Jag funderar på DL för idag, det är ju fredag och allt. Vad passar er alla bäst, en tidigare DL (21) eller senare? Jag är osäker om jag kan vid 22-tiden, så det blir i så fall senare än det.
För mig passar det nog bäst med en senare för jag ska iväg så är kanske inte hemma till 21.

Kikat lite på Lobelia nu en stund. Hon har redan legat rätt lågt.

I början försvarar hon Lampan som nybörjare, och lägger sen en röst på Snurrfian med en vag motivering. Hon väljer att inte rösta på Lampan för att hon är nybörjare (en god nybörjare), kanske lättare för ulvar att hantera med en god (mycket) virrig nybörjare än mer rutinerade? I DL2 lägger hon en röst på Gravinda 22.01 när både LenaH och Habina har tre röster vardera, kanske en "fårulvs-röst"... för den är det enda som avviker i DL2 mot de andra...

I DL3 så lägger Lobelia den andra rösten på Emth, vilket i sig inte säger så mycket eftersom många röstade på Emth i DL2. Men det kanske bara var strategi för att få ut Habina?

Det skulle isåfall innebära att Bollen_ är god, och eventuellt även Emth.
Du menar att du tror att Lobelia kan vara fårulven? Och inte ha räddat sin kollega LenaH?
Nu måste jag räkna lite känner jag, resultatet DL2:
Snurrfian 1
Habina 3
Emtherlia 4
Lobelia 1
LenaH 4
bollen__ 0
Gravinda 1

Lobelias röst på Gravinda. Om hon är fårulv och lagt sin dolda röst på Emtherlia hade hon åkt. Om hon lagt den på Habina hade det blivit lottning.... Inser att jag räknade fel förut ( i mitt svar till bollen ovan) när jag fick för mig att Lobelia kunde ha räddat LenaH.
Det innebär alltså att Emtherlia måste vara ond för att det ska vara logiskt att Lobelia kan vara fårulv?

Jag funderar på DL för idag, det är ju fredag och allt. Vad passar er alla bäst, en tidigare DL (21) eller senare? Jag är osäker om jag kan vid 22-tiden, så det blir i så fall senare än det.

Jag har det lite körigt ikväll men i värsta fall får jag rösta på eftermiddagen.

Deltagare:
Gravinda
bollen__
Snurrfian
Emtherlia
Ferrari
Lobelia
Blacksmithfarm
Artline

Roller kvar:
Ulvar
Fårulv

Sialärling 2
1 tvilling
Spionens ättling
Bybor

Du menar att du tror att Lobelia kan vara fårulven? Och inte ha räddat sin kollega LenaH?
Nu måste jag räkna lite känner jag, resultatet DL2:
Snurrfian 1
Habina 3
Emtherlia 4
Lobelia 1
LenaH 4
bollen__ 0
Gravinda 1

Lobelias röst på Gravinda. Om hon är fårulv och lagt sin dolda röst på Emtherlia hade hon åkt. Om hon lagt den på Habina hade det blivit lottning.... Inser att jag räknade fel förut ( i mitt svar till bollen ovan) när jag fick för mig att Lobelia kunde ha räddat LenaH.
Det innebär alltså att Emtherlia måste vara ond för att det ska vara logiskt att Lobelia kan vara fårulv?

Mja, kan helt enkelt vara så att jag röstade på Emth 22.05 och Emth bytte röst 22.05
Kanske inte hanns med, de/hon trodde kanske att Habina skulle åka med en majoritet på 4. :nailbiting:

Så Emth kan fortfarande vara god.

Ska läsa igenom nu och se vad spionen skrivit innan hon blev uppäten... RIP FiaM :(

Likaså kan säkert Lobelia vara helt oskyldig, jag hade mest tömt slut på alla idéer så började kolla på något annat.

Uppdaterar färgerna

DL 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan
11:34 Lampan röstar på Gravinda
17:32 Niyama röstar på Lampan
21:13
Poisonous röstar på Habina
21:27 Lampan röstar på Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina
21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian
21:56
Habina ändrar röst till Lampan
21:58
bollen__ röstar på Lampan
21:59
Artline röstar på Lampan
Snurrfian ändrar röst till Lampan
Emtherlia ändrar röst till Lampan
22:00
Lobelia röstar på Snurrfian
FiaM röstar på Paddington
Lampan röstar på Habina
22:01 quarter4ever röstar på Lampan
22:01 Ferrari röstar på Lampan
22:06 Paddington röstar på Lampan
Lampan - tvilling 1
Q-bybo
DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian
17:44
Poisonous röstar på Habina
19:01
bollen__ röstar på Emtherlia
21:17
Niyama röstar på Lobelia
21:21
Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45
Paddington röstar på LenaH
21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57 Gravinda röstar på Habina
Habina röstar på LenaH
FiaM röstar på Emtherlia
22:01
Snurrfian röstar på LenaH
22:01
Lobelia röstar på Gravinda
22:04
Artline röstar på Emtherlia
22:05
Ferrari röstar på Emtherlia
Emtherlia ändrar röst till LenaH
LenaH - ulv
Paddi/Q-siarlärling1

DL 3
12:20
Blacksmithfarm röstar på Poisonous
21:08
Gravinda röstar på Artline
21:18
Habina röstar på Poisonous
21:25
Emtherlia röstar på Poisonous
21:29
Artline röstar på Habina
21:30 Ferrari röstar på Emtherlia
21:44 Lobelia röstar på Emtherlia
21:54
bollen__ röstar på Poisonous
21:57
Snurrfian röstar på Habina
22:04
FiaM röstar på Emtherlia
Ferrari byter röst till Habina
Habina - ängel
Niyama - bybo
Poisonous - ulv
FiaM - lösmynt spion

Artline - Lampan - Emtherlia - Habina

Blacksmithfarm - Snurrfian - Habina - Poisonous
bollen__ - Lampan - Emtherlia - Poisonous
Emtherlia - Ferrari/Lampan - bollen__ - Poisonous
Ferrari - (Lampan) - Emtherlia - Emtherlia/Habina
Gravinda - (Lampan) - Habina - Artline
Lobelia - Snurrfian - Gravinda - Emtherlia
Snurrfian - Habina/Lampan - LenaH - Habina

Mja, kan helt enkelt vara så att jag röstade på Emth 22.05 och Emth bytte röst 22.05
Kanske inte hanns med, de/hon trodde kanske att Habina skulle åka med en majoritet på 4. :nailbiting:

Så Emth kan fortfarande vara god.

Ska läsa igenom nu och se vad spionen skrivit innan hon blev uppäten... RIP FiaM :(

Likaså kan säkert Lobelia vara helt oskyldig, jag hade mest tömt slut på alla idéer så började kolla på något annat.
Det är såklart en möjlighet...

Eftersom det är fåret som är mest på tapeten nu kan jag försöka skriva ner mina tanker med.

Jag tror att den dolda rösten kan ha hamnat på Habina vid både DL 2 och DL 3, vilket gör att jag starkt betvivlar att även den falska rösten har hamnat på henne. Av de som är kvar i leken nu utesluter det Blacksmithfarm och Gravinda på grund av deras röster vid DL 2 och Artline, Snurrfian och Ferrari vid DL 3.

Sannolikheten att fåret röstade falskt på LenaH vid DL 2 anser jag är minimal, hon borde inte ha åkt då. Det gör att jag även kan utesluta Emtherlia som får. Jag vet att jag saknar allt vad päls heter vilket lämnar kvar Lobelia och bollen_. Med tanke på att Lobelia var inne vid DL 2 så är jag tveksam till henne som får, hon borde då ha kunnat göra något för att rädda kvar LenaH och då återstår bollen_.
FiaM's sista inlägg före DL

Här sorterar hon ut bollen__ som den som mest troligt är fårulven. Frågan är om hon har fått någon info som styrker detta?

Jag har sedan innan funderat på bollen__ som fårulv - iom lynchen av LenaH. Och Emtherlias vändning skulle kunna vara försvar av en kollega...
Känner att jag lika gärna kan rösta redan nu:

Blacksmithfarm röstar på bollen__
Då jag tror att FiaM kan ha fått reda på något som gjorde att hon satte bollen__ som mest troligt fårulv i sitt sista inlägg innan DL. Dessutom så har jag innan det funderat på om bollen__ kan vara fårulv. Det enda som egentligen talat mot det är Emtherlias kommentar om att hon släppt bollen__ Men jag litar inte på Emtherlia så pass mycket. Inte efter FiaM's utpekande.

Här sorterar hon ut bollen__ som den som mest troligt är fårulven. Frågan är om hon har fått någon info som styrker detta?

Jag har sedan innan funderat på bollen__ som fårulv - iom lynchen av LenaH. Och Emtherlias vändning skulle kunna vara försvar av en kollega...

Då jag tror att FiaM kan ha fått reda på något som gjorde att hon satte bollen__ som mest troligt fårulv i sitt sista inlägg innan DL. Dessutom så har jag innan det funderat på om bollen__ kan vara fårulv. Det enda som egentligen talat mot det är Emtherlias kommentar om att hon släppt bollen__ Men jag litar inte på Emtherlia så pass mycket. Inte efter FiaM's utpekande.
Fast jag kan med 150% säkerhet säga att FiaM INTE fått någon info om att jag skulle vara fårulv. Hennes inlägg kom FÖRE DL, och infon får man efter DL när hon var död. Dessutom finns det ingen info någonstans som pekar på att jag är fårulv eftersom jag inte är det. Din teori håller inte eftersom hon inte kan ha haft någon info om det.

Kikat lite på Lobelia nu en stund. Hon har redan legat rätt lågt.

I början försvarar hon Lampan som nybörjare, och lägger sen en röst på Snurrfian med en vag motivering. Hon väljer att inte rösta på Lampan för att hon är nybörjare (en god nybörjare), kanske lättare för ulvar att hantera med en god (mycket) virrig nybörjare än mer rutinerade? I DL2 lägger hon en röst på Gravinda 22.01 när både LenaH och Habina har tre röster vardera, kanske en "fårulvs-röst"... för den är det enda som avviker i DL2 mot de andra...

I DL3 så lägger Lobelia den andra rösten på Emth, vilket i sig inte säger så mycket eftersom många röstade på Emth i DL2. Men det kanske bara var strategi för att få ut Habina?

Det skulle isåfall innebära att Bollen_ är god, och eventuellt även Emth.

Hur i hela fridens namn skulle en röst på emth vara en strategi att få ut Habina? Visst kan det vara det någonstans i bakgrunden, men nog är det troligare att man röstar på Habina som du gjort om man vill ha ut henne? Menar du att goda röstat på Habina för att de blivit lurade och onda röstar på Emth för att få ut Habina? Är det din teori eller?

Att jag försvarade lampan är en klar överdrift, men visst jag svarade på lite frågor och undvek att rösta på henne.

Fast jag kan med 150% säkerhet säga att FiaM INTE fått någon info om att jag skulle vara fårulv. Hennes inlägg kom FÖRE DL, och infon får man efter DL när hon var död. Dessutom finns det ingen info någonstans som pekar på att jag är fårulv eftersom jag inte är det. Din teori håller inte eftersom hon inte kan ha haft någon info om det.
Hon fick "full" info natt ett och en rad natt två. Natt tre fick hon inte, nej...
Men jag tycker ändå att hennes "testamente" pekar ganska klart mot dig, faktiskt och det gör att jag ändå tror att hon kan vara något på spåren.

Hon fick "full" info natt ett och en rad natt två. Natt tre fick hon inte, nej...
Men jag tycker ändå att hennes "testamente" pekar ganska klart mot dig, faktiskt och det gör att jag ändå tror att hon kan vara något på spåren.
Varför använde hon sig inte av det tidigare då? Typ igår när alla tyckte att det var viktigt att få ut fårulven tex.? Nä det finns inget i någon info som pekar på mig.

Varför använde hon sig inte av det tidigare då? Typ igår när alla tyckte att det var viktigt att få ut fårulven tex.? Nä det finns inget i någon info som pekar på mig.
Hon kanske inte hunnit komma fram till vem som var fårulv då? Kanske var något som skrevs efter DagDL tillsammans med vad hon visste extra som gjorde att hon drog den slutsatsen?

Hon kanske inte hunnit komma fram till vem som var fårulv då? Kanske var något som skrevs efter DagDL tillsammans med vad hon visste extra som gjorde att hon drog den slutsatsen?
Tjaa, eller så är det väldigt tacksamt för fårulven att du nu pekar ut mig. Det var ju såklart ytterst enkelt och väldigt lätt att följa det hon skrev när hon dog. Jag vet inte vad hon trodde eller inte. Spioninfon är väl inte den lättaste att tyda och hon kanske trodde att det var jag. Men jag vet också att hon har fel.
Nu ska jag bort imorgon så det gör inget om jag blir lynchad ikväll, för jag får nog svårt att hinna rösta imorgon. Men det är trist om vi skall förlora för att ni röstar ut ännu en god. På felaktiga grunder dessutom.

Hur kommer det sig att du misstänker Poisonous för att vara fåret men inte bollen_? bollen_ var ju inte heller inne vid DL... Jag håller med om att P mycket möjligt kan vara får men jag tycker att teorin som talar för det även stammer på bollen_ men ingen verkar ta med det?

Frågan är ju då, hade hon gjort det om du inte hade föreslagit det? Observera att jag är inte säker på att P inte är fåret, jag blir bara lite skrämd av alla röster som verkar ramla in på henne när hon själv inte har varit inne och kunnat förklara sig.
Båda dessa inläggen är från igår. Hon ifrågasätter varför inte bollen__ är med i ulvifårakläder-funderingarna.

Så du tror alltså att Emth är ond?
Sen förstår jag inte varför lynchen av LenaH skall tyda på att jag är fårulv? Isåfall menar du att jag röstade falskt på min kollega Emth, och lät min andra kollega dö? För att sedan inte logga in något mer? Nah, så leker jag inte. Hade jag varit fårulv hade jag varit online vid DL.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar