DL1
19:40 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:46 Pegasus63 röstar på qitis
19:52 Elo röstar på Lobelia
20:12 hemlig röstar på Pegasus63
20:14 Artline röstar på karamelldrottningen
20:20 Lobelia röstar på Pegasus63
20:24 Ceta röstar på Pegasus63
20:39 qitis röstar på Blacksmithfarm
20:39 cirkus röstar på Lobelia
21:02 LenaH röstar på Elo
21:14 glömmerallt röstar på Hedinn
21:15 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
21:29 Hedinn röstar på karamelldrottningen

Intressant med drev igen. På pega igen. Vilket inte funkat bra någon av gångerna. Första och andra-rösten är väl inte jätteöverraskande, kan ju vara lika random som många av de andra förstadagsrösterna. Men sedan rasslar det till och jag tycker alltså att både cetas och karamelldrottningens röster är något att hålla ögonen på.

Och varför följde cirkus min röst som var en uppenbar random röst? Som god kan hon ju uppenbarligen inte veta vad jag har för roll (innan natt dl).

Jag funderar också över rösterna på karamelldrottningen. Hon åkte ut först förra gången och enligt vad som sas i lyan förra spelet så undviker man att i alla fall käka de som åkte ut tidigt förra gången, trodde det samma gällde lynch.

Utifrån det funderar jag på Hedinn och artline. A var ju inte med förra spelet och hade kanske således koll, men det hade Hedinn. Å andra sidan så var det en väldigt sen röst så chansen att k skulle åka ut var väldigt låg. Hs röst skulle kunna vara en följeröst, speciellt eftersom den ändå kommer så sent...

Intressant med drev? Jag tycker det var trist. :(

Själv tycker jag inte att andrarösten är så förvånande på Pega och röstade ju enigt den teorin igår, hemligs röst känns väl sådär. Hon vet att Lobelia har misstänkt Pega och om hemlig är ulv och Lobelia inte är det så är gissningen lätt att Ls röst kommer hamna där, vips så har en god två röster (vilket hemlig vet om hon är ulv), så jag tycker nog inte att hemlig kan friskrivas alls.

Jag FÖLJDE inte din röst, hur menar du, mer än att jag röstade på samma? Jag hade en egen teori som jag röstade efter, läste du inte den? Jag var dessutom tydlig med att jag hellre lägger en andraröst än udda just för att inte ulvarna ska få styra totalt.

Tror inte alls man kan utgå från förra leken så mycket.

Så länge ängeln känner till "regeln". Fösta gången jag var ängel var det ren egoism att jag skyddade mig, jag visste inte att det var praxis.

Ha ha och första gången jag lekte så var jag spion och hade inte en susning....fortfarande bitter över det.

Jag tror att de flesta i denna lek känner till regeln

Intressant med drev? Jag tycker det var trist. :(

Själv tycker jag inte att andrarösten är så förvånande på Pega och röstade ju enigt den teorin igår, hemligs röst känns väl sådär. Hon vet att Lobelia har misstänkt Pega och om hemlig är ulv och Lobelia inte är det så är gissningen lätt att Ls röst kommer hamna där, vips så har en god två röster (vilket hemlig vet om hon är ulv), så jag tycker nog inte att hemlig kan friskrivas alls.

Jag FÖLJDE inte din röst, hur menar du, mer än att jag röstade på samma? Jag hade en egen teori som jag röstade efter, läste du inte den? Jag var dessutom tydlig med att jag hellre lägger en andraröst än udda just för att inte ulvarna ska få styra totalt.

Tror inte alls man kan utgå från förra leken så mycket.
Jag tyckte inte din röst på mig var förvånande, någonstans ska man rösta, det vore mer konstigt om du lade en uddaröst på någon. Och ja jag planerade hela tiden att rösta på @Pegasus63 om jag inte kom på något bättre, det var en förstadagsteori och sen blev jag låst från att ändra till någon annan i och med att jag själv drog på mig två röster, om jag nu inte ville offra mig själv. Det som egentligen förvånade mig var vad jag upplevde som snabba slutsatser lite senare, men jag överreagerade nog lite.

Och övriga röster på Pegasus, @karamelldrottningens kändes mest konstig, jag har svårt för att tro att en ulv skulle sticka ut på det viset, men så är det det här med att ulvarna ofta gör ologiska saker för att man inte misstänker dem för så gör ulvar.

Och @Cetas röst är svår att tyda, nybörjare är svårtydda, möjligen kan jag tänka mig att hon är ulv och tyckte att det är bra att få ut en god snabbt och att hon kikade på dreven i förra leken men hon kan vara god och tro att så spelar man och den som har många röster kanske är ond och någon kanske har koll. Det tar ett tag att få en aning koll, god som ond.

Jag tyckte inte din röst på mig var förvånande, någonstans ska man rösta, det vore mer konstigt om du lade en uddaröst på någon. Och ja jag planerade hela tiden att rösta på @Pegasus63 om jag inte kom på något bättre, det var en förstadagsteori och sen blev jag låst från att ändra till någon annan i och med att jag själv drog på mig två röster, om jag nu inte ville offra mig själv. Det som egentligen förvånade mig var vad jag upplevde som snabba slutsatser lite senare, men jag överreagerade nog lite.

Och övriga röster på Pegasus, @karamelldrottningens kändes mest konstig, jag har svårt för att tro att en ulv skulle sticka ut på det viset, men så är det det här med att ulvarna ofta gör ologiska saker för att man inte misstänker dem för så gör ulvar.

Och @Cetas röst är svår att tyda, nybörjare är svårtydda, möjligen kan jag tänka mig att hon är ulv och tyckte att det är bra att få ut en god snabbt och att hon kikade på dreven i förra leken men hon kan vara god och tro att så spelar man och den som har många röster kanske är ond och någon kanske har koll. Det tar ett tag att få en aning koll, god som ond.
Har du inga tankar om min röst på Pegasus63?

Har du inga tankar om min röst på Pegasus63?
Dig glömde jag. Du kan lika gärna vara en ulv som passar på som @cirkus var inne på som en god, då känns det mest som om du skulle gått på stundens ingivelse och inget direkt planerat om du nu är ulv. Jag har egentligen ingen koll. Rösten kanske säger mer längre fram. Jag skulle kunna rösta på dig i brist på bättre, jag har egentligen ingen misstänkt just nu.

Ha ha och första gången jag lekte så var jag spion och hade inte en susning....fortfarande bitter över det.

Jag tror att de flesta i denna lek känner till regeln
Min första lek gick bra eller första lek som ängel -det var nog min andra totalt, jag och @LenaH ägde spelet även om vi var nya båda två, jag ängel och jag tror lena var siare. Länge efter det hade jag svårt att se lena som ond.

Ska strax iväg till stallet för att ta emot de nya ponnysarna (eller hur man nu säger ponny i plural :p). Kommer således inte vara tillgänglig att svara på ev taggningar och frågor till mig på ett tag :).

Tills vidare kan jag säga att jag i nuläget inte har en aning om hur jag ska lägga min röst ikväll. Och risken är att det blir en toaröst :p.

DL1

skriver nu mest upp för min egen skull för att bena upp detta lite nu.
Några röster sticker ut. Som den sits av Hedinn men samtidigt är jag ytterst tveksam att en ond skulle vilja sticka ut så pass. Å andra sidan varför inte?
Blacksmithfarm röstar först och då på cirkus. En typiskt dag ett röst.
Elon röstar sen på Lobelia. Känns lite som att Elo inte ville vara först för att inte sticka ut utan väntade normallänge på att lägga sin röst 🤔
Hemlig är nr 1 med att rösta på Pegasus. Förståeligt för hans motivering var ju den som stack ut mest tyvärr.
Artline reagerade jag på igår.
Sedan röstar Lobelia och Ceta efter varandra på Pegasus.
qitis gör en försiktig röst på Blacksmithfarm.
Cirkus följer Elo och röstar på Lobelia.
LenaH kör på Elo och glömmer allt verkar inte vilja sticka ut åt nått håll utan tar Hedinn.

DL1

skriver nu mest upp för min egen skull för att bena upp detta lite nu.
Några röster sticker ut. Som den sits av Hedinn men samtidigt är jag ytterst tveksam att en ond skulle vilja sticka ut så pass. Å andra sidan varför inte?
Blacksmithfarm röstar först och då på cirkus. En typiskt dag ett röst.
Elon röstar sen på Lobelia. Känns lite som att Elo inte ville vara först för att inte sticka ut utan väntade normallänge på att lägga sin röst 🤔
Hemlig är nr 1 med att rösta på Pegasus. Förståeligt för hans motivering var ju den som stack ut mest tyvärr.
Artline reagerade jag på igår.
Sedan röstar Lobelia och Ceta efter varandra på Pegasus.
qitis gör en försiktig röst på Blacksmithfarm.
Cirkus följer Elo och röstar på Lobelia.
LenaH kör på Elo och glömmer allt verkar inte vilja sticka ut åt nått håll utan tar Hedinn.
Hur menar du att min röst (sits?) sticker ut?

Sist ska det stå! Motiveringen och att du inte läst tråden
Jaså, det var mer begripligt. :D

Ja, alltså som jag skrev så hade vi strömavbrott i princip hela dagen. Strömmen kom tillbaka rätt sent (jag ville heller inte använda telefonen för mycket då vi är mitt i fastighetsköp och har tät kontakt med säljare och mäklare just nu, så vore tråkigt att få slut på batteri) och när elen kom tillbaka var det lite annat som var prioriterat att fixa och jag kom på leken i sista stund. Hade jag läst igenom det som skrivits sen jag senast läste hade jag inte hunnit rösta i tid. Den sitsen hade jag liksom suttit i oavsett roll, så jag hade inte så mycket annat val än att sticka ut genom att komma med en kass motivering utan att ha läst tråden. :)

Funderar lite på Elo. Hon har bara skrivit ett fåtal inlägg i tråden, och gjorde väl en typisk första röstning kan jag ana. Inga teorier idag, försöker ligga lågt?
Om Elo och LenaH skulle vara i lyan tillsammans kanske Lena passade på att rösta på Elo rätt sent i första DL när det är tydligt att hon inte kommer åka ut, men kan använda sin ”tradition” (eller vad det var ni kallade det när någon skulle åka ut tidigt i sin andra lek) tryggt och säkert utan att rösta ut en ulv-kompis?

Funderar lite på Elo. Hon har bara skrivit ett fåtal inlägg i tråden, och gjorde väl en typisk första röstning kan jag ana. Inga teorier idag, försöker ligga lågt?
Om Elo och LenaH skulle vara i lyan tillsammans kanske Lena passade på att rösta på Elo rätt sent i första DL när det är tydligt att hon inte kommer åka ut, men kan använda sin ”tradition” (eller vad det var ni kallade det när någon skulle åka ut tidigt i sin andra lek) tryggt och säkert utan att rösta ut en ulv-kompis?
Vaddå inga teorier? Jag har ju teoriat om ett antal deltagare, dock lite baklänges, kanske?

Två onda kandidater skulle kunna vara Lena H och Glömmerallt för jag får ingen känsla för nån av dem och det är ett varningstecken.
Vad menar du med varningstecken och ingen känsla för dem? Det är tidigt i leken och det har inte skrivits mycket alls, 6 respektive 7 inlägg, och mycket av det är off topic. Lite mer kött på benen kanske om du ska peka ut onda. Det känns lättvindigt, du kan inte gärna ha siat båda två.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 149
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar