Nej jag tänker bara att det känns väldigt lätt att utgå ifrån att fårulven lade en röst på P och att det inte blev lottning.

På bollen verkar det som hon tänkte att det självklara vore för fårulven att vilja styra. Men det är inte så lätt eftersom godas röster påverkar resultatet.

Men ulvarna kan mycket väl ha haft tur att fårulven röstade på P och hade chansen att styra genom att lägga den dolda rösten på Habina.

Om fårulven inte röstat på P och på Habina i tråden, så har den ju röstat på dig eller Emth. Det är Gravinda, Lobelia och FiaM.
FiaM röstade på Emth igår, vilket isåfall gjorde att det stod 3-4 mellan Emth och LenaH, då kan hon ju mycket väl ha lagt rösten på Emth och LenaH åkte i lottning. Och idag då lagt fårrösten på Habina men röstat på Emth i tråden. Det är väl ett troligt scenario till? Måste fundera på de övriga.

Gravinda röstade på Habina igår. Om hon är fårulv borde hon lagt fårrösten på Emth - då hade Emth åkt. Om nu inte Emth är ond också, så hon la fårrösten på Habina tex. Idag röstade hon på dig @Artline och då kan hon ju såklart ha lagt fårrösten på Habina.
Lobelia röstade på Gravinda igår. Där är det ju samma igen, fårrösten borde hamnat på Emth om Emth är god. Är Emth ond så är det inte så konstigt att LenaH åkte. Idag röstade hon på Emth. Och kan då ha lagt fårrösten på Habina.

Färglägger igen:

DL 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan
11:34 Lampan röstar på Gravinda
17:32 Niyama röstar på Lampan
21:13
Poisonous röstar på Habina
21:27 Lampan röstar på Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina
21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian
21:56
Habina ändrar röst till Lampan
21:58
bollen__ röstar på Lampan
21:59
Artline röstar på Lampan
Snurrfian ändrar röst till Lampan
Emtherlia ändrar röst till Lampan
22:00
Lobelia röstar på Snurrfian
FiaM röstar på Paddington
Lampan röstar på Habina
22:01 quarter4ever röstar på Lampan
22:01 Ferrari röstar på Lampan
22:06 Paddington röstar på Lampan
Lampan - tvilling 1
quarter4ever - bybo
DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian
17:44
Poisonous röstar på Habina
19:01
bollen__ röstar på Emtherlia
21:17
Niyama röstar på Lobelia
21:21
Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45
Paddington röstar på LenaH
21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57 Gravinda röstar på Habina
Habina röstar på LenaH
FiaM röstar på Emtherlia
22:01
Snurrfian röstar på LenaH
22:01
Lobelia röstar på Gravinda
22:04
Artline röstar på Emtherlia
22:05
Ferrari röstar på Emtherlia
Emtherlia ändrar röst till LenaH
LenaH - ulv
Paddington/Q - siarlärling1

DL 3
12:20
Blacksmithfarm röstar på Poisonous
21:08
Gravinda röstar på Artline
21:18
Habina röstar på Poisonous
21:25
Emtherlia röstar på Poisonous
21:29
Artline röstar på Habina
21:30 Ferrari röstar på Emtherlia
21:44 Lobelia röstar på Emtherlia
21:54
bollen__ röstar på Poisonous
21:57
Snurrfian röstar på Habina
22:04
FiaM röstar på Emtherlia
Ferrari byter röst till Habina
Habina - ängel
Niyama - bybo
Poisonous - ulv
Funderar lite.

LenaH räddades inte DL2
Poisonous räddades (men kickades) DL3

Fårulven bör inte ha röstat på LenaH i DL2 eller Habina i DL3 - Snurrfian, Emtherlia, Artline och Ferrari hamnar i den klungan.
Det säger inte att de är goda - bara att de inte är fårulven - för då hade lyncherna inte slutat som de gjort.

DL2 - antingen var fårulven inne vid DL men hann inte rädda LenaH - eller så var den inte ens inne vid DL. Emtherlias ändring fick mig att fundera på om hon var fårulv - men då borde hon ha röstat på Habina som vi nu vet var god.

Sedan funderar jag på Ferraris röständring - varför? Emtherlia hade tre röster - nu fick Habina tre istället. Och Habina röstades ut. Kan Emtherlia vara ond tillsammans med Ferrari och Ferrari insåg att rösterna trillade in och försökte (och lyckades) vända det mot Habina? Skulle lyan lägga upp en kollega på det sättet när Poisonous redan låg pyrt till?? Jag får inte ihop ekvationen:arghh::banghead:

Om fårulven inte röstat på P och på Habina i tråden, så har den ju röstat på dig eller Emth. Det är Gravinda, Lobelia och FiaM.
FiaM röstade på Emth igår, vilket isåfall gjorde att det stod 3-4 mellan Emth och LenaH, då kan hon ju mycket väl ha lagt rösten på Emth och LenaH åkte i lottning. Och idag då lagt fårrösten på Habina men röstat på Emth i tråden. Det är väl ett troligt scenario till? Måste fundera på de övriga.
Lobelia röstade så pass sent DL2 att hon borde ha insett att en riktig röst på Habina hade varit smart för att rädda LenaH - så henne tror jag inte på som just fårulv av den anledningen...

1. Blacksmithfarm
  2. Gravinda
  3. Emtherlia
  4. Artline
  5. Lobelia
  6. bollen__
  7. Snurrfian
  8. FiaM
  9. Ferrari

En Siarläring
En tvilling
Spion
Spionens ättling
Bybor 1-2 stycken
(5-6 goda)

Fårulv
Ulvar 2-3 stycken
(3-4 onda)

Stämmer det? För det känns just nu som jag inte kan räkna :banghead:

1. Blacksmithfarm
  2. Gravinda
  3. Emtherlia
  4. Artline
  5. Lobelia
  6. bollen__
  7. Snurrfian
  8. FiaM
  9. Ferrari
En Siarläring
En tvilling
Spion
Spionens ättling
Bybor 1-2 stycken
(5-6 goda)

Fårulv
Ulvar 2-3 stycken
(3-4 onda)

Stämmer det? För det känns just nu som jag inte kan räkna :banghead:

Tror det.
Siarlärlingen som är kvar borde ju ha siat natten till idag.

Det gör det lite skumt att du gjorde en röständring. Då känns det som man är ganska säker på att man tror den är ond.

Jag måste läsa igenom inläggen innan jag röstade lite bättre. Jag fick känslan att snurrfian vände mot Habina ganska plötsligt efter jag röstat på henne?
Nej jag funderade ju över henne tidigare idag? :confused: men när det sedan ramlade in röster på Pois som blev jag lite bekymrad, jag gillade inte hon inte kunde försvara sig. Men jag undrar om lyan kanske såg möjligheten att få bra alibi?

Nej jag funderade ju över henne tidigare idag? :confused: men när det sedan ramlade in röster på Pois som blev jag lite bekymrad, jag gillade inte hon inte kunde försvara sig. Men jag undrar om lyan kanske såg möjligheten att få bra alibi?
Tidigare under dagen... Inte idag, det vore ju rätt onödigt... ;)

Jag bekymrar mig mer över rösterna på Habina - även din, jag undrar om lyan kanske såg chansen att få ut en god och behålla en ond. Jag undrar också över varför det blev så många röster på Habina som hjälpte till att lyncha LenaH, jag måste läsa igenom motiveringarna och se vart idén kom ifrån. Tyvärr hade jag inte möjligheter att följa omröstningen i detalj, men så här i efterhand känns det som att den säger mycket om vem som kan vara onda.

BSF: Räknar lite och tror det är 5-6 onda i leken. Konverserar lite med Lampan om rösten på Gravinda. Röstar på Snurrfian eftersom det är skumt att inte kunna rollistan. Tycker min röst är skum. Reagerar lite på Fiat. röstar på Habina i DL2 pga rösten på Niyama. Fortsätter misstänka Habina efter DL2 pga röstningen.

Första som röstar på P pga fårulv-teorin i DL3. Funderar en hel del kring röstningen och fårulven.

Jag känner mig skittrög för jag fattar ingenting. Ser inget direkt misstänksamt med BSFs funderingar men då faller ju hela min teori om att fårulven röstade på P i tråden och Habina som riktigt röst:arghh:

Fårulven är komplicerad :p (var det du som kom på den rollen ifrån början?)

Nu låtsas vi att ingen av de som röstade på P är fårulv. Så P fick fyra röster.
Nu låtsas vi även att fårulven röstade på någon annan än P. Hade hon istället också röstat på P så hade P fått fem röster (dvs 4 äkta en och falsk) och det hade ändå blivit lottning.

Så det gäller för ulvarna att ha tur att andra röstar så de kan använda fårulven till sin fördel.
Eller att de själv lägger rösterna så, jag ser det som direkt otroligt att alla rösterna på Habina kommer från goda eller vad tror du?

DL3
12.20Blacksmtifharm röstar på Poisonous
21.08 Gravinda röstar på Artline
21.18 Habina röstar på Poisonus
21.25 Emtherlia röstar på Poisonous
21.29 Artline röstar på Habina

21.30 Ferrari röstar på Emtherlia
21.44 Lobelia röstar på Emtherlia
21.54 bollen__ röstar på Poisonous
21.57 Snurrfian röstar på Habina
22.04 FiaM röstar på Emtherlia
22.05 Ferrari byter röst till Habina

Pois; BSF. Habina, Emth och Bollen
Emth; (Jag). Lobelia och FiaM
Habina; Artline, Snurrfian och Jag
Artline; Gravinda

Som Snurrfian sa "Men jag undrar om lyan kanske såg möjligheten att få bra alibi?" så kan en del av rösterna på Pois vara från lyan själv, just det faktum att hon inte hade varit online på ett tag och mest troligt inte kunde fortsätta spela ändå. Jag reagerade på hur Emth och Habina rätt snabbt röstade på Pois så hon fick 3 röster mot Artlines 1, så hon ganska omgående fick en majoritet. Detta fick mig att snegla extra på Habina och Emth, men eftersom Emth tidigare varit uppe på min misstankelista så la jag rösten på henne. 21:45 skriver Habina "Eftersom fårulven röstade på mig i leken, så stod det egentligen 3 till LenaH, 3 till Emtherlia och 2 till mig." med en otrolig säkerhet. Hur kunde hon vara så säker? Min tanke var direkt att hon visste något mer än vad vi visste, om hon var spion eller ulv kunde jag inte veta, men det var där vågen tippade för mig.

Vi vet att Fårulven röstade på antingen Pois, Emth eller Artline. Vilket ger några som kan vara potientiella misstänkta. Så som BSF, Emth, Bollen, Lobelia, FiaM och Gravinda. Eftersom Habina nu var ängel, så misstänker jag Emtherlia ännu mera. Såg hon chansen att skapa sig ett alibi genom att ändå rösta på Pois, när det just i den stunden såg ut som att hon skulle få flest röster?

I DL2 så röstade Bollen_ och Emtherlia på varandra, och i DL3 röstar båda på Poisnous. Bollen_ var inte online i slutet av DL2 och kunde därför inte rädda sin kollega (Emtherlia eller LenaH). Kanske hade de redan kommit överens om att rösta på LenaH om det skulle krisa sig? Bollen_s röst i DL2 låg synligt på Emtherlia, men dolda rösten låg kanske på Habina?

Sen skriver Emth helt plötsligt "jag var misstänksam mot bollen tidigare men efter bra svar på mina frågor så tycker jag hon är god. Jag tror inte hon spelar på fel sida." Om man läser det sista en gång till så är Emth helt övertygad om att Bollen_ är på samma sida som henne. Vilket får mig att tro att Bollen_ och Emth spelar mot varandra för att skapa alibin, men nu när ängeln åkte så är de mindre försiktiga? Bollen_ la också den slutliga rösten på Pois, för att säkerställa alibit?

Mycket tankar just nu...

Eftersom det är fåret som är mest på tapeten nu kan jag försöka skriva ner mina tanker med.

Jag tror att den dolda rösten kan ha hamnat på Habina vid både DL 2 och DL 3, vilket gör att jag starkt betvivlar att även den falska rösten har hamnat på henne. Av de som är kvar i leken nu utesluter det Blacksmithfarm och Gravinda på grund av deras röster vid DL 2 och Artline, Snurrfian och Ferrari vid DL 3.

Sannolikheten att fåret röstade falskt på LenaH vid DL 2 anser jag är minimal, hon borde inte ha åkt då. Det gör att jag även kan utesluta Emtherlia som får. Jag vet att jag saknar allt vad päls heter vilket lämnar kvar Lobelia och bollen_. Med tanke på att Lobelia var inne vid DL 2 så är jag tveksam till henne som får, hon borde då ha kunnat göra något för att rädda kvar LenaH och då återstår bollen_.

DL3
12.20Blacksmtifharm röstar på Poisonous
21.08 Gravinda röstar på Artline
21.18 Habina röstar på Poisonus
21.25 Emtherlia röstar på Poisonous
21.29 Artline röstar på Habina

21.30 Ferrari röstar på Emtherlia
21.44 Lobelia röstar på Emtherlia
21.54 bollen__ röstar på Poisonous
21.57 Snurrfian röstar på Habina
22.04 FiaM röstar på Emtherlia
22.05 Ferrari byter röst till Habina

Pois; BSF. Habina, Emth och Bollen
Emth; (Jag). Lobelia och FiaM
Habina; Artline, Snurrfian och Jag
Artline; Gravinda

Som Snurrfian sa "Men jag undrar om lyan kanske såg möjligheten att få bra alibi?" så kan en del av rösterna på Pois vara från lyan själv, just det faktum att hon inte hade varit online på ett tag och mest troligt inte kunde fortsätta spela ändå. Jag reagerade på hur Emth och Habina rätt snabbt röstade på Pois så hon fick 3 röster mot Artlines 1, så hon ganska omgående fick en majoritet. Detta fick mig att snegla extra på Habina och Emth, men eftersom Emth tidigare varit uppe på min misstankelista så la jag rösten på henne. 21:45 skriver Habina "Eftersom fårulven röstade på mig i leken, så stod det egentligen 3 till LenaH, 3 till Emtherlia och 2 till mig." med en otrolig säkerhet. Hur kunde hon vara så säker? Min tanke var direkt att hon visste något mer än vad vi visste, om hon var spion eller ulv kunde jag inte veta, men det var där vågen tippade för mig.

Vi vet att Fårulven röstade på antingen Pois, Emth eller Artline. Vilket ger några som kan vara potientiella misstänkta. Så som BSF, Emth, Bollen, Lobelia, FiaM och Gravinda. Eftersom Habina nu var ängel, så misstänker jag Emtherlia ännu mera. Såg hon chansen att skapa sig ett alibi genom att ändå rösta på Pois, när det just i den stunden såg ut som att hon skulle få flest röster?

I DL2 så röstade Bollen_ och Emtherlia på varandra, och i DL3 röstar båda på Poisnous. Bollen_ var inte online i slutet av DL2 och kunde därför inte rädda sin kollega (Emtherlia eller LenaH). Kanske hade de redan kommit överens om att rösta på LenaH om det skulle krisa sig? Bollen_s röst i DL2 låg synligt på Emtherlia, men dolda rösten låg kanske på Habina?

Sen skriver Emth helt plötsligt "jag var misstänksam mot bollen tidigare men efter bra svar på mina frågor så tycker jag hon är god. Jag tror inte hon spelar på fel sida." Om man läser det sista en gång till så är Emth helt övertygad om att Bollen_ är på samma sida som henne. Vilket får mig att tro att Bollen_ och Emth spelar mot varandra för att skapa alibin, men nu när ängeln åkte så är de mindre försiktiga? Bollen_ la också den slutliga rösten på Pois, för att säkerställa alibit?

Mycket tankar just nu...
Jag tycker ändå att det är lite konstigt att man röstar på någon som man inte misstänkt så mycket och som faktiskt kan vara god. När det inte är en uppenbar blunder så skulle då inte jag lägga min röst där, tänk om man röstar ut en viktig god roll. Vilket det nu blev gjort.

Uppdatering!

I en av stugorna som vette mot skogen fick besök. Varulvarna var rasande över att deras antal minskade och lämnade en fin present till den som skulle hitta liket.

