Jag vet inte vad jag ska tro... Jag har ju varit inne på att Ferrari skulle kunna vara ulv, men samtidigt har nu Gravinda som jag också misstänker lagt första rösten på Ferrari, men å andra sidan så har Lobelia som jag vill hålla åt det mer neutrala hållet lagt en andra röst på Ferrari och då känns det mer troligt att det faktiskt är så att Ferrari är ulv, men hon kan väl inte vara fårulven? Eller kan hon det? Där tror jag mer på någon annan men jag har för många olika kandidater där. Men om du säger att Em inte är ulv och att Bollen inte är fårulven, vem är kvar på? Då kliver Gravinda fram som mer misstänkt för mig...
Jag är inte säker på Ferrari så kan du övertyga mig om någon annan så shoot.

Jag är inte säker på Ferrari så kan du övertyga mig om någon annan så shoot.
:D Jag önskar att jag visste! Det enda jag tror är att Ferrari inte är fårulven, då borde hon inte har röständrat som hon gjorde eftersom den rösten ändå inte räknas. Men hon kan ju fortfarande vara ulv... :cautious: Men jag tycker att röstningarna pekar mer på att Gravinda skulle kunna vara fårulven vilket gör att jag hellre skulle vilja få ut henne, men samtidigt så finns det möjlighet att det inte är så också. :crazy:

Men jag måste i säng nu eftersom jag ska roa mig med att titta på sonen hela dagen imorgon när han spelar Fotbollens dag (vem kom på den idén, jag bara undrar? :mad:) Jag tycker att Gravindas röstningar talar för att hon skulle kunna vara fårulven och jag tror inte att Ferrari är fårulven och det skulle vara väldigt skönt att bli av med just fårulven så att man vet att de röster som finns i tråden är de som räknas.
Snurrfian röstar på Gravinda.

Varför rösta ut en inaktiv ond som ändå kommer att kickas från leken pga dåligt internet? LL hade ju kickat henne förr eller senare ändå och jag tror därför att en röst på en annan ulv hade varit mer effektiv för att få goda sidan att vinna. Kanske bara är jag som resonerar som så, det mest logiska är ju att gå efter ulvarna som faktiskt ÄR aktiva och inte de som inte ens har internet till att kunna rösta. Pois skrev ju det, att hon mest troligt var tvungen att hoppa av, röstade, och dök inte upp igen. Så jo, visst ville jag ha ut Pois som verkade luden, men högsta prioritet är att få ut ulvar som faktiskt kan käka upp oss. Just i gårdagens läge var Pois rätt harmlös.....

Jag har inget konkret att gå på, just nu vart det ju pajkastning på mig pga min röst. En röst som inte bara jag lade, finns ju fler alternativ att gå på. Jag säger inte att de andra är onda, jag valde faktiskt att följa Snurrfian lite på den rösten då jag var så tveksam. Hon har lekt denna leken länge och verkar ha bra koll på spelarna och deras spelsätt. Det faktum att hon fick ut LenaH genom att lägga sin tredjeröst på henne kändes ju som en godförklaring. Flera av er i leken tyckte hon var god, eller iallafall neutral åt det goda hållet. Habina har bra många fler varit misstänksamma till, i DL1 var det delade bud. Men i DL 2 så var det tre som röstade på Habina (varav en ulv) och en på Snurris (ulv-röst). Och i DL3 så hade Snurris inga röster och Habina hade 2 (innan jag la min röst).

Jag ÄR ny och osäker. Det kändes lä ökjtt gå efter Emth men började misstro mitt egna omdöme och nu tror jag faktiskt att hon ÄR god. Så jag kommer inte rösta ,mnh på henne igen, jag har en hyfsad tanke om vilken roll hon har (vet inte om det är mot reglerna att skriva ut, så lämnar det blankt).
Jag är medveten om att jag pushar dig, men jag har liksom inget bevis på att du skulle vara ond, bara indicier.

Det som kom nytt här var ännu en inkonsekvens, hur kan du välja att följa Snurrfian i rösten samtidigt som hon inte röstat då du bestämt dig men bara inte hunnit posta?

DL 3
12:20
Blacksmithfarm röstar på Poisonous
21:08
Gravinda röstar på Artline
21:18
Habina röstar på Poisonous
21:25
Emtherlia röstar på Poisonous
21:29
Artline röstar på Habina
21:30 Ferrari röstar på Emtherlia
21:44 Lobelia röstar på Emtherlia
21:54
bollen__ röstar på Poisonous
21:57
Snurrfian röstar på Habina
22:04
FiaM röstar på Emtherlia
22:05
Ferrari byter röst till Habina

Återigen, började skriva på rösten ungefär strax innan Bollen_ röstade på Pois (21.53ish), fick lite saker i vägen på det privata planet (IRL) så lämnade datorn och hjälpte barnet i säng igen. När jag kommer tillbaka så röstar jag snabbt då klockan på min dator var 22.05.

Röstlista DL4 kl 22.45

11.48 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.00 Gravinda röstar på Ferrari
20.02 Lobelia röstar på Ferrari
22.27 Snurrfian röstar på Gravinda

bollen__ 1
Ferrari 2
Gravinda 1

21.32 Lägger Habina en andra-röst på Niyama, en god spelare. Om hon hade varit ulv så hade hon vetat att Niyama är god, och att lägga en andra-röst kan gå förbi hyfsat obemärkt. Habina ändrar (likt många andra) sin röst till Lampan.

DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian
17:44 Poisonous röstar på Habina
19:01 bollen__ röstar på Emtherlia
21:17 Niyama röstar på Lobelia
21:21 Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45 Paddington röstar på LenaH

21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57 Gravinda röstar på Habina
---> 22:00 Habina röstar på LenaH <--
22:00 FiaM röstar på Emtherlia
22:01 Snurrfian röstar på LenaH
22:01 Lobelia röstar på Gravinda
22:04 Artline röstar på Emtherlia
22:05 Ferrari röstar på Emtherlia
22:05 Emtherlia ändrar röst till
LenaH

Även här lägger Habina en andra-röst, vilket ser ut som en alibi-röst om hon nu hade varit ond. Att Snurrfian OCH Emth skulle rösa på ulv-kollegan var inte planerat. Men att lägga en andra röst på LenaH känns inte som konstigt om man söker alibi i framtida lyncher. Nu i efterhand när jag vet att Habina var god, så tror jag även att Emth är god, att hon chansade och la röst på rätt person. Snurrfian la tredje rösten som kunde varit den avgörande om det inte vore för att jag och Artline röstade på Emth på ganska kort tid i slutet.

DL 3
12:20
Blacksmithfarm röstar på Poisonous
21:08
Gravinda röstar på Artline
---> 21:18
Habina röstar på Poisonous <---
21:25
Emtherlia röstar på Poisonous
21:29
Artline röstar på Habina
21:30 Ferrari röstar på Emtherlia
21:44 Lobelia röstar på Emtherlia
21:54
bollen__ röstar på Poisonous
21:57
Snurrfian röstar på Habina
22:04
FiaM röstar på Emtherlia
22:05
Ferrari byter röst till Habina

Även i DL 3 så lägger Habina en andra-röst. Denna gången på Poisonous, som jag också trodde var ond. Men jag misstänkte att även denna rösten kunde vara ett försök till att skapa ett alibi, eftersom Pois ändå inte kunde vara aktiv så kanske det var lika bra att lyncha än att hon skulle bli kickad?

-----------------------

Men så visade det sig att Habina var god, en ängel till och med, och det förändrar en hel del. De jag känner mig så gott som säkrast på nu är Snurris, Emth och ev Bollen_ (eftersom Emth godförklarade denne).

Andra röster brukar väl aldrig gå obemärkt förbi? Jag tycker det är jätteofta andraröster blir granskade. Ja alla röster blir ju granskade men många gånger har man blivit misstänkt för en andra röst, så jag tycker du virrar in dig lite här.

:D Jag önskar att jag visste! Det enda jag tror är att Ferrari inte är fårulven, då borde hon inte har röständrat som hon gjorde eftersom den rösten ändå inte räknas. Men hon kan ju fortfarande vara ulv... :cautious: Men jag tycker att röstningarna pekar mer på att Gravinda skulle kunna vara fårulven vilket gör att jag hellre skulle vilja få ut henne, men samtidigt så finns det möjlighet att det inte är så också. :crazy:

Men jag måste i säng nu eftersom jag ska roa mig med att titta på sonen hela dagen imorgon när han spelar Fotbollens dag (vem kom på den idén, jag bara undrar? :mad:) Jag tycker att Gravindas röstningar talar för att hon skulle kunna vara fårulven och jag tror inte att Ferrari är fårulven och det skulle vara väldigt skönt att bli av med just fårulven så att man vet att de röster som finns i tråden är de som räknas.
Snurrfian röstar på Gravinda.
Så vad mer exakt pekar på att Gravinda är fårulven, jag har gått igen rösterna noggrant och kunde inte hitta något som pekar just på Gravinda som fårulv?

Annars kan jag hålla med om att ferrari troligen inte är just fårulven.

Nog för att vi har spekulerat om det men nu känns det som om du vet att det är så? O_o

Jag börjar allt mer luta åt Emtherlia och nu seglar Habina upp rätt friskt? Kan hon ha sagt åt sin lyakompis att rösta på henne och trodde att det inte skulle komma några mer röster på henne? Men sen undrar jag om Pois verkligen är fårulven? Det känns som om det kom lite väl många röster i ett svep på henne. :banghead: Jag vet inte allls :arghh:

Att den som jag även misstänker talar så varmt om att rösta på Pois gör att jag funderar på om jag blir lurad...

@Lobelia

Av denna anledningen....

Så vad mer exakt pekar på att Gravinda är fårulven, jag har gått igen rösterna noggrant och kunde inte hitta något som pekar just på Gravinda som fårulv?

Annars kan jag hålla med om att ferrari troligen inte är just fårulven.
Jag får inte heller riktigt till det med Gravinda. Visst igår kan det ju passa, det kan ju ha blivit lottning mellan Habina och Pois.
Men i DL 2 var hon ju ändå online i närheten av DL så det är ju konstigt att LenaH åkte då och inte Emth..

Jag är medveten om att jag pushar dig, men jag har liksom inget bevis på att du skulle vara ond, bara indicier.

Det som kom nytt här var ännu en inkonsekvens, hur kan du välja att följa Snurrfian i rösten samtidigt som hon inte röstat då du bestämt dig men bara inte hunnit posta?

Jag märkte hur Snurris började snegla mot Habina i ovanstående inlägg, redan innan jag lämnade datorn, hade börjat skriva ihop om en röst på henne för jag kände att jag antagligen kunde lita på Snurrfian.

Jag märkte hur Snurris började snegla mot Habina i ovanstående inlägg, redan innan jag lämnade datorn, hade börjat skriva ihop om en röst på henne för jag kände att jag antagligen kunde lita på Snurrfian.
Tidsmässigt går det med nöd ihop om man skarvar lite och tänker sig att du börjar skriva utan att reflektera typ på sekunden, men du kan liksom inte följa någon om denne inte röstat eller ens skrivit sina intentioner.

Jag får inte heller riktigt till det med Gravinda. Visst igår kan det ju passa, det kan ju ha blivit lottning mellan Habina och Pois.
Men i DL 2 var hon ju ändå online i närheten av DL så det är ju konstigt att LenaH åkte då och inte Emth..
Men alla som kan vara fårulv var inne i närheten av DL

Det känns lite avvaktande idag :confused:
Nåja. Jag blir inte klok på fårulven, tycker att det finns alldeles för många kandidater som kan passa in.
Väljer istället att rösta på någon jag tror är vanlig ulv.
Och det är Ferrari.
Framförallt är det hennes röständring till Habina, och hur hon nu beskriver att hon hade två som hon trodde var onda, men Habina trodde hon var god. Sen ville hon följa Snurrfian och rösta på Habina? Det låter så himla knepigt att som god rösta på någon man tror är god. Man röstar väl på den man tror är ond? Så jag tror att det döljer sig en ulv här som nu snurrar in sig lite när hon försöker förklara varför hon röstade på Habina. Fårulv tror jag däremot inte att hon är.
bollen__ röstar på Ferrari

Onekligen, och det får mig att tveka om Snurris verkligen vill ha ut goda...men Snurris går i allmänhet efter eget huvud.

Röstlista DL4 kl 22.45

11.48 Blacksmithfarm röstar på bollen__
20.00 Gravinda röstar på Ferrari
20.02 Lobelia röstar på Ferrari
22.27 Snurrfian röstar på Gravinda
22.42 Emtherlia röstar på Ferrari
22.44 bollen__ röstar på Ferrari

bollen__ 1
Ferrari 4
Gravinda 1

Jag vet inte :(

Artline röstar på Ferrari

Hennes konstiga röständring igår kan ha berått på att ulvarna ville ha ut Habina.

SAmtidgt sstämmer det inte med att hon röstade på Em istället för Habina i Lena lynchen

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar