Åh vad jag tycker illa om roller som fårulvar, jag ser inga och alla möjliga olika varianter på vem som skulle kunna vara fårulven.
Så just nu försöker jag låta bli att tänka på den rollen för att komma vidare, annars börjar jag snart tro att jag är den enda goda kvar i den här leken...
Men för att titta på dem som är skumma så är Emtherlia fortfarande väldigt skum i mina ögon, börjar med en udda röst på Ferrari (dvs udda som ensam), ändrar till Lampan som många av oss gjorde. I dl 2 röstar hon åter igen med en udda röst på Bollen och ändrar i sista minuten till LenaH för att rädda sig själva. Det som ställer till det för mig där är fårulven, men det kan ju ha blivit något missförstånd i lyan eller härdsmälta som gjorde att fårulven inte kunde rädda både LenaH och Emtherlia. Det slår mig även att det skulle ha kunnat bli lottning mellan de tre och lyan hoppades på att Habina skulle åka? Eller tänker jag helt snett då? Och i gårdagens lynch kan hon ha försökt bättra på sin röstningsstatestik genom att rösta på en kollega som hon visste var ond? Men det känns som om det finns väldigt mycket frågetecken i min fundering.
Sen har vi Bollen_ hon har själv lyft fram att hon skulle kunna vara fårulven efter dl 2 och egentligen så finns det inget som talar emot det? Är det ett väldigt modigt drag av fårulven att peka på sig själv och på det sättet försöka bli godförklarad eller är det en god som försöker vrida och vända på alla möjligheter?
Ferrari sen då, jag har varit lite förlåtande eftersom hon är återvändare men att ändra röst till någon hon tror är god?
Det känns nästan lite väl magstarkt även för en ulv... Många röständringar och lite snurrigt överlag, men är det en ond som snurrar till det eller en god?
Gravinda inser jag att jag har tappat lite, där har vi åter igen en som skulle kunna vara fårulven, och det skulle dessutom kunna stämma väldigt bra om Emtherlia är ulv också. Igår la hon en väldigt udda röst på Artline och som fårulv kanske det var det bästa hon kunde göra och såg sen till att Habina åkte med sin dolda röst.
Och för att komma till dem som inte känns så skumma just nu för mig,
BSF, skulle precis som Bollen_ kunnat vara fårulven sett till dl 2 men hon var ändå inne runt dl och hon är väl erfaren nog att kunna slänga in en räddning på sin kollega LenaH? Om det nu inte var så att det var två kollegor och hon räddade Emtherlia istället? Att hon skulle ha varit upptagen med röstlistor känns ju en aning långsökt, är man fårulv så är man nog mer alert men avskriva det helt vågar jag inte.
Artline sen då, jag inser ju att hon inte ha skrivit så mycket så det kan vara det som gör att hon inte känns så skum men inte heller röstningarna är något som jag reagerar över, helt enkelt väldigt neutral för mig vilket gör att jag kanske borde kolla upp henne bättre?
Lobelia, vad ska jag säga om Lobelia?
Hon är alldeles för skicklig för mig, hon kan lika gärna vara god som ond och kan lura mig långt upp efter väggarna men ibland gör hon misstag som ulv och den här gången har jag inte sett något som skulle kunna tyda på något misstag vilket åtminstone gör henne neutral för mig.