När Sven på morgonen skulle till sin käresta blev han genast misstänksam; för ett fönster var sönderslaget och dörren stod litet öppet. Han tog sig in och det som mötte honom i vardagsrummet var ingen vacker syn. Elsa, hans käresta, var halväten. Hon fattades ett ben, och båda armar hade ryckts från sina fästen, och hennes buk var vidöppen med tillhörande inälvor spridda runt om på henne. Värst av allt var att hennes huvud saknades helt. Det återfanns senare utanför Rådets tillhåll, som en present till dem.

FiaM var den lösmynte spionen

Folk hävdar jämt att andra försöker luras/ljuga. Hon har mest bara inte koll på nyanserna så det blir mycket yvigt och ingen finéss. Om hon är ond eller god vill jag ha osagt, men lutar åt god, Vad jag vet kan hon tom låtsas vara nybörjare men egentligen har koll och vill spela nybörjargod.

Gah klockan tickar iväg och det verkar vara ett riktigt krig.

Jag åkte få iväg till en röst och för mig är den som är mest skum Snurrfian med sina konstiga tvillingar.

Lobelia röstar på Snurrfian

Du skriver att du ändrade den för hon var otrevlig, det är en möjlighet att du gjorde det eller så inte. Du kan ha fler skäl som du inte uppger.

Varför är det märkligt att jag inte röstar på Lampan? Jag röstar inte på nybörjare första lynchen om jag nu inte vet att de är onda ( blopper) eller har en stark misstanke.

Lobelia röstar på Gravinda,

Jag finner fortfarande de jag pekat ut i min analys av lynch röstningen igår som eventuella ulv kandidater som intressanta men det är väldigt vagt. Analysen var lite för att ha något att bygga på för framtiden. Gravinda finner jag däremot skum då hon verkar tilldela mig de åsikter hon tror att någon annan har och menar att jag försvarat Lampan. Det verkar som om hon letar efter något att misstänka mig för.

Till saken upplevde jag inte att någon försvarade Lampan som om hon skulle vara god utan mest utifrån att hon är nybörjare.

Lobelia röstar på Emtherlia,

Jag har haft ögonen på Emtherlia sedan hon ändrade sin röst till lampan första DL, det är något som skaver där, att ändra till lampan om än överentusiastisk otrevlig, så inte särskilt misstänkt. Var det för att hjälpa en lyakompis på traven? Egentligen oklart men Emtherlia svar efteråt känns lite som en ulv som försvarar sig.

Efter det kom DL två med nästa indikation på Emtherlia ulvighet. hon låg för lynch och klarade sig mot en ulv? Jag misstänker att två ulvar låg uppe för lynch.

Kikat lite på Lobelia nu en stund. Hon har redan legat rätt lågt.

I början försvarar hon Lampan som nybörjare, och lägger sen en röst på Snurrfian med en vag motivering. Hon väljer att inte rösta på Lampan för att hon är nybörjare (en god nybörjare), kanske lättare för ulvar att hantera med en god (mycket) virrig nybörjare än mer rutinerade? I DL2 lägger hon en röst på Gravinda 22.01 när både LenaH och Habina har tre röster vardera, kanske en "fårulvs-röst"... för den är det enda som avviker i DL2 mot de andra...

I DL3 så lägger Lobelia den andra rösten på Emth, vilket i sig inte säger så mycket eftersom många röstade på Emth i DL2. Men det kanske bara var strategi för att få ut Habina?

Det skulle isåfall innebära att Bollen_ är god, och eventuellt även Emth.

Jag funderar på DL för idag, det är ju fredag och allt. Vad passar er alla bäst, en tidigare DL (21) eller senare? Jag är osäker om jag kan vid 22-tiden, så det blir i så fall senare än det.

Mycket tankar just nu...

Förstår jag dig rätt nu så menar du utifrån att Emth nästan godförklarar bollen så tror du att bollen och Emth är onda och att Bollen__ röstade på pois för att få alibi?

Förstår jag dig rätt nu så menar du utifrån att Emth nästan godförklarar bollen så tror du att bollen och Emth är onda och att Bollen__ röstade på pois för att få alibi?

Nej, det tror jag inte, jag sitter och spånar runt lite.. :)
Bara rena spekulationer och teorier som många andra har skrivit i tråden sen start.

Just nu är det mycket rörigt, jag misstänker nog alla för att vara ulvar vid något tillfälle... tur att dagen ännu är ung..

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Vegetariskt julbord
  • Secret Santa 2024