DL 1
11:29 Gravinda röstar på Lampan
11:34 Lampan röstar på Gravinda
17:32 Niyama röstar på Lampan
21:13
Poisonous röstar på Habina
21:27 Lampan röstar på Niyama
21:32 Habina röstar på Niyama
21:42 Snurrfian röstar på Habina
21:46 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
21:48 Emtherlia röstar på Ferrari
21:52 LenaH röstar på Snurrfian
21:56
Habina ändrar röst till Lampan
21:58
bollen__ röstar på Lampan
21:59
Artline röstar på Lampan
Snurrfian ändrar röst till Lampan
Emtherlia ändrar röst till Lampan
22:00
Lobelia röstar på Snurrfian
FiaM röstar på Paddington
Lampan röstar på Habina
22:01 quarter4ever röstar på Lampan
22:01 Ferrari röstar på Lampan
22:06 Paddington röstar på Lampan
Lampan - tvilling 1
Q-bybo
DL 2
15:53
LenaH röstar på Snurrfian
17:44
Poisonous röstar på Habina
19:01
bollen__ röstar på Emtherlia
21:17
Niyama röstar på Lobelia
21:21
Blacksmithfarm röstar på Habina
21:45
Paddington röstar på LenaH
21:50 Emtherlia röstar på bollen__
21:57 Gravinda röstar på Habina
Habina röstar på LenaH
FiaM röstar på Emtherlia
22:01
Snurrfian röstar på LenaH
22:01
Lobelia röstar på Gravinda
22:04
Artline röstar på Emtherlia
22:05
Ferrari röstar på Emtherlia
Emtherlia ändrar röst till LenaH
LenaH - ulv
Paddi/Q-siarlärling1

DL 3
12:20
Blacksmithfarm röstar på Poisonous
21:08
Gravinda röstar på Artline
21:18
Habina röstar på Poisonous
21:25
Emtherlia röstar på Poisonous
21:29
Artline röstar på Habina
21:30 Ferrari röstar på Emtherlia
21:44 Lobelia röstar på Emtherlia
21:54
bollen__ röstar på Poisonous
21:57
Snurrfian röstar på Habina
22:04
FiaM röstar på Emtherlia
Ferrari byter röst till Habina
Habina - ängel
Niyama - bybo
Poisonous - ulv
FiaM - lösmynt spion

Blacksmithfarm - Snurrfian - Habina - Poisonous
Röstade på Habina i DL2. Om hon är fårulv borde hon lagt den dolda rösten på Emth, om Emth är god och sett till att hon åkte. Om inte Emth är ond, så det stod mellan 2 onda. Röstade på Pois och kan ha lagt dolda rösten på Habina. Men röstade väldigt tidigt på Pois. Känns ändå mindre trolig som fårulv, men behöver inte vara god för det.
Emtherlia - Ferrari/Lampan - bollen__ - Poisonous
Kan ha gjort lottning mellan LenaH och sig själv. Dold röst på LenaH ger lottning och fårulven är viktigare att ha kvar. Röständring så att det inte skulle bli så tydligt? Röständring för att försöka rädda sig själv blir ju inte lika hårt granskad tycker jag iaf. Känns mer trolig som fårulv än Bsf. Rösten på Pois i tråden och sedan dold röst på Habina gör att Habina åker.
Lobelia - Snurrfian - Gravinda - Emtherlia

Röstade på Gravinda i DL2 och kan mycket väl ha lagt dold röst på Habina för att se till att det blev lottning mellan LenaH, Emth och Habina. Vore Emth god så borde Lobelia ha lagt dolda rösten på Emth, men både Habina och FiaM verkar ju tro att rösten hamnade på Habina. Det får mig att tro att Emth kan vara ond. Men då är inte Emth fårulv, utan Lobelia är isåfall mest trolig som fårulv. Isåfall borde hon lagt den dolda rösten på Habina i DL3 och det blev lottning mellan Habina och Pois.
Gravinda - (Lampan) - Habina - Artline
Iom rösten på Habina i DL2 känns det lite mindre troligt att hon skulle vara Fårulv. Om emth är god borde fårulven lagt sin röst på Emth. Om Emth är ond kan fårulven lagt sin röst varsomhelst, men det verkar konstigt att fårulven skulle ha lagt falsk röst på Habina.
Artline - Lampan - Emtherlia - Habina
Rösten på Habina gör att hon inte kan/borde vara fårulv. Då hade inte Habina åkt.
Snurrfian - Habina/Lampan - LenaH - Habina
Rösten på Habina gör att hon inte kan/borde vara fårulv. Då hade inte Habina åkt.
Ferrari - (Lampan) - Emtherlia - Emtherlia/Habina

Ser inte att någon annan påbörjat matematikfunderingarna så jag kastar mig ut i vanlig ordning :)

16 deltagare.
Om vi antar att 1/3 är onda så ger det: 5,33.
Alltså gissar jag 5, möjligen 6 onda. Men iom att goda sidan inte har några jättestarka roller i min mening (mer spidd info mellan de goda än en eller två med mycket info(vilket ag tycker är kul:))) så tror jag mer på 5 än 6. Men vi kan ta det när vi kommer dit.
Det finns 6 namngivna goda roller utöver byborna - det gör att jag gissar på 4-5 bybor.

@Habina Fast det står ju att LL lottar bland de goda :) Det är ju bättre än att spionen gissar fel och skickar till en ond :)
(EDIT: Tvåa på bollen...:p)

8 deltagare kvar. 3 namngivna goda roller kvar.
Om det var 5 onda från början är det 3 onda kvar och 2 bybor.
Om de gud förbjude var 6 onda från början, är det 4 onda kvar och 1 bybo. Då står det lika nu, och vi förlorar om vi lynchar en god.
Om de är 3 onda kvar och vi lynchar en god, står det 4 goda - 3 onda och lynchen imorgon blir avgörande. För det finns ingen möjlighet för käket att misslyckas.

Eller att de själv lägger rösterna så, jag ser det som direkt otroligt att alla rösterna på Habina kommer från goda eller vad tror du?
Jag tror mycket väl att ulvarna kan ha passat på att rösta på habina efter jag gjorde det. Speciellt Ferraris röständring är skum. Nästan så skum så den är för skum för att vara ulv. Men det kanske är just därför hon gjorde den? :p

Båda dessa inläggen är från igår. Hon ifrågasätter varför inte bollen__ är med i ulvifårakläder-funderingarna.
Men om hon hade vetat något mot fårulven så borde hon ha röstat på Bollen istället för Emtherlia. Fia brukar inte vara rädd för att lägga udda röster. Sedan borde hon teoriat hårdare mot bollen.

Jag tror mycket väl att ulvarna kan ha passat på att rösta på habina efter jag gjorde det. Speciellt Ferraris röständring är skum. Nästan så skum så den är för skum för att vara ulv. Men det kanske är just därför hon gjorde den? :p
Precis! Det kan fortfarande varit ulvar som röstat på H, men fårulven kan ju inte ha gjort det i tråden. Men det måste ju vara fler än fårulven kvar så.

Blacksmithfarm - Snurrfian - Habina - Poisonous
Röstade på Habina i DL2. Om hon är fårulv borde hon lagt den dolda rösten på Emth, om Emth är god och sett till att hon åkte. Om inte Emth är ond, så det stod mellan 2 onda. Röstade på Pois och kan ha lagt dolda rösten på Habina. Men röstade väldigt tidigt på Pois. Känns ändå mindre trolig som fårulv, men behöver inte vara god för det.
Emtherlia - Ferrari/Lampan - bollen__ - Poisonous
Kan ha gjort lottning mellan LenaH och sig själv. Dold röst på LenaH ger lottning och fårulven är viktigare att ha kvar. Röständring så att det inte skulle bli så tydligt? Röständring för att försöka rädda sig själv blir ju inte lika hårt granskad tycker jag iaf. Känns mer trolig som fårulv än Bsf. Rösten på Pois i tråden och sedan dold röst på Habina gör att Habina åker.
.

Men BSF röstade ganska tidigt (det var iallafall många som röstade efter henne) och emtherlia rösterna kom ganska sent. Vet du om hon var inne i tråden efter hon röstat?

Jag tycker det verkar vara väldigt osannolikt att Emtherlia är ulv med Lena. Då borde Em ha röstat på Habina. Sedan tror jag inte att en ond Em hade släppt misstankarna mot dig så lätt.

Men BSF röstade ganska tidigt (det var iallafall många som röstade efter henne) och emtherlia rösterna kom ganska sent. Vet du om hon var inne i tråden efter hon röstat?

Jag tycker det verkar vara väldigt osannolikt att Emtherlia är ulv med Lena. Då borde Em ha röstat på Habina. Sedan tror jag inte att en ond Em hade släppt misstankarna mot dig så lätt.
Nej hon var inte det, det var ganska sent hon skrev att hon var tillbaka har jag för mig. Därför känns hon ju inte så trolig som fårulv. Hon behöver ju inte vara god för det.

Nej hon var inte det, det var ganska sent hon skrev att hon var tillbaka har jag för mig. Därför känns hon ju inte så trolig som fårulv. Hon behöver ju inte vara god för det.
Vem är då fårulv!

Jag tror inte någon som röstade på Lena och Habina är det. Då är det inte jätte många kvar och då är frågan om varför de inte räddade Lena

Du har rätt. Hon skrev i tråden precis innan DL så hon borde ha kunnat rädda Lena. Om hon inte var upptagen med röstlistorna och glömde extra rösten :angel:

Vem är då fårulv!

Jag tror inte någon som röstade på Lena och Habina är det. Då är det inte jätte många kvar och då är frågan om varför de inte räddade Lena

Du har rätt. Hon skrev i tråden precis innan DL så hon borde ha kunnat rädda Lena. Om hon inte var upptagen med röstlistorna och glömde extra rösten :angel:

Haha! Det hade ju varit intressant om det skulle ha varit så :angel:

I förra leken trodde jag att @Lobelia var hon för att hon var så himla på. I den här leken tycker jag att hon inte synts så himla mycket...Betyder det att hon är ond nu då? :idea::confused:

Siarlärling 1, siar första natt DL.
Siarlärling 2, siar andra natt DL
Ingen sia natt DL 3
Siarlärling 2, siar natt DL 4.

Stämmer det? Siarlärling 2 borde ha siat någon. Natten till igår.

Jag trodde inte ens hon skulle åka ut, Pois hade ändå en majoritet i röster så som jag kunde se det. Precis i slutet kände jag mig misstänksam på Habina, vilket jag gjort till och från under leken. Var rätt övertygad om att hon låg åt det goda hållet, men så var det för många sammanträffande som gjorde att jag till slut röstade på henne.
Som vilka? efter att paddington och Habina hakat ihop sig och paddington visade sig god tyckte jag att det var väldigt tydligt att hon var god...

Fast om man är "rätt övertygad" att någon är åt det goda hållet, så borde man ju inte göra en så sen röständring?

Håller med bollen om detta. Knepig röst ändring.

När Gravinda röstar så har Emtherlia och Lena en röst var.

Men hon skriver det här inlägget precis innan DL

Visst är det tråkigt att åka ut :(
Men att du gör så här förstärker min teori.

Risken finns att hon inte hann se min röst innan hon skrev det och missade att emtherlia fick fler röster. Men det kanske är osannorlikt att hon skrev det här och sedan försvann?

Det finns möjlighet att hon såg Emtherliga rösterna försent och sedan försvann? Känns inte så troligt ändå.
--------------------------------------------------------------

Men när Lobelia röstade så hade Habina tre röster och Lena tre röster. Sedan var inte Lobelia inne i tråden fören efter DL. Så mest sannorlikt är det nog att Lobelia är fårulven och la sin dolda röst på Habina och missade Emtherlia rösterna. Kanske hann hon inte ändra?

Det innebär då att det blev lottning mellan Habina och Lena
---------------------------------------------------------------------------
Fast då borde Ferrari om hon var ulv ha röstat på Habina för att rädda Lena. Fast samtidigt så är risken stor att hon inte såg min Emtherlia röst innan hon röstade och hon visste inte att Lena skulle få en fjärde röst utan hon kanske var säker på att Habina skulle åka?

(tänker och skriver samtidigt :angel:)

F kan vara en god som har otur men röständringen igår kändes verkligen som ett sätt att rädda P. Tveksam om en ulv hade vågat sticka ut så. Just därför kanske hon skulle göra det för att en ulv inte gör så. Eller så tänkte hon inte alls utan lyan insåg att de hade chans att få ut en god och valde att ta den.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025