Fast vi ska ju inte glömma att cirkus och breaktown har spelat mycket mot varandra förr!

Så även om breaktown är ny för den frågan så kan cirkus kanske kännt igen breaktowns tidigare speltaktik?

Alltså jag vill ju ändå hoppas att jag inte har en såpass utstickande spelstil (som ulv då eftersom det var det cirkus misstänkte) att cirkus kände igen den efter ETT teoriinlägg första dagen efter mer än 5 års uppehåll :D

Jag har läst de senaste sidorna flera ggr nu och jag blir bara mer och mer förvirrad 😆

Mest skummast känns Q men jag håller å andra sidan med Artline att hon känns för skum för att vara ulv.

Jag förstår inte heller varför man inte ska rösta på cirkus i DL1 och att cirkus inte säger så om hon inte har en viktig roll? Nu hade hon ju visserligen det. Men var inte det lite öppet mål för ulvarna där att påpeka det? 🤔Hon blev ju mkt riktigt käk.

Vill bara flagga in för fortsatt lite frånvarande ett tag, ska fixa middag snart. Måste läsa igenom röständringarna och diskussionen LenaH(?)/Q känner jag.

Började läsa igenom leken, men ja... tappade lite fokus, försöker i alla fall summera lite vad jag tänker om folk.

1. Niyama - röstar först på Artline med en helt okej förstadagsteori, innan hon ändrar till Cirkus, pga cirkus röst på Break.

2. hemlig - noterar att cirkus inte försöker rädda sig

3. Artline - röstar på Heffa med en, i mina ögon ganska svag teori. Men har efter det kommit med ganska vettiga tankar och funderingar. Ifrågasätter Q ang Ceta/Breaktowns "fastnande i varandra" som mer känns som en hämndröst från Ceta, de hade inte direkt diskuterat med/mot varandra, kändes väl tidigt att kalla det fastna.

4. Fio - flugit under radarn, eller ja. inte stuckit ut i alla fall. Jag röstade där, men det var för att jag var tvungen att rösta någonstans. Håller med hennes senaste inlägg nu om att inte rösta på cirkus om hon protesterar i DL1, jag menar, hade hon varit ulv så hade det varit ett "lätt sätt" att luras på - nu blev det som fio skrev tvärt om.

5. Heffaklumpen - resonerar som hon brukar känns det som, säger inget om vilken sida hon spelar för för mig. Men ja, hakar upp sig lite, lite, på att hon fick en röst, men skriver själv att hon är medveten om det.

6. cirkus - spionlärling, käkad natt ett, hann inte få info.

7. MikaTela - missar att rösta DL1, men har sedan skrivit att hon nog hade valt Q.

8. Mirtai, röstar på Q pga Qs kommentar om att inte ha sett niyamas röst.

9. Ferrari - bybo, lynchad dag ett

10. LenaH - Känns som hon resonerar logiskt, hon reagerade på Qs ändring från cirkus, för att LH tyckte det var märkligt att Q ändrade röst så lätt (alltså att Cirkus skulle ha en viktig roll, det hade hon, men som sagt, hon kunde ha lurats).

11. glömmerallt - röstar på ceta för att hämndröster är ulviga.

12. Blacksmithfarm - jag!

13. Breaktown - Tycker det är skumt att ceta vill ha hjälp av en obligatorisk fråga, något Breaktown inte har erfarenhet av. Känns för mig som en ganska typisk förstadagsröst, som varken säger bu eller bä om Break egentliget. Jag tycker att cirkus högg lite väl hårt på Break, men det har ju visat sig nu att cirkus var god (ie, hugget berodde inte på en ond cirkus, men det betyder inte heller att Break skulle vara ond bara för att cirkus var god)

14 Qitis - rörgare än vanligt?? Röstar på cirkus, en andraröst, men är snabb med att påpeka att hon inte såg Niyamas röst, för hon vill inte bli misstänkt för det. Ändrar till Niyama för att hon tycker att cirkus reagerar på ett sätt som gör att hon inte vill låta rösten på C stå kvar. Ändrar röst till LenaH - men nu har jag tappat bort mig totalt och hänger inte med i resonemangen längre.
Röstar på Mirtai idag, enda rösten hittils vad jag kan se, har flaggat för låg aktivitet, men sticker ändå ut genom att inte direkt teoria om någon annan än Mirtai efter DL.

15. Ceta - hämndröstar, vet inte vad jag ska tro om det. Typisk förstadagsröst på ett sätt, hon skriver att hon inte ville lägga en uddaröst...

16. Aliisa - röstar på Ferrari med en förstadagsmotivering. Säger mig inget om hennes roll. Men det är en andraröst, vilken cirkus följer upp med en tredjeröst för att rädda sig. Återigen, vet inte om det säger mig något, kan va ulv, kan va god...

Som förvarnat så har jag dåligt med tid att leka u helgen. Dels är det melodifestivalen ikväll och den ska jag se
Och så är det särbovecka så mycket mindre tid att leka

jag kommer att behöva rösta tidigt idag och då jag vet min roll så blev jag misstänksam mot Mirtai igår då hon röstade på mig

Tja du skrev det ju själv :p Ett stort G alltså , klart misstänkt;)

Detta tycker jag känns väldigt medglidande av Mirtai tycker jag

Och detta känns för mig som ett sätt att så in misstankar (mot mig)

Och så rösten på mig. Dl 1 är ju alltid svår så att motiveringen är tunn är inte så konstigt men oavsett så är det misstänkt för mig med allt det jag citerar sammantaget
Inga egna tankar som för spelet framåt utan mer verkar vilja så misstankar är mitt starkaste argument för att lägga rösten på Mirtai idag
Inget mer som framkommit i leken som fått mina tankar någon annanstans så går på det jag själv kommit fram till

Qitis röstar på Mirtai
Som sagt, Dagens enda inlägg från Q, hon skriver ingenting om någon annan, Mirtai röstade på Q igår (den enda som gjorde det). Och eftersom jag själv inte lyckas komma fram till något bättre nu så hoppas jag att Q är något på spåren här.
Därför

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

Jag personligen tycker inte att röständringar behöver vara konstigt. Jag förstår att hon bytte ifrån cirkus.

Men jag förstår inte riktigt varför hon röstade på Niyama.

Men jag förstår varför hon röstade på Lena.

Ju mer som dyker upp i leken, dessu större chans är det att man ändrar sig och hittar någon annan misstänkt.
Jag har läst de senaste sidorna flera ggr nu och jag blir bara mer och mer förvirrad 😆

Mest skummast känns Q men jag håller å andra sidan med Artline att hon känns för skum för att vara ulv.

Jag förstår inte heller varför man inte ska rösta på cirkus i DL1 och att cirkus inte säger så om hon inte har en viktig roll? Nu hade hon ju visserligen det. Men var inte det lite öppet mål för ulvarna där att påpeka det? 🤔Hon blev ju mkt riktigt käk.
Jag håller med i de här inläggen. känns onödigt att upprepa samma sak själv.

Jag tycker även att lena känns för skum för att vara ond, har för mig att hon spelade såhär knasigt i en lek nyligen som god. 😆

Sen är både lena och Q bra på att luras så jag vill ju hålla koll på dem, men det är inte så misstänkta i nuläget.

Bybor – Övriga goda

Goda lyan – Här hamnar goda som åkt ut (tvillingar hamnar här först när båda åkt ut), har ett antal paket att dela ut under leken. Paketen är en röst, ett beskydd, en förtrollning (personen kan välja vem en annan deltagare ska rösta på), och full spioninfo. Samma person kan inte få paket två dagar i rad. När alla paket skickats ut är de slut. DagDL för utdelning och nattDL för användning av paketen.
Jag har en fråga, det är inte otydligt på något sätt men ovanligt så jag tänker att det kanske inte är meningingen. Angående dl för paketens användning, Stämmer det att det är natt dl även om paketet är en röst?

Sen undrar jag också om paketen får sparas (av motagaren)? T.ex. välja att få spioninfon vid ett senare tillfälle? Eftersom det varit lite olika undrar jag också kring förtrollningar och beskydd blir den som får paketen skyddad/trollad eller får den välja någon som blir det?

Artline röstar på heffaklumpen med en motivering om det där med fåret. Jag tror inte ens Artline själv trodde på den teorin men det är ändå inte så uppseendeväckande tycker jag. Den var ju iaf en bättre anledning än det där med att räcka upp handen :p Då är diskussionen som följer mer intressant.

Det är ju svårt dag ett, just eftersom alla verkligen försöker hitta de små misstänkta sakerna som kan tänkas ha dykt upp, men jag tycker ändå det blir lite ”överreaktion” både när Heffaklumpen själv svarar och Niyama röstar med den motiveringen direkt efter. Det var väl ändå inte så svårt att se anledningen till hur Artline röstade? Niyama gör lite sen samma sak igen, dvs en snabb motreaktion med röst efter att Cirkus röstat på mig. Jag själv tyckte inte Cirkus motivering vad så himla dålig relativt vad som kommit upp hittills. Fel, men inte dålig. Sen tycker jag inte att det i sig är fel av Niyama att ändra sin röst om hon tycker att något mer misstänkt har dykt upp. Men jag reagerar lite på att det kommer så snabbt, rimligen kommer ju mer saker hända innan deadline.

Hemlig röstar på Bsf för att denne gjort det för lätt för sig med sin motivering. I min bok har hemlig gjort det ännu lättare för sig. Bsf kom ju ändå på en egen dålig motivering, hemlig själv röstade ju bara på att någon annans motivering var dålig.

Qitis röstar på cirkus eftersom hon röstat på mig och jag inte kan veta att det finns en obligatorisk fråga alls. Alltså jag vet inte… Så bakom flötet är jag ju inte att jag inte fattade efter @Madalitsos inlägg på förstasidan om fel glass, att det handlade om en fråga i syfte att få igång spelet. Däremot har jag ju ingen aning om upplägget eller vad det brukar resultera i. Det jag tyckte var misstänkt med @Cetas röst var ju också det faktum att hon efterfrågade en fråga. Det hade jag ju kunnat tycka även om jag visste exakt vad frågan innebar.

Qitis påstår att hon inte sett att någon redan röstat på Niyama, och förklarar sedan sen att hon väljer att inte kolla på de nya inläggen som kommit medan hon skriver. Jag kan möjligtvis köpa det tidigare på dagen när man skriver teorier, går igenom tråden och väljer att ta en sak i taget. Jag kan inte förstå det mitt under pågående röstning när man själv skriver sin röst, och än mindre när rösten man skriver är en reaktion på någon annans röst. Risken att det kommit ett nytt inlägg som gör att ens motivering inte längre håller är ju uppenbar? Kan inte förstå varför man vill göra så, om inte för att kunna ha det att skylla på att man inte sett…

Qitis funderar sen på om jag och Ceta har fastnat i varandra? Hur gör man när man fastnar undrar jag då lite smått? Jag hade skrivit ett inlägg där jag röstade på Ceta, sen hade jag varken bemött Cetas motröst eller andra röster på mig ännu. Isf är tröskeln för att fastna vääääldigt låg ;) Jag funderar mest på vad vad Qitis ville ha ut av det inlägget…

Sen ändrar Qitis sin röst en andra gång och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Jag tycke mycket av den hon skriver är misstänkt, men samtidigt är jag lite tveksam till att en ulv skulle vilja sätta sig själv i blickfånget så mycket genom att ändra rösten flera gånger. Jag har aldrig spelat med Qitis förutom men folk hintar ju lite om att hon brukar vara "rörig". Så kan det mycket väl ha och det är ju ett tacksamt alibi :p Inte borta från min radar iaf.

Heffaklumpen röstar på Artline pga röst på en själv, och Ceta röstar sen på mig av samma anledning. Jag tycker alltid att sånt är lite noterbart. Visst, är man god så har man ju iaf att någon försöker få ut en god att gå på, men tycker ändå att det är en himla tillfällighet att just det som någon skrev mot en själv var det allra mest misstänkta.

Artline kostaterar att hon inte vågar rösta på cirkus eftersom denne sagt att hon inte vill lynchas. Det här med vad cirkus sa blir ju intressant eftersom hon sen åts upp och hade anledning att inte vilja lynchas. Men det är ju väldigt lätt att säga i efterhand. Jag tycker ändå att Artline köper det väldigt snabbt. Hon motiverar det sen med att cirkus antagligen inte skrivit så som bybo. Jag vet inte, jag tänker snarare att det bara är som bybo man vågar skriva så (uppenbarligen inte i detta spel). Och cirkus fick ju betala priset…

Artline skriver sen att hon tror att Qitis var skum medveted och inte hade något emot att bli lynchad, dvs har en oviktig roll. Nja? Okej att man som bybo tycker att det är ok att bli lynchad om det ger spelet något. Jag resonerar själv så, jag blir hellre lynchad och hoppas på att mina lagkamrater kan få ut något bra av röstningen, än att alltihopa blir en intetsägande ”jag vill inte dö”-röstning. Men steget är ju milslångt därifrån till att medvetet var skum. Varför skulle någon god vara det och medvetet lura sina lagkamrater OCH ge ulvarna legitima anledningar att rösta på en god? Nej det fattar jag inte alls.

Som sagt, Dagens enda inlägg från Q, hon skriver ingenting om någon annan, Mirtai röstade på Q igår (den enda som gjorde det). Och eftersom jag själv inte lyckas komma fram till något bättre nu så hoppas jag att Q är något på spåren här.
Därför

Blacksmithfarm röstar på Mirtai
Det här inlägget fick mig att tro att någon har något att gå på och eftersom jag tänkte lägga mig och sova och inte orkar teoris mer nu så glömmerallt röstar på mirta

Sen tycker jag inte att det i sig är fel av Niyama att ändra sin röst om hon tycker att något mer misstänkt har dykt upp. Men jag reagerar lite på att det kommer så snabbt, rimligen kommer ju mer saker hända innan deadline.
Jag skulle ju iväg, vilket jag skrev. Kunde inte invänta nåt mer och tyckte cirkus röst kändes som en typisk ond cirkus så ville ändra dit.

Cirkus hade inte skrivit så som bybo. Sedan finns det sådana som är mer benägna att rädda sig själva som bybo. Det är komplicerat.

Ang Q så tycker jag det kändes som att hon var skum medvetet och inte hade något emot att bli lynchad. Dvs har en oviktig roll.
Nu vet vi ju att Cirkus var god, men om det är ”gängse uppfattningen” så hade det ju även varit enkelt för en ulvig cirkus att spela på det sättet och låtsas vara god..

Varför skulle hon vara skum medvetet menar du?
Och eftersom vi vet att cirkus var god så vet vi att Q inte röständrade från cirkus till Niyama för att rädda ulvkollegan cirkus. Men om det gör Q god vet jag inte.
Detta tycker jag dock är intressant och värt att notera, och eftersom många redan följer q i denna röstningen för att hon kan vara något på spåren så väljer jag att följa detta.

Ceta röstar på Mirtai

Röstlista DL 2
12.13 (?) qitis röstar på Mirtai
17:04 Blacksmihtfarm röstar på Mirtai
18:16 (?) Glömmerallt röstar på Mirtai
18:25 (?) Ceta röstar på Mirtai

Mirtai 4

Artline skriver sen att hon tror att Qitis var skum medveted och inte hade något emot att bli lynchad, dvs har en oviktig roll. Nja?
+ @Artline

Det här tänkte jag också på och ännu mer nu när så många verkar vara övertygade om att @qitis sitter på info - då borde hon inte i princip efterfrågat en röst från mig igår?

Jag har ingen aning om ifall @Mirtai är god eller ond, hon kan mycket väl vara siad ond (och om det nu skulle vara qitis verk så är det inte osannolikt att hon siar just Mirtai) men jag får inte ihop att q skulle ha en så viktig roll och då agerat som hon gjorde igår.
Sen kan det ju vara någon av alla andra som röstat på Mirtai redan som sitter på info om hennes ondska men jag är nog lite för förtjust i kritiskt tänkande för att bara köpa att just q skulle ha en sån roll (iom att det finns två).

Jag blir också rätt misstänksam mot dem som bara tar det som gospel, det är väldigt enkelt för en ulv att hänga på drevet och på det sättet bli höjd över åtminstone en hel del misstankar.

Jag har en fråga, det är inte otydligt på något sätt men ovanligt så jag tänker att det kanske inte är meningingen. Angående dl för paketens användning, Stämmer det att det är natt dl även om paketet är en röst?

Sen undrar jag också om paketen får sparas (av motagaren)? T.ex. välja att få spioninfon vid ett senare tillfälle? Eftersom det varit lite olika undrar jag också kring förtrollningar och beskydd blir den som får paketen skyddad/trollad eller får den välja någon som blir det?
Rösten har DagDL nästa dag.
Både skyddet och trollet väljer mottagaren vem det drabbar. Paketen måste användas till den dl man får dem innan, annars går man misste om det och goda lyan får inte skicka ut det igen bara för att det inte användes.

+ @Artline

Det här tänkte jag också på och ännu mer nu när så många verkar vara övertygade om att @qitis sitter på info - då borde hon inte i princip efterfrågat en röst från mig igår?

Jag har ingen aning om ifall @Mirtai är god eller ond, hon kan mycket väl vara siad ond (och om det nu skulle vara qitis verk så är det inte osannolikt att hon siar just Mirtai) men jag får inte ihop att q skulle ha en så viktig roll och då agerat som hon gjorde igår.
Sen kan det ju vara någon av alla andra som röstat på Mirtai redan som sitter på info om hennes ondska men jag är nog lite för förtjust i kritiskt tänkande för att bara köpa att just q skulle ha en sån roll (iom att det finns två).

Jag blir också rätt misstänksam mot dem som bara tar det som gospel, det är väldigt enkelt för en ulv att hänga på drevet och på det sättet bli höjd över åtminstone en hel del misstankar.

Jag håller med om att det lätt blir drev när någon lägger en tidig röst. Samtidigt har ingen sagt emot q än vad jag kan utläsa så jag vet inte.. 🤷‍♀️
Dock blir det alltid en ointressant röstning som resultat.

Jag tänker att så länge ingen protesterar så kanske det är så att det finns info mot Mirtai så därför lägger jag nog oxå rösten där idag.

Fio röstar på Mirtai

Jag håller med om att det lätt blir drev när någon lägger en tidig röst. Samtidigt har ingen sagt emot q än vad jag kan utläsa så jag vet inte.. 🤷‍♀️
Dock blir det alltid en ointressant röstning som resultat.

Jag tänker att så länge ingen protesterar så kanske det är så att det finns info mot Mirtai så därför lägger jag nog oxå rösten där idag.

Fio röstar på Mirtai
Men vem skulle protestera menar du?
Mer än @Mirtai själv då. :D

Röstlista DL 2
12.13 (?) qitis röstar på Mirtai
17:04 Blacksmihtfarm röstar på Mirtai
18:16 (?) Glömmerallt röstar på Mirtai
18:25 (?) Ceta röstar på Mirtai
19.28 fio röstar på mirtai

Mirtai 5

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar