Ow. Brutalt öde. Men diggar namnet ;)

@Sasse jag läste ändå igenom reglerna för bara två timmar sen... tänkte inte alls på det där med att inte rösta, men jag bröt inte mot regeln. Då den säger att man inte får avstå från att rösta bara för att det ser kört ut.

Jag var rätt screwed xD

1. Blacksmithfarm
  2. Gravinda
  3. Emtherlia
  4. Artline
  5. Lobelia
  6. bollen__
  7. Snurrfian
En Siarläring
En tvilling
Spionens ättling
Bybor 1-2 stycken
(4-5 goda)

Fårulv
Ulvar 1-2 stycken
(2-3 onda)

@Sasse jag läste ändå igenom reglerna för bara två timmar sen... tänkte inte alls på det där med att inte rösta, men jag bröt inte mot regeln. Då den säger att man inte får avstå från att rösta bara för att det ser kört ut.

Jag var rätt screwed xD
Fast den betyder just det att man måste rösta oavsett om man är på väg att åka eller inte. Det är för att andra ska kunna läsa av något från din röst, om det går. Nu kvittar det egentligen, bara ett påpekande till dig. :)

1. Blacksmithfarm
  2. Gravinda
  3. Emtherlia
  4. Artline
  5. Lobelia
  6. bollen__
  7. Snurrfian
En Siarläring
En tvilling
Spionens ättling
Bybor 1-2 stycken
(4-5 goda)

Fårulv
Ulvar 1-2 stycken
(2-3 onda)

Leken känns mer lätthanterlig när vi inte är så många kvar. Men inte tusan är det enklare för det :arghh:

DL 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan
11:34 Lampan röstar på Gravinda
17:32 Niyama röstar på Lampan
21:13
Poisonous röstar på Habina
21:27 Lampan röstar på Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina
21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian
21:56
Habina ändrar röst till Lampan
21:58
bollen__ röstar på Lampan
21:59
Artline röstar på Lampan
Snurrfian ändrar röst till Lampan
Emtherlia ändrar röst till Lampan
22:00
Lobelia röstar på Snurrfian
FiaM röstar på Paddington
Lampan röstar på Habina
22:01 quarter4ever röstar på Lampan
22:01 Ferrari röstar på Lampan
22:06 Paddington röstar på Lampan
Lampan - tvilling 1
Q-bybo

DL 2
15:53
LenaH röstar på Snurrfian
17:44
Poisonous röstar på Habina
19:01
bollen__ röstar på Emtherlia
21:17
Niyama röstar på Lobelia
21:21
Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45
Paddington röstar på LenaH
21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57 Gravinda röstar på Habina
Habina röstar på LenaH
FiaM röstar på Emtherlia
22:01
Snurrfian röstar på LenaH
22:01
Lobelia röstar på Gravinda
22:04
Artline röstar på Emtherlia
22:05
Ferrari röstar på Emtherlia
Emtherlia ändrar röst till LenaH
LenaH - ulv
Paddi/Q-siarlärling1

DL 3
12:20
Blacksmithfarm röstar på Poisonous
21:08
Gravinda röstar på Artline
21:18
Habina röstar på Poisonous
21:25
Emtherlia röstar på Poisonous
21:29
Artline röstar på Habina
21:30 Ferrari röstar på Emtherlia
21:44 Lobelia röstar på Emtherlia
21:54
bollen__ röstar på Poisonous
21:57
Snurrfian röstar på Habina
22:04
FiaM röstar på Emtherlia
Ferrari byter röst till Habina
Habina - ängel
Niyama - bybo
Poisonous - ulv
FiaM - lösmynt spion

DL4
11.48 Blacksmithfarm röstar på bollen__

20.00 Gravinda röstar på Ferrari
20.02 Lobelia röstar på Ferrari

22.27 Snurrfian röstar på Gravinda
22.42 Emtherlia röstar på Ferrari
22.44 bollen__ röstar på Ferrari
22.45 Artline röstar på Ferrari

Ferrari-ulv

Har snart lyckats läsa igenom hela leken igen men jag vet inte om jag blev nått klokare.
Är alldeles för trött för att skriva ihop något och måste verkligen hoppa i säng.
Imorgon kommer jag tyvärr ha dåligt med tid då jag kommer vara på resande fot :)

Det var bra att Ferrari var ulv, men blev vi något klokare om vi som är fårulven? De enda som inte följde med rösterna på Ferrari var jag och BSF och hon verkar ha varit tvungen att rösta tidigt. Jag har inte så mycket vettigt att tillägga just nu så om ulvarna inte käkar mig så har jag lite koll via mobilen under dagen och skriver ikväll, att skriva på mobilen skulle kunna innebära att tråden raderas... :cautious:

Det var bra att Ferrari var ulv, men blev vi något klokare om vi som är fårulven? De enda som inte följde med rösterna på Ferrari var jag och BSF och hon verkar ha varit tvungen att rösta tidigt. Jag har inte så mycket vettigt att tillägga just nu så om ulvarna inte käkar mig så har jag lite koll via mobilen under dagen och skriver ikväll, att skriva på mobilen skulle kunna innebära att tråden raderas... :cautious:
Jag undrar fortfarande varför du anser att Gravinda är fårulven, jag säger inte att du har fel men jag ser inte mer misstänkt med henne än med flera andra.

Uppdatering!

Varulvarna kände sig hotade, inte bara minskade deras eget antal utan även ortsborna minskade snabbt. Snart var det inga oskyldiga kvar längre och då skulle Rådet veta vilka de skyldiga var. Därför ändrade de taktik. Sent en natt när en av medlemmarna ur Rådet skulle gå ut och röka en cigarr var de över honom; snabbt och tyst. Han hann aldrig skrika innan strupen slitits av. Varulvarna släpade med sig kroppen för att festa på. De skulle minsann njuta riktigt nu.

Emtherlia var Siarlärling 2

DagDL idag: 22.50 (NattDL imorgon beräknas vara ca 11.00)

bollen__ - Lampan - Emtherlia - Poisonous - Ferrari
Blacksmithfarm - Snurrfian - Habina - Poisonous - bollen__
Det som talar för att Bsf skulle vara ond är dels att hon röstar på mig som trolig fårulv och sen att Ferrari också hänger på de tankarna om att jag är fårulv. Det kan ju vara så att Ferrari spann vidare på sin kollegas röst och de tänkte försöka rösta ut en god igår.
Emtherlia - Ferrari/Lampan - bollen__/LenaH - Poisonous - Ferrari
Siarlärling :(
Lobelia - Snurrfian - Gravinda - Emtherlia - Ferrari
Röstade på Gravinda i DL2 och kan mycket väl ha lagt dold röst på Habina för att se till att det blev lottning mellan LenaH, Emth och Habina. Det som här talar emot att Lobelia är fårulv är att Emth var god. Då borde Emth fått den dolda rösten och LenaH hade räddats. Om Lobelia är i fårulv borde hon lagt den dolda rösten på Habina i DL3 och det blev lottning mellan Habina och Pois. Lobelia är svår att läsa, jag tycker inte att jag hittar så mycket på henne.
Gravinda - (Lampan) - Habina - Artline - Ferrari
Iom rösten på Habina i DL2 känns det lite mindre troligt att hon skulle vara Fårulv. Eftersom emth var god borde fårulven lagt sin röst på Emth. La första rösten på Ferrari i DL4. Det kan ju en ulv också göra såklart. Vet inte vars jag har henne.
Artline - Lampan - Emtherlia - Habina - Ferrari
Rösten på Habina gör att hon inte kan/borde vara fårulv. Då hade inte Habina åkt. Tycker att hon verkar vettig men vet att hon är en jäkel på att luras. Har ingen vidare röststatistik och jag funderar om hon verkligen är god? Nu när vi vet att Emth var god så funderar jag..
Snurrfian - Habina/Lampan - LenaH - Habina - Gravinda
Rösten på Habina gör att hon inte kan/borde vara fårulv. Då hade inte Habina åkt.
Jag har svårt att placera Snurris. Hon kan vara både och. Röststatistiken är ju lite sisådär. Men hon brukar väl gå sin egenväg så det är inte så konstigt. Och eftersom hon röstade på Habina så bör hon inte vara fårulven. Men en vanlig ulv kan hon såklart vara.

Jag hade visst inte postat det här inatt. Har ändrat om Emth där jag hade skrivit om hon är ond/om hon är god sas.
Nu ska jag slänga in mina saker i bilen och åka till Överkalix så jag kommer tyvärr ha väldigt lite tid idag. Det var ju förbannat typiskt att de åt Emth nu när hon kunde sia. Jag undrar om hon kan ha siat mig eftersom hon släppte mig?
Jag känner att jag behöver hålla koll på Bsf, Artline samt Lobelia. Men jag hinner inte nu :(

Jag tycker egentligen att BSF borde ha förstått att Em siat bollen. Frågan är om hon är god som inte riktigt vågade lita på att Em var siare eller om hon var ond och ignorerade det.

Funderar lite.

LenaH räddades inte DL2
Poisonous räddades (men kickades) DL3

Fårulven bör inte ha röstat på LenaH i DL2 eller Habina i DL3 - Snurrfian, Emtherlia, Artline och Ferrari hamnar i den klungan.
Det säger inte att de är goda - bara att de inte är fårulven - för då hade lyncherna inte slutat som de gjort.

DL2 - antingen var fårulven inne vid DL men hann inte rädda LenaH - eller så var den inte ens inne vid DL. Emtherlias ändring fick mig att fundera på om hon var fårulv - men då borde hon ha röstat på Habina som vi nu vet var god.

Sedan funderar jag på Ferraris röständring - varför? Emtherlia hade tre röster - nu fick Habina tre istället. Och Habina röstades ut. Kan Emtherlia vara ond tillsammans med Ferrari och Ferrari insåg att rösterna trillade in och försökte (och lyckades) vända det mot Habina? Skulle lyan lägga upp en kollega på det sättet när Poisonous redan låg pyrt till?? Jag får inte ihop ekvationen:arghh::banghead:

FiaM's sista inlägg före DL

Här sorterar hon ut bollen__ som den som mest troligt är fårulven. Frågan är om hon har fått någon info som styrker detta?

Jag har sedan innan funderat på bollen__ som fårulv - iom lynchen av LenaH. Och Emtherlias vändning skulle kunna vara försvar av en kollega...
Känner att jag lika gärna kan rösta redan nu:

Blacksmithfarm röstar på bollen__
Då jag tror att FiaM kan ha fått reda på något som gjorde att hon satte bollen__ som mest troligt fårulv i sitt sista inlägg innan DL. Dessutom så har jag innan det funderat på om bollen__ kan vara fårulv. Det enda som egentligen talat mot det är Emtherlias kommentar om att hon släppt bollen__ Men jag litar inte på Emtherlia så pass mycket. Inte efter FiaM's utpekande.

1. Blacksmithfarm
  2. Gravinda
  3. Artline
  4. Lobelia
  5. bollen__
  6. Snurrfian
En tvilling
Spionens ättling
Bybor 1-2 stycken
(3-4 goda)

Fårulv
Ulvar 1-2 stycken
(2-3 onda)

Jag tror att Em siade Bolllen och att snurrfian är god pågrund av Lenas röst på henne + hennes röster på Lena. Jag vet att jag är god.

Så jag har tre goda nu. Det innebär att resten är onda om det bara är en bybo. Men eftersom ulvarna offrade ferrari så lätt så börjar jag misstänka att det ska vara två bybor.

Hade det stått 4 -4 igår så tror jag att ulvarna hade chansat att få ut en god. (Det kan ha varit det som bsf höll på med? men rösten på bollen borde iallafall innebära att hon inte är fårulven)

Lobelia
Gravinda
Blacksmithfarm

Då är frågan vem av de som är mest onda(man måste börja någonstans) och vem av de som antagligen är god.

Jag tycker egentligen att BSF borde ha förstått att Em siat bollen. Frågan är om hon är god som inte riktigt vågade lita på att Em var siare eller om hon var ond och ignorerade det.
Jag tänker mer på BSF kommentar:
"Det enda som egentligen talat mot det är Emtherlias kommentar om att hon släppt bollen__ Men jag litar inte på Emtherlia så pass mycket. Inte efter FiaM's utpekande."

Det låter ändå lite som hon förstått att Em kan ha siat henne. Konstigt att hon inte vågade vänta med Bollen tills hon blev mer säker på Em

1. Blacksmithfarm
  2. Gravinda
  3. Artline
  4. Lobelia
  5. bollen__
  6. Snurrfian
En tvilling
Spionens ättling
Bybor 1-2 stycken
(3-4 goda)

Fårulv
Ulvar 1-2 stycken
(2-3 onda)

Jag tror att Em siade Bolllen och att snurrfian är god pågrund av Lenas röst på henne + hennes röster på Lena. Jag vet att jag är god.

Så jag har tre goda nu. Det innebär att resten är onda om det bara är en bybo. Men eftersom ulvarna offrade ferrari så lätt så börjar jag misstänka att det ska vara två bybor.

Hade det stått 4 -4 igår så tror jag att ulvarna hade chansat att få ut en god. (Det kan ha varit det som bsf höll på med? men rösten på bollen borde iallafall innebära att hon inte är fårulven)

Lobelia
Gravinda
Blacksmithfarm

Då är frågan vem av de som är mest onda(man måste börja någonstans) och vem av de som antagligen är god.
Jag skulle vilja höra mer om Snurris teorier mot Gavinda.,..

Jag fortsätter att tjata om fårulven :p

De tre jag tror kan vara ulvar är BSF, Gravinda och Lobelia och en av dem är alltså förulven.

DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian I
17:44 Poisonous röstar på Habina I
19:01 bollen__ röstar på Emtherlia I
21:17 Niyama röstar på Lobelia I
21:21 Blacksmithfarm röstar på Habina II
21:45 Paddington röstar på LenaH I
21:50 Emtherlia röstar på bollen__ I
21:57 Gravinda röstar på Habina III
22:00 Habina röstar på LenaH II
22:00 FiaM röstar på Emtherlia II
22:01 Snurrfian röstar på LenaH III
22:01 Lobelia röstar på Gravinda I
22:04 Artline röstar på Emtherlia III
22:05 Ferrari röstar på Emtherlia IIII
22:05 Emtherlia ändrar röst till LenaH IIII

Om fårulven röstade på Habina så är en av hennes röster fejk. Då hade hon bara två röster på riktigt.
Om Lobeliua är får ulven så hade Habina 3 äkta röster.

Jag tror inte ulvarna hann reagera på Emtherlias röständring. Jag tror att fårulven röstade dolt på Habina. Om Lobelia är fårulven och röstade dolt på Habina så hade Habina fyra röster och hamnade i lottning med Lena.

Om BSF eller Gravinda är fårulven så tycker jag att de borde ha lagt sin dolda röst på Emtherlia. Så det känns som det är mest troligt att Lobelia är fårulven om de inte klantat sig :p

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar