På vilket sätt menar du att det är ulvigt att diskutera ifall ängeln räddat sig själv?
En ska alltid vara lite försiktig med att disskutera de goda specialrollerna eftersom det kan hjälpa ulvarna att hitta dem, Ofta gynnar det även goda att disskutera dem så det är en avägning.. sen i just det här fallet så kan det ju vara ett sett att få fok tveksamma rent allmänt, som @Blacksmithfarm säger så kan ulvarna ev. försöka rösta ut den de försökte käka.

Jag tänker att lyan kanske ändå kan vara liite osäkra - och att de då fiskar efter ifall den de försökt käka är ängel eller inte. Men det kan vara så att jag övertänker...
Jag tycker det är en rimlig tanke

Skulle för övrigt inte vara så säker på att tvillingarna tänker liknande i tråden, de vill nog gömma sig för ulvarna.

Sedan tänker jag att OM det nu är så att Lobeila skrivit en "säkert käk"-lista till lyan så lär hon inte ha gjort den uttömmande sas.
Hon kan ha smugit in en ulv i de hon listar, och hon räknar såklart inte upp alla goda utom sig själv - hon vill ju kasta misstankar ifall hon blir avslöjad tänker jag.

Skulle för övrigt inte vara så säker på att tvillingarna tänker liknande i tråden, de vill nog gömma sig för ulvarna.
Nä, såklart vill de säkert gömma sig. Jag menade mer att de kanske omedvetet hamnar i liknande spår som varandra om de inte medvetet ser till att inte göra det. Men nog om det, försöker inte fiska efter dem - listade bara möjlig info för att ha lite koll på vad för info som finns/kan finnas i cirkulation.

Började med att kika på andrarösterna(med lite eventuell ledarvarg fokus,) Först då @Lobelia på pegasus(god) den tidigare som röstat var @hemlig . Här skulle ju motivering i sig kunna vara en del i en hint, delen om att varna fränderna, det som talar emot är just att det känns för tydligt om det skulle vara en hint.

Det är just lobelia som får nästa andra röst av @cirkus . Här var det elo som la den första rösten. Känns allmänt som rätt rimlig röst i det läget men om cirkus är ledarvarg tror jag lobelia är god.

Sist då @Hedinn som röstar på @karamelldrottningen som också @Artline gjorde. Hedinn verkar tidspressad och skriver inte så mycket vilket gör det mer svåranalyserat, så är mer att en får hålla lite extra koll på hedinn.

För alla tre gäller ju att en även att kolla på vilken röst dom följde, men jag har fullt upp me dtre citat i ett inlägg så tog inte med det här.

Det känns som om många avaktar med att rösta, och är lite rädda för att dra igång något? jag är också osäker men tycker inte det är gynnsamt om alla röster kommer i en klump på slutet utan att folk hinner reagera på varandras röster och behöver lämna tråden nu(men bör kunna komma in i god tid före dl.) så jag vill lägga en röst

glömmerallt röstar på lobelia för jag tror hon kan vara ledarvargen, dels enligt mina tankar i inlägget jag citerar och även inlägg 100 som disskuterats.

Jag hade inte sett lobelias röst innan jag la min, för protokollets skull.

Jag la till Artline (se inlägget nedan) efter att jag blivit uppmärksammad om att jag missat det, precis som att jag läste Elos inlägg slarvigt.

Är som sagt ny och rätt nervös för att göra fel (vilket verkar skapa mer fel :rofl: ) och spelar från mobilen, så hamnar lite fel ibland.

Alltså - tja jag är skeptisk. Som ny kan du komma undan med en hel del - men här är det lite många tabbar. Kanske har du en lya du behöver hålla i luften samtidigt. Även med mobillek så hinner man se en annans röst som kommer 4 minuter innan, hade det varit samma minut eller nån minut så hade jag köpt det.

När det gäller Elos inlägg var dom ju bara 4 stycken vid den tidpunkten varav ett faktiskt innehöll teorier - det är inte lite slarvigt utan mycket slarvigt kan jag tycka att missa det.

Sedan tänker jag att OM det nu är så att Lobeila skrivit en "säkert käk"-lista till lyan så lär hon inte ha gjort den uttömmande sas.
Hon kan ha smugit in en ulv i de hon listar, och hon räknar såklart inte upp alla goda utom sig själv - hon vill ju kasta misstankar ifall hon blir avslöjad tänker jag.
Absolut det sista vi får göra är att på något vis "godförklara" dom om hon skulle visa sig vara ledarvarg.

Alltså - tja jag är skeptisk. Som ny kan du komma undan med en hel del - men här är det lite många tabbar. Kanske har du en lya du behöver hålla i luften samtidigt. Även med mobillek så hinner man se en annans röst som kommer 4 minuter innan, hade det varit samma minut eller nån minut så hade jag köpt det.

När det gäller Elos inlägg var dom ju bara 4 stycken vid den tidpunkten varav ett faktiskt innehöll teorier - det är inte lite slarvigt utan mycket slarvigt kan jag tycka att missa det.
Jag kan skriva på ett inlägg i 10 minuter(på dator:p )och därför intehinna se inlägg så just det tycker jag inte är skumt(i en mer avgörande röstninghåller jag meer koll på vad som händer medan jag skriver, men inte dag 1).

Däremot reaferade jag också på det där med elos teorier,( å så la hon tredjeröst:cool:)

Hej - stop ! hallå!! :eek:
Menar du att du vet att jag , cirkus. Glömmerallt och Hedinn är goda och att onda borde försöka rösta bort oss i leken:cautious:
Se det fetade i citeringen av Lobelias inlägg

kanske jag som läser som fan själv men hoppade till rejält när jag läste detta igen nu (går igenom leken från start då jag inte hade så mycket tid att delta igår)
Nej du behöver lära dig att läsa, jag skrev exempelvis och gav exempel på mer rutinerade spelare, inte goda spelar.

Varför tror du att lyan ville ha ut just Pegasus, det vore mer logiskt att i så fall satsa på någon som är mer driven som exempelvis du, glömmerallt, Hedin eller Q, det är i vart fall vad jag själv skulle gjort om jag nu vore i lyan och ville sticka ut och rösta ut en god ?

Jag tänker att lyan kanske ändå kan vara liite osäkra - och att de då fiskar efter ifall den de försökt käka är ängel eller inte. Men det kan vara så att jag övertänker...
Då förstår jag vad du menar!
Låter rimligt, och jag blir klart misstänksam. Men skulle någon som Lobelia som väl ändå varit med rätt mycket (?) göra en så tydlig hint att så många tror på det?

Jag köper att det ser slarvigt ut, men gällande Elos inlägg sökte jag fram dem i en lista, och såg inte hela inläggen. Det inlägget hon teoriserade i var hela röstlängden först, och jag trodde bara det var en sammanställning.:banghead: Men jag har lärt min läxa!

Nu finns det info ute:
Ängeln har skyddat någon - och denna någon försökte ulvarna käka. Gissningsvis ängeln själv
Siaren har siat någon - gissningsvis har goda lyan skickat denna raden till den som skyddats av ängeln? Min nästa slutsats är att det inte känns som någon siats ond.
Tvillingarna känner till varandra och får diskutera, kan således ha liknande tankar som varandra.
Ledaren känner till lyan
Lyan känner till allt ovanstående och har möjlighet att uttnyttja det för att försöka lura goda sidan

Nje - lya känner inte till allt ovanstående-
De vet inte VILKA som är tvillingar. De vet inte vem ledaren är.

Om trollpackan gjort något val så finns den infon också.

Nej du behöver lära dig att läsa, jag skrev exempelvis och gav exempel på mer rutinerade spelare, inte goda spelar.
Det är väl ingen som tror att ledarvagen skulle skriva en lista som löd: Varsågoda käka dessa: .....Att göra som du gjort är väl ett typexempel på hur man kan peka men ganska ....diskret

Jag måste i allafall rösta nu för jag ska iväg.
cirkus röstar på LenaH

Dels för att hon inte är med i Lobelias lista över de rutinerade ;) om det är en fritt fram att käkalista så är LenaH i lyan tror jag. Dels för hennes skumma röst på Elo, tradition liksom? Dessutom är det olikt LenaH att inte lägga en andraröst eller tredjeröst i DL1 om hon är god - sällan kommer det såna mesiga röster från henne

Jag måste i allafall rösta nu för jag ska iväg.
cirkus röstar på LenaH

Dels för att hon inte är med i Lobelias lista över de rutinerade ;) om det är en fritt fram att käkalista så är LenaH i lyan tror jag. Dels för hennes skumma röst på Elo, tradition liksom? Dessutom är det olikt LenaH att inte lägga en andraröst eller tredjeröst i DL1 om hon är god - sällan kommer det såna mesiga röster från henne
Alltså jag är med i att hon är skum. men hon la en sen uddaröst i dl 1 i förra leken när hon var god(på en annan god) så den delen av din motivering håller inte tycker jag.

Och jag har nogmer tid än jag trodde ikväll så jag ska försöka teoria lite mer.

Plockar med denna.

DL1
19:40 Blacksmithfarm röstar på cirkus
19:46 Pegasus63 röstar på qitis
19:52 Elo röstar på Lobelia
20:12 hemlig röstar på Pegasus63
20:14 Artline röstar på karamelldrottningen
20:20 Lobelia röstar på Pegasus63
20:24 Ceta röstar på Pegasus63
20:39 qitis röstar på Blacksmithfarm
20:39 cirkus röstar på Lobelia
21:02 LenaH röstar på Elo
21:14 glömmerallt röstar på Hedinn
21:15 karamelldrottningen röstar på Pegasus63
21:29 Hedinn röstar på karamelldrottningen

Lynchas: Pegasus63, bybo
Käk: misslyckat

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 150
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar