Håller med bollen om detta. Knepig röst ändring.

Varför är ju minst röst så specifikt knepig? Jag motiverade min röst på henne innan jag la den, det finns svart på vitt. Jag hade nästan skrivit klart hela inlägget när ett av mina barn kom upp därav att rösten skickades iväg i sista minuten.

Jag vet att den rösten är att skrika ut "jag är ulv" i mångas ögon nu efter den röstningen. Jag hade ingen aning om att Habina var god, ingen aning alls. Hade jag vetat det så hade jag självklart behållit rösten på Emth. .Jag röstade på Hab för att hon hade fler saker som gjorde att det var något med henne.

När Gravinda röstar så har Emtherlia och Lena en röst var.

Men hon skriver det här inlägget precis innan DL

Risken finns att hon inte hann se min röst innan hon skrev det och missade att emtherlia fick fler röster. Men det kanske är osannorlikt att hon skrev det här och sedan försvann?

Det finns möjlighet att hon såg Emtherliga rösterna försent och sedan försvann? Känns inte så troligt ändå.
--------------------------------------------------------------

Men när Lobelia röstade så hade Habina tre röster och Lena tre röster. Sedan var inte Lobelia inne i tråden fören efter DL. Så mest sannorlikt är det nog att Lobelia är fårulven och la sin dolda röst på Habina och missade Emtherlia rösterna. Kanske hann hon inte ändra?

Det innebär då att det blev lottning mellan Habina och Lena
---------------------------------------------------------------------------
Fast då borde Ferrari om hon var ulv ha röstat på Habina för att rädda Lena. Fast samtidigt så är risken stor att hon inte såg min Emtherlia röst innan hon röstade och hon visste inte att Lena skulle få en fjärde röst utan hon kanske var säker på att Habina skulle åka?

(tänker och skriver samtidigt :angel:)

F kan vara en god som har otur men röständringen igår kändes verkligen som ett sätt att rädda P. Tveksam om en ulv hade vågat sticka ut så. Just därför kanske hon skulle göra det för att en ulv inte gör så. Eller så tänkte hon inte alls utan lyan insåg att de hade chans att få ut en god och valde att ta den.
Nu är du sådär vettig igen :D

Ferraris röständring har verkligen stört mig. Speciellt det hon skrev som Gravinda citerar här ovanför. Om man är rätt övertygad att någon är åt det goda hållet, varför ändrar man då röst i sista minuten om man inte är ond? :confused:

Varför är ju minst röst så specifikt knepig? Jag motiverade min röst på henne innan jag la den, det finns svart på vitt. Jag hade nästan skrivit klart hela inlägget när ett av mina barn kom upp därav att rösten skickades iväg i sista minuten.

Jag vet att den rösten är att skrika ut "jag är ulv" i mångas ögon nu efter den röstningen. Jag hade ingen aning om att Habina var god, ingen aning alls. Hade jag vetat det så hade jag självklart behållit rösten på Emth. .Jag röstade på Hab för att hon hade fler saker som gjorde att det var något med henne.
Fast du skrev ju samtidigt att du var rätt övertygad om att hon var god. Det är det som gör din röst knepig, du röstar på någon du är rätt övertygad om är god. Vadför många saker hade Habina som gjorde att det var något konstigt med henne? Jag var också ganska säker att hon var god, då röstar jag inte på henne.

Nu är du sådär vettig igen :D

Ferraris röständring har verkligen stört mig. Speciellt det hon skrev som Gravinda citerar här ovanför. Om man är rätt övertygad att någon är åt det goda hållet, varför ändrar man då röst i sista minuten om man inte är ond? :confused:

Tack :D

Det undrar jag med. Speciellt när hon skriver att hon inte trodde Habina skulle åka. Varför då ändra röst?

Jag trodde inte ens hon skulle åka ut, Pois hade ändå en majoritet i röster så som jag kunde se det. Precis i slutet kände jag mig misstänksam på Habina, vilket jag gjort till och från under leken. Var rätt övertygad om att hon låg åt det goda hållet, men så var det för många sammanträffande som gjorde att jag till slut röstade på henne.

Jag trodde inte ens hon skulle åka ut, Pois hade ändå en majoritet i röster så som jag kunde se det. Precis i slutet kände jag mig misstänksam på Habina, vilket jag gjort till och från under leken. Var rätt övertygad om att hon låg åt det goda hållet, men så var det för många sammanträffande som gjorde att jag till slut röstade på henne.

Så du var övertygad att Habina låg åt det godare hållet.
Och beslutar dig för att i sista sekund ändra röst till henne på grund av många sammanträffande och fäller då den avgörande rösten.
Och detta samtidigt som du lyckas övertyga dig själv om att fårulven inte existerar (det är orimligt att du missat det) och Habina inte kommer att åka ut även om du ändrar rösten.

Får man fråga vilka sammanträffande?
Tror du själv på din förklaring? Den låter som en usel efterhandskonstruktion i mina ögon.

1. Blacksmithfarm
  2. Gravinda
  3. Emtherlia
  4. Artline
  5. Lobelia
  6. bollen__
  7. Snurrfian
  8. Ferrari
En Siarläring
En tvilling
Spionens ättling
Bybor 1-2 stycken
(4-5 goda)

Fårulv
Ulvar 2-3 stycken
(3-4 onda)

Varför ändra röst i sista sekund om du inte tror det gör någon skillnad?

--------------------------------------------------------------

Men när Lobelia röstade så hade Habina tre röster och Lena tre röster. Sedan var inte Lobelia inne i tråden fören efter DL. Så mest sannorlikt är det nog att Lobelia är fårulven och la sin dolda röst på Habina och missade Emtherlia rösterna. Kanske hann hon inte ändra?

Det innebär då att det blev lottning mellan Habina och Lena
---------------------------------------------------------------------------
Alltså jag röstade

22:01 Lobelia röstar på Gravinda

Alltså 4 minuter före DL och du menar att jag är fårulven för att jag inte skriver i tråden mellan 22:01 och 22:05 och därmed missar att ändra röst till Emth?

Nåja du missade skriva tiderna, kanske medvetet, det hade jag också gjort om jag ville misstänkliggöra någon för bristande aktivitet och tidsrymden visar sig var hela 4 minuter.

Varför ändra röst i sista sekund om du inte tror det gör någon skillnad?

12:20Blacksmithfarm röstar på Poisonous
21:08Gravinda röstar på Artline
21:18Habina röstar på Poisonous
21:25Emtherlia röstar på Poisonous
21:29Artline röstar på Habina

21:30 Ferrari röstar på Emtherlia
21:44Lobelia röstar på Emtherlia
- här lämnar jag datorn en stund -
21:54bollen__ röstar på Poisonous
21:57Snurrfian röstar på Habina
22:04FiaM röstar på Emtherlia
22:05Ferrari byter röst till Habina

Återigen, började skriva på rösten ungefär strax innan Bollen_ röstade på Pois (21.53ish), fick lite saker i vägen på det privata planet (IRL) så lämnade datorn och hjälpte barnet i säng igen. När jag kommer tillbaka så röstar jag snabbt då klockan på min dator var 22.05.

Ställningen när jag gick var Pois 3, Artline 1, Habina 1 och Emth 1. Rösterna däremellan hade jag ingen koll på alls. Postade inlägget med motiveringen: "Habina var säker rätt tidigt på att Paddy var god, nu är hon också helt säker på att fårulven röstade på henne (bakom kulisserna). Känns som hon har rätt bra koll på vilka som är goda respektive onda.... Mer koll än vad hon borde ha. Hon röstar också lättvindigt på Pois som ej varit online."

När jag sen uppdaterar sidan så ser jag att Pois har fyra röster och Habina tre. Och i och med det så trodde jag inte att hon skulle åka.

Hade det varit bättre att rösta på dig Emth? Min ändring räddade ju dig från att bli lynchad. Och min motivering att rösta på dig var mycket svag "Anledningen är att jag tror att hon OCH Pois är onda." Jag hade mycket mer att gå på när det gällde Habina än den skumma känslan gällande dig. Pois var ju ond, så ett rätt där, men tycker fortfarande det är rätt taskig stil att rösta på någon som inte ens varit online pga taskigt internet. Och just då kunde jag inte vara helt säker på Pois.

12:20Blacksmithfarm röstar på Poisonous
21:08Gravinda röstar på Artline
21:18Habina röstar på Poisonous
21:25Emtherlia röstar på Poisonous
21:29Artline röstar på Habina

21:30 Ferrari röstar på Emtherlia
21:44Lobelia röstar på Emtherlia
- här lämnar jag datorn en stund -
21:54bollen__ röstar på Poisonous
21:57Snurrfian röstar på Habina
22:04FiaM röstar på Emtherlia
22:05Ferrari byter röst till Habina

Återigen, började skriva på rösten ungefär strax innan Bollen_ röstade på Pois (21.53ish), fick lite saker i vägen på det privata planet (IRL) så lämnade datorn och hjälpte barnet i säng igen. När jag kommer tillbaka så röstar jag snabbt då klockan på min dator var 22.05.

Ställningen när jag gick var Pois 3, Artline 1, Habina 1 och Emth 1. Rösterna däremellan hade jag ingen koll på alls. Postade inlägget med motiveringen: "Habina var säker rätt tidigt på att Paddy var god, nu är hon också helt säker på att fårulven röstade på henne (bakom kulisserna). Känns som hon har rätt bra koll på vilka som är goda respektive onda.... Mer koll än vad hon borde ha. Hon röstar också lättvindigt på Pois som ej varit online."

När jag sen uppdaterar sidan så ser jag att Pois har fyra röster och Habina tre. Och i och med det så trodde jag inte att hon skulle åka.

Hade det varit bättre att rösta på dig Emth? Min ändring räddade ju dig från att bli lynchad. Och min motivering att rösta på dig var mycket svag "Anledningen är att jag tror att hon OCH Pois är onda." Jag hade mycket mer att gå på när det gällde Habina än den skumma känslan gällande dig. Pois var ju ond, så ett rätt där, men tycker fortfarande det är rätt taskig stil att rösta på någon som inte ens varit online pga taskigt internet. Och just då kunde jag inte vara helt säker på Pois.
Fast det som skaver är att du tex. använder att hon "är rätt säker på att fårulven röstade på henne" som en anledning till att hon skulle vara ond? Men spionraden lottas ju ut mellan de goda alltså kan Habina ha fått JUST den raden. Habina och Paddy har spelat mycket med varandra, inte alls förvånad att hon tänkte sig att Paddis var god. Det känns liksom som att du använt anledningar till att Habina faktiskt var god till att rösta på henne som om hon vore ond.

Fast det som skaver är att du tex. använder att hon "är rätt säker på att fårulven röstade på henne" som en anledning till att hon skulle vara ond? Men spionraden lottas ju ut mellan de goda alltså kan Habina ha fått JUST den raden. Habina och Paddy har spelat mycket med varandra, inte alls förvånad att hon tänkte sig att Paddis var god. Det känns liksom som att du använt anledningar till att Habina faktiskt var god till att rösta på henne som om hon vore ond.
Och då får man känslan att du inte letar onda.
Om jag är god och hittar så många tecken som tyder på att någon annan är god inte fanken röstar jag på den då.

Alltså jag röstade

Alltså 4 minuter före DL och du menar att jag är fårulven för att jag inte skriver i tråden mellan 22:01 och 22:05 och därmed missar att ändra röst till Emth?

Nåja du missade skriva tiderna, kanske medvetet, det hade jag också gjort om jag ville misstänkliggöra någon för bristande aktivitet och tidsrymden visar sig var hela 4 minuter.
Jag funderar mest på vem som kan vara fårulven eftersom den inte räddade Lena. Den korta luckan kan ha gjort att du missade så du kunde rädda Lena.

22:04
Artline röstar på Emtherlia
22:05
Ferrari röstar på Emtherlia
Emtherlia ändrar röst till LenaH

Men det är fullt möjligt att fårulven vem det än är missade att Emtherlia började få fler röster och ulvarna kan inte ha vetat att Lena skulle få en röst till.

Det kan ju vara så att fårulven trodde Habina var den med flest röster förutom Lena. Eftersom de sista rösterna kom 22:05 så hann hen nog inte ändra.

Jag har aldrig spelat med Habina och Paddy och har ingen aning om hur många lekar de lekt i tillsammans. Jag är relativt ny, efter Lampan så var jag nyast i spelet. Jag försökte hålla låg profil för att hålla koll på spelarna men så påpekade folk det så jag försökte bli mer aktiv i skrivandet och teoriandet Självklart gör jag tabbar, jag är mänsklig, jag vet inte hur du spelat i tidigare lekar heller.

Jag tror inte att någon som röstade på Lena och Habina i de lyncherna de åkte är fårulven. Jag tror inte att fårulven hann byta sin dolda röst för att rädda Lena.

Det lämnar kvar
Blacksmithfarm
Gravinda

Lobelia
bollen__

Jag tycker bollen känns ärlig i sitt teoriande i jakten på fårulven så jag tror inte hon är ond. Hade hon varit ond så tror jag hon hade pekat ut någon och börjat sprida misstankar ditåt.

Då är det tre kvar.

Sedan är frågan om Ferrari är ulv. Röständringen igår talar för det. Att hon inte röstade på Habina i Lenalynchen talar emot det. Men det är helt möjligt att hon inte trodde Lena skulle få fler röster.

Så det känns mer sannolikt att F är ulv.

Jag har aldrig spelat med Habina och Paddy och har ingen aning om hur många lekar de lekt i tillsammans. Jag är relativt ny, efter Lampan så var jag nyast i spelet. Jag försökte hålla låg profil för att hålla koll på spelarna men så påpekade folk det så jag försökte bli mer aktiv i skrivandet och teoriandet Självklart gör jag tabbar, jag är mänsklig, jag vet inte hur du spelat i tidigare lekar heller.
Såklart man kan tabba sig. Men det är just att du höll hon som god. Sen röstade du på henne. Det är det som är grejen.

Jag tror inte att någon som röstade på Lena och Habina i de lyncherna de åkte är fårulven. Jag tror inte att fårulven hann byta sin dolda röst för att rädda Lena.

Det lämnar kvar
Blacksmithfarm
Gravinda
Lobelia
bollen__

Jag tycker bollen känns ärlig i sitt teoriande i jakten på fårulven så jag tror inte hon är ond. Hade hon varit ond så tror jag hon hade pekat ut någon och börjat sprida misstankar ditåt.

Då är det tre kvar.

Sedan är frågan om Ferrari är ulv. Röständringen igår talar för det. Att hon inte röstade på Habina i Lenalynchen talar emot det. Men det är helt möjligt att hon inte trodde Lena skulle få fler röster.

Så det känns mer sannolikt att F är ulv.
Jag tänkte ju (lite för självklart) direkt att Bsf skulle vara fårulven när hon röstade på mig sådär tidigt. Men sen nu när vi har vridit på det en del så känns hon ju inte lika trolig längre. Det känns som att det måste "till så mycket" för att det ska passa in på henne?!

Jag funderar mest på vem som kan vara fårulven eftersom den inte räddade Lena. Den korta luckan kan ha gjort att du missade så du kunde rädda Lena.

22:04
Artline röstar på Emtherlia
Ferrari röstar på Emtherlia
Emtherlia ändrar röst till LenaH

Men det är fullt möjligt att fårulven vem det än är missade att Emtherlia började få fler röster och ulvarna kan inte ha vetat att Lena skulle få en röst till.

Det kan ju vara så att fårulven trodde Habina var den med flest röster förutom Lena. Eftersom de sista rösterna kom 22:05 så hann hen nog inte ändra.

Möjligt ja, men men om fårulven är online så är det just detta denne bevakar och är beredd att skicka iväg. Jag har haft rollen i en annan lek och lyckade rädda Lena 5 gånger eller så från lynch. Jag kan rollen och vet vad jag borde göra som fårulv och i synnerhet att missa tillfället att rädda @LenaH igen hade jag definitivt inte missat, det hade liksom varit kvällens höjdpunkt.

Möjligt ja, men men om fårulven är online så är det just detta denne bevakar och är beredd att skicka iväg. Jag har haft rollen i en annan lek och lyckade rädda Lena 5 gånger eller så från lynch. Jag kan rollen och vet vad jag borde göra som fårulv och i synnerhet att missa tillfället att rädda @LenaH igen hade jag definitivt inte missat, det hade liksom varit kvällens höjdpunkt.
Kommer ihåg det och du var grym ;)

Men de sista rösterna kom som sagt sista minuten. Så det kan ha varit svårt att hinna. Du kan ju ha trott att du räddade henne genom Habina. Om du inte har den rollen. Vem tror du då har den?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025