Jo, det kan jag hålla med om.
Och då får man anta att du, jag och Emtherlia är de som kan misstänkas vara fårulv.
Och du passar in på att inte ha hunnit in för att rädda LenaH, medan Emtherlia räddade sig själv genom att rösta på LenaH och därmed inte borde kunna vara just fårulven...
Ja det gör jag absolut, jag var ju på bio så det är svårt att rädda någon då. Har aldrig skrivit att jag inte hörde dit, tog själv upp det tidigare.

Ja, isåfall röstade ju fårulven på dig eller Emth. Men verkar det så rimligt? Vill man få till en lottning? När man kan ordna det utan lottning menar jag.

Jag håller med dig :) Men om fårulven röstade på mig eller Em. Så hade det inte blivit lottning om fårulven hade röstat på P istället. Eftersom P hade fått en till röst.

Men visst kan ulvarna ha haft tur att de med fårulvens röst på P slapp lottning.

Jag håller med dig :) Men om fårulven röstade på mig eller Em. Så hade det inte blivit lottning om fårulven hade röstat på P istället. Eftersom P hade fått en till röst.

Men visst kan ulvarna ha haft tur att de med fårulvens röst på P slapp lottning.
Åh Art, ag förstår inte första stycket. Varför hade P fått en till röst om fårulven röstat på dig eller Em? Hänger inte med :/

Åh Art, ag förstår inte första stycket. Varför hade P fått en till röst om fårulven röstat på dig eller Em? Hänger inte med :/
Fårulven är komplicerad :p (var det du som kom på den rollen ifrån början?)

Nu låtsas vi att ingen av de som röstade på P är fårulv. Så P fick fyra röster.
Nu låtsas vi även att fårulven röstade på någon annan än P. Hade hon istället också röstat på P så hade P fått fem röster (dvs 4 äkta en och falsk) och det hade ändå blivit lottning.

Så det gäller för ulvarna att ha tur att andra röstar så de kan använda fårulven till sin fördel.

Nu låtsas vi även att fårulven röstade på någon annan än P. Hade hon istället också röstat på P så hade P fått fem röster (dvs 4 äkta en och falsk) och det hade ändå blivit lottning.

Så det gäller för ulvarna att ha tur att andra röstar så de kan använda fårulven till sin fördel.
Eh? Jag förstår inte hur du menar?

Ja nu är jag med! Då kräver det ju också att fårulven inte la rösten på Habina i tråden och att den la den dolda rösten på Habina, så de fick 4 var helt enkelt.
Kan inte ta åt mig äran för den rollen.. :p

LLs sidekick meddelar härmed att jag kommer att närvara synnerligen sporadiskt framledes. Jag ska åka till Skåne imorgon, tämja mina föl på lördag (eller i allafall få på grimma och se om de är hyffsat ledtama - en är det i allafall)och om det gick bra åka på fölvisning med dom på söndag. Självklart kommer jag att försöka hålla koll

Men var snälla med varann och med LL annars får ni med mig att göra :rofl:

LLs sidekick meddelar härmed att jag kommer att närvara synnerligen sporadiskt framledes. Jag ska åka till Skåne imorgon, tämja mina föl på lördag (eller i allafall få på grimma och se om de är hyffsat ledtama - en är det i allafall)och om det gick bra åka på fölvisning med dom på söndag. Självklart kommer jag att försöka hålla koll

Men var snälla med varann och med LL annars får ni med mig att göra :rofl:
Oki, ska försöka vara snäll... Hälsa till fölisar:love:

Förresten DL tider imorgon - hade ni meddelat det?

(taggar @Sasse också...)

Eh? Jag förstår inte hur du menar?
Bollen sa att fårulven troligen röstade på P för att slippa lottningen och kunde påverka att Habina åkte ut istället.

Det jag menar är att om fyra andra redan röstat på P så spelar det ingen roll om fårulven röstar på P också för då kan hen ändå inte styra.

Fårulven är som sagt rörig. Bollen verkar förstå hur jag tänkte så hon kanske kan förklara det bättre om du fortfarande inte hänger med :p

Bollen sa att fårulven troligen röstade på P för att slippa lottningen och kunde påverka att Habina åkte ut istället.

Det jag menar är att om fyra andra redan röstat på P så spelar det ingen roll om fårulven röstar på P också för då kan hen ändå inte styra.

Fårulven är som sagt rörig. Bollen verkar förstå hur jag tänkte så hon kanske kan förklara det bättre om du fortfarande inte hänger med :p
Hm, är inte säker på att jag är helt med - menar du att det skulle ha blivit lottning mellan Habina och Pois för att fårulven la sin röst i tråden så sent att den inte ville lägga den på P?
Det lämnar ju bara FiaM? Eller??

Hm, är inte säker på att jag är helt med - menar du att det skulle ha blivit lottning mellan Habina och Pois för att fårulven la sin röst i tråden så sent att den inte ville lägga den på P?
Det lämnar ju bara FiaM? Eller??
Nej jag tänker bara att det känns väldigt lätt att utgå ifrån att fårulven lade en röst på P och att det inte blev lottning.

På bollen verkar det som hon tänkte att det självklara vore för fårulven att vilja styra. Men det är inte så lätt eftersom godas röster påverkar resultatet.

Men ulvarna kan mycket väl ha haft tur att fårulven röstade på P och hade chansen att styra genom att lägga den dolda rösten på Habina.

Det enda vi kan vara helt säkra på är väl att fårulven inte röstade på Habina i tråden. Får då skulle inte Habina ha åkt?!

Färglägger igen:

DL 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan
11:34 Lampan röstar på Gravinda
17:32 Niyama röstar på Lampan
21:13
Poisonous röstar på Habina
21:27 Lampan röstar på Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina
21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian
21:56
Habina ändrar röst till Lampan
21:58
bollen__ röstar på Lampan
21:59
Artline röstar på Lampan
Snurrfian ändrar röst till Lampan
Emtherlia ändrar röst till Lampan
22:00
Lobelia röstar på Snurrfian
FiaM röstar på Paddington
Lampan röstar på Habina
22:01 quarter4ever röstar på Lampan
22:01 Ferrari röstar på Lampan
22:06 Paddington röstar på Lampan

DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian
17:44
19:01
bollen__ röstar på Emtherlia
21:17
Niyama röstar på Lobelia
21:21
Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45
Paddington röstar på LenaH
21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57 Gravinda röstar på Habina
Habina röstar på LenaH
FiaM röstar på Emtherlia
22:01
Snurrfian röstar på LenaH
Lobelia röstar på Gravinda
22:04
Artline röstar på Emtherlia
22:05
Ferrari röstar på Emtherlia
Emtherlia ändrar röst till LenaH

DL 3
12:20
Blacksmithfarm röstar på Poisonous
21:08
Gravinda röstar på Artline
21:18
Habina röstar på Poisonous
21:25
Emtherlia röstar på Poisonous
21:29
Artline röstar på Habina
21:30 Ferrari röstar på Emtherlia
21:44 Lobelia röstar på Emtherlia
21:54
bollen__ röstar på Poisonous
21:57
Snurrfian röstar på Habina
FiaM röstar på Emtherlia
Ferrari byter röst till Habina

Färglägger igen:

DL 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan
11:34 Lampan röstar på Gravinda
17:32 Niyama röstar på Lampan
21:13
21:27 Lampan röstar på Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina
21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian
21:56
Habina ändrar röst till Lampan
21:58
bollen__ röstar på Lampan
Artline röstar på Lampan
Snurrfian ändrar röst till Lampan
Emtherlia ändrar röst till Lampan
Lobelia röstar på Snurrfian
FiaM röstar på Paddington
Lampan röstar på Habina
22:01 quarter4ever röstar på Lampan
22:01 Ferrari röstar på Lampan
22:06 Paddington röstar på Lampan

DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian
17:44
19:01
bollen__ röstar på Emtherlia
21:17
Niyama röstar på Lobelia
21:21
Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45
Paddington röstar på LenaH
21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57 Gravinda röstar på Habina
Habina röstar på LenaH
FiaM röstar på Emtherlia
Snurrfian röstar på LenaH
Lobelia röstar på Gravinda
Artline röstar på Emtherlia
Ferrari röstar på Emtherlia
Emtherlia ändrar röst till LenaH

DL 3
12:20
Blacksmithfarm röstar på Poisonous
21:08
Gravinda röstar på Artline
21:18
Habina röstar på Poisonous
21:25
Emtherlia röstar på Poisonous
21:29
Artline röstar på Habina
21:30 Ferrari röstar på Emtherlia
21:44 Lobelia röstar på Emtherlia
21:54
bollen__ röstar på Poisonous
21:57
Snurrfian röstar på Habina
FiaM röstar på Emtherlia
Ferrari byter röst till Habina

Haha, jag gjorde det nyss :rofl: :D

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar