DL3
12.20Blacksmtifharm röstar på Poisonous
21.08 Gravinda röstar på Artline
21.18 Habina röstar på Poisonus
21.25 Emtherlia röstar på Poisonous
21.29 Artline röstar på Habina
21.30 Ferrari röstar på Emtherlia
21.44 Lobelia röstar på Emtherlia
21.54 bollen__ röstar på Poisonous
21.57 Snurrfian röstar på Habina
22.04 FiaM röstar på Emtherlia
22.05 Ferrari byter röst till Habina
Pois; BSF. Habina, Emth och Bollen
Emth; (Jag). Lobelia och FiaM
Habina; Artline, Snurrfian och Jag
Artline; Gravinda
Som Snurrfian sa "Men jag undrar om lyan kanske såg möjligheten att få bra alibi?" så kan en del av rösterna på Pois vara från lyan själv, just det faktum att hon inte hade varit online på ett tag och mest troligt inte kunde fortsätta spela ändå. Jag reagerade på hur Emth och Habina rätt snabbt röstade på Pois så hon fick 3 röster mot Artlines 1, så hon ganska omgående fick en majoritet. Detta fick mig att snegla extra på Habina och Emth, men eftersom Emth tidigare varit uppe på min misstankelista så la jag rösten på henne. 21:45 skriver Habina "Eftersom fårulven röstade på mig i leken, så stod det egentligen 3 till LenaH, 3 till Emtherlia och 2 till mig." med en otrolig säkerhet. Hur kunde hon vara så säker? Min tanke var direkt att hon visste något mer än vad vi visste, om hon var spion eller ulv kunde jag inte veta, men det var där vågen tippade för mig.
Vi vet att Fårulven röstade på antingen Pois, Emth eller Artline. Vilket ger några som kan vara potientiella misstänkta. Så som BSF, Emth, Bollen, Lobelia, FiaM och Gravinda. Eftersom Habina nu var ängel, så misstänker jag Emtherlia ännu mera. Såg hon chansen att skapa sig ett alibi genom att ändå rösta på Pois, när det just i den stunden såg ut som att hon skulle få flest röster?
I DL2 så röstade Bollen_ och Emtherlia på varandra, och i DL3 röstar båda på Poisnous. Bollen_ var inte online i slutet av DL2 och kunde därför inte rädda sin kollega (Emtherlia eller LenaH). Kanske hade de redan kommit överens om att rösta på LenaH om det skulle krisa sig? Bollen_s röst i DL2 låg synligt på Emtherlia, men dolda rösten låg kanske på Habina?
Sen skriver Emth helt plötsligt "jag var misstänksam mot bollen tidigare men efter bra svar på mina frågor så tycker jag hon är god. Jag tror inte hon spelar på fel sida." Om man läser det sista en gång till så är Emth helt övertygad om att Bollen_ är på samma sida som henne. Vilket får mig att tro att Bollen_ och Emth spelar mot varandra för att skapa alibin, men nu när ängeln åkte så är de mindre försiktiga? Bollen_ la också den slutliga rösten på Pois, för att säkerställa alibit?
Mycket tankar just nu...