@qitis ser inte att du svarat på detta och jag undrar också? Särskilt när du själv först röstade på cirkus. Jag brukar försöka undvika att rösta på deltagare som ofta lynchas tidigt men cirkus hör ju inte till dem.
Cirkus skrev att hon inte ville röstat ut. Min bild av dig är att du också brukar reagera på sådant.

Jag är trött och hyfsat nyvaken.

Så nu till allmänheten och inte enbart till Niyama.

Jag kan känna att det i de senaste lekarna blivit en trend att man är rädd för att rösta ut en god viktig roll i första lynchen. Även om man inte vill rösta ut en viktig så är det ändå en dålig utveckling spelmässigt.

Jag har iallafall svårt att hitta en bra balans.

Jag håller med @Artline - det gynnar inte goda sidan (eller leken i stort) att fegspela för mycket och som jag tog upp igår så vågar jag inte tro på varenda kotte som säger att de inte vill dö. ;)

Nu hade jag ju bevisligen fel om cirkus men just för att hon är slipad så hade hon kunnat luras rejält på det sättet iom utvecklingen att alla (goda) är så rädda att lyncha en viktig roll.

Omtag för mig idag och jag är ff lite fundersam över @qitis följsamhet gentemot cirkus.

Dock är det många som gått mig helt förbi och det är ju fånigt att bara granska de mest aktiva spelarna.

@MikaTela varnas för missad röstning och ombeds lägga en efterhandsröst så snart som möjligt.
Förlåt för min miss, fick fullt upp med utredning i vårdnadstvist som är tvungen att gås igenom innan måndag

Har nu läst en hel del av era åsikter och teorier från förra DL.
Den som sticker ut tycker jag är qitis. Inte bara en gång utan två gånger ändrar hon sin röst. Något som iaf förr brukade ske först i slutskedet på en lek.
Nu känns det mest som hon vill lägga in sin röst på flera ställen så om nån av dom visar sig vara ulv kan hon hänvisa till att hpn tidigare har misstänkt och lagt sin röst på en ulv.

När hon ändrade från cirkus kändes det mer som att hon ville ha ut breaktown men utan att lägga en aktivt "skyldig" röst på henne. Innan hon ändrade låg faktiskt läget i röstningsläge.

MikaTela efterhandsröst i DL1 hade varit qitis

Har nu läst roll listan igen för att se om cirkus redan kan ha vetat något eller om qitis kan ha vetat om cirkus roll.

Men då vi började leken med DagDL så ska inte specialrollerna hunnit gå i kraft.
Det vi vet nu med facit i hand är att cirkus var en god specialroll och Ferrari var en god bybo.

Qitis ligger fortfarande misstänkt hos mig!

Spionlärlingen skulle fått info först andra natten. Siaren lär förhoppningsvis ha siat någon, en ulv får vi hoppas. Sen är frågan om byfånen gjort ett val eller ej. Vore ju bra om den prickade en ulv också.

Ska gå tillbaka och kolla alla röständringar sen, är upptagen idag på dagen.
Nån som vill färga röstlistan?

Fast förr hade vi ju aldrig nån obligatorisk fråga, hur ska Breaktown veta att det är vanligt nu och att Ceta dessutom är ganska ny? Känns faktiskt skumt att du väljer att rösta på nån som inte lekt på evigheter med den motiveringen.

Fast vi ska ju inte glömma att cirkus och breaktown har spelat mycket mot varandra förr!

Så även om breaktown är ny för den frågan så kan cirkus kanske kännt igen breaktowns tidigare speltaktik?

Nja det beror väl på hur du definerar hämdröst? Men jag reagerade på på den också men inte lika mycket.

Jag får intrycket ceta vill att Breaktown ska ta hänsyn till att hon inte lekt utan fråga samtidigt som hon själv inte tar hänsyn till att Breakdown inte lekt med fråga. Det skaver.
Bra poäng, så långt tänkte jag faktiskt inte. Absolut att det var lite av en barnslig hämdröst, men som jag skrev i min motivering hade jag också en önskan om att inte lägga en till udda-röst, för att det inte bara skulle vara en med två röster (så som det såg ut när jag röstade) :)
Tycker också det beror på vem som skriver det.

Givetvis så kan cirkus vara ulv.
På vilket sätt spelar det roll vilken användare som skriver att de vill vara kvar tycker du?
Det vet jag inte. Mer än reflektionen att som god ofta brukar man inte gå efter cirkus i första dl. Eller så är man ond
Detta tycker jag är märkligt, varför vill just goda inte gå efter Cirkus i första Dl? I så fall blir det lätt att plocka ulvar nu menar du?
Min röst på heffaklumpen var mest för att leken skulle komma igång. Jag hade egentligen tänkt ändra men lyckades inte tänka färdig innan DL. Lena och Q kändes mindre skumma efter att ha skrivit med dem ett tag.

Givetvis kan de vara onda. Men jag tror nog att ulvarna är någon annanstans. Vi får väl se om de blir skumma igen.
Är nyfiken på varför Q känns ”mindre skum” för dig efter gårdagen?

Personligen är Q på min misstankelista efter DL1. Tycker två röständringar i dl1 är märkligt och enligt min lilla erfarenhet känns det inte som Q. Samtidigt sticker det ju ut väldigt mycket, och jag funderar på om det är ”något en ulv aldrig skulle göra” eller just ett sätt att slippa misstankar som ond just för att en ulv inte skulle vilja sticka ut så?

Bra poäng, så långt tänkte jag faktiskt inte. Absolut att det var lite av en barnslig hämdröst, men som jag skrev i min motivering hade jag också en önskan om att inte lägga en till udda-röst, för att det inte bara skulle vara en med två röster (så som det såg ut när jag röstade) :)

På vilket sätt spelar det roll vilken användare som skriver att de vill vara kvar tycker du?

Detta tycker jag är märkligt, varför vill just goda inte gå efter Cirkus i första Dl? I så fall blir det lätt att plocka ulvar nu menar du?

Är nyfiken på varför Q känns ”mindre skum” för dig efter gårdagen?

Cirkus hade inte skrivit så som bybo. Sedan finns det sådana som är mer benägna att rädda sig själva som bybo. Det är komplicerat.

Ang Q så tycker jag det kändes som att hon var skum medvetet och inte hade något emot att bli lynchad. Dvs har en oviktig roll.

Personligen är Q på min misstankelista efter DL1. Tycker två röständringar i dl1 är märkligt och enligt min lilla erfarenhet känns det inte som Q. Samtidigt sticker det ju ut väldigt mycket, och jag funderar på om det är ”något en ulv aldrig skulle göra” eller just ett sätt att slippa misstankar som ond just för att en ulv inte skulle vilja sticka ut så?
Jag personligen tycker inte att röständringar behöver vara konstigt. Jag förstår att hon bytte ifrån cirkus.

Men jag förstår inte riktigt varför hon röstade på Niyama.

Men jag förstår varför hon röstade på Lena.

Ju mer som dyker upp i leken, dessu större chans är det att man ändrar sig och hittar någon annan misstänkt.

Som förvarnat så har jag dåligt med tid att leka u helgen. Dels är det melodifestivalen ikväll och den ska jag se
Och så är det särbovecka så mycket mindre tid att leka

jag kommer att behöva rösta tidigt idag och då jag vet min roll så blev jag misstänksam mot Mirtai igår då hon röstade på mig
Kan ingen skriva God med stort G så det finns ngt misstänkt? 😂
Tja du skrev det ju själv :p Ett stort G alltså , klart misstänkt;)
Det börjar hända saker, men har svårt att de ngt misstänkt i mkt av det som skrivs. Känns mest som desperata försök att hitta en röstmotivering för de flesta.
Detta tycker jag känns väldigt medglidande av Mirtai tycker jag

Så du tycker inte din teori håller för att vara en andraröst?

eller varför kände du behov av att förklara det här?
Och detta känns för mig som ett sätt att så in misstankar (mot mig)

Mirtai röstar på qitis

för att jag tycker det är märkligt att hon behöver poängtera att hon inte sett röständringen från niyama

Och så rösten på mig. Dl 1 är ju alltid svår så att motiveringen är tunn är inte så konstigt men oavsett så är det misstänkt för mig med allt det jag citerar sammantaget
Inga egna tankar som för spelet framåt utan mer verkar vilja så misstankar är mitt starkaste argument för att lägga rösten på Mirtai idag
Inget mer som framkommit i leken som fått mina tankar någon annanstans så går på det jag själv kommit fram till

Qitis röstar på Mirtai

Jag känner att jag varken vet ut eller in just nu. Men jag noterade att qitis valde att inte behålla sin röst på cirkus på grund av cirkus respons där hon (cirkus) sa att hon inte ville dö i DL1. Nu vet vi att cirkus hade en viktig god roll och att hon inte ville åka först är fullt förståeligt. Och eftersom vi vet att cirkus var god så vet vi att Q inte röständrade från cirkus till Niyama för att rädda ulvkollegan cirkus. Men om det gör Q god vet jag inte. Jag vet inte heller om det gör henne ond, men något med Q skaver. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad utan behöver nog gå tillbaka och kolla på flera av hennes inlägg för att få en bättre uppfattning.

Utöver det så förstår jag om min röst på Artline igår ses som en hämndröst. När jag röstade så var Artlines röst på mig det mest skumma jag kunde hitta, men efter vår konversation (av typ två inlägg var) så kändes hon lite mindre skum och jag förstår varför hon gjorde som hon gjorde (men inte ATT hon gjorde det). Jag förstår att hon behövde basera sin röst på något, men det skaver att hon baserade den på mitt inlägg som talade om att jag är här och inte tog med något av det jag skrev i det längre inlägget som berörde leken. Sedan skrev hon även att hon börjar komma fram till att Q och LenaH är för skumma för att vara ulvar. Varför? Jag tycker inte att det är helt osannolikt att i alla fall någon av dem är ulv.

Jag kanske måste läsa igenom leken en tredje gång för att förstå varför Artline tycker (eller tyckte?) att Q och LenaH är för skumma för att vara ulvar, men just nu hinner jag inte sitta framför datorn mer så det får bli lite senare i så fall.

Cirkus skrev att hon inte ville röstat ut. Min bild av dig är att du också brukar reagera på sådant.
Det skrev hon efter jag röständrat till henne. Jag stack ut och åkte skidor och kollade inte leken igen förrän flera timmar senare.

Men det var ju inte det @qitis skrev och som jag frågade om. Q skrev:
Det vet jag inte. Mer än reflektionen att som god ofta brukar man inte gå efter cirkus i första dl. Eller så är man ond
Jag har frågat Q var hon menade men inte fått svar:
@qitis ser inte att du svarat på detta och jag undrar också? Särskilt när du själv först röstade på cirkus. Jag brukar försöka undvika att rösta på deltagare som ofta lynchas tidigt men cirkus hör ju inte till dem.
Jag fattar inte varför man som god skulle undvika att rösta på cirkus i första dl.

DL1- 21.30

16:24 Blacksmithfarm röstar på fio
17:47 Breaktown röstar på Ceta
17:57 Artline röstar på heffaklumpen

18.07 Niyama röstar på Artline
18.47 hemlig röstar på Blacksmithfarm
19:12 cirkus röstar på Breaktown
19.28 Niyama röstar på cirkus
19.30 qitis röstar på cirkus
20.02 Heffaklumpen röstar på Artline
20:36 Ceta röstar på Breaktown
20.40 Mirtai röstar på qitis

20.50 (?) qitis röstar på Niyama
20.52 fio röstar på ferrari
21.02 LenaH röstar på cirkus
21:08 glömmerallt röstar på Ceta
21:25 Aliisa röstar på Ferrari
21.25 qitis röstar på LenaH
21.30 cirkus röstar på Ferrari

Ferrari bybo
cirkus spionlärling

Ferrari missar
Mikatela missar, skulle röstat på Q

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar