Jag är fortfarande sjukt förvirrad. Men om jag har uppfattat det rätt så är det Q folk följer i dagens röstning för att ni tror att hon är något på spåren. Detta får mig att fundera på om det kanske är något skumt med Mirtai som jag har missat... visst skulle lyan kunna gå ut och rösta på samma person, alternativt följa Q för att de ser sin chans att få ut en god. Men jag känner ändå att det är rätt osannolikt att de gör det i DL2 när när ingen annan har röstat och det inte ser ut som att en lyamedlem kommer ryka. Dvs ett räddningsförsök i detta läget känns väldigt orimligt. Så jag är mer inne på att det är något skumt med Mirtai som jag har missat.
Så jag tänker att jag börjar med att kolla närmare på Mirtais inlägg, dels för att jag verkar ha missat det skumma i Mirtai och dels för att jag vill bilda mig en egen uppfattning innan jag eventuellt hakar på ett drev.
Mirtai - Började som många andra med att skriva att hon är här. Tyckte sedan att någon skulle skriva god med stort G, vilket hon själv också gjorde i samma inlägg. Om det gör henne ond vet jag inte, jag skulle nog inte rösta på någon enbart för att den skriver god med stort G med tanke på vad autocorrect kan ställa till med
Igår kväll tyckte hon att det var svårt att hitta något misstänkt i det som har skrivits och att det mest kändes som desperata försök till att hitta på teorier. Ifrågasatte Q rätt snabbt och undrade om hon själv tyckte att hennes teori var ohållbar eller varför hon var tvungen att påpeka att hon inte såg Niyamas röständring. Röstar sedan på Q av samma anledning (att hon tycker det är märkligt att Q var tvungen att påpeka att hon inte såg Niyamas röständring). Sedan har hon inte skrivit något idag. Slutsats:
Jag ser inte något som blinkar med röda lampor och skriker ulv i det Mirtai skrivit hittills.
MEN, om Q har någon av de rollerna som jag gissar på just nu så kan hon mycket väl ha rätt i att Mirtai är ond. Samtidigt så har Q aviserat om tidsbrist, så hon kan mycket väl ha en annan roll och bara slängt ihop en röst i förmiddags för att inte riskera att missa DL.
Och OM Mirtai är ulv så tror jag att någon ulvkollega kan varit snabb på att haka på drevet för att skaffa sig ett snyggt alibi, eller så hakar de på och ser sin chans att få ut en god.
Jag känner mig inte ett dugg klokare nu utan måste nog kolla närmare på Qs inlägg också.
qitis - reagerar på att cirkus inte reflekterar över att breaktown inte lekt på många år och därmed inte kan veta att det numer är rätt vanligt med en obligatorisk fråga. Leker från mobilen och hann därmed inte se att Niyama ändrade sin röst och brukar inte klicka fram inlägg som kommit in medan hon skrivit. Ifrågasätter Mirtai om ifall hon inte ser någon misstänkt hittills (igår kväll). Sedan funderade hon på att ändra sin röst och om Breaktown och Ceta fastnat i varandra. Q ändrade sin röst till Niyama sedan, eftersom cirkus sa att hon inte ville dö och tycker att det är konstigt att LenaH inte röstade på henne igår. Q skrev också att hon inte vill åka ut (inlägg #108) och här tycker jag att det blir lite intressant. Slutligen kommer hennes röstinlägg idag och då är hon först med att rösta på Mirtai.
Q känns mer virrig i denna leken än tidigare lekar, fast jag är nog inte rätt person att påpeka det
Hur som helst, igår sa hon att hon inte ville åka ut, vilket får mig att fundera på om hon kanske har någon av de rollerna jag tror. Jag vet inte om Q är en sån som brukar skriva så oavsett roll, men min magkänsla skriker nej. Ulvar vill ju så klart inte heller åka ut, men jag vet inte om en ulv skulle sticka ut så i DL1? Efter detta så är jag nog i alla fall villig att hålla med om att Q känns för virrig/skum för att vara ond. Fast varför inte, ulvar skulle aldrig, osv...
Slutsats: Jag är inte så mycket klokare och behöver nog tänka lite mer innan jag röstar...
(Jag ser att Mirtai varit här och skrivit i alla fall ett inlägg medan jag har skrivit detta och att en del av de sakerna jag skriver tagits upp av andra, men väljer att posta detta som det är i alla fall)