Jag vet inte vad jag ska tro om Lobelia. Teorin är rimlig samtidigt så är jag tvekam om hon hade varit så klantig. Det är rätt många namn som rabblar upp.
Alltså jag skulle inte ens komma på tanken, och varför skulle alla dessa erfarna vara goda. Men nog fullt så korkad är jag inte. Varför skulle ulvarna behöva en käklista. Vet de vem den onde utanför lyan är så räcker väl det.?

Lena dog första natten la en sen uddaröst på en god dag 1 tycker dock inte det är särskilt relevant mer än att jag inte köper cirkus teori. Jag tror Lena kan lägga alla möjliga rösaer i olika lägen oavsett roll.
Du gör det mer komplicerat.

Udda röst i första dl känns så olikt lena. Jätte skumt om hon gjort det i två lekar. En annan anledning till att det känns skumt i denna leken är att hon också ogillade drevet mot Pegasus.

Alltså jag skulle inte ens komma på tanken, och varför skulle alla dessa erfarna vara goda. Men nog fullt så korkad är jag inte. Varför skulle ulvarna behöva en käklista. Vet de vem den onde utanför lyan är så räcker väl det.?
Du satte fingret på vad som skaver.
För att veta att de ska använda listan så måste de veta att du är ledare. Vet de att du är ledare behövs det ingen lista.

Jag funderar lite på @Ceta , som la tredje rösten på Pegasus63 igår. Å andra sidan ny spelare så det behöver inte säga nåt.

Men då jag just nu inte har annat att gå på och är rädd att missa att rösta så: hemlig röstar cirkus. Varför väljer hon LenaH och inte Lobelia, om hon nu tror att Lobelia lägger ut en lista?

Jag tyckter att du brukar vara bra på att försvara dig. Saknar det.

Men annars har du en poäng.

@Lobelia förutom att du tycker att folk inte är läskunniga.

Hur känner du över de som misstänker dig? Goda som har fel? Onda som vill sprida misstankar?
Jag är lite upptagen nu så är mycket distraherad. Spontant känns det som onda som sprider misstankar. Iden att jag skulle lista på ett helt gäng erfarna spelare på det viset som hint till lyan på något vis känns helt orimlig.

Nej, har inte läst så mkt om/av henne utan det är bara pga Lobelia i så fall...
Hon känns ganska annonym tycker jag därför jag reagerade på att du skrev säker.

Det är för övrigt möjligt att @hemlig är god även om @Lobelia skulle vara ledarvarg, jag tycker ju själva motiveringen känns som en hint och då kan ju rösten på hemlig vara för att förvilla/ misstänkliggöra hemlig om hen avslöjas. Skulle ju ckokså passa ihop med teorin kring listan för( för annars är det lite väl mycket hintande det är det som talar emot.)

Gah!
Jag tycker som sagt inte att teorin håller och undrar om lyan vill ha ut Lobelia? Efter som Q var den som lanserade teorin:
Hej - stop ! hallå!! :eek:
Menar du att du vet att jag , cirkus. Glömmerallt och Hedinn är goda och att onda borde försöka rösta bort oss i leken:cautious:
Se det fetade i citeringen av Lobelias inlägg

kanske jag som läser som fan själv men hoppade till rejält när jag läste detta igen nu (går igenom leken från start då jag inte hade så mycket tid att delta igår)
Så blir det där min röst hamnar,

Blacksmithfarm röstar på qitis

För att jag tror att hon sitter i lyan och försöker styra röstningen mot en god.

Jag brukar inte försöka följa med i en föreläsning samtidigt som jag spelar ulvspel. Jag hade tid tidigare idag men då var det inte så mycket aktivitet.
Funderade mest på om du är avslöjad varg som valde att ligga lågt.

Men Förstår att du prioriterar annat.

DL 2
18:45 glömmerallt röstar på Lobelia
19:10 cirkus röstar på LenaH
20:15 Blacksmithfarm röstar på qitis
20:06 hemlig röstar på cirkus

Lobelia 1
LenaH 1
cirkus 1
qitis 1

Gah!
Jag tycker som sagt inte att teorin håller och undrar om lyan vill ha ut Lobelia? Efter som Q var den som lanserade teorin:

Så blir det där min röst hamnar,

Blacksmithfarm röstar på qitis

För att jag tror att hon sitter i lyan och försöker styra röstningen mot en god.
Q tog upp teorin. Men cirkus har varit lika delaktig och hon har en röst.

Men varför inte cirkus?

Du gör det mer komplicerat.

Udda röst i första dl känns så olikt lena. Jätte skumt om hon gjort det i två lekar. En annan anledning till att det känns skumt i denna leken är att hon också ogillade drevet mot Pegasus.
Jag tycker @lenas motivering kändes svag hon brukar teoria bättre , att den var udda bekom mig dock inte mer än det gör för anndra spelare.

Jag röstade sent och udda med svag teori , nojade över drevet mot pegasus men jag ser ingen misstänka mig för det som exempel?

(Jag är också lite orolig för att lena skulle vara ängeln med tanke på att det känns som om många försöker sprida lite misstankar dittåt på ganska vaga grunder)

Så, nu står de i rätt ordning också.

DL 2
18:45 glömmerallt röstar på Lobelia
19:10 cirkus röstar på LenaH
20:06 hemlig röstar på cirkus
20:15 Blacksmithfarm röstar på qitis

Lobelia 1
LenaH 1
cirkus 1
qitis 1

Jag måste i allafall rösta nu för jag ska iväg.
cirkus röstar på LenaH

Dels för att hon inte är med i Lobelias lista över de rutinerade ;) om det är en fritt fram att käkalista så är LenaH i lyan tror jag. Dels för hennes skumma röst på Elo, tradition liksom? Dessutom är det olikt LenaH att inte lägga en andraröst eller tredjeröst i DL1 om hon är god - sällan kommer det såna mesiga röster från henne
Sanningen är helt enkelt att jag ju hade missat leken, hade jag vetat att den skulle dra igång så snart hade jag avstått då jag jobbar och har varit i stallet till nu både igår och idag.

Jag var inte beredd att hoppa på ett "drev" åt något annat håll och tog en enkel väg bara.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 151
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2