Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Mina, väldigt få, tankar så här långt:
Mistimed känns ändå som hon gräver. Visserligen kan verka grävande, men jag tror inte det här. Tjuv? Ingen aning. Men ingen jag reagerar på just nu.

Godisklubba känns fortfarande lite skum för mig. Funderar på om det kan finnas fler än två tjuvar, när jag tycker det var glasklart redan i presentationen av rollistan.
Ok, tack. Då förstår jag ditt resonemang mer.
Till mitt försvar, så hade jag ont om tid och försökte skriva ihop en teori så snabbt jag bara kunde. Som vanligt tänkte jag mycket och trodde att jag hade skrivit ner det, men hade inte skrivit ner allt vad jag tänkte. Jag trodde alltså att det var tydligt, att min röst gick till LenaH för att jag upplevde henne som ond som försöker flyta med.

Som sagt, jag är den personen som inte fattar hintar förrän den andra personen skrikit ur sin roll. Och då jag inte heller hade så mycket tid att skriva och läsa igår, så missade jag tydligen var mer det fanns att gå på.

ELLER, då kanske du själv är ulv och därmed sitter på inside information? Är man ulv, vet man hur många ulvar det är och då även hur många de goda är. Eftersom tjuvarna är två, och det är enkelt att subtrahera det från antalet goda/övriga. Dock (!) så borde det rent teoretiskt inte vara omöjligt att det är fler än två tjuvar, i och med att det inte står specifikt att det är två tjuvar. Dock antar jag personligen att det bara är två, då det inte känns jätterimligt att de är tre eller fler.

Edit: ursäkta rörigt inlägg, är lite ångestig och har svårt att sortera tankarna.
Förvirrad god? Tjuv som vill skapa kaos? Ulv?

Habina fortsätter komma med en del inlägg. Säger mig inte så mycket egentligen.

Så, jobbat klart för dagen och kastat i mig lunch.
Ska försöka plita ner lite tankar, och tyvärr blir det att rösta redan nu för min del. (Ska på dejt, så kommer inte vara aktiv ikväll men ska försöka hinna läsa under toabesök... :rofl: )

Det blir mest taget ur minnet nu + snabbskummning för att hinna med, ber om ursäkt i förväg om jag får något fel.

Jag tycker fortfarande min teori kring Habina igår håller, och adderar till att hon tyckte det varit bättre att få ut en ulv än onda spionen (men igen inte nämner tjuvarna). Men det var ingen stark misstanke från början, och jag har egentligen inte fått anledning att misstänka henne mer än jag gjorde när jag röstade.

Glömmerallts röstmotivering på mig igår tyckte jag var underlig. Jag förstod det som att hon tyckte jag var skum för att jag jagade fel icke-goda. Åh andra sidan har jag svårt att se icke-god rösta med en sån motivering, så jag vettetusan om det gör henne mer misstänkt än någon annan. Utöver det inlägget tycker jag hon känts rätt anonym såhär långt. Skulle kunna vara en medsmygande icke-god.

Jag tycker ändå att LenaHs miss i läsningen under röstningen igår som jag beskriver i #466 skaver. Hon läser (samt kommenterar) vem jag inte röstar på, men missar helt vem jag faktiskt röstar på i samma inlägg (trots att vi röstar på samma person). Jag gjorde en liknande tabbe själv en gång och blev lynchad för det - och visst var jag ulv då. Det är lättare att råka slarvläsa när man har facit, helt enkelt.

Jag vet inte om det är "smart" av mig att dra upp detta mer, men i den tankevurpa Mirtai pekar ut vill jag ändå nämna att den kommentaren från Habina som jag svarade på uppfattade jag som (@Habina får rätta mig om jag har fel), att hon menade att jag skulle ha sett den goda spionen som ond under tiden Lobelia fortfarande levde -> alltså att vi inte visste att hon var ond spion. Sen tankevurpade jag i alla fall, men det är lätt hänt när man spelar ulvspel på mobilen under onlinemöten. :angel: Jag hängde inte riktigt med på hur Mirtai tyckte jag godförklarade mig själv, men jag kommer ju alltid oavsett roll spela med utgångspunkten att jag är god. Det förutsätter jag att alla gör.
Jag vet vilken roll jag har och hade velat se lite fler teorier från Mirtai.

Cirkus får mig fortfarande att tro hon är icke-god. Jag tycker inte hon reagerar på saker jag tycker är konstiga i samma grad som jag tycker hon brukar göra när hon är god. Nu brukar hon vara träffsäkrare än mig när hon är god visserligen, så det skulle ju kunna betyda att jag blivit bättre? Jag hade ju ändå halvrätt om Heddan (och är ändå liiiite stolt över det :angel: :D).

Jag tror jag håller med Madalitso om Qs röst, jag hänger väl ärligt talat inte med riktigt i hennes förklaring om vad som gjorde Madas felskrivning skum. Men hela diskussionen känns så rörig att jag inte kan sätta mig och bena ut det just nu, det kanske är självklart om jag bara hade tid att tänka igenom det.

Ferrari skrev idag ett inlägg där hon nämnde något om att den goda spionen blev mördad. Jag noterar ordvalet. Oftast pratar man om att den som ryker under natten blir käkad. Jag tänker mig att det är möjligt att hon är tjuv, och tänker mer i banor att de dödar/mördar snarare än käkar som annars är det vanliga. Men det jag läst från henne i övrigt idag har jag tyckt verkat vettigt. Noterar det i alla fall.

Mistimed röstar på LenaH

När jag läser igenom ovanstående så tycker jag nog ändå att LenaHs miss varit det märkligaste hittills.

Redan 20 min sen! :nailbiting::nailbiting:

Använde ordvalet mördad för att vi är människor, göteborgare, årebor och dylikt. Ulvar käkar ja ;) och hade temat varit baserat på faktiska ulvar så hade jag skrivit käkat. Satt och funderade på vilket ordval jag skulle använda och kom fram till det. Men inser också nu att eftersom ingen god egentligen dör, utan hamnar i en grupp utanför, så blev nog @Hedinn "bara" förvisad..

Jag försökte tänka igenom alla deltagare och insåg snabbt att inte en chans att jag kommer komma ihåg alla utan en lista :rofl:

1. Artline - Knappt sett, kan vara ulvigt. Röstade tydligen på ferrari igår, tror det var för det långa inlägget? Oklart. Kan ha vilken roll som helst i de thär läget, men hoppas få se mer av henne, annars kanske det börjar bli "ulv som smyger med".
2. Snurrfian - Snurrade till att onda spionen lynchats. Annars knappt sett heller. Röstade på artline, men jag kommer inte ihåg varför. Kan ju sitta i lyan med art och passa på att skaffa sig en alibiröst när alla röster var så spridda. Ang att hon är snurrig så vet jag bara att jag alltid brukar säga att hon är det både som ond och god som försvar när jag är i lyan med henne, men när jag tänker efter så vet jag inte om jag någonsin lekt med en god snurrfian? Så då kan ju snurrigheten vara ett tecken på ulvighet.
3. Mistimed - Skrivit en del, plus ett sånt där jätteinlägg. Inte skummaste i dagsläget skulle jag säga, men kan ju också vara färgad av att jag gärna vill tänka att de andra som också skriver mycket är goda. Har dejt ikväll som jag hoppas går bra!
4. Hedinn - Var god spion som de nedrans ulvarna käkade innan hon hann få info, kan förhoppningsvis hjälpa oss från goda lyan.
5. Habina - Skriver en hel del, vilket hon även gjorde förra leken. Fortfarande taggad över att faktiskt kunna leka vid en dator? Vet inte hur substantiella teorier hon kommit med än, men har iaf inte anklagat någon för att de använt ordet vi. ;) Röstade på misti och sen lobelia för att rädda sig själv. Kommer inte ihåg motiveringen på misti, får kanske kolla upp det sen.
6. iiantazie - Ny, knappt sett av. Jättesvårt att säga något i nuläget. Hade en tanke om hur säkert hon skrev att tjuvarna kunde käkas igår, när jag inte kan komma ihåg att frågan ställts i tråden? En ny som fått info i pm och inte tänkte på att det inte nämnts i tråden? Dock kan ju även goda ställa frågor i PM, men vill ha lite koll där. Röstar på ga för att hon skulle försöka föra fokus från tjuvar till ulvar. Kan ju vara en taktik från en annan tjuv att misstänka någon annan för att vara tjuv.
7. Gabby_Ossi - Har skrivit? Röstade på cirkus för att hon var hoppig i sina teorier? Precis som med typ art och snurr tycker jag det är jättesvårt att säga något om de som skrivit så lite, särskilt i en så här stor lek. Problemet där är att det kan ju vara skumt, eller pga tid, eller både och. Ulvar kan ju också ha ont om tid.
8. Ferrari - Skriver en del, verkar försöka teoria ordentligt vilket är bra. Verkar dock också nästan försvara mig mot typ q, vilket genast gör mig lömsk. Röstade på hemlig för att hemlig röstade på godisklubba.
9. Madalitso - Det är jag
10. Klubban (godisklubba) - Har tyckt det är jobbigt med så stor lek, och röstade först på Lena och sedan Lobelia igår, för att de skrivit lite. Jättesvårt att säga. Tror hon tyckt det var stor lek och svårt att hänga med oavsett sida baserat på vad jag sett från henne tidigare.
11. Fio - Är med? Röstade på habina, för att hon tjatade om förra leken? Personligen kan ja ginte komma ihåg att hon gjorde det, tyckte mer det var cirkus? Lite oklart där, dock tidsbrist. Hamnar i samma kategori som art, snurr och gabby mfl.
12.Aliisa - Ny, inte skrivit så mycket. Röstade på hedinn. Godförklarade sig själv dl 1, men det känns typiskt nybörjare. Ingen aning i nuläget.
13. Lobelia - Var ond spion som lynchades igår. Lär inte kunna utläsa så mycket från henne, då hon inte hade info eller kände till lyan.
14. glömmerallt - Har jag glömt vad hon skrivit, röstade på misti. Sällar sig till den stora skaran oklara.
15. qitis - Hade en dålig förklaring till varför jag skulle ha räknat fel. Reagerade på det för tycker jag brukar hitta henne rätt snabbt, utom när hon är ond, då hon har som vana att rösta på mig för OT-inlägg dl1. Är därför skum på henne.
16. LenaH - Ännu en i skaran oklara. Röstade på habina.
17. cirkus - Skaver lite med cirkus reaktion på att en ny godförklarade sig och att habina skrev vi. Ville också dra in beteende från förra leken, med missen att om jag suttit i lyan med den ny skulle jag knappast uppmuntra dem till att skriva som jag gjorde förra leken (sen förstod jag inte den liknelsen, men jaja). Och det visade ju sig att hmelig var ängel som skrivit vi ändå. Backade också snabbt när folk protesterade. Röstade på lobelia för hennes teori mot mig, vilket alltid gör mig skum så här tidigt i leken.
18. hemlig - Har jag nämnt den stora skaran som känns rätt anonyma? Röstade på godisklubba för att hon röstat på någon som inte hunnit vara inne. Kan jag väl inte säga så mycket om iom att jag gjorde samma sak förra leken.
19.Mirtai - Skrivit lite mer idag. Känns inte sådär superskum som jag tycker att hon brukar göra som god, så kanske är hon ond? Men tror iaf inte både hon och hemlig sitter i lyan med Lena, för det hade varit att outa sig att båda då röstar på den som röstat på Lena. Sen finns det ju andra roller i denna leken som kan vilja skydda en viss deltagare.
20.Carro_lina - Röstade också på godisklubba igår, för att hon inte varit utförlig nog. Mest skrivit om sin motivering av rösten idag tror jag?

Sammanfattningsvis så just nu är misti och habina inte mina första val att rösta på om de inte blir superskumma. Däremot cirkus, fio och q känns som jag vill hålla koll på. En hel del som jag inte har något grepp om överhuvudtaget.

Sen lite spännande att så många fick många röster igår, 2 med 3 och en med 4. Tycker kanske folk var lite snabba på godisklubba. Rösterna på habina verkade ha rätt spridda motiveringar, medan de på lobelia verkade fokusera på hennes deltagande och röstinlägg.
Allmänt tänker jag att ulvarna inte vill bli ihopklumpade, och att i en så här stor lek har de då världens chans att lägga spridda röster utan att någon reagerar på det.

Sa att jag inte skulle göra dessa monsterinlägg, men kunde inte kom ihåg mer än typ 5 personer när jag bara försökte skriva ner vad jag reagerat på, och kände att det gav lite mycket utrymme för ulvar/tjuvar som bara vill smyga med.

17. cirkus - Skaver lite med cirkus reaktion på att en ny godförklarade sig och att habina skrev vi. Ville också dra in beteende från förra leken, med missen att om jag suttit i lyan med den ny skulle jag knappast uppmuntra dem till att skriva som jag gjorde förra leken (sen förstod jag inte den liknelsen, men jaja). Och det visade ju sig att hmelig var ängel som skrivit vi ändå. Backade också snabbt när folk protesterade. Röstade på lobelia för hennes teori mot mig, vilket alltid gör mig skum så här tidigt i leken.

Vad menar du med det kursiva?

2. Snurrfian - Snurrade till att onda spionen lynchats. Annars knappt sett heller. Röstade på artline, men jag kommer inte ihåg varför. Kan ju sitta i lyan med art och passa på att skaffa sig en alibiröst när alla röster var så spridda. Ang att hon är snurrig så vet jag bara att jag alltid brukar säga att hon är det både som ond och god som försvar när jag är i lyan med henne, men när jag tänker efter så vet jag inte om jag någonsin lekt med en god snurrfian? Så då kan ju snurrigheten vara ett tecken på ulvighet.
Jag lovar, jag är alltid lika snurrig, jag brukar till och med försöka skärpa till mig när jag sitter i lyan för att inte göra några misstag då. :rofl: Men det brukar också misslyckas. :cautious: Jag har just lämnat in min hemtenta så jag ska försöka rensa skalle så återkommer jag sen. Annars är risken att jag börjar skriva att jag genom bivariat analys har kommit fram till att den statistiska signifikansen visar att göteborgare inte längre är med i leken. :rofl:

Har nu kollat upp @Habina s alla inlägg och det är väldigt mkt OT och inte så mkt teorier. De flesta teorierna handlar dessutom om tjuvarna.

först röstar hon på Misti som misstänkt mästertjuv

"han som sa det han var det".

Det här inlägget har gnagt lite i bakhuvudet hela dagen och eftersom jag inte lyckas hitta nånting som är i närheten av misstänkt i övrigt (har fortfarande lust att rösta på Hedinn som förvirrar mig), så får det bli världens tunnaste förstadagsteori.

Jag får känslan av att Mistimed är mästertjuven, det är nåt med "så goda kan inte vinna alls" och "bäddat för en tvist i slutet". Jag vill såklart gärna ha ut mästertjuven, så jag lägger min röst på Mistimed.

Habina röstar på Mistimed

sedan svänger hon helt och får för sig att Hedinn och Art är tjuvar.

Så plötsligt får jag för mig att Hedinn och Artline är tjuvar ihop. Herregud, jag håller på att bli paranoid redan innan första DL!

och sen ändrar hon till Lobelia för att rädda sig själv.

Ok, alltså det här är ändå lite misstänkt. Hur kan man ha missat Mistimeds teori och alla diskussioner kring den?

Habina ändrar röst till Lobelia, dels pga ovan, dels för att försöka rädda sig själv.

att rädda sig själv brukar inte vara ngt vanliga bybor gör såhär tidigt i leken tänker jag. det finns ju också en god lya för goda att hamna i. så det är inte orimligt att en bybo skulle ha offrat sig i dl 1 för att istället hamna i goda lyan.

allt Habinas prat om tjuvarna gör mig lite lur på henne. Hon letar inte ulvar alls utan bara tjuvar.

@Mistimed jag känns inte så skum som jag brukar göra när jag är ond? :rofl::rofl:
Var jag och inte misti som skrev det, men jag brukar alltid tycka du är jätteskum och sen visar det sig att du var god :rofl:
Det stod inte i rollbeskrivningen att de inte skulle kunna käkas, så jag antog. Kanske jag inte skulle ha gjort, men kändes mest logiskt :)
Ja, absolut, jag antog också att det var så, men hade någon frågat det i leken hade jag nog inte svarat så självsäkert på det om jag inte fått det bekräftat av LL.
Vad menar du med det kursiva?
Du sa i ditt inlägg att du reagerade på att aliisa skrev på samma sätt som jag gjorde första dagen förra leken, då jag satt i lyan. Jag tolkade det som att du tänkte att jag coachade? Men du kanske mer tänkte att det var en härmning?
Sen tycker jag fortfarande inte jämförelsen riktigt funkar, men det kan ju vara för att man tolkar sina egna inlägg väldigt annorlunda än vad andra kanske gör.

Jag lovar, jag är alltid lika snurrig, jag brukar till och med försöka skärpa till mig när jag sitter i lyan för att inte göra några misstag då. :rofl: Men det brukar också misslyckas. :cautious: Jag har just lämnat in min hemtenta så jag ska försöka rensa skalle så återkommer jag sen. Annars är risken att jag börjar skriva att jag genom bivariat analys har kommit fram till att den statistiska signifikansen visar att göteborgare inte längre är med i leken. :rofl:
Jag får väl försöka tolka om du är god snurrig eller ond snurrig, men jag kräver fler inlägg för att kunna göra en statistiskt signifikant tolkning ;)
Har nu kollat upp @Habina s alla inlägg och det är väldigt mkt OT och inte så mkt teorier. De flesta teorierna handlar dessutom om tjuvarna.

först röstar hon på Misti som misstänkt mästertjuv

sedan svänger hon helt och får för sig att Hedinn och Art är tjuvar.

och sen ändrar hon till Lobelia för att rädda sig själv.

att rädda sig själv brukar inte vara ngt vanliga bybor gör såhär tidigt i leken tänker jag. det finns ju också en god lya för goda att hamna i. så det är inte orimligt att en bybo skulle ha offrat sig i dl 1 för att istället hamna i goda lyan.

allt Habinas prat om tjuvarna gör mig lite lur på henne. Hon letar inte ulvar alls utan bara tjuvar.
Kan ju också vara att hon är god men inte bybo. Eller som Lena sa igår "Leksugen och understimulerad". Men jag vet inte....
Inser ju också att jag blir lite färgad av att vilja lite på dem som skriver mer, för jag kände mig så ensam första dagen :rofl:

Du sa i ditt inlägg att du reagerade på att aliisa skrev på samma sätt som jag gjorde första dagen förra leken, då jag satt i lyan. Jag tolkade det som att du tänkte att jag coachade? Men du kanske mer tänkte att det var en härmning?
Aha - nä. Så korkad tror jag inte att du är att du coachar till samma misstag. Jag tror inte det är en härmning heller - det vore väl dumt att medvetet härma en på det viset.

Jag menade mer just det där att peka på någon annan som god utan teori tycker jag är lite ulvigt. Det tror jag är lätt hänt för en ulv att råka göra och för en nybörjare (som inte nödvändigtvis behöver vara ulv) som inte har hittat uttrycket ännu. Dessutom i den här leken kan ju ingen veta vem som är god eftersom det finns tre sidor så inte ens ulvarna vet det.

Aha - nä. Så korkad tror jag inte att du är att du coachar till samma misstag. Jag tror inte det är en härmning heller - det vore väl dumt att medvetet härma en på det viset.

Jag menade mer just det där att peka på någon annan som god utan teori tycker jag är lite ulvigt. Det tror jag är lätt hänt för en ulv att råka göra och för en nybörjare (som inte nödvändigtvis behöver vara ulv) som inte har hittat uttrycket ännu. Dessutom i den här leken kan ju ingen veta vem som är god eftersom det finns tre sidor så inte ens ulvarna vet det.
Ah, okej. Då förstår jag det inlägget mycket mer. Det var det där med att det är svårt att veta hur andra tolkar vad man skriver :)

15. qitis - Hade en dålig förklaring till varför jag skulle ha räknat fel. Reagerade på det för tycker jag brukar hitta henne rätt snabbt, utom när hon är ond, då hon har som vana att rösta på mig för OT-inlägg dl1. Är därför skum på henne.

Brukar jag ha det som vana att rösta på dig för dina OT-inlägg i första lynchen när jag är ond? :laugh:
Det var mer än jag visste !
Men om det stämmer så kan du kanske tänka ett varv till om vad jag röstade på dig igår - det var ju inte OT - eller hur? 😉
Även om du tyckte det var dåligt motiverat och lite konstigt resonerat så var det ändå på något som hör till leken.
Jag kan försöka förklara (igen) varför jag reagerade på Det där med 11-12 bybor
Det kändes som något en ond/ tjuv kunde göra tankemässigt- de räknar inte efter mer än att så här många är motståndare goda brukar mer tänka efter att det kan vara si eller så många ulvar/ bybor i sina resonemang . Givetvis kan du ha gjort en tankevurpa såsom du skriver- men igår första DL reagerade jag på det. De är liksom inte lätt i första DL
Om det nu blev mer begripligt?:idea:

Jag reagerade för övrigt också på att @Ferrari verkade ta dig i försvar förut idag.
Jag säger inte att det behöver vara ulvigt / tjuvigt men det noterades

Imponerande med din sammanställning! :up:

Är igång jag också och läser igenom och ikapp, har hunnit ögna igenom under dagen men inte haft tid att skriva och teoria så ska ägna mig åt leken nu när jag har tid :)

Det där är en tanke jag också har!
Att de som ville rädda sig själva borde ha annan roll än bybo
Frågan är ju bara vilken sida de är på? :idea:
Lobelia visade sig ju vara onda spionen så där har vi facit
Men både goda specialroller, ulvar och tjuvar kan mycket väl vilja rädda sig i första DL
Inte helt lätt att veta vart de andra två hör hemma , men ja, den tanken har jag också

Brukar jag ha det som vana att rösta på dig med OT-inlägg i första lynchen när jag är ond? :laugh:
Det var mer än jag visste !
Men om det stämmer så kan du kanske tänka ett varv till om vad jag röstade på dig igår - det var ju inte OT - eller hur? 😉
Även om du tyckte det var dåligt motiverat och lite konstigt resonerat så var det ändå på något som hör till leken.
Jag kan försöka förklara (igen) varför jag reagerade på Det där med 11-12 bybor
Det kändes som något en ond/ tjuv kunde göra tankemässigt- de räknar inte efter mer än att så här många är motståndare goda brukar mer tänka efter att det kan vara si eller så många ulvar/ bybor i sina resonemang . Givetvis kan du ha gjort en tankevurpa såsom du skriver- men igår första DL reagerade jag på det. De är liksom inte lätt i första DL
Om det nu blev mer begripligt?:idea:

Jag reagerade för övrigt också på att @Ferrari verkade ta dig i försvar förut idag.
Jag säger inte att det behöver vara ulvigt / tjuvigt men det noterades

Imponerande med din sammanställning! :up:

Är igång jag också och läser igenom och ikapp, har hunnit ögna igenom under dagen men inte haft tid att skriva och teoria så ska ägna mig åt leken nu när jag har tid :)
Du har lyckats rösta ut mig både som spion och ängel för OT dl1, båda gångerna var du ulv. Och nä, det var inte OT, men det kändes ändå som en kanske tunn motivering efter 17 sidor.

Och nä, det gör det inte ett dugg klarare, för precis som jag sa innan så skulle jag om jag varit tjuv och klumpat ihop alla fått 18 mot mig, eller ens om jag bara tagit bybor+ulvar så hade det blivit 11, inte 11-12. Så igen, absolut misstänk mig, men snälla påstå inte att jag skulle vara så dålig på logiskt tänkande/matte att jag inte vet att antalet ulvar+bybor är ett säkert tal till skillnad på varje grupp för sig.
Och jag vet att jag citerade dig innan idag, så du borde redan ha sett när jag förklarade det här.

Var jag och inte misti som skrev det, men jag brukar alltid tycka du är jätteskum och sen visar det sig att du var god :rofl:

Ja, absolut, jag antog också att det var så, men hade någon frågat det i leken hade jag nog inte svarat så självsäkert på det om jag inte fått det bekräftat av LL.

Sen tycker jag fortfarande inte jämförelsen riktigt funkar, men det kan ju vara för att man tolkar sina egna inlägg väldigt annorlunda än vad andra kanske gör.

sorry för feltagg, risken är nog att det händer igen :o

Du har lyckats rösta ut mig både som spion och ängel för OT dl1, båda gångerna var du ulv. Och nä, det var inte OT, men det kändes ändå som en kanske tunn motivering efter 17 sidor.

Och nä, det gör det inte ett dugg klarare, för precis som jag sa innan så skulle jag om jag varit tjuv och klumpat ihop alla fått 18 mot mig, eller ens om jag bara tagit bybor+ulvar så hade det blivit 11, inte 11-12. Så igen, absolut misstänk mig, men snälla påstå inte att jag skulle vara så dålig på logiskt tänkande/matte att jag inte vet att antalet ulvar+bybor är ett säkert tal till skillnad på varje grupp för sig.
Och jag vet att jag citerade dig innan idag, så du borde redan ha sett när jag förklarade det här.
jo jag har sett det tidigare idag- har som sagt läst leken till och från under dagen ,men inte kunnat svara ordentligt, sätta mig ner och verkligen gå igenom leken
Jag röstade inte ut dig igår heller eller hur? - la min röst på det jag hittade och fann märkligt.
Jag menade absolut inte att påstå att du skulle vara dålig på matte och logiskt tänkande .
Bara att jag tycte det var märkligt- och har aldrig tidigare upplevt att du ( oavsett sida faktiskt) gjort just ett sådant misstag-därav att jag reagerade på det
Jag ville ju förklara en gång till just för att jag sett taggning + andra som skrivit att de är fundersamma på mig för detta

Det där är en tanke jag också har!
Att de som ville rädda sig själva borde ha annan roll än bybo
Frågan är ju bara vilken sida de är på? :idea:
Lobelia visade sig ju vara onda spionen så där har vi facit
Men både goda specialroller, ulvar och tjuvar kan mycket väl vilja rädda sig i första DL
Inte helt lätt att veta vart de andra två hör hemma , men ja, den tanken har jag också

nej, såklart kan det vara ngt annat än ond hon är. Men oviljan att leta ulvar och allt fokuset på tjuvarna känns märkligt

jo jag har sett det tidiagre idag- har som sagt läst leken till och från under dagen ,men inte kunnat svara ordentligt, sätta mig ner och verkligen gå igenom den
Jag röstade inte ut dig igår heller eller hur? - la min röst på det jag hittade och fann märkligt.
Jag menade absolut inte att påstå att du skulle vara dålig på matte och logiskt tänkande .
Bara att jag tycte det var märkligt- och har aldrig tidigare upplevt att du ( oavsett sida faktiskt) gjort just ett sådant misstag-därav att jag reagerade på det
Jag ville ju förklara en gång till just för att jag sett taggning + andra som skrivit att de är fundersamma på mig för detta
Nä, men du tog upp teorin och fick ju med dig en annan på den innan lobelia ändrade röst för att rädda sig själv. Och du använde den till att motivera din röst, trots alla inlägg som kommit sedan det, som var ett av de första inläggen i leken.

Och klart jag gjort misstag i lekar förr, dock så när jag är ond brukar jag vara mycket noggrannare med min korrekturläsning än vad jag är som god. Och som sagt, jag hade accepterat det om du sa att du röstade på mig för att jag gjort ett misstag, men när du sen drar det vidare och försöker förklara att misstaget är för att jag är tjuv, med en förklaring som är totalt ologisk så reagerar jag på det.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar