Okej, citerat medans jag läst, nu ska jag försöka komma ihåg vad jag tänkte skriva också
** Det är ju svårt kan jag tycka, att se vilka röster som skulle kunna vara vinkningar - om man inte sitter i lyan och har lagt en röst. Men som du skriver kan vi inte veta om ledaren haft tid att vänta in en röst från lyan att följa. Den ska dessutom kunna följas utan att ledaren sticker ut för mkt. Vet att jag en gång för länge sedan (preskrberat...) vinkade genom att rösta PÅ en ulv. Tyckte att jag var smart då, men har för mig att det inte gick så bra.
Det jag vill säga är väl att jag tycker att det är svårt att veta vad för vinkningar man ska leta efter.
Nu har jag inte läst inläggen kring när röstningen började - men vad får dig att tro att Elo ville rösta men inte vågade föränn några andra röster kommit in? Jag förstår inte det?
Artline går igenom rösterna på Pega för att komma fram till att ingen av dem egentligen är misstänkt. Jag noterar att hon sammanfattar efter de tre rösterna för att sedan skriva om karamelldrottningens fjärderöst med kommentaren att hon inte kommer att rösta där.Hemlig hade en teori om mig men valde ändå att rösta på Pegasus. Hemlig lade första rösten på pega men borde kanske anat att han skulle ha fått fler röster. Men första dags rösterna är svåra så Hemligs röst säger kanske inte så mycket om hennes roll.
Lobelia: Att hon skulle rösta på pega var kanske inte någon överraskning. Speciellt inte om hon trodde att la första rösten (visst skrev hon det?). Lobelia verkade inte förstå att vi reagerade på pega rösten mycket för att han åkte ut i förra leken. Så jag förstår ändå att Lobelia röstade som hon gjorde.
Ceta är ny och det är inte lätt att lägga den första rösten. Sedan är det rimligt att hon inte såg Lobelias röst.
Sammanfattningvis. Jag vill egentligen säga att de tre första rösterna på pega inte behöver säga något om deras roller. De kan vara onda eller så är de goda.
Karamelldrottningen: jag kan tycka att det är skumt att lägga en fjärderöst första dagen om man inte har en riktigt bra teori. Men samtidigt kan jag förstå karamelldrottningen. Hon åkte först i förra leken? Så jag misstänker att hon är någon som lätt får röster på sig. Så jag kommer inte rösta på henne.
Nu har jag för dåligt minne för att komma ihåg de övriga rösterna. Men det allra skummaste är nog ändå att Lena la en udda röst i första lynchen!! Dock så följde Lena sin tradition så det kanske jämnar ut sig?
Såg att ni redde ut det, men tvillingarna lär inte vilja hinta, onödigt att outa sig för ulvarna, iom att de letar efter sin ledare och i såfall kan ha två att avskriva från den listan ifall tvillingarna hintar. tex.Min tanke med rösten på Pegasus igår var att han kanske var ledarulven som försökte hinta till resten av lyan. Är som sagt ny, men tänkte att allt prat om oknytt kunde kanske vara en hint? Plus att jag har förstått från tidigare lekar att det kan vara bra att samla rösterna för att inte ge kontrollen till lyan, men där gick jag på en nit
Nu funderar jag på (som någon annan med gjort) ifall folks val av dryck kan vara en hint av något slag? Kan det andligen gömmas ett tvillingpar eller en ledarulven-hint bland dem? Det skulle ju i så fall kunna vara hemlig/bsf (alkoholfri cider) eller Hedinn/cirkus (bubbel).
Fast tvillingparet kanske inte vill att hela gruppen vet om dem iofs. För då är det ju lätt för lyan att hitta dem.. Men ska kika vidare på dessa och resten för att se om jag hittar några fler tecken till kvällens röstning!
Samtidigt är det inte helt säkert att ängeln faktiskt räddade sig själv. Även om det troligen är så. Ibland kan man få feeling och pricka rätt ändå
Helt säker kan man ju inte vara, men oftast är det så. Visst, vi har några nya spelare som kanske inte vet om oskrivna regler så omöjligt är det inte. Däremot känns det för mig lite ulvigt att vilja så det fröet i tråden? Jag menar, ulvarna vet vem de käkade och kommer antagligen vilja rösta ut denne - och goda lyan vet vem som är skyddad/blev käkförsök. Att då så tvivel om att denna är ängeln känns misstänkt i mina ögon. Jag säger inte att jag vet att ängeln har skyddat sig själv till 100%, men jag håller det ändå för troligt att det var så.Inte i DL1. Då vill ängeln visa sig för i detta fallet goda lyan så de vet vem de ska skicka info till. Senare i leken kan ängeln mycket väl få feeling och skydda nån annan, särskilt om den inte är blottad för ulvarna.
* Ja sånt går väl i vågor, vad som anses ulvigt och inte.Jag
Gillar slutsatsen.
Nä, men du har vettiga tankar här, jag fick en tanke gällande ”drevet” mot Pegasus, för i de senaste lekarna har den typen av avgörande röster blivit misstänkta, men ständigt visat sig vara lagda av goda spelare. Så det skulle inte förvåna mig alls om någon ulv kliver fram och lägger en sån röst i och med att vi nu har ”facit” på att det främst är goda som gör det?*
Vad gäller följeröster är det såklart att det kan ske på det sättet, men precis som du säger är det ju de som blir mest granskade. Plus några ovana spelare. Så jag vet inte. Klart att möjligheten finns, och värt att kika närmre på dem. Samtidigt var det väl rätt många som fick fler röster så att så länge inte övriga ulvar var ensamma med sina blir det ju nästan mer vinkning till de goda än till de onda? Eller ja, ulvar kan ju ha lagt andraröster också, såklart. **
Men så finns ju också aspekten att ledarulven kanske inte kunnat vänta in en ulvs röst för att följa.
Värt att hålla ögonen på, men det lär ju vara goda som lagt andraröster också.
** Det är ju svårt kan jag tycka, att se vilka röster som skulle kunna vara vinkningar - om man inte sitter i lyan och har lagt en röst. Men som du skriver kan vi inte veta om ledaren haft tid att vänta in en röst från lyan att följa. Den ska dessutom kunna följas utan att ledaren sticker ut för mkt. Vet att jag en gång för länge sedan (preskrberat...) vinkade genom att rösta PÅ en ulv. Tyckte att jag var smart då, men har för mig att det inte gick så bra.
Det jag vill säga är väl att jag tycker att det är svårt att veta vad för vinkningar man ska leta efter.
DL1
19:40 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:46 Pegasus63 röstar på qitis
19:52 Elo röstar på Lobelia
20:12 hemlig röstar på Pegasus63
20:14 Artline röstar på karamelldrottningen
20:20 Lobelia röstar på Pegasus63
20:24 Ceta röstar på Pegasus63
20:39 qitis röstar på Blacksmithfarm
20:39 cirkus röstar på Lobelia
21:02 LenaH röstar på Elo
21:14 glömmerallt röstar på Hedinn
21:15 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
21:29 Hedinn röstar på karamelldrottningen
skriver nu mest upp för min egen skull för att bena upp detta lite nu.
Några röster sticker ut. Som den sits av Hedinn men samtidigt är jag ytterst tveksam att en ond skulle vilja sticka ut så pass. Å andra sidan varför inte?
Blacksmithfarm röstar först och då på cirkus. En typiskt dag ett röst.
Elon röstar sen på Lobelia. Känns lite som att Elo inte ville vara först för att inte sticka ut utan väntade normallänge på att lägga sin röst
Hemlig är nr 1 med att rösta på Pegasus. Förståeligt för hans motivering var ju den som stack ut mest tyvärr.
Artline reagerade jag på igår.
Sedan röstar Lobelia och Ceta efter varandra på Pegasus.
qitis gör en försiktig röst på Blacksmithfarm.
Cirkus följer Elo och röstar på Lobelia.
LenaH kör på Elo och glömmer allt verkar inte vilja sticka ut åt nått håll utan tar Hedinn.
Nu har jag inte läst inläggen kring när röstningen började - men vad får dig att tro att Elo ville rösta men inte vågade föränn några andra röster kommit in? Jag förstår inte det?