Jag röstar nu så jag kan fokusera på familjen och mello

mirtai röstar på qitis

eftersom jag tycker hon startar ett drev på otrolig lösa grunder. Jag är tydligen ulv för att jag inte ser ngt misstänkt i ot-röster plus att jag skojade om klassikern att skriva God istället för god

Jag funderar också såklart om den här eventuella sian. Det är ju absolut ett alternativ att Qitis har siat Mirtai och vet att denne är ulv. Att Qitits röstar tidigt och enbart teoriar om Mirtai tycker jag också är rimlig anledning till att tro att det är så. Hur qitis skrivit sitt inlägg är också tecken på det, tycker säkerheten i rösten rimmar dåligt med själva teorierna. Det fanns ju andra tidigare som Qitis hade misstänkt. Inlägget som sådant skriker att hon vet något.

Det som får mig att tvivla lite är framför allt hur rimligt det är att Qitis skulle ha siat Mirtai. Hon skriver själv att hon blev misstänksam eftersom Mirtai röstade på henne och hon "vet sin roll". Men alltså, det är väl lite väl höga förväntningar att folk ska träffa så rätt första dagen att om de inte gör det så är de ulvar. Jag menar om man även tar hänsyn till att Q var inblandad i massa diskussioner igår och hade teorier om flera. Q röstade ju till och med på tre olika personer Jag hade absolut inte valt att sia Mirtai om jag var Qitis, men å andra sidan har jag ju skrivit ett rätt långt inlägg innan om hur hur jag tycker Qitis spelat märkligt...

Kommer också på mig själv att bli misstänksam mot @LenaH och @Niyama för att de har invändningar mot att Mirtai är siad, samtidigt som jag funderar på samma saker själv. Sjukt logiskt ;)

Jag tänker att det spelar mindre roll var jag röstar, det är väl ändå avgjort.
Om mirtai är ulv så vill jag hålla qitis åt det goda hållet.
Håller dock med tidigare inlägg om att hennes anledning till rösten idag skaver och det är väl rätt känt att en tidig röst så lätt följs.
hemlig röstar på qitis

Tillägg: tänker att om hon är ulv såg hon en bra chans att få ut en god.
Om mirtai är god tror jag definitivt q är ulv. Om mirtai är ulv vill jag tro att q är god.

Jag ska äta nu och hinner med största sannolikhet inte tillbaka innan DL så jag måste rösta nu.
Jag är fortfarande sjukt förvirrad. Men om jag har uppfattat det rätt så är det Q folk följer i dagens röstning för att ni tror att hon är något på spåren. Detta får mig att fundera på om det kanske är något skumt med Mirtai som jag har missat... visst skulle lyan kunna gå ut och rösta på samma person, alternativt följa Q för att de ser sin chans att få ut en god. Men jag känner ändå att det är rätt osannolikt att de gör det i DL2 när när ingen annan har röstat och det inte ser ut som att en lyamedlem kommer ryka. Dvs ett räddningsförsök i detta läget känns väldigt orimligt. Så jag är mer inne på att det är något skumt med Mirtai som jag har missat.

Så jag tänker att jag börjar med att kolla närmare på Mirtais inlägg, dels för att jag verkar ha missat det skumma i Mirtai och dels för att jag vill bilda mig en egen uppfattning innan jag eventuellt hakar på ett drev.
Mirtai - Började som många andra med att skriva att hon är här. Tyckte sedan att någon skulle skriva god med stort G, vilket hon själv också gjorde i samma inlägg. Om det gör henne ond vet jag inte, jag skulle nog inte rösta på någon enbart för att den skriver god med stort G med tanke på vad autocorrect kan ställa till med ;) Igår kväll tyckte hon att det var svårt att hitta något misstänkt i det som har skrivits och att det mest kändes som desperata försök till att hitta på teorier. Ifrågasatte Q rätt snabbt och undrade om hon själv tyckte att hennes teori var ohållbar eller varför hon var tvungen att påpeka att hon inte såg Niyamas röständring. Röstar sedan på Q av samma anledning (att hon tycker det är märkligt att Q var tvungen att påpeka att hon inte såg Niyamas röständring). Sedan har hon inte skrivit något idag. Slutsats:
Jag ser inte något som blinkar med röda lampor och skriker ulv i det Mirtai skrivit hittills.
MEN, om Q har någon av de rollerna som jag gissar på just nu så kan hon mycket väl ha rätt i att Mirtai är ond. Samtidigt så har Q aviserat om tidsbrist, så hon kan mycket väl ha en annan roll och bara slängt ihop en röst i förmiddags för att inte riskera att missa DL.
Och OM Mirtai är ulv så tror jag att någon ulvkollega kan varit snabb på att haka på drevet för att skaffa sig ett snyggt alibi, eller så hakar de på och ser sin chans att få ut en god.

Jag känner mig inte ett dugg klokare nu utan måste nog kolla närmare på Qs inlägg också.

qitis - reagerar på att cirkus inte reflekterar över att breaktown inte lekt på många år och därmed inte kan veta att det numer är rätt vanligt med en obligatorisk fråga. Leker från mobilen och hann därmed inte se att Niyama ändrade sin röst och brukar inte klicka fram inlägg som kommit in medan hon skrivit. Ifrågasätter Mirtai om ifall hon inte ser någon misstänkt hittills (igår kväll). Sedan funderade hon på att ändra sin röst och om Breaktown och Ceta fastnat i varandra. Q ändrade sin röst till Niyama sedan, eftersom cirkus sa att hon inte ville dö och tycker att det är konstigt att LenaH inte röstade på henne igår. Q skrev också att hon inte vill åka ut (inlägg #108) och här tycker jag att det blir lite intressant. Slutligen kommer hennes röstinlägg idag och då är hon först med att rösta på Mirtai.
Q känns mer virrig i denna leken än tidigare lekar, fast jag är nog inte rätt person att påpeka det :o Hur som helst, igår sa hon att hon inte ville åka ut, vilket får mig att fundera på om hon kanske har någon av de rollerna jag tror. Jag vet inte om Q är en sån som brukar skriva så oavsett roll, men min magkänsla skriker nej. Ulvar vill ju så klart inte heller åka ut, men jag vet inte om en ulv skulle sticka ut så i DL1? Efter detta så är jag nog i alla fall villig att hålla med om att Q känns för virrig/skum för att vara ond. Fast varför inte, ulvar skulle aldrig, osv...

Slutsats: Jag är inte så mycket klokare och behöver nog tänka lite mer innan jag röstar...

(Jag ser att Mirtai varit här och skrivit i alla fall ett inlägg medan jag har skrivit detta och att en del av de sakerna jag skriver tagits upp av andra, men väljer att posta detta som det är i alla fall)
Med stöd av det jag redan skrivit och efter att ha läst Qs röstinlägg några gånger till så känner jag att det nog fanns någon tanke bakom det trots allt. Plus att Mirtai som sagt inte hade skrivit något idag när Q röstade och att hon ändå la sin röst på Mirtai så lutar jag mer åt att Q har en av de rollerna jag gissar på. Och i så fall är det inte helt osannolikt att hon är något på spåret...

Heffaklumpen röstar på Mirtai

Det här om goda lyan, jag fattar inte hur de skulle kunna ha agerat öht?

Goda lyan – Här hamnar goda som åkt ut (tvillingar hamnar här först när båda åkt ut), har ett antal paket att dela ut under leken. Paketen är en röst, ett beskydd, en förtrollning (personen kan välja vem en annan deltagare ska rösta på), och full spioninfo. Samma person kan inte få paket två dagar i rad. När alla paket skickats ut är de slut. DagDL för utdelning och nattDL för användning av paketen.

Goda lyan kan alltså skicka ut paket vid dag-dl som mottagaren får använda vid natt-dl. Det har ju bara varit en dag-dl och då fanns det ingen person i goda lyan?

Jag röstar nu så jag kan fokusera på familjen och mello

mirtai röstar på qitis

eftersom jag tycker hon startar ett drev på otrolig lösa grunder. Jag är tydligen ulv för att jag inte ser ngt misstänkt i ot-röster plus att jag skojade om klassikern att skriva God istället för god
Men är det verkligen att starta drev när man lägger första rösten?

Det här om goda lyan, jag fattar inte hur de skulle kunna ha agerat öht?

Goda lyan – Här hamnar goda som åkt ut (tvillingar hamnar här först när båda åkt ut), har ett antal paket att dela ut under leken. Paketen är en röst, ett beskydd, en förtrollning (personen kan välja vem en annan deltagare ska rösta på), och full spioninfo. Samma person kan inte få paket två dagar i rad. När alla paket skickats ut är de slut. DagDL för utdelning och nattDL för användning av paketen.

Goda lyan kan alltså skicka ut paket vid dag-dl som mottagaren får använda vid natt-dl. Det har ju bara varit en dag-dl och då fanns det ingen person i goda lyan?
Ferrari var ju bybo så hon hamnade ju där.

Röstlista DL 2
12.13 qitis röstar på Mirtai
17:04 Blacksmihtfarm röstar på Mirtai
18:15 Glömmerallt röstar på Mirtai
18:25 Ceta röstar på Mirtai
19.27 fio röstar på mirtai
20.10 MikaTela röstar på Ceta
20.38 Niyama röstar på Mirtai
20.41 LenaH röstar på fio
20.48 Artline röstar på Ceta
20.52 Mirtai röstar på qitis
20.54 hemlig röstar på qitis
20.56 Heffaklumpen röstar på Mirtai

Mirtai 7
Ceta 2
fio 1
qitis 2

Kan någon vara snäll och skrika på mig om röstlistan är fel??

Inte för att min röst kommer spela någon roll, men jag tycker att Qitis röstinlägg känns trovärdigt.
Jag håller inte med Mirtai om att det är skumt att starta drev, Qitis la ju bara förstarösten som blev drev?

Aliisa röstar på Mirtai

Breaktown röstar på Mirtai

som jag skrev innan så tvivlar jag lite men det väger över att det inlägget Qitis skrivit verkligen skriker att hon försöker säga att hon vet något. Förstår inte alls varför hon skulle ha formulerat sig sådär annars.

Mirtais reaktion och motröst får mig också att reagera lite. Att hon inte gillar att alla röstar på henne är väl rimligt oavsett roll, och den där kommentaren om att starta drev hänger jag inte upp mig så mycket på. Det var nog mest faktumet att drevet startades som hon menade. Däremot om Mirtai är god, om jag var i den situationen hade jag definitivt sett till att försöka göra något mer av den och försöka att de andra får ut så mycket av röstningen så möjligt i efterhand. Komma på något mer än det är ulvigt att starta drev.

Varför fick Ferrari din röst?

Din teori var rätt svag för att vara en andra röst speciellt såpass sent i lynchen
Jag ville inte lägga en uddröst och underlätta ytterligare för ulvarna, men var inte heller säker nog på någon för våga lägga en tredjeröst. Då var det Ferrari som fick den, jag trodde dock inte att hon skulle åka.

Röstlista DL 2
21.07 Aliisa röstar på Mirtai
21.20 Breaktown röstar på Mirtai

Mirtai 9
Ceta 2
fio 1
qitis 2

Edit: Lägger till Breaktowns röst.

Röstlista DL 2
21:07 Aliisa röstar på Mirtai
21:20 Breaktown röstar på Mirtai

Mirtai 9
Ceta 2
fio 1
qitis 2

Jag ville inte lägga en uddröst och underlätta ytterligare för ulvarna, men var inte heller säker nog på någon för våga lägga en tredjeröst. Då var det Ferrari som fick den, jag trodde dock inte att hon skulle åka.
Men varför på någon med ot-teori?

Hade du inga misstankar mot någon som hade röster?

Jag är som jag tidigare sagt inte säker på varken Mirtai eller qitis men det blir väldigt svårt att utläsa nåt av den här lynchen om alla bara följer strömmen utan reflektion. 🙂

Jag är som jag tidigare sagt inte säker på varken Mirtai eller qitis men det blir väldigt svårt att utläsa nåt av den här lynchen om alla bara följer strömmen utan reflektion. 🙂
Jag tänker, som jag skrev, att om mirtai är ulv vill jag tro att q är god. Då gäller det bara att hitta en ulv till i så fall. Eller ja, en i taget då.

Intressant och se vad dag-DL visar. Nu känns det verkligen som att folk nappar på en lätt röst. Oavsett om mirtai är god eller ond tror jag där gömmer sig en hel del ulvar bland rösterna.
Vi är bara på dag dl 2 och fortfarande inte mycket att gå på förutom qitis inlägg och brist på svar.
Vi är flera som lyft tankar kring qitis inlägg och röst, finns fler teorier att dra i.

Till dl 3 tror jag absolut man ska kika nämre bland rösterna på mirtai.
Är hon ond så tror jag hon blir offrad av nån anledning. Är hon god så tror jag ulvarna ser sin chans att få ut en god på qitis bekostnad.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud