Inlägget är jätte rörigt att läsa om det är scenario som vi vet inte stämmer. Varför ska jag analysera om snurrfian, jag och Bollen är fårulv när det är osannolikt. @Lobelia skulle du vara god så kan du iallafall försöka förstå hur jag tänker.
För att utan analys så kan man fråga sig hur du uteslöt det. Sedan är det BSF och Gravinda också eller hur?

I andra lynchen.
Habina fick tre röster ganska tidigt. Hade Bsf eller G varit fårulven så hade Habina bara haft två synliga röster. Då borde de gett sin dolda röst till Emtherlia. För som du säger. De borde ganska tidigt ha märkt att Lena var illa ute. Men om du är fårulven så kan de ha känt sig trygga och inte räknat med att Em skulle byta röst

Du menar alltså att BSF och Gravinda kan läsa spelet bättre än mig och samordna bättre med lyan och därför kan de inte vara fårulvar? Redan 22:01 när Snurris lade sin röst (nr 3 på LenaH) borde lyan ha insett att det kunde bli en till och lagt upp en strategi och det alldeles oavsett vem som var fårulv eller hur? Tre röster på en ond och personen i rask följd, och jag skulle inte märka det och försökt göra något åt det men BSF och Gravinda kan inte vara fårulvar för att de skulle inse att LenaH hade 3 röster och kunde få 4 men fixat det? Nu gick något snett uppenbarligen, men bara jag är ämne för att vara inkompetent ;)

Varför menar du at jag inte skulle insett problemet med att LenaH fick 3 röster 4 min före DL men BSF och Gravinda skulle sett det och åtgärdat?

DL 2
15:53LenaH röstar på Snurrfian
17:44Poisonous röstar på Habina
19:01bollen__ röstar på Emtherlia
21:17Niyama röstar på Lobelia
21:21Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45Paddington röstar på LenaH

21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57Gravinda röstar på Habina
22:00Habina röstar på LenaH
22:00FiaM röstar på Emtherlia
22:01Snurrfian röstar på LenaH
22:01Lobelia röstar på Gravinda
22:04Artline röstar på Emtherlia
22:05Ferrari röstar på Emtherlia
22:05Emtherlia ändrar röst till LenaH

.

I tredje lynchen. Varför skulle F utmärka sig och ändra röst? Kanske för hon visste att ulvarna inte kunde få ut Em för det var en falsk röst där.

12:20Blacksmithfarm röstar på Poisonous
21:08Gravinda röstar på Artline
21:18Habina röstar på Poisonous
21:25Emtherlia röstar på Poisonous
21:29Artline röstar på Habina

21:30 Ferrari röstar på Emtherlia
21:44Lobelia röstar på Emtherlia
21:54bollen__ röstar på Poisonous
21:57Snurrfian röstar på Habina
22:04FiaM röstar på Emtherlia
22:05Ferrari byter röst till Habina

Kanske det, jag har egentligen ingen perfekt förklaring för bytet i det läget, men jag ser heller ingen rimlig förklaring till att jag sedan som fårulv skulle jobba hårt på att få ut Ferrari, min ly kompis. Hade jag inte varit ordentligt drivande hade Ferari kunnat klarat sig. Jag bokstavligen krossade stackaren med att leta små detaljer som argument för hennes bortförklaringar. Lite skum taktik att halvt outa en ulv för att rädda en annan ulv och sedan göra sitt bästa att lyncha denne.

Möjligen kan det vara förvirring från Ferraris sida att hon bytte eller möjligen taktik för att dölja vem fårulven är, möjligen var fårulven inte tillgänglig och hade röstat på Habina och de såg att det inte fanns någon chans.om inte någon bytte till Habina,

För mig är det inga bekymmer när du tar fram saker som pekar på mig, det stora bekymret är när du uppfinner saker och negligerar saker som pekar på andra. Såsom ovan när du menar på att Gravinda och BSF skulle se en fara med 3 röster på LenaH men inte jag.

Kan du förklara varför jag jobbade hårt på att lyncha Ferrari förresten, skulle en ulv göra det?

Bara att hämta ;) Har en bag in box.

Jag tänker att lyan borde ha pratat så F röstade på Habina istället för Em. Kanske trodde de att Lena var säker ändå och inte hade räknat med Ems röstbyte. Lika så i DL3. Är G eller BSF fårulv så borde inte alla ulvar ha röstat på Em. Speciellt inte om det gör att F måste byta röst.

Men är du fårulven så har du inte klantat dig utan ni har spelat erat bästa bara att ni inte hann ändra den dolda rösten och rädda Lena. Men är Gravinda eller bsf så kanske de har gjort någon miss.

OM du och gravinda är ulvar så är det alibiröst. Men det är också möjligt att bara den ena av er är ulv.

Sedan försöker jag inte hitta teorier om att just du är fårulven. Jag kollar både dig, Gravinda och bsf. Du råkar bara passa lite bättre men jag utesluter inte de andra två. Det är fullt möjligt.
Skulle du lägga alibiröst på den som var siad som ond eller på en person utan större misstankar? Vi har ju konstaterat att en siarlärlingen troligen siat LenaH och sådant missar man inte i lyan - inte @LenaH åtminstone, det var därför siaren blev käk direkt efter. Nej aldrig att jag alibiröstat på Gravinda.

För att utan analys så kan man fråga sig hur du uteslöt det. Sedan är det BSF och Gravinda också eller hur?

Du menar alltså att BSF och Gravinda kan läsa spelet bättre än mig och samordna bättre med lyan och därför kan de inte vara fårulvar? Redan 22:01 när Snurris lade sin röst (nr 3 på LenaH) borde lyan ha insett att det kunde bli en till och lagt upp en strategi och det alldeles oavsett vem som var fårulv eller hur? Tre röster på en ond och personen i rask följd, och jag skulle inte märka det och försökt göra något åt det men BSF och Gravinda kan inte vara fårulvar för att de skulle inse att LenaH hade 3 röster och kunde få 4 men fixat det? Nu gick något snett uppenbarligen, men bara jag är ämne för att vara inkompetent ;)

Varför menar du at jag inte skulle insett problemet med att LenaH fick 3 röster 4 min före DL men BSF och Gravinda skulle sett det och åtgärdat?

DL 2
15:53LenaH röstar på Snurrfian
17:44Poisonous röstar på Habina
19:01bollen__ röstar på Emtherlia
21:17Niyama röstar på Lobelia
21:21Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45Paddington röstar på LenaH

21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57Gravinda röstar på Habina
22:00Habina röstar på LenaH
22:00FiaM röstar på Emtherlia
22:01Snurrfian röstar på LenaH
22:01Lobelia röstar på Gravinda
22:04Artline röstar på Emtherlia
22:05Ferrari röstar på Emtherlia
22:05Emtherlia ändrar röst till LenaH

.

12:20Blacksmithfarm röstar på Poisonous
21:08Gravinda röstar på Artline
21:18Habina röstar på Poisonous
21:25Emtherlia röstar på Poisonous
21:29Artline röstar på Habina

21:30 Ferrari röstar på Emtherlia
21:44Lobelia röstar på Emtherlia
21:54bollen__ röstar på Poisonous
21:57Snurrfian röstar på Habina
22:04FiaM röstar på Emtherlia
22:05Ferrari byter röst till Habina

Kanske det, jag har egentligen ingen perfekt förklaring för bytet i det läget, men jag ser heller ingen rimlig förklaring till att jag sedan som fårulv skulle jobba hårt på att få ut Ferrari, min ly kompis. Hade jag inte varit ordentligt drivande hade Ferari kunnat klarat sig. Jag bokstavligen krossade stackaren med att leta små detaljer som argument för hennes bortförklaringar. Lite skum taktik att halvt outa en ulv för att rädda en annan ulv och sedan göra sitt bästa att lyncha denne.

Möjligen kan det vara förvirring från Ferraris sida att hon bytte eller möjligen taktik för att dölja vem fårulven är, möjligen var fårulven inte tillgänglig och hade röstat på Habina och de såg att det inte fanns någon chans.om inte någon bytte till Habina,

För mig är det inga bekymmer när du tar fram saker som pekar på mig, det stora bekymret är när du uppfinner saker och negligerar saker som pekar på andra. Såsom ovan när du menar på att Gravinda och BSF skulle se en fara med 3 röster på LenaH men inte jag.

Kan du förklara varför jag jobbade hårt på att lyncha Ferrari förresten, skulle en ulv göra det?

Nej jag tror inte G och BSF är bättre än dig. De röstade på Habina båda två i andra lynchen :) Är de fårulven så hade de varit tvungna att göra något för att rädda Lena.

Men är du fårulv så hade Habina tre röster. Röstar du även dolt på henne så hade Habina 4 röster och Lena var säker tills Em i sista minuten ändrade röst till Lena.

Så Lenas tre röster var bara farliga om du inte är fårulven.

Nej jag tror inte G och BSF är bättre än dig. De röstade på Habina båda två i andra lynchen :) Är de fårulven så hade de varit tvungna att göra något för att rädda Lena.

Men är du fårulv så hade Habina tre röster. Röstar du även dolt på henne så hade Habina 4 röster och Lena var säker tills Em i sista minuten ändrade röst till Lena.

Så Lenas tre röster var bara farliga om du inte är fårulven.

Nej du, aldrig att jag skulle vara nöjd med flera röster kvar och en rösts övervikt ...väldigt tveksamt.

Det lustiga med det här är att du förutsätter att jag skulle klantat mig tillsammans med min lya men Gravinda och BSF inte skulle gjort det ;). De skulle kommunicerat och rett ut det men jag skulle inte fixat det.Hela ditt resonemang bygger på att om de var i liknade situation så skulle de fixat allt men jag gjorde det inte alltså är jag fårulven ;)

Oavsett vem av oss som var fårulven har du samma läge, 3 röster de 2 sista minuterna och en lya som inte fixade läget. Alla av oss är teoretiskt möjliga.

Jag tror att em har siat bollen men jag känner mig inte helt säker, kan ju också vara så att hon siade pois som ond. Och inte har en aning om bollens roll mer än att i det läget visste hon att hon kunde få ut en ulv genom pois. Men visst lutar jag mot att det är bollen som är siad.

När det gäller LenaHs utgång så friar det snurrfian lite grann, så trots att jag får skumma vibbar så talar ju den rösten för att hon är god eller så är det bara kaos i lyan.

sen har vi BSF som har känts bra rakt igenom och som jag nu efter att resonerat fram och tillbaka är den som jag tycker är mest trolig som fårulv, vilket inte förvånar mig, hon är rutinerad och kan lätt dupera mig. Men jag är inte säker, det kan även vara lobelia eller någon annan, för om det är kaos i lyan så kanske inte logiken spelar roll.

Artline känns som en vanlig ulv, det tyckte jag även tidigare, lite samma sätt som med ferrari det kändes som att dom två koordinerade sig redan innan

Så som onda; BSF och Artline

Men jag är inte säker, och sen är frågan på hur man ska tänka om röst, känner mig ju bra mycket säkrare på att artline är ond, dock väldigt tveksam till att denne skulle vara fårulven. Och visste skulle det vara bra mycket bättre att få ut fårulven än en vanlig ulv men bättre att gå på det som känns säkrast.

Gravinda röstar på Artline
Så du tycker jag har helt fel i mina teorier mot Lobelia och misstänker en god?

Varför tror du att BSF kan vara fårulv? Varför tror du jag är ulv? För jag röstat likadant som F? Då borde jag väl ha röstat på Em i tredje lynchen så F slapp byta röst?

Så du tycker jag har helt fel i mina teorier mot Lobelia och misstänker en god?

Varför tror du att BSF kan vara fårulv? Varför tror du jag är ulv? För jag röstat likadant som F? Då borde jag väl ha röstat på Em i tredje lynchen så F slapp byta röst?

Kanske för att du är så pass på med att misstänka mig att du verkar blind för att andra kan vara fårulv?

Jag själv kan mycket väl se varför du misstänker mig, det hade jag själv gjort i samma läge, men det finns fler som du viftar bort som mycket väl kan vara fårulvar.

Nej du, aldrig att jag skulle vara nöjd med flera röster kvar och en rösts övervikt ...väldigt tveksamt.

Det lustiga med det här är att du förutsätter att jag skulle klantat mig tillsammans med min lya men Gravinda och BSF inte skulle gjort det ;). De skulle kommunicerat och rett ut det men jag skulle inte fixat det.Hela ditt resonemang bygger på att om de var i liknade situation så skulle de fixat allt men jag gjorde det inte alltså är jag fårulven ;)

Oavsett vem av oss som var fårulven har du samma läge, 3 röster de 2 sista minuterna och en lya som inte fixade läget. Alla av oss är teoretiskt möjliga.
Du tolkar mig fel.

jag tror du kan vara fårulven för du är bäst. Det enda missen var att du inte hann ändra dolda rösten vilket inte är så konstigt eftersom du inte hade många sekundrar på dig.

Men om Bsf eller G är fårulvar. Det är då jag jag undrar "varför gjorde de inte så istället?".

Du tolkar mig fel.

jag tror du kan vara fårulven för du är bäst. Det enda missen var att du inte hann ändra dolda rösten vilket inte är så konstigt eftersom du inte hade många sekundrar på dig.

Men om Bsf eller G är fårulvar. Det är då jag jag undrar "varför gjorde de inte så istället?".
Ser du inte?

Alla 3 kan ha varit fårulvar,om alla är online och följer planen och kommunicerar så hade lena inte åkt alternativ man hade offrat henne och inte outat sig. Något gick snett och du menar att det är bara min potentiella lya som kan ha klantat sig inte de andras.

Till det så är du själv i samma sits som Ferrari men inte lika tydligt. Du lade en röst Emth som såg ut att vara räddningsröst.

Jag sitter här och vet min roll och vet att du har fel i dina resonemang. Då undrar jag om du är ulv och försöker missleda de goda eller om du mest har kortslutning i hjärnan och inte ser att de de du avfärdar med en handviftning inte rimligen borde avvisas så lättvindigt av en god.

Om du varit tveksam, om du inte hittat på bevis såsom alibiröst på gravinda och inte LenaH och nonsensresonemanget att du pekade på att jag inte var online så hade jag fått mycket bättre vibbar från dig, men nu vet e fan.

Ser du inte?

Alla 3 kan ha varit fårulvar,om alla är online och följer planen och kommunicerar så hade lena inte åkt alternativ man hade offrat henne och inte outat sig. Något gick snett och du menar att det är bara min potentiella lya som kan ha klantat sig inte de andras.

Till det så är du själv i samma sits som Ferrari men inte lika tydligt. Du lade en röst Emth som såg ut att vara räddningsröst.

Jag sitter här och vet min roll och vet att du har fel i dina resonemang. Då undrar jag om du är ulv och försöker missleda de goda eller om du mest har kortslutning i hjärnan och inte ser att de de du avfärdar med en handviftning inte rimligen borde avvisas så lättvindigt av en god.

Om du varit tveksam, om du inte hittat på bevis såsom alibiröst på gravinda och inte LenaH och nonsensresonemanget att du pekade på att jag inte var online så hade jag fått mycket bättre vibbar från dig, men nu vet e fan.

Korrigering
Du lade en röst Emth som såg ut att kunna vara försök till räddningsröst.

Ser du inte?

Är du fårulven så hade Habina en till röst på sig. Då hade Habina 4 röster totalt och Lena hade bättre chans.

Jag förstår hur Artline får Lobelia till fårulv, men samtidigt har jag svårt att tro att Lobelia skulle vara den enda fårulvskandidaten som skulle ha kunnat tabbat sig, jag vet hur skicklig hon har varit i den rollen tidigare, vilket gör att jag håller Gravinda och kanske även BSF före som troligare alternativ. Och av de två så håller jag Gravinda som snäppet mer trolig än BSF.

Artline själv då? Det är först nu när hon går så stenhårt på att Lobelia måste vara fårulven som jag blir lite tveksam, samtidigt skulle hon kunna vara god som bara har fastnat i sin teori.

BSF har varit rätt osynlig idag och Bollen_ känner jag mig rätt övertygad om att hon är siad god.

Är du fårulven så hade Habina en till röst på sig. Då hade Habina 4 röster totalt och Lena hade bättre chans.
Men räkna på det, oavsett scenario så skulle det gått att rädda LenaH eller för den delen offra henne om lyan spelat sina kort bättre, eller hur?

Vad som är lättast eller mest sannolikt eller bäst chans är ointressant. Det som är intressant för en riktig ulvjägare är vilka scenarios som är möjliga och inte totalt orimliga. Folk gör inte alltid det rimligare och det bästa. Här har folk liksom ändå inte gjort det logiska. Antingen offrat Lena eller säkrat upp så gott det går, något blev fel.

Men räkna på det, oavsett scenario så skulle det gått att rädda LenaH eller för den delen offra henne om lyan spelat sina kort bättre, eller hur?

Vad som är lättast eller mest sannolikt eller bäst chans är ointressant. Det som är intressant för en riktig ulvjägare är vilka scenarios som är möjliga och inte totalt orimliga. Folk gör inte alltid det rimligare och det bästa. Här har folk liksom ändå inte gjort det logiska. Antingen offrat Lena eller säkrat upp så gott det går, något blev fel.
Jag tror ju att ulvarna inte hann rädda Lena. Sista rösten kom väldigt sent.

Men annars håller jag med dig. Det fullt möjligt att du är oskyldig.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar