Okej, citerat medans jag läst, nu ska jag försöka komma ihåg vad jag tänkte skriva också :p

Hemlig hade en teori om mig men valde ändå att rösta på Pegasus. Hemlig lade första rösten på pega men borde kanske anat att han skulle ha fått fler röster. Men första dags rösterna är svåra så Hemligs röst säger kanske inte så mycket om hennes roll.

Lobelia: Att hon skulle rösta på pega var kanske inte någon överraskning. Speciellt inte om hon trodde att la första rösten (visst skrev hon det?). Lobelia verkade inte förstå att vi reagerade på pega rösten mycket för att han åkte ut i förra leken. Så jag förstår ändå att Lobelia röstade som hon gjorde.

Ceta är ny och det är inte lätt att lägga den första rösten. Sedan är det rimligt att hon inte såg Lobelias röst.

Sammanfattningvis. Jag vill egentligen säga att de tre första rösterna på pega inte behöver säga något om deras roller. De kan vara onda eller så är de goda.

Karamelldrottningen: jag kan tycka att det är skumt att lägga en fjärderöst första dagen om man inte har en riktigt bra teori. Men samtidigt kan jag förstå karamelldrottningen. Hon åkte först i förra leken? Så jag misstänker att hon är någon som lätt får röster på sig. Så jag kommer inte rösta på henne.

Nu har jag för dåligt minne för att komma ihåg de övriga rösterna. Men det allra skummaste är nog ändå att Lena la en udda röst i första lynchen!! Dock så följde Lena sin tradition så det kanske jämnar ut sig?
Artline går igenom rösterna på Pega för att komma fram till att ingen av dem egentligen är misstänkt. Jag noterar att hon sammanfattar efter de tre rösterna för att sedan skriva om karamelldrottningens fjärderöst med kommentaren att hon inte kommer att rösta där.

Min tanke med rösten på Pegasus igår var att han kanske var ledarulven som försökte hinta till resten av lyan. Är som sagt ny, men tänkte att allt prat om oknytt kunde kanske vara en hint? Plus att jag har förstått från tidigare lekar att det kan vara bra att samla rösterna för att inte ge kontrollen till lyan, men där gick jag på en nit :(

Nu funderar jag på (som någon annan med gjort) ifall folks val av dryck kan vara en hint av något slag? Kan det andligen gömmas ett tvillingpar eller en ledarulven-hint bland dem? Det skulle ju i så fall kunna vara hemlig/bsf (alkoholfri cider) eller Hedinn/cirkus (bubbel).

Fast tvillingparet kanske inte vill att hela gruppen vet om dem iofs. För då är det ju lätt för lyan att hitta dem.. Men ska kika vidare på dessa och resten för att se om jag hittar några fler tecken till kvällens röstning!
Såg att ni redde ut det, men tvillingarna lär inte vilja hinta, onödigt att outa sig för ulvarna, iom att de letar efter sin ledare och i såfall kan ha två att avskriva från den listan ifall tvillingarna hintar. tex.

Samtidigt är det inte helt säkert att ängeln faktiskt räddade sig själv. Även om det troligen är så. Ibland kan man få feeling och pricka rätt ändå ;)
Inte i DL1. Då vill ängeln visa sig för i detta fallet goda lyan så de vet vem de ska skicka info till. Senare i leken kan ängeln mycket väl få feeling och skydda nån annan, särskilt om den inte är blottad för ulvarna.
Helt säker kan man ju inte vara, men oftast är det så. Visst, vi har några nya spelare som kanske inte vet om oskrivna regler så omöjligt är det inte. Däremot känns det för mig lite ulvigt att vilja så det fröet i tråden? Jag menar, ulvarna vet vem de käkade och kommer antagligen vilja rösta ut denne - och goda lyan vet vem som är skyddad/blev käkförsök. Att då så tvivel om att denna är ängeln känns misstänkt i mina ögon. Jag säger inte att jag vet att ängeln har skyddat sig själv till 100%, men jag håller det ändå för troligt att det var så.

Jag

Gillar slutsatsen. :D

Nä, men du har vettiga tankar här, jag fick en tanke gällande ”drevet” mot Pegasus, för i de senaste lekarna har den typen av avgörande röster blivit misstänkta, men ständigt visat sig vara lagda av goda spelare. Så det skulle inte förvåna mig alls om någon ulv kliver fram och lägger en sån röst i och med att vi nu har ”facit” på att det främst är goda som gör det?*

Vad gäller följeröster är det såklart att det kan ske på det sättet, men precis som du säger är det ju de som blir mest granskade. Plus några ovana spelare. Så jag vet inte. Klart att möjligheten finns, och värt att kika närmre på dem. Samtidigt var det väl rätt många som fick fler röster så att så länge inte övriga ulvar var ensamma med sina blir det ju nästan mer vinkning till de goda än till de onda? Eller ja, ulvar kan ju ha lagt andraröster också, såklart. **

Men så finns ju också aspekten att ledarulven kanske inte kunnat vänta in en ulvs röst för att följa.

Värt att hålla ögonen på, men det lär ju vara goda som lagt andraröster också.
* Ja sånt går väl i vågor, vad som anses ulvigt och inte.
** Det är ju svårt kan jag tycka, att se vilka röster som skulle kunna vara vinkningar - om man inte sitter i lyan och har lagt en röst. Men som du skriver kan vi inte veta om ledaren haft tid att vänta in en röst från lyan att följa. Den ska dessutom kunna följas utan att ledaren sticker ut för mkt. Vet att jag en gång för länge sedan (preskrberat...) vinkade genom att rösta PÅ en ulv. Tyckte att jag var smart då, men har för mig att det inte gick så bra. :p
Det jag vill säga är väl att jag tycker att det är svårt att veta vad för vinkningar man ska leta efter.

DL1
19:40 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:46 Pegasus63 röstar på qitis
19:52 Elo röstar på Lobelia
20:12 hemlig röstar på Pegasus63
20:14 Artline röstar på karamelldrottningen
20:20 Lobelia röstar på Pegasus63
20:24 Ceta röstar på Pegasus63
20:39 qitis röstar på Blacksmithfarm
20:39 cirkus röstar på Lobelia
21:02 LenaH röstar på Elo
21:14 glömmerallt röstar på Hedinn
21:15 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
21:29 Hedinn röstar på karamelldrottningen

skriver nu mest upp för min egen skull för att bena upp detta lite nu.
Några röster sticker ut. Som den sits av Hedinn men samtidigt är jag ytterst tveksam att en ond skulle vilja sticka ut så pass. Å andra sidan varför inte?
Blacksmithfarm röstar först och då på cirkus. En typiskt dag ett röst.
Elon röstar sen på Lobelia. Känns lite som att Elo inte ville vara först för att inte sticka ut utan väntade normallänge på att lägga sin röst 🤔
Hemlig är nr 1 med att rösta på Pegasus. Förståeligt för hans motivering var ju den som stack ut mest tyvärr.
Artline reagerade jag på igår.
Sedan röstar Lobelia och Ceta efter varandra på Pegasus.
qitis gör en försiktig röst på Blacksmithfarm.
Cirkus följer Elo och röstar på Lobelia.
LenaH kör på Elo och glömmer allt verkar inte vilja sticka ut åt nått håll utan tar Hedinn.

Nu har jag inte läst inläggen kring när röstningen började - men vad får dig att tro att Elo ville rösta men inte vågade föränn några andra röster kommit in? Jag förstår inte det?

Det är långt vanligare att goda vågar sticka ut på det här viset än onda, men det är i och för sig en möjlighet jag själv tänkt på i din situation.

Varför tror du att lyan ville ha ut just Pegasus, det vore mer logiskt att i så fall satsa på någon som är mer driven som exempelvis du, glömmerallt, Hedin eller Q, det är i vart fall vad jag själv skulle gjort om jag nu vore i lyan och ville sticka ut och rösta ut en god ? Och varför menar du att det är Karamellen och inte Ceta som försöker skydda mig? Jag har sett det många gånger när en nybörjare försöker skydda en lyakamrat, mer sällan lite mer erfarna även om alla möjliga versioner förekommer.
Hej - stop ! hallå!! :eek:
Menar du att du vet att jag , cirkus. Glömmerallt och Hedinn är goda och att onda borde försöka rösta bort oss i leken:cautious:
Se det fetade i citeringen av Lobelias inlägg

kanske jag som läser som fan själv men hoppade till rejält när jag läste detta igen nu (går igenom leken från start då jag inte hade så mycket tid att delta igår)

Jag är trött och inte mitt smartaste jag just nu. I anmälnings tråden så förstod jag inte att LL var gravid förens någon skrev det. Tolkade bebis som skulle stanna inne för en född bebis 😂🙈

Men lite snabba tankar om röstningen igår.

Hemlig hade en teori om mig men valde ändå att rösta på Pegasus. Hemlig lade första rösten på pega men borde kanske anat att han skulle ha fått fler röster. Men första dags rösterna är svåra så Hemligs röst säger kanske inte så mycket om hennes roll.

Lobelia: Att hon skulle rösta på pega var kanske inte någon överraskning. Speciellt inte om hon trodde att la första rösten (visst skrev hon det?). Lobelia verkade inte förstå att vi reagerade på pega rösten mycket för att han åkte ut i förra leken. Så jag förstår ändå att Lobelia röstade som hon gjorde.

Ceta är ny och det är inte lätt att lägga den första rösten. Sedan är det rimligt att hon inte såg Lobelias röst.

Sammanfattningvis. Jag vill egentligen säga att de tre första rösterna på pega inte behöver säga något om deras roller. De kan vara onda eller så är de goda.

Karamelldrottningen: jag kan tycka att det är skumt att lägga en fjärderöst första dagen om man inte har en riktigt bra teori. Men samtidigt kan jag förstå karamelldrottningen. Hon åkte först i förra leken? Så jag misstänker att hon är någon som lätt får röster på sig. Så jag kommer inte rösta på henne.

Nu har jag för dåligt minne för att komma ihåg de övriga rösterna. Men det allra skummaste är nog ändå att Lena la en udda röst i första lynchen!! Dock så följde Lena sin tradition så det kanske jämnar ut sig?
Tycker nog att det är rimligt at Ceta hade hunnit se en röst som kom 4 minuter innan. Känns lite fishy att du försvarar henne på ett så grunt sätt - samtidigt som hon inte har med dig i möjlig ulv/ledarvargs uppställning

Min tanke med rösten på Pegasus igår var att han kanske var ledarulven som försökte hinta till resten av lyan. Är som sagt ny, men tänkte att allt prat om oknytt kunde kanske vara en hint? Plus att jag har förstått från tidigare lekar att det kan vara bra att samla rösterna för att inte ge kontrollen till lyan, men där gick jag på en nit :(

Nu funderar jag på (som någon annan med gjort) ifall folks val av dryck kan vara en hint av något slag? Kan det andligen gömmas ett tvillingpar eller en ledarulven-hint bland dem? Det skulle ju i så fall kunna vara hemlig/bsf (alkoholfri cider) eller Hedinn/cirkus (bubbel).

Fast tvillingparet kanske inte vill att hela gruppen vet om dem iofs. För då är det ju lätt för lyan att hitta dem.. Men ska kika vidare på dessa och resten för att se om jag hittar några fler tecken till kvällens röstning!
Cetas inlägg där hon tänker på flera olika konstellationer med ulv/ledare men ingen där Artline är med Jag skulle vilja veta varför

Artline skrev ju också om bubbel, varför ser du just mig/cirkus som en möjlighet och inte mig/Artline eller Artline/cirkus?
Detta här ovan från Hedinn var det som fick mig att kolla närmare på Artline idag.

En ny spelare får oftast vara med till slutet i sin fösta lek medans de åker tidigt i din andra. Så det var därför Lena röstade på Elo igår.
Hur kan du veta att det var därför som LenaH röstade på Elo? Traditionen som refererades till kan väl likaväl vara att LenaH inte gillar uddaröster i DL1?

Menar du att du vet att jag , cirkus. Glömmerallt och Hedinn är goda och att onda borde försöka rösta bort oss i leken:cautious:

kanske jag som läser som fan själv men hoppade till rejält när jag läste detta igen nu (går igenom leken från start då jag inte hade så mycket tid att delta igår)

Hoppsan - ja varför just vi? Visserligen är vi rätt så vana spelare men hur kan Lobelia peka på oss som goda?

Helvete vad många som är i min lya just nu.
Lobelia pga det ovan
Artline pga mitt förra inlägg
Karamell pga ingen röständring och kanske ville rädda kollega Lobelia (som jag klurade på förut)
Ceta för att hon inte räknat in Artline i sin uppställning ulv/ledarvarg och för att hon slarvat bort att Elo gjort ett teoriinlägg
LenaH för att Artline visste vilken tradition hon följde

Jag hakar upp mig på det här med kompisar och tänker att Elo har en massa ulvkompisar.

Och så är det Elos andra lek... :angel:

LenaH röstar på Elo
@cirkus

Lena skriver ju att det är Elos andra lek.. det är traditionen!

Ang ceta. Så är jag mer förlåtande mot en ny spelare än om till ex. du hade lagt tredje rösten.

Det är långt vanligare att goda vågar sticka ut på det här viset än onda, men det är i och för sig en möjlighet jag själv tänkt på i din situation.

Varför tror du att lyan ville ha ut just Pegasus, det vore mer logiskt att i så fall satsa på någon som är mer driven som exempelvis du, glömmerallt, Hedin eller Q, det är i vart fall vad jag själv skulle gjort om jag nu vore i lyan och ville sticka ut och rösta ut en god ? Och varför menar du att det är Karamellen och inte Ceta som försöker skydda mig? Jag har sett det många gånger när en nybörjare försöker skydda en lyakamrat, mer sällan lite mer erfarna även om alla möjliga versioner förekommer.

Hoppsan - ja varför just vi? Visserligen är vi rätt så vana spelare men hur kan Lobelia peka på oss som goda?
Hmmm.... Jag tolkade det först som - "Varför inte cirkus/ga/hedinn/Q - är de i lyan och det är därför? "
Men ni tänker alltså att Lobelia är Ledare och vinkar till lyan genom att visa spelare de kan rösta på riskfritt?

Ja fast om hon varit på väg att ryka så hade det just stämt men nu var det inte så.
Men det är ändå anledning till att Lena troligen röstade på just Elo.

Det är en sak om du misstänker mig (även om du har fel) men varför gör det Lena ond för jag tolkar hennes inlägg på ett visst sätt?

Och tänk att hon inte hade med LenaH i den sammanställningen?
Hon om någon är väl rutinerad och asjobbig att ha bland dom goda om man är i lyan

Hade lite samma tanke. Försökt läsa om det på annat vis, men det sticker verkligen ut.

Men det är ändå anledning till att Lena troligen röstade på just Elo.

Det är en sak om du misstänker mig (även om du har fel) men varför gör det Lena ond för jag tolkar hennes inlägg på ett visst sätt?

För att ni kanske är kompisar i lyan? Och har snackat om saken där lite mer ingående.
Jag ser ingenting som gör att varken hon eller du inte är i lyan faktiskt.

För att ni kanske är kompisar i lyan? Och har snackat om saken där lite mer ingående.
Jag ser ingenting som gör att varken hon eller du inte är i lyan faktiskt.
Vi har varit i lyan ihop en gång för länge sedan. Då gjorde vi en kupp och rösta ut en stackare som lekte sin andra lek .

Tror aldrig hon lekte igen :o

Helt säker kan man ju inte vara, men oftast är det så. Visst, vi har några nya spelare som kanske inte vet om oskrivna regler så omöjligt är det inte. Däremot känns det för mig lite ulvigt att vilja så det fröet i tråden? Jag menar, ulvarna vet vem de käkade och kommer antagligen vilja rösta ut denne - och goda lyan vet vem som är skyddad/blev käkförsök. Att då så tvivel om att denna är ängeln känns misstänkt i mina ögon. Jag säger inte att jag vet att ängeln har skyddat sig själv till 100%, men jag håller det ändå för troligt att det var så.
På vilket sätt menar du att det är ulvigt att diskutera ifall ängeln räddat sig själv?

Tycker nog att det är rimligt at Ceta hade hunnit se en röst som kom 4 minuter innan. Känns lite fishy att du försvarar henne på ett så grunt sätt - samtidigt som hon inte har med dig i möjlig ulv/ledarvargs uppställning

Cetas inlägg där hon tänker på flera olika konstellationer med ulv/ledare men ingen där Artline är med Jag skulle vilja veta varför
Jag hade inte sett lobelias röst innan jag la min, för protokollets skull.

Jag la till Artline (se inlägget nedan) efter att jag blivit uppmärksammad om att jag missat det, precis som att jag läste Elos inlägg slarvigt.

Är som sagt ny och rätt nervös för att göra fel (vilket verkar skapa mer fel :rofl: ) och spelar från mobilen, så hamnar lite fel ibland.

Oj, ja det ser jag nu! Hade missat henne.. Kanske för att vinet stod först.

Du skrev om bubbel först, sen Cirkus och sen Artline. Skulle det kunna tyda på en lya av något slag? Fast hade du och cirkus varit i lyan tillsammans så hade ni ju inte behövt skriva samma sak. Men någon kombination av ulv/ledarulv skulle kunna finnas där..

Har en liten stund över men är inte klokare än tidigare idag.
Att rösta på Lobelia känns rimligt i och med det qitis skrev, samtidigt vet jag att det kan göra att jag får ögonen på mig.

Och tänk att hon inte hade med LenaH i den sammanställningen?
Hon om någon är väl rutinerad och asjobbig att ha bland dom goda om man är i lyan
+ @qitis mfl. reagerade också på det där, fast reflekterade inte över att det kunde vara en hint. intressant tanke verkligen.

Själv tyckte jag mest det var märkligt att jag var med och inte tex. @Blacksmithfarm @LenaH , @Artline. nog för att jag är rutinerade men ringrostig och rätt kass föra leken.

Alla de som näms levde rätt länge i förra leken så tanken att de skulle vara "ätförslag" känns rimlig också.

Jag försöker få rätsida på saker...
Blir lite rädd när qitis och cirkus verkar hitta varandra över Lobelias eventuella hint...

Nu finns det info ute:
Ängeln har skyddat någon - och denna någon försökte ulvarna käka. Gissningsvis ängeln själv
Siaren har siat någon - gissningsvis har goda lyan skickat denna raden till den som skyddats av ängeln? Min nästa slutsats är att det inte känns som någon siats ond.
Tvillingarna känner till varandra och får diskutera, kan således ha liknande tankar som varandra.
Ledaren känner till lyan
Lyan känner till allt ovanstående och har möjlighet att uttnyttja det för att försöka lura goda sidan.

Summa: Jag vet inte vem man kan lita på - det känns som om cirkus och q bondar - men det säger mig inte vilken sida de står på. Men tycker de har vettiga tankar. Men jag är rädd för att lyan försöker rösta ut ängeln.

Fördelaktigt är, tänker jag, att få ut en ulv, så att lyan ifall den inte hittat sin ledare får fortsätta våndas över käket på nätterna. Men såklart bättre att få ut ledaren än en god.

På vilket sätt menar du att det är ulvigt att diskutera ifall ängeln räddat sig själv?

Jag hade inte sett lobelias röst innan jag la min, för protokollets skull.

Jag la till Artline (se inlägget nedan) efter att jag blivit uppmärksammad om att jag missat det, precis som att jag läste Elos inlägg slarvigt.

Är som sagt ny och rätt nervös för att göra fel (vilket verkar skapa mer fel :rofl: ) och spelar från mobilen, så hamnar lite fel ibland.
Jag tänker att lyan kanske ändå kan vara liite osäkra - och att de då fiskar efter ifall den de försökt käka är ängel eller inte. Men det kan vara så att jag övertänker...

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?