle skriva ngt mer men hann glömma vad🙈😅
Tittar vi också i backspegeln så är det väl så att jag mycket väl kunde följt q om jag sett det inlägget tidigare och om inte så många bara hakade på utan att reflektera.

Vad gäller ffa @fio så var det lite känslan av "ja hejsan hoppsan, här skuttar jag med och röstar på den siade ulven för ingen protesterar ju" :D Och när både jag och @Niyama påpekade att det fanns flera möjligheter så kom det inget mer konkret.
Ganska typiskt ulvbeteende när det är uppenbart att en kollega är siad. Tycker jag alltså.

Jag tyckte detsamma om g-as röst men hon var ju bevisligen god och igår kunde jag inte ifrågasätta den iom att hon gick och la sig. :)

Vad gäller både fio och @Ceta så är det nog mest tidpunkten och röstordningen, det är lite safe att glida in och lägga typ fjärde, femte röst när det redan är rätt avgjort helt enkelt.

Tittar vi också i backspegeln så är det väl så att jag mycket väl kunde följt q om jag sett det inlägget tidigare och om inte så många bara hakade på utan att reflektera.

Vad gäller ffa @fio så var det lite känslan av "ja hejsan hoppsan, här skuttar jag med och röstar på den siade ulven för ingen protesterar ju" :D Och när både jag och @Niyama påpekade att det fanns flera möjligheter så kom det inget mer konkret.
Ganska typiskt ulvbeteende när det är uppenbart att en kollega är siad. Tycker jag alltså.

Jag tyckte detsamma om g-as röst men hon var ju bevisligen god och igår kunde jag inte ifrågasätta den iom att hon gick och la sig. :)

Vad gäller både fio och @Ceta så är det nog mest tidpunkten och röstordningen, det är lite safe att glida in och lägga typ fjärde, femte röst när det redan är rätt avgjort helt enkelt.
Jag då? Jag la sjätte rösten på Mirtai.

Jag då? Jag la sjätte rösten på Mirtai.
Mm, jag har alltid svårt att placera dig men till din fördel i det fallet så gjorde du det inte som en enkel grej utan resonerade om det först.
Det skulle också kunna vara ett sätt att verka som om du var en analytisk god även om du satt i lyan men du är inte nr 1 för mig idag.

Men ska jag sitta här och bevaka varenda röstning för att hinna lägga en tidigare röst? Då hade du ju misstänkt mig för det 🤷‍♀️

Jag ser ingen anledning att inte rösta på någon man tror är siad ond, det kan ju faktiskt vara så att det sker en kupp fem i tolv och då är det väl bra att så många som möjligt ändå röstar på den potentiella ulven även om det inte blir så jätteintressant.

Det känns typiskt ulvigt att föreslå något annat :cautious:

Mm, jag har alltid svårt att placera dig men till din fördel i det fallet så gjorde du det inte som en enkel grej utan resonerade om det först.
Det skulle också kunna vara ett sätt att verka som om du var en analytisk god även om du satt i lyan men du är inte nr 1 för mig idag.

Varför är det ett resonemang när Niyama röstar där pga hon tror Mirtai är siad och jag en ulv när jag tror likadant?
Det enda Niyama påpekade var ju om q hade tidsbrist eller inte.

Jag tänker så här långt att jag inte tror @hemlig är ond utifrån det vi diskuterat under dagen.
baserat på samma tanke så tror jag inte heller att @Blacksmithfarm är ond

mer tveksam till bla @LenaH och @Niyama
Men å andra sidan så är det flera som inte visar tankar och funderingar.
Några som smyger med IMO
men ja
sä tänker jag just nu

Dessa inlägg (plus det om ängeln) gör mig misstänksam mot hemlig. En sak att inte följa Q, men varför rösta på en som kan ha siat?! Jag tvekade på att följa, men skulle ju aldrig lagt en röst på Q i alla fall.

Hur skulle vi alla kunna veta vem Q är? Det finns två roller som kan sia (om nu Q ens siat då).

Det kändes dessutom tidigare som att hemlig försökte hitta möjligheter till att Mirtai inte var siad som ond... Jag var visserligen inte heller säker men hemligs inlägg om förstaröster och andraröster osv skaver.

Q skulle ändå inte åka och om mirtai var god tror jag q skulle vara ond.
Hittade ingen annan som skrev misstänkt just då.
Om du tror mig som ond så får du tänka om.
Det här med hemlig gör mig misstänksam och svaret att Q skulle ändå inte åka. Det känns som att hemlig bara vara lite missnöjd med att Q verkade ha siat så då la hon en röst där? Det känns jättemärkligt egentligen oavsett vilken roll hemlig har och egentligen skulle jag vilja leta ulvar bland de som röstade på Mirtai men det här är vad som sticker ut mest för mig just nu. Jag orkar inte gå igenom precis alla och ska ut nu strax igen.

Niyama röstar på hemlig

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar