Lena passar bättre på listan än någon av de på listanÄr LenaH den av de som inte räknades upp som ni tycker skulle vara på listan - och alltså kan vara i lyan? Känner mig lite bortglömd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lena passar bättre på listan än någon av de på listanÄr LenaH den av de som inte räknades upp som ni tycker skulle vara på listan - och alltså kan vara i lyan? Känner mig lite bortglömd.
Det är något med dina inlägg som skaver. Det känns lite som varg som vill berätta saker för ulvarna.Jag försöker få rätsida på saker...
Blir lite rädd när qitis och cirkus verkar hitta varandra över Lobelias eventuella hint...
Nu finns det info ute:
Ängeln har skyddat någon - och denna någon försökte ulvarna käka. Gissningsvis ängeln själv
Siaren har siat någon - gissningsvis har goda lyan skickat denna raden till den som skyddats av ängeln? Min nästa slutsats är att det inte känns som någon siats ond.
Tvillingarna känner till varandra och får diskutera, kan således ha liknande tankar som varandra.
Ledaren känner till lyan
Lyan känner till allt ovanstående och har möjlighet att uttnyttja det för att försöka lura goda sidan.
Summa: Jag vet inte vem man kan lita på - det känns som om cirkus och q bondar - men det säger mig inte vilken sida de står på. Men tycker de har vettiga tankar. Men jag är rädd för att lyan försöker rösta ut ängeln.
Fördelaktigt är, tänker jag, att få ut en ulv, så att lyan ifall den inte hittat sin ledare får fortsätta våndas över käket på nätterna. Men såklart bättre att få ut ledaren än en god.
I tråden? får gå tillbaka å kolla.Jag noterade minsann att du inte stod med -samt inte heller Artline och Hemlig
Tycker du? Det vill jag inte. Jag vill lista ut vilka som är onda, men jag är rädd att bli lurad av lyan, om de känner till ängeln och försöker styra lynchen dit.Det är något med dina inlägg som skaver. Det känns lite som varg som vill berätta saker för ulvarna.
Men samtidigt så är det ett vanligt inlägg. Så jag känner mig nog mest nojig.
Jag hade kunnat tänka mig att rösta på Lena idag pågrund av rösten igår.Jag måste i allafall rösta nu för jag ska iväg.
cirkus röstar på LenaH
Dels för att hon inte är med i Lobelias lista över de rutinerade om det är en fritt fram att käkalista så är LenaH i lyan tror jag. Dels för hennes skumma röst på Elo, tradition liksom? Dessutom är det olikt LenaH att inte lägga en andraröst eller tredjeröst i DL1 om hon är god - sällan kommer det såna mesiga röster från henne
varför skulle @hemlig vara säker?@qitis @cirkus
Om nu Lobelia har gett lyan en käklista - är då hennes andraröst på Pegasus hinten som gör att lyan ska hitta henne - eller hur ska de veta att just Lobelia är ledaren? Och om det är det - varför inte rösta på hemlig som isf borde vara mer säker ulv än ex. LenaH? Jag hänger inte med i resonemanget här.?
Hej - stop ! hallå!!
Menar du att du vet att jag , cirkus. Glömmerallt och Hedinn är goda och att onda borde försöka rösta bort oss i leken
Se det fetade i citeringen av Lobelias inlägg
kanske jag som läser som fan själv men hoppade till rejält när jag läste detta igen nu (går igenom leken från start då jag inte hade så mycket tid att delta igår)
Och tänk att hon inte hade med LenaH i den sammanställningen?
Hon om någon är väl rutinerad och asjobbig att ha bland dom goda om man är i lyan
jag tänkte exakt likadant men hann inte skriva det -du kom före!
+ @qitis mfl. reagerade också på det där, fast reflekterade inte över att det kunde vara en hint. intressant tanke verkligen.
Själv tyckte jag mest det var märkligt att jag var med och inte tex. @Blacksmithfarm @LenaH , @Artline. nog för att jag är rutinerade men ringrostig och rätt kass föra leken.
Alla de som näms levde rätt länge i förra leken så tanken att de skulle vara "ätförslag" känns rimlig också.
Jag är inte så smart att jag får räknas som rutinerad .Jag noterade minsann att du inte stod med -samt inte heller Artline och Hemlig
Rimlig rädsla. Just nu känns det som att det är relativt få som är misstänkta. Skulle ängeln bli lynchad så blir rösterna på hen granskade. Så farligt drag av ulvarna. Samt att ängeln borde misstänkta dem som misstänker henne.Tycker du? Det vill jag inte. Jag vill lista ut vilka som är onda, men jag är rädd att bli lurad av lyan, om de känner till ängeln och försöker styra lynchen dit.
Säker och säker. Men om ledaren följer en ulv för att visa sig för lyan och lobelia är ledare så bör hemlig vara ulv. Eller hur ska lyan veta att Lobelia är ledare och därför ta hennes lista som en hint?
Blir snurrig på alla listor och alla som borde stå på listan.Med risk för att jag hakat upp mig. Ok, glömmerallt räknade upp fler hon "velat" ha med på listan.
Vilka är det då - har du en lista?Blir snurrig på alla listor och alla som borde stå på listan.
Kan vi inte lyncha alla som skriver listor?
Q och GA har lagt till namn.Blir snurrig på alla listor och alla som borde stå på listan.
Kan vi inte lyncha alla som skriver listor?
Ja absolut jag röstar ju efter just den teorin, jag tänkte om du hade några andra teorier misstankar kring hemlig som jag missat? Med Lobelia fanns det mer därför jag la rösten där.Säker och säker. Men om ledaren följer en ulv för att visa sig för lyan och lobelia är ledare så bör hemlig vara ulv. Eller hur ska lyan veta att Lobelia är ledare och därför ta hennes lista som en hint?
Nej, har inte läst så mkt om/av henne utan det är bara pga Lobelia i så fall...Ja absolut jag röstar ju efter just den teorin, jag tänkte om du hade några andra teorier misstankar kring hemlig som jag missat? Med Lobelia fanns det mer därför jag la rösten där.
Lena dog första natten la en sen uddaröst på en god dag 1 tycker dock inte det är särskilt relevant mer än att jag inte köper cirkus teori. Jag tror Lena kan lägga alla möjliga rösaer i olika lägen oavsett roll.Jag hade kunnat tänka mig att rösta på Lena idag pågrund av rösten igår.
(@glömmerallt , jag har ingen koll på hur Lena röstade i förra leken).
Men jag förstår ändå inte riktigt varför Lobelia inte får din röst. För att kontrollera så teorin stämmer. Samtidigt som det gynnar leken att alla inte röstar på Lobelia.