Jag fortsätter att tjata om fårulven :p

De tre jag tror kan vara ulvar är BSF, Gravinda och Lobelia och en av dem är alltså förulven.

DL 2
15:53 LenaH röstar på Snurrfian I
17:44 Poisonous röstar på Habina I
19:01 bollen__ röstar på Emtherlia I
21:17 Niyama röstar på Lobelia I
21:21 Blacksmithfarm röstar på Habina II
21:45 Paddington röstar på LenaH I
21:50 Emtherlia röstar på bollen__ I
21:57 Gravinda röstar på Habina III
22:00 Habina röstar på LenaH II
22:00 FiaM röstar på Emtherlia II
22:01 Snurrfian röstar på LenaH III
22:01 Lobelia röstar på Gravinda I
22:04 Artline röstar på Emtherlia III
22:05 Ferrari röstar på Emtherlia IIII
22:05 Emtherlia ändrar röst till LenaH IIII

Om fårulven röstade på Habina så är en av hennes röster fejk. Då hade hon bara två röster på riktigt.
Om Lobeliua är får ulven så hade Habina 3 äkta röster.

Jag tror inte ulvarna hann reagera på Emtherlias röständring. Jag tror att fårulven röstade dolt på Habina. Om Lobelia är fårulven och röstade dolt på Habina så hade Habina fyra röster och hamnade i lottning med Lena.

Om BSF eller Gravinda är fårulven så tycker jag att de borde ha lagt sin dolda röst på Emtherlia. Så det känns som det är mest troligt att Lobelia är fårulven om de inte klantat sig :p
Jag tycker du gör det för enkelt för dig när det gäller fårulven. Genom att se till statistik, och då hela och inte bara en omröstning som du gör, så kan man se vem som kan vara fårulv. Vill du verkligen hitta fårulven så tar du alla kandidater som är möjliga och tittar på vad de gjort i spelet. När de röstar hur de argumenterar osv. Till det får du lägga erfarenhet, exempelvis så kan man bedöma sannolikheten att fårulven hinner ändra sin röst utifrån hur personen spelar.

Din analys är direkt torftig och det känns mest som du har bestämt dig på förhand vem du vill ha till fårulv och så visar du på det. Jag satt själv och försökte analysera rösterna i ett inlägg tidigare och kom fram till att typ alla utom ett fåtal teoretiskt kunde vara fårulven.

Gör mig tjänsten att åtminstone analysera alla omröstningar och inte bara en ;)

alltså den jäkla fårulven... Jag utgår från att det är två onda kvar en fårulv och en vanlig ulv. Och fyra goda.
Alltså jag har det jobbigt nu: artline känns skum, snurrfian känns skum, lobelia lite misstänkt, BSF lite misstänkt, bollen lite misstänkt. Måste återkomma men detta senare, kan inte riktigt tänka.

Jag skulle vilja höra mer om Snurris teorier mot Gavinda.,..
Mina teori känns rätt svaga för att vara helt ärlig... Jag har mest tittat på röstningarna för jag vågar inte lite ett ögonblick på vad folk skriver om det inte kommer fram att de faktiskt har någon information... :cautious: Om jag bara tittar på Gravindas röstningar så blir jag rätt fundersam. En tidig röst på en helt ny spelare i dl 1, visserligen visade sig den spelare bli utröstad på sitt sätt att vara men i det läget Gravinda röstade så var det en väldigt knepig röst.

DL 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan

DL 2

21:57Gravinda röstar på Habina

I dl 2 har ju funderingarna varit många varför lyan inte räddade LenaH, om det nu är så att Gravinda är fårulven och hade lagt både sin röst i leken och sin dolda röst på Habina och inte hann ändra till Emtherlia så skulle det kunna förklara varför LenaH då åkte.

DL 3

21:08Gravinda röstar på Artline

I dl 3 lägger hon åter igen en väldigt udda röst som får mig att fundera på om hon bara försöker glida med och åtminstone inte är med och röstar ut i god i tråden.

DL4

20.00 Gravinda röstar på Ferrari

Till dl 4 har jag skrivit lite om mina funderingar på Gravinda vilket får mig att fundera på om hon kanske försöker få till en alibi röst genom att rösta på sin kollega Ferrari.

Där har du vad jag bygger min funderingar på när det gäller Gravinda och möjligheten att hon skulle kunna vara fårulv.

Jag tycker du gör det för enkelt för dig när det gäller fårulven. Genom att se till statistik, och då hela och inte bara en omröstning som du gör, så kan man se vem som kan vara fårulv. Vill du verkligen hitta fårulven så tar du alla kandidater som är möjliga och tittar på vad de gjort i spelet. När de röstar hur de argumenterar osv. Till det får du lägga erfarenhet, exempelvis så kan man bedöma sannolikheten att fårulven hinner ändra sin röst utifrån hur personen spelar.

Din analys är direkt torftig och det känns mest som du har bestämt dig på förhand vem du vill ha till fårulv och så visar du på det. Jag satt själv och försökte analysera rösterna i ett inlägg tidigare och kom fram till att typ alla utom ett fåtal teoretiskt kunde vara fårulven.

Gör mig tjänsten att åtminstone analysera alla omröstningar och inte bara en ;)
Den röstningen är enklast att analysera och säger mest.. Om BSF eller G är fårulven. varför hamnade då inte den dolda rösten på Em?

Tittar man på Tredje lynchen:

DL 3
12:20 Blacksmithfarm röstar på Poisonous
21:08 Gravinda röstar på Artline
21:18 Habina röstar på Poisonous
21:25 Emtherlia röstar på Poisonous
21:29 Artline röstar på Habina
21:30 Ferrari röstar på Emtherlia
21:44 Lobelia röstar på Emtherlia
21:54 bollen__ röstar på Poisonous
21:57 Snurrfian röstar på Habina
22:04 FiaM röstar på Emtherlia
22:05 Ferrari byter röst till Habina

Poisonous: 4 röster
Habina: 3 röster
Emtherlia: 2 röster

Men Fårulven borde ha röstat på Habina eftersom hon åkte och Ferrari röständring kändes som de försökte få ut Habina.

Om BSF är fårulven så hade P 3 röster och röstade hon sedan dolt på Habina så hade H 4 röster.
Om Gravinda är fårulven och röstade dolt på Habina så blev det lottning mellan Habina och Poisonous
Om Lobelia är fårulven och röstade dolt på Habina så hade det blivit lotting mellan Habina och Poisonous.

Men varför bytte Ferrari röst och stack ut så? Om Gravinda eller BSF var fårulven. så hade de kunnat lägga sin dolda röst på Em.

Men om Lobelia är fårulven så hade Em egentligen bara två röster. och de hade inte kunnat få ut en god. Så de chansade och Ferrari bytte röst så det blev lottning mellan Habina och Poisonous.

Förlåt Lobelia men det verkar fortfarande mest troligt att du är fårulven om de dolda rösterna hamnade på Habina. Men visst det kan vara möjligt att de misstänkte att Habina är ängeln och ville chansa.

Ska läsa igenom BSF inlägg som hon skrev innan röstningen.

alltså den jäkla fårulven... Jag utgår från att det är två onda kvar en fårulv och en vanlig ulv. Och fyra goda.
Alltså jag har det jobbigt nu: artline känns skum, snurrfian känns skum, lobelia lite misstänkt, BSF lite misstänkt, bollen lite misstänkt. Måste återkomma men detta senare, kan inte riktigt tänka.
Varför är bollen lite misstänkt?

Du tror inte att Em har siat henne?

Mina teori känns rätt svaga för att vara helt ärlig... Jag har mest tittat på röstningarna för jag vågar inte lite ett ögonblick på vad folk skriver om det inte kommer fram att de faktiskt har någon information... :cautious: Om jag bara tittar på Gravindas röstningar så blir jag rätt fundersam. En tidig röst på en helt ny spelare i dl 1, visserligen visade sig den spelare bli utröstad på sitt sätt att vara men i det läget Gravinda röstade så var det en väldigt knepig röst.

DL 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan

DL 2

21:57Gravinda röstar på Habina

I dl 2 har ju funderingarna varit många varför lyan inte räddade LenaH, om det nu är så att Gravinda är fårulven och hade lagt både sin röst i leken och sin dolda röst på Habina och inte hann ändra till Emtherlia så skulle det kunna förklara varför LenaH då åkte.

DL 3

21:08Gravinda röstar på Artline

I dl 3 lägger hon åter igen en väldigt udda röst som får mig att fundera på om hon bara försöker glida med och åtminstone inte är med och röstar ut i god i tråden.

DL4

20.00 Gravinda röstar på Ferrari

Till dl 4 har jag skrivit lite om mina funderingar på Gravinda vilket får mig att fundera på om hon kanske försöker få till en alibi röst genom att rösta på sin kollega Ferrari.

Där har du vad jag bygger min funderingar på när det gäller Gravinda och möjligheten att hon skulle kunna vara fårulv.
Vad tror du om mina teorier om att Lobelia skulle vara fårulven? Men Gravinda är absolut också ett alternativ.

Vad tror du om mina teorier om att Lobelia skulle vara fårulven? Men Gravinda är absolut också ett alternativ.
Jag satt just och läste dem och jag tycker att det också verkar som ett troligt scenario, vilket är jobbigt för då känner jag mig inte lika säker längre... :arghh:

DL 2
15:53
LenaH röstar på Snurrfian I
17:44
Poisonous röstar på Habina I
19:01
bollen__ röstar på Emtherlia I
21:17
Niyama röstar på Lobelia I
21:21
Blacksmithfarm röstar på Habina II

Här lägger BSF till synes den första rösten på Habina.

21:45
Paddington röstar på LenaH I
21:50 Emtherlia röstar på bollen__ I
21:57 Gravinda röstar på Habina III

Här lägger gravinda till synes en 3:e röst på Habina

22:00
Habina röstar på LenaH II
22:00
FiaM röstar på Emtherlia II
22:01
Snurrfian röstar på LenaH III

Nu får Emth röst två och Lena röst två och tre. Ungefär här vet fårulven att det är problem om den vill göra något men vi vet egentligen inte alls hur läget är. Fårulven kan ha röstat på vem som av dessa 3 öppet eller någon helt annan.

LenaH har i praktiken 2-3 röster (osannolikt med extra dold röst)
Emth har 1-3 röster
Habina har 2-4 röster.

Art har hela tiden räknat med att rösten från fårulvens dolda röst har legat på Habina, men den kan ligga precis var som helst. Personligen tror jag dock att den ligger på någon av Emth och Habina, även om fårulven inte är §online så har det varit dessa som är på tapeten.Den öppna kan inte ligga på LenaH då hade hon i sluträkningen fått en röst mindre.

Att den öppna fårulvsrösten rösten inte ligger på Lena H innebär att Snurfian inte kan vara fårulv3. Alla andra i leken kan ha rollen så långt.

22:01
Lobelia röstar på Gravinda I
22:04
Artline röstar på Emtherlia III
22:05
Ferrari röstar på Emtherlia IIII
Emtherlia ändrar röst till LenaH IIII

Här fortsätter omröstningen, jag tror att lyan här observerat att LenaH ligger risigt till, hon har en mer röst än någon av sina konkurrenter.

Lobelia är en lätt röst på Gravinda, Skulle hon haft rollen fårulv hade det i vart fall i mina ögon varit naturligt att inte sticka ut och dessutom skaffa sig ett alibi och röstat på LenaH öppet. Varför inte passa på när rösten ändå kommer mitt i "slutstriden" och man har en lya som kan upplysa om läget lite snabbt? Jag hade då inte missat chansen om omröstningen i detta läget. Den blir en trofé istället för en black om foten vid syning.

Så kommer dessa 2 snabba röster på Emth från Art och Ferrari. Ferrari verkar vara mer inne på att rädda kompisar än att håll sin identitet dold. Art är här klart misstänkt för att vara ulv och försöka rädda LenaH, men kan givetvis vara god.

Om vi ser i fårulvsperspektiv så kan folk ha röster enligt nedan.
Habina 2-4
Emth 3-4 (om hon haft 5 så hade hon blivit lynchad)
LenaH 4 (matematiskt omöjligt att få det till annat antal).

Det som kan ha hänt är:
att Emth har fått fårulvens öppna röst (i så fall från Art övriga är inte fårulvar men art är inte fårulv se nedan så detta är ett orimligt scenario).
att Emth fått fårulvens öppna´+ slutna röst (i så fall från Art vilket inte kan ske se nedan)
att Emth enbart får den slutna rösten är omöjligt när det gäller matematiken, hon skulle då lynchats.

Nästa scenario bygger då kring Habina, hon har på slutet 3 röster öppet, av dessa kan två vara fårulvsröst BSF (och art men omöjligt). Två av dem är lagda ganska tidigt och en av dessa är från en bekräftad ulv med internetbekymmer så att denne sak ändra röst är inte troligt.

Möjliga scenarier om Habina har fått fårulvsrösterna är
Både öppen och dold.
Bara öppen
Bara dold

Har Habina endast fått en dold röst kan denne komma från nästan alla som är vid liv nu utom de som röstat på LenaH samt Snurris och Art (se nedan). Varför fårulven skulle rösta på Habina och Ferrari på Emthrella känns dock inte så värst sannolikt, inte när det gäller den dolda rösten åtminstone.

Om rösten inkluderar en öppen röst så kommer den från BSF eller Gravinda. Problemet med att Habina fått den dolda rösten är att det scenariot inbegriper att lyan inte uppmärksammar faran och eller att fårulven inte lyckas ändra den.

Om Habina endast fått en öppen röst så är det logiskt att den kom tidigt (annars hade den nog hamnat på någon annan exempelvis LenaH för alibi, och en smart fårulv vill förmodligen inte ändra röst och bli extra granskad.

På det hela taget ser jag det som mindre sannolikt att Habina fått den slutna rösten och har hon fått den så beror det rimligen på att fårulven inte är online vid omröstningen eller det helt enkelt varit osämja i lyan och man inte kommit överens eller i vart fall inte kommuniserat. Jag kan inte se något annat rimligt scenario där lyan lägger fårulvsrösten på en kandidat och i slutstriden väljer att Ferrari röstar på den andra kandidaten.

Det finns också scenariot att fårulvsrösterna inte har med slutstriden att göra.

LenaH - ulv
Paddi/Q-siarlärling1

DL 3
12:20
Blacksmithfarm röstar på Poisonous
21:08
Gravinda röstar på Artline
21:18
Habina röstar på Poisonous
21:25
Emtherlia röstar på Poisonous
21:29
Artline röstar på Habina
21:54
bollen__ röstar på Poisonous
21:57
Snurrfian röstar på Habina
22:04
FiaM röstar på Emtherlia
Ferrari byter röst till Habina
Habina - ängel
Niyama - bybo
Poisonous - ulv
FiaM - lösmynt spion

I DL3 så är det så jämnt vi vet att Habina blir lynchad antingen med lottning eller utifrån röstningen.

Det kan bli

Habina 3- Pois 3 (öppen fårulvsröst på Pois och dold på någon annan utom habina -osannolikt)
Habina 4- Pois 4 (ingen fårulvsröst på pois och dold på Habina)
Habina 4 - Pois 3 (öppen fårulvsröst på pois och ingen på Habina)

Jag tror scenario 2 och 3 är möjliga, Här känns det som mycket öppet vem som är fårulv men efterde som röstat på habina öppet är inte fårulvar, hade de varit det går det inte ihop matematiskt då det inte går att få lika röster i teorin på pois och LenaH i det läget. Här kan vi utesluta Snurris och Art som fårulvar

DL1+DL4 lämnar jag därhän, inget får att utläsa ur dem i fårulvsperspektiv.

Med reservation från logiska tankevurpor, hjälp mig gärna att hitta sådana.

Slutsats
På det hela taget så verkar lyan handla oorganiserat och i panik samt inte hinna med. Jag har försökt resonera om hur rösterna faller och kommit fram till att fårulven rimligen inte röstat på emth och att en röst på Habina inte rimligen kan vara synkroniserad och överlagd av lyan. För min del så blir en försiktig gissning att Gravinda är fårulv som inte hängt med riktigt och att lyan har agerat mer eller mindre i panik för att rädda LenaH men inte fått till det eller helt enkelt givit upp lite beroende på om Art är ulv eller inte.

Den röstningen är enklast att analysera och säger mest.. Om BSF eller G är fårulven. varför hamnade då inte den dolda rösten på Em?

DL 3

Men Fårulven borde ha röstat på Habina eftersom hon åkte och Ferrari röständring kändes som de försökte få ut Habina.

Om BSF är fårulven så hade P 3 röster och röstade hon sedan dolt på Habina så hade H 4 röster.
Om Gravinda är fårulven och röstade dolt på Habina så blev det lottning mellan Habina och Poisonous
Om Lobelia är fårulven och röstade dolt på Habina så hade det blivit lotting mellan Habina och Poisonous.

Men varför bytte Ferrari röst och stack ut så? Om Gravinda eller BSF var fårulven. så hade de kunnat lägga sin dolda röst på Em.

Men om Lobelia är fårulven så hade Em egentligen bara två röster. och de hade inte kunnat få ut en god. Så de chansade och Ferrari bytte röst så det blev lottning mellan Habina och Poisonous.

Förlåt Lobelia men det verkar fortfarande mest troligt att du är fårulven om de dolda rösterna hamnade på Habina. Men visst det kan vara möjligt att de misstänkte att Habina är ängeln och ville chansa.

Mina kommentarer om detta är att jag var aktiv vid lynchen, online hela tiden och postade inlägg både före och efter lynchen samt röstade några minuter innan DL.

Om jag var fårulv skulle jag röstar öppet på @LenaH som riskerade att lynchas (jag hade ju inte röstat på ulv i omröstningen innan) och räddat henne med en röst på Emth dold. Jag har flera gånger visat i praktiken att jag kan göra det. Och Lena och jag hade skrattat i kapp åt den déjà vu som uppstått. Jag skulle möjligen kunnat missa med någon annan men aldrig i levet att jag inte räddat LenaH det finns inte på min kara. Vi hade för kul åt samma situation i @glömmerallt och var det @bollen__s ? lek. 3 parts leken där jag var fårulv och räddade Lena gång på gång i liknade situaion.

Man skriver liksom mailet på förhand och postar vid behov, byter flik och trycker sänd.

DL 3

Och en sak till om analysen

Det finns rimliga scenarios,

4 röster på pois och 4 på Habina
3 röster på pois och 4 på Habina
3 röster på pois och 3 på Habina
3 röster på emth+ pois +Habina

4 röster på båda uppnås genom att fårulven inte är involverad öppet och lägger rösten på Habina dolt. Det innebär att fårulven röstar på någon annan än inblandade öppet (Gravinda, Lobelia)

3 röster på pois och fyra på Habina kräver att fårulven röstar på pois öppet och dolt på Habina ( Blacksmithfarm och bollen__ är möjliga men jag tror inte på bollen__ av andra skäl)

3 röster på pois och 3 på habina, kräver att fårulven röstar öppet på pois och dolt på någon icke uppe för lynch (Blacksmithfarm, bollen__) men det känns inte så sannolikt.

3
habina+pois+emth, kräver att fårulven röstar öppet på pois och dolt på emth, jag ser det som osannolikt men möjligt med (Blacksmithfarm, bollen__)

EDIT
Svagheten i dina resonemang är att du inte tar med alla möjliga scenarios, folk gör inte alltid det du tycker är rimligast. Jag tror i och för sig inte ett dyft på dig som fårulven, men dina analyser utgår från ett resultat och så resonerar du dig fram till det. Det gör mig misstänksam, söker man ulvar eller fårulv på allvar gör man det bäst genom att genomlysa alla alternativ.

Och en sak till om analysen

Det finns rimliga scenarios,

4 röster på pois och 4 på Habina
3 röster på pois och 4 på Habina
3 röster på pois och 3 på Habina
3 röster på emth+ pois +Habina

4 röster på båda uppnås genom att fårulven inte är involverad öppet och lägger rösten på Habina dolt. Det innebär att fårulven röstar på någon annan än inblandade öppet (Gravinda, Lobelia)

3 röster på pois och fyra på Habina kräver att fårulven röstar på pois öppet och dolt på Habina ( Blacksmithfarm och bollen__ är möjliga men jag tror inte på bollen__ av andra skäl)

3 röster på pois och 3 på habina, kräver att fårulven röstar öppet på pois och dolt på någon icke uppe för lynch (Blacksmithfarm, bollen__) men det känns inte så sannolikt.

3
habina+pois+emth, kräver att fårulven röstar öppet på pois och dolt på emth, jag ser det som osannolikt men möjligt med (Blacksmithfarm, bollen__)

EDIT
Svagheten i dina resonemang är att du inte tar med alla möjliga scenarios, folk gör inte alltid det du tycker är rimligast. Jag tror i och för sig inte ett dyft på dig som fårulven, men dina analyser utgår från ett resultat och så resonerar du dig fram till det. Det gör mig misstänksam, söker man ulvar eller fårulv på allvar gör man det bäst genom att genomlysa alla alternativ.
Utifrån den här analysen är det jag BSF eller Gravinda som är fårulven. Bollen också möjlig om jag har fel.

@Lobelia Dricker vin och har pratade människor i bakgrunden så jag kan inte riktigt koncentrera mig. Ska läsa igenom ditt inlägg sen.

I Lena lynchen kom två röster 22:05. Sista rösten var på Lena. Så fårulven hade inte många sekunder på sig att ändra. Jag kollar de scenario som de tre jag tror kan vara ulvar. Eftersom jag inte tror att bollen är ulv så är det ingen ide att analysera det.

Jag tycker att lyan borde ha pratat igenom det och då tyder det på att du är fårulven. MEN det kan mycket väl ha varit att ulvarna klantat sig. Bara för det verkar mest troligt att du är det så innebär det inte att du är det.

Är du fårulv så kan det vara möjligt att du alibiröstade på gravinda. En av er borde vara ulv iallafall om ni inte är det båda två.

Inlägget är jätte rörigt att läsa om det är scenario som vi vet inte stämmer. Varför ska jag analysera om snurrfian, jag och Bollen är fårulv när det är osannolikt. @Lobelia skulle du vara god så kan du iallafall försöka förstå hur jag tänker.

I andra lynchen.
Habina fick tre röster ganska tidigt. Hade Bsf eller G varit fårulven så hade Habina bara haft två synliga röster. Då borde de gett sin dolda röst till Emtherlia. För som du säger. De borde ganska tidigt ha märkt att Lena var illa ute. Men om du är fårulven så kan de ha känt sig trygga och inte räknat med att Em skulle byta röst.

I tredje lynchen. Varför skulle F utmärka sig och ändra röst? Kanske för hon visste att ulvarna inte kunde få ut Em för det var en falsk röst där.

Vare sig du är fårulven eller inte så måste du hålla med om att det ser ut som det kan vara du. Men visst. Gravinda eller bsf kan mycket väl vara fårulven och du är oskyldig.

@Lobelia Dricker vin och har pratade människor i bakgrunden så jag kan inte riktigt koncentrera mig. Ska läsa igenom ditt inlägg sen.
Skicka hit ett glas ;)

I Lena lynchen kom två röster 22:05. Sista rösten var på Lena. Så fårulven hade inte många sekunder på sig att ändra. Jag kollar de scenario som de tre jag tror kan vara ulvar. Eftersom jag inte tror att bollen är ulv så är det ingen ide att analysera det.
Nej bollen är förmodligen inte ulv.

Jag tycker att lyan borde ha pratat igenom det och då tyder det på att du är fårulven.
På vilket vis menar du att det skulle tyda på att jag är ulv att lyan pratat igenom det (vad du nu syftar på med det?).
MEN det kan mycket väl ha varit att ulvarna klantat sig. Bara för det verkar mest troligt att du är det så innebär det inte att du är det.
Visst kan jag klanta mig, men dina resonemang att jag skulle vara fårulv utgår från att du tror ja är fårulv och det blir liksom ett cirkelresonemang. Du ute slutar andra möjligheter som är rimliga såsom jag visat

Är du fårulv så kan det vara möjligt att du alibiröstade på gravinda. En av er borde vara ulv iallafall om ni inte är det båda två.
På vilket vis skulle en röst på Gravinda vara en alibiröst? Här gör du mig verkligen misstänksam, det känns helt klart som du vill visa att jag är fårulv och drar till med typ vad som helst såsom då du insinuerade att jag inte varit online efter jag röstat och därför missat.

Men när Lobelia röstade så hade Habina tre röster och Lena tre röster. Sedan var inte Lobelia inne i tråden fören efter DL. Så mest sannorlikt är det nog att Lobelia är fårulven och la sin dolda röst på Habina och missade Emtherlia rösterna. Kanske hann hon inte ändra?

Jag vet att du inte är fårulv, men banne mig om du inte beter dig som en ulv som vill rikta misstankarna mot någon annan.

Jag tror att em har siat bollen men jag känner mig inte helt säker, kan ju också vara så att hon siade pois som ond. Och inte har en aning om bollens roll mer än att i det läget visste hon att hon kunde få ut en ulv genom pois. Men visst lutar jag mot att det är bollen som är siad.

När det gäller LenaHs utgång så friar det snurrfian lite grann, så trots att jag får skumma vibbar så talar ju den rösten för att hon är god eller så är det bara kaos i lyan.

sen har vi BSF som har känts bra rakt igenom och som jag nu efter att resonerat fram och tillbaka är den som jag tycker är mest trolig som fårulv, vilket inte förvånar mig, hon är rutinerad och kan lätt dupera mig. Men jag är inte säker, det kan även vara lobelia eller någon annan, för om det är kaos i lyan så kanske inte logiken spelar roll.

Artline känns som en vanlig ulv, det tyckte jag även tidigare, lite samma sätt som med ferrari det kändes som att dom två koordinerade sig redan innan

Så som onda; BSF och Artline

Men jag är inte säker, och sen är frågan på hur man ska tänka om röst, känner mig ju bra mycket säkrare på att artline är ond, dock väldigt tveksam till att denne skulle vara fårulven. Och visste skulle det vara bra mycket bättre att få ut fårulven än en vanlig ulv men bättre att gå på det som känns säkrast.

Gravinda röstar på Artline

Puh jag fick för mig att dl var 21 idag och fick lite panik, men 22:50 alltså? Då hinner jag fixa ordning kvällsmat och sen sätta mig ner och fundera ordentligt.

Mina kommentarer om detta är att jag var aktiv vid lynchen, online hela tiden och postade inlägg både före och efter lynchen samt röstade några minuter innan DL.

Om jag var fårulv skulle jag röstar öppet på @LenaH som riskerade att lynchas (jag hade ju inte röstat på ulv i omröstningen innan) och räddat henne med en röst på Emth dold. Jag har flera gånger visat i praktiken att jag kan göra det. Och Lena och jag hade skrattat i kapp åt den déjà vu som uppstått. Jag skulle möjligen kunnat missa med någon annan men aldrig i levet att jag inte räddat LenaH det finns inte på min kara. Vi hade för kul åt samma situation i @glömmerallt och var det @bollen__s ? lek. 3 parts leken där jag var fårulv och räddade Lena gång på gång i liknade situaion.

Man skriver liksom mailet på förhand och postar vid behov, byter flik och trycker sänd.
Alltså - jag gillar ditt resonemang! :love: (och detta är ingen teori eller något som har med nuvarande lek att göra)

Skicka hit ett glas ;)

Nej bollen är förmodligen inte ulv.

På vilket vis menar du att det skulle tyda på att jag är ulv att lyan pratat igenom det (vad du nu syftar på med det?).

Visst kan jag klanta mig, men dina resonemang att jag skulle vara fårulv utgår från att du tror ja är fårulv och det blir liksom ett cirkelresonemang. Du ute slutar andra möjligheter som är rimliga såsom jag visat

På vilket vis skulle en röst på Gravinda vara en alibiröst? Här gör du mig verkligen misstänksam, det känns helt klart som du vill visa att jag är fårulv och drar till med typ vad som helst såsom då du insinuerade att jag inte varit online efter jag röstat och därför missat.

Jag vet att du inte är fårulv, men banne mig om du inte beter dig som en ulv som vill rikta misstankarna mot någon annan.
Bara att hämta ;) Har en bag in box.

Jag tänker att lyan borde ha pratat så F röstade på Habina istället för Em. Kanske trodde de att Lena var säker ändå och inte hade räknat med Ems röstbyte. Lika så i DL3. Är G eller BSF fårulv så borde inte alla ulvar ha röstat på Em. Speciellt inte om det gör att F måste byta röst.

Men är du fårulven så har du inte klantat dig utan ni har spelat erat bästa bara att ni inte hann ändra den dolda rösten och rädda Lena. Men är Gravinda eller bsf så kanske de har gjort någon miss.

OM du och gravinda är ulvar så är det alibiröst. Men det är också möjligt att bara den ena av er är ulv.

Sedan försöker jag inte hitta teorier om att just du är fårulven. Jag kollar både dig, Gravinda och bsf. Du råkar bara passa lite bättre men jag utesluter inte de andra två. Det är fullt möjligt.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar