Exakt -
Så kort sagt - antingen sitter ingen i lyan eller så sitter bägge i lyan eller så sitter en av dom i lyan
du glömde att en eller båda kan vara tjuv också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Exakt -
Så kort sagt - antingen sitter ingen i lyan eller så sitter bägge i lyan eller så sitter en av dom i lyan
Bara för att göra det ännu roligaredu glömde att en eller båda kan vara tjuv också
Attansdu glömde att en eller båda kan vara tjuv också
Haha, inte dag 1 med 20 spelare i leken!Funderar lite över de citat du citerade också, jag upplever att @LenaH brukar vara mer grävande i jakt på onda, och att göra en sån tankevurpa känns lite suspekt. Hon verkade ju ändå ha koll på att @fio redan hade röstat och kommenterade din röst med ot-svar.
Liiite ludet känns det som, åtminstone säger min magkänsla det. För jag brukar vara rädd för en god @LenaH de gånger jag varit på andra sidan, just då hon verkar ha koll på allt!
Motivera gärna mer. Förstår inte hur du får mig som huvudmisstänkt för att jag la en röst efter personer jag inte fått något som helst grepp om?
Det är väl ändå bättre att rösta på någon man inte fått något grepp om alls, än en person man i alla fall fått sig en eventuell liten aning om?
Och vad misstänker du mig för? Jag förstår inte vad du misstänker mig för, ulv eller tjuv?
Nu är jag typ tio sidor efter men jag tänker att jag ska svara dig ändå. Din första röst på LenaH motiverade du ju med att hon inte varit aktiv på hela dagen, du skrev inget om att du inte fått något grepp om henne. Att enbart gå på vem som varit minst aktiv känns lite som någon ond som försöker flytta med utan att få uppmärksamhet. Speciell när det fanns mer att gå på. Sen om jag misstänkte dig för att vara ulv eller tjuv igår har jag inget svar på, så långt hade jag inte kommit igår. Men i och med att Lobelia var ulv så lär misstänker jag väl dig snarare för att vara tjuv nu.
Varför skulle tjuvarna vilja visa sig? Det är ju dom mot onda+goda, eller?
Och jag vet min roll, så jag vet att den inte stämmer på mig
Det verkar rimligare
Lobelia var inte ulv hon var ond spion. Hur tänker du om godisklubba då?
Nu är jag typ tio sidor efter men jag tänker att jag ska svara dig ändå. Din första röst på LenaH motiverade du ju med att hon inte varit aktiv på hela dagen, du skrev inget om att du inte fått något grepp om henne. Att enbart gå på vem som varit minst aktiv känns lite som någon ond som försöker flytta med utan att få uppmärksamhet. Speciell när det fanns mer att gå på. Sen om jag misstänkte dig för att vara ulv eller tjuv igår har jag inget svar på, så långt hade jag inte kommit igår. Men i och med att Lobelia var ulv så lär misstänker jag väl dig snarare för att vara tjuv nu.
Lobelia var ond spion. Dvs hon kände inte till ulvarna och ulvarna kände inte till henne.
Ok, tack. Då förstår jag ditt resonemang mer.Nu är jag typ tio sidor efter men jag tänker att jag ska svara dig ändå. Din första röst på LenaH motiverade du ju med att hon inte varit aktiv på hela dagen, du skrev inget om att du inte fått något grepp om henne. Att enbart gå på vem som varit minst aktiv känns lite som någon ond som försöker flytta med utan att få uppmärksamhet. Speciell när det fanns mer att gå på. Sen om jag misstänkte dig för att vara ulv eller tjuv igår har jag inget svar på, så långt hade jag inte kommit igår. Men i och med att Lobelia var ulv så lär misstänker jag väl dig snarare för att vara tjuv nu.
Plötsligt händer det?Men det hade varit roligt om nån av mina teorier nån gång faktiskt stämde.
Ok, tack. Då förstår jag ditt resonemang mer.
Till mitt försvar, så hade jag ont om tid och försökte skriva ihop en teori så snabbt jag bara kunde. Som vanligt tänkte jag mycket och trodde att jag hade skrivit ner det, men hade inte skrivit ner allt vad jag tänkte. Jag trodde alltså att det var tydligt, att min röst gick till LenaH för att jag upplevde henne som ond som försöker flyta med.
Som sagt, jag är den personen som inte fattar hintar förrän den andra personen skrikit ur sin roll. Och då jag inte heller hade så mycket tid att skriva och läsa igår, så missade jag tydligen var mer det fanns att gå på.
ELLER, då kanske du själv är ulv och därmed sitter på inside information? Är man ulv, vet man hur många ulvar det är och då även hur många de goda är. Eftersom tjuvarna är två, och det är enkelt att subtrahera det från antalet goda/övriga. Dock (!) så borde det rent teoretiskt inte vara omöjligt att det är fler än två tjuvar, i och med att det inte står specifikt att det är två tjuvar. Dock antar jag personligen att det bara är två, då det inte känns jätterimligt att de är tre eller fler.
Edit: ursäkta rörigt inlägg, är lite ångestig och har svårt att sortera tankarna.
Tack!KRAM!
det borde väl vara två då LL @Paddington faktiskt skrivit det specifikt i rollistan?Eftersom tjuvarna är två, och det är enkelt att subtrahera det från antalet goda/övriga. Dock (!) så borde det rent teoretiskt inte vara omöjligt att det är fler än två tjuvar, i och med att det inte står specifikt att det är två tjuvar. Dock antar jag personligen att det bara är två, då det inte känns jätterimligt att de är tre eller fler.
Tjuvarna består av Mästertjuven och Inbrottstjuven
Ja men gud, förlåt, missade helt det! Min hjärna är inte riktigt meddet borde väl vara två då LL @Paddington faktiskt skrivit det specifikt i rollistan?
Så, jobbat klart för dagen och kastat i mig lunch.
Ska försöka plita ner lite tankar, och tyvärr blir det att rösta redan nu för min del. (Ska på dejt, så kommer inte vara aktiv ikväll men ska försöka hinna läsa under toabesök... )
Det blir mest taget ur minnet nu + snabbskummning för att hinna med, ber om ursäkt i förväg om jag får något fel.
Jag tycker fortfarande min teori kring Habina igår håller, och adderar till att hon tyckte det varit bättre att få ut en ulv än onda spionen (men igen inte nämner tjuvarna). Men det var ingen stark misstanke från början, och jag har egentligen inte fått anledning att misstänka henne mer än jag gjorde när jag röstade.
Glömmerallts röstmotivering på mig igår tyckte jag var underlig. Jag förstod det som att hon tyckte jag var skum för att jag jagade fel icke-goda. Åh andra sidan har jag svårt att se icke-god rösta med en sån motivering, så jag vettetusan om det gör henne mer misstänkt än någon annan. Utöver det inlägget tycker jag hon känts rätt anonym såhär långt. Skulle kunna vara en medsmygande icke-god.
Jag tycker ändå att LenaHs miss i läsningen under röstningen igår som jag beskriver i #466 skaver. Hon läser (samt kommenterar) vem jag inte röstar på, men missar helt vem jag faktiskt röstar på i samma inlägg (trots att vi röstar på samma person). Jag gjorde en liknande tabbe själv en gång och blev lynchad för det - och visst var jag ulv då. Det är lättare att råka slarvläsa när man har facit, helt enkelt.
Jag vet inte om det är "smart" av mig att dra upp detta mer, men i den tankevurpa Mirtai pekar ut vill jag ändå nämna att den kommentaren från Habina som jag svarade på uppfattade jag som (@Habina får rätta mig om jag har fel), att hon menade att jag skulle ha sett den goda spionen som ond under tiden Lobelia fortfarande levde -> alltså att vi inte visste att hon var ond spion. Sen tankevurpade jag i alla fall, men det är lätt hänt när man spelar ulvspel på mobilen under onlinemöten. Jag hängde inte riktigt med på hur Mirtai tyckte jag godförklarade mig själv, men jag kommer ju alltid oavsett roll spela med utgångspunkten att jag är god. Det förutsätter jag att alla gör.
Jag vet vilken roll jag har och hade velat se lite fler teorier från Mirtai.
Cirkus får mig fortfarande att tro hon är icke-god. Jag tycker inte hon reagerar på saker jag tycker är konstiga i samma grad som jag tycker hon brukar göra när hon är god. Nu brukar hon vara träffsäkrare än mig när hon är god visserligen, så det skulle ju kunna betyda att jag blivit bättre? Jag hade ju ändå halvrätt om Heddan (och är ändå liiiite stolt över det ).
Jag tror jag håller med Madalitso om Qs röst, jag hänger väl ärligt talat inte med riktigt i hennes förklaring om vad som gjorde Madas felskrivning skum. Men hela diskussionen känns så rörig att jag inte kan sätta mig och bena ut det just nu, det kanske är självklart om jag bara hade tid att tänka igenom det.
Ferrari skrev idag ett inlägg där hon nämnde något om att den goda spionen blev mördad. Jag noterar ordvalet. Oftast pratar man om att den som ryker under natten blir käkad. Jag tänker mig att det är möjligt att hon är tjuv, och tänker mer i banor att de dödar/mördar snarare än käkar som annars är det vanliga. Men det jag läst från henne i övrigt idag har jag tyckt verkat vettigt. Noterar det i alla fall.
Mistimed röstar på LenaH
När jag läser igenom ovanstående så tycker jag nog ändå att LenaHs miss varit det märkligaste hittills.
Redan 20 min sen!