Uppdatering!

Det började bli orolig stämning bland ortsborna, de visste inte vad de skulle vara räddast över; att bli sliten i stycken av en varulv, eller att bli sliten i stycken av en annan människa. Ingen av de tre ortsbor som satt och pratade ihop sig ville ha med Rådet att göra. De kunde tänka sig göra vad som helst för att slippa att bli ”förhörd” som slutade i en bråd död.

Men inte kunde de göra något när Rådet väl kom och bankade på dörren och ville ha med en av dem för att förhöra. De blev livrädda. Istället för att ge med sig och följa med Rådsmedlemmen som stod utanför, valde alla tre att det var bättre att sluta sitt liv i kontroll.

Rådsmedlemmen blev förbannad efter ett tag och gick och hämtade hjälp med att bräcka dörren. Där inne i stugan fann de tre lik, hängda.

Habina var ängel
Niyama var bybo (blir inte ersatt)
Poisonous var ulv (kickas från leken)

Hur tanker du här?
Jag vet inte riktigt :D

Jag funderade på om fårulven kunde vara någon som röstade På Emtherlia. Sedan såg jag att Lena fick massa röster innan Emtherlia började få massa röster.

Så jag tänkte att fårulven hade kunnat använda sin falska röst till att rädda Lena. Men efter jag skrev det så insåg jag att det hade nog inte hjälpt eftersom Lena redan hade så många röster.

Fårulven är för krånglig för mig :o

Okej, så P var vanlig ulv? Vem faan är fårulven då?

Uppenbarligen så lade fårulven en dold röst på Habina iaf, annars hade ju inte hon åkt.

Uppdatering!

Det började bli orolig stämning bland ortsborna, de visste inte vad de skulle vara räddast över; att bli sliten i stycken av en varulv, eller att bli sliten i stycken av en annan människa. Ingen av de tre ortsbor som satt och pratade ihop sig ville ha med Rådet att göra. De kunde tänka sig göra vad som helst för att slippa att bli ”förhörd” som slutade i en bråd död.

Men inte kunde de göra något när Rådet väl kom och bankade på dörren och ville ha med en av dem för att förhöra. De blev livrädda. Istället för att ge med sig och följa med Rådsmedlemmen som stod utanför, valde alla tre att det var bättre att sluta sitt liv i kontroll.

Rådsmedlemmen blev förbannad efter ett tag och gick och hämtade hjälp med att bräcka dörren. Där inne i stugan fann de tre lik, hängda.

Habina var ängel
Niyama var bybo (blir inte ersatt)
Poisonous var ulv (kickas från leken)
:banghead: Förlåt Habina! :cry: Men rätt intressant att Poisonous inte var fårulven, så långt var det åtminstone rätt... :( Men det måste betyda att någon annan är fårulven, men just nu känner jag mig alldeles för trött för att ens försöka fatta...

Neeej, va tusan :(
Kunde du inte varit en vanlig bybo Habina så hade jag inte känt mig lika dum :( . Nog för att jag trodde du var ond, men hellre bybo än än ängel om du nu skulle vara god.

Poisonous 4
Artline 1
Habina 3
Emtherlia 2

Innebär ju helt enkelt att en av rösterna på Pois var fårulvens val... kan fårulven ha lagt smygröst på Emth så det var omröstning? Eller fick Habina helt enkelt 4 röster på sig?

röstlista DL3

12.20 Blacksmtifharm röstar på Poisonous
21.08 Jag( Gravinda) röstar på artline
21.18 Habina röstar på Poisonus.
21.25 Emtherlia röstar på Poisonous
21.29 Artline röstar på Habina

21.30 Ferrari röstar på Emtherlia
21.44 Lobelia röstar på Emtherlia
21.54 bollen__ röstar på Poisonous
21.57 Snurrfian röstar på Habina
22.04 FiaM röstar på Emtherlia
22.05 Ferrari byter röst till Habina

Okej, då finns det tre misstänkta för fårulven. BSM, Emtherlia och Bollen_, någon av dessa röstade på Pois och la sedan en dold röst på antingen Emth eller Hab?

DL 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan
11:34 Lampan röstar på Gravinda
17:32 Niyama röstar på Lampan
21:13 Poisonous röstar på Habina

21:27 Lampan röstar på Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina
21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian

21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian
21:56 Habina ändrar röst till Lampan
21:58 bollen__ röstar på Lampan
21:59 Artline röstar på Lampan
21:59 Snurrfian ändrar röst till Lampan
21:59 Emtherlia ändrar röst till Lampan
22:00 Lobelia röstar på Snurrfian
22:00 FiaM röstar på Paddington
22:00 Lampan röstar på Habina

22:01 quarter4ever röstar på Lampan
22:01 Ferrari röstar på Lampan
22:06 Paddington röstar på Lampan

DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian
17:44 Poisonous röstar på Habina
19:01 bollen__ röstar på Emtherlia
21:17 Niyama röstar på Lobelia
21:21 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45 Paddington röstar på LenaH

21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57 Gravinda röstar på Habina
22:00 Habina röstar på LenaH
22:00 FiaM röstar på Emtherlia
22:01 Snurrfian röstar på LenaH
22:01 Lobelia röstar på Gravinda
22:04 Artline röstar på Emtherlia
22:05 Ferrari röstar på Emtherlia
22:05 Emtherlia ändrar röst till LenaH

DL3
12.20
Blacksmtifharm röstar på Poisonous
21.08 Gravinda röstar på Artline
21.18 Habina röstar på Poisonus

röstlista DL3

12.20Blacksmtifharm röstar på Poisonous
21.08 Gravinda röstar på artline

Poisonous 4
Artline 1
Habina 3
Emtherlia 2

Fårulven bör ha lagt fejkrösten på P? I så fall är det antingen BSF, jag eller bollen_. Jag tror fortfarande bollen_ är god dock så imorgon ska jag ta mig en titt på BSF.

Eller blev det lottning? fårulven kunde även ha lagt en röst på habina eller mig för att göra det lika. Men skulle fårulven riskera ytterligare en ulv?

Då är frågan om Ferrari röständring var ett sätt att säkra att Habina skulle åka. Sedan är nästa fråga. Vågar en ulv sticka ut så?

Tillbaka! Och håller på att läsa ikapp...

Skit att bli av med ängeln :(

Som jag ser det finns det två alternativ.

Fårulven har röstat på Poisonous i leken och Habina på riktigt = Habina får majoritet
Fårulven har röstat på någon annan i leken och Habina på riktigt = Lottning.

Neeej, va tusan :(
Kunde du inte varit en vanlig bybo Habina så hade jag inte känt mig lika dum :( . Nog för att jag trodde du var ond, men hellre bybo än än ängel om du nu skulle vara god.

Poisonous 4
Artline 1
Habina 3
Emtherlia 2

Innebär ju helt enkelt att en av rösterna på Pois var fårulvens val... kan fårulven ha lagt smygröst på Emth så det var omröstning? Eller fick Habina helt enkelt 4 röster på sig?

röstlista DL3

12.20 Blacksmtifharm röstar på Poisonous
21.08 Jag( Gravinda) röstar på artline

Okej, då finns det tre misstänkta för fårulven. BSM, Emtherlia och Bollen_, någon av dessa röstade på Pois och la sedan en dold röst på antingen Emth eller Hab?

Och jag tror att det inte kan vara Emtherlia, iom att hon röstade på LenaH igår. Om hon röstade på LenaH och la fårulvrösten på Habina så hade ju Habina fått 4 igår och LenaH 3. Hmm.
Fast BSF röstade på Habina igår. Isåfall tror jag att Emtherlia är ulv också, för annars borde ju BSF lagt dolda rösten på Emtherlia.
Ärsch, jag vet inte --jag snurrar till den där jäkla fårulven

Då är frågan om Ferrari röständring var ett sätt att säkra att Habina skulle åka. Sedan är nästa fråga. Vågar en ulv sticka ut så?

Jag trodde inte ens hon skulle åka ut, Pois hade ändå en majoritet i röster så som jag kunde se det. Precis i slutet kände jag mig misstänksam på Habina, vilket jag gjort till och från under leken. Var rätt övertygad om att hon låg åt det goda hållet, men så var det för många sammanträffande som gjorde att jag till slut röstade på henne.

@Blacksmithfarm Eller så har fårulven röstat på P i leken och mig på riktigt = lottning mellan mig, Habina och P.
Ja, är du god så är det ju ett möjligt scenario för det gör ju oddsen bättre för ulvarna då än om det bara var p och Habina det stod mellan.
Samtidigt känns det lite knasigt om fårulven inte lagt iaf den dolda rösten på Habina.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30