Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

nej, såklart kan det vara ngt annat än ond hon är. Men oviljan att leta ulvar och allt fokuset på tjuvarna känns märkligt
Vad tänker du då?
Goda borde ju vilja ha ut tjuvarna. pga vinstvillkoren
Onda borde ju vilja ha ut tjuvarna. pga vinstvillkoren
Tjuvar vill inte ha ut tjuvar . pga vinstvillkoren
?
så habina känns troligast som god eller ulv pga fokuseringen på tjuvarna för mig - men givetvis kan jag ha fel vad vet jag?

Men har ju en tanke om att tjuvarna nog helst ligger lågt och inte utvecklar så mycket tankar och teorier så här tidigt i leken iom att de enligt rollistan är endast 2 och då vill de nog inte vara i fokus alls egentligen
Tjuvarna, om några, borde verkligen vilja smyga med och vara bortglömda , så tänker jag, helst inte märkas alls ( eller så gör de tvärsom bara för att? )

Det finns även goda roller som inte vill visa sig så mycket- framför allt när nu goda spionen blev käk inatt
Finns ju ingen som kan återkoppla det tillbaka till leken så goda sedan kan "hitta" varandra

Nä, men du tog upp teorin och fick ju med dig en annan på den innan lobelia ändrade röst för att rädda sig själv. Och du använde den till att motivera din röst, trots alla inlägg som kommit sedan det, som var ett av de första inläggen i leken.

Och klart jag gjort misstag i lekar förr, dock så när jag är ond brukar jag vara mycket noggrannare med min korrekturläsning än vad jag är som god. Och som sagt, jag hade accepterat det om du sa att du röstade på mig för att jag gjort ett misstag, men när du sen drar det vidare och försöker förklara att misstaget är för att jag är tjuv, med en förklaring som är totalt ologisk så reagerar jag på det.

Jag är inte alltid logisk - tänker ibland annorlunda än andra- det har jag märkt .Och blir ofta misstänkt för det desutom:p
Ibland har jag rätt , ibland har jag fel när jag tänker runt på allt som kan ske och förekomma och roller etc eller när jag reagerar på inlägg
Gör det jag kan för att bidra helt enkelt

Jag är inte alltid logisk - tänker ibland annorlunda än andra- det har jag märkt .Och blir ofta misstänkt för det desutom:p
Ibland har jag rätt , ibland har jag fel när jag tänker runt på allt som kan ske och förekomma och roller etc eller när jag reagerar på inlägg
Gör det jag kan för att bidra helt enkelt
Visst, och ibland när du inte är logisk är du ond.

Nåt som slår mig när jag kollar på röstlistan, är att Madalitso och qitis röstade på varandra. Vet att jag skämtade om att tjuvarna skulle göra så, men jag vill ändå flagga för att det skulle kunna vara två tjuvar där.
Det stämmer inte det du tror eller kanske rättare sagt funderar över?
Vet ju inte @Madalitso s roll men vet min och jag har sett att även hon invänt mot detta
Så i detta är vi eniga

Det är verkligen himla svårt att hänga med i en så stor lek, så jag hoppas ni kan förlåta mig för att jag är lite förvirrad ibland :angel:

Mistimed reagerar på att LenaH missade att Mistimed också röstat Habina, vilket gör Lena's röst till en tredjeröst. Håller med om att det är virrigt, men om jag kommer ihåg rätt från tidigare lekar jag läst brukar LenaH ha mycket bättre koll och vara mer aktiv i slutet av leken. Lägger det på minnet till senare

Mistimed själv känns grävande och halvteoriar en del, tror att cirkus är icke-god pga att hon inte är skum. Fått tjuv-vibbar från Habina, som hon sätter i en möjlig tjuvlya med Madalitso. Tycker ändå jag förstår vad hon menar, har inga jätteinvecklade teorier änsålänge. Håller gärna Mistimed som god tills vidare, trevligt med någon vars teorier jag förstår :p

Habina verkar leta tjuvar, och tyckte sig se mästertjuven i Mistimed DL1. Pekar sedan ut Madalitso och qitis som möjlig tjuvlya för att de röstar på varandra trots att tjuvarna inte vill visa sig, men säger att det var ett skämt. Verkar vara många inlägg med lite substans men tror inte hon är tjuv iallafall. Eller så är hon det och pekar ut alla andra för att verka letande? Ändrar röst för att rädda sig själv, så skulle kunna vara ulv eller viktig god.

Så där spontant hade jag gärna velat veta vad andra tycker om q?

Jag reagerade som sagt på hennes motivering igår, och nu undrar jag om hon är ond som försöker släta över när nu jag och andra reagerade på det? Dock inser jag att jag blev lit orimligt upprörd över antydan att jag skulle vara så dålig på logik/matte, så jag kanske inte ser helt klart på det. (Systern liknade det vid när hon eldad upp sig och fått myrten lynchad över anklagelsen att D-D ägnade sig åt cirkelargument. Myrten var ju ond då, men vill ändå gärna ha input från några andra om era tankar).

Därmed inte sagt att jag kommer svälja andras åsikter hull och hår, ni kan ju alltid vara ulv/tjuv tillsammans med q.

ja det har hänt
Men mer ofta när jag är god
Historien talar till min fördel i detta fallet
Okej, vilka tror du på som ulvar och tjuvar i detta läget då? Du har gett en hel del kommentarer till saker jag och mirtai skrivit, men tycker inte jag sett så många egna teorier från dig idag?

Jag reagerade som sagt på hennes motivering igår, och nu undrar jag om hon är ond som försöker släta över när nu jag och andra reagerade på det? Dock inser jag att jag blev lit orimligt upprörd över antydan att jag skulle vara så dålig på logik/matte, så jag kanske inte ser helt klart på det. (Systern liknade det vid när hon eldad upp sig och fått myrten lynchad över anklagelsen att D-D ägnade sig åt cirkelargument. Myrten var ju ond då, men vill ändå gärna ha input från några andra om era tankar).

Därmed inte sagt att jag kommer svälja andras åsikter hull och hår, ni kan ju alltid vara ulv/tjuv tillsammans med q.
Jag kan svara!

Jag är inte ulv eller tjuv så det bästa är ju om du funderar mer kring de andra tycker jag då :idea:
men gör det dig lugnare av att skapa ett drev mot mig så är det ok - det kommer kanske ge lite mer svar som hjälper de goda om inte annat
Men jag kommer starkt misstänka de som hänger på mot mig just nu pga att du verkar hakat upp dig på mig - det oavsett om jag överlever dagens lynch eller inte

Okej, vilka tror du på som ulvar och tjuvar i detta läget då? Du har gett en hel del kommentarer till saker jag och mirtai skrivit, men tycker inte jag sett så många egna teorier från dig idag?

Nej det stämmer! har ju haft fullt upp att svara dig och svara på annat också
Det kommer ( håller ju för bövelen på att skriva ett monsterinlägg samtidigt !)

antal röster :

Lobelia 4
Godisklubba 4
Habina 3
Mistimed 1
qitis 1
hemlig 1
ferrari 1
glömmerallt 1
Artline 1
cirkus 1
Hedinn 1
Madalitso 1
[
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubba
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba
21:00 Snurrfian röstar på Artline
21:00 Mistimed röstar på Habina
21:03 LenaH röstar på Habina
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:22 Habina ändrar röst till Lobelia
21:25 Aliisa röstar på Hedinn
21:28 Lobelia ändrar röst till godisklubba
21:30 qitis röstar på Madalitso

Lobelia lynchas - onda spionen
Hedinn käkas - goda spionen

Eftersom ingen kunde veta att Lobelia var ond spion så funderar jag lite extra på Habina och godisklubba. Habinas röständring till Lobelia kom i ett läge när hon, godisklubba och Lobelia hade samma antal röster. Jag förstår idén med att rädda sig själv - och noterar att hon valde Lobelia över godisklubba - det kan ha varit ett drag för att rädda både sig själv och godisklubba tänker jag. Sen kom ju Lobelias röst så att godisklubba hamnade i lottning i allafall .I det läget valde godisklubba inte att rädda sig själv från lottning (jag noterar mest utan att egentligen dra nån slutsats) . En tanke är att Habina och godis kan vara ulvar eller tjuvar tillsammans (eller tvillingar) - skitjobbigt att det finns tre varianter på att vilja varandra väl - jag får ingen rätsida på det. Habina lägger lite dimridåer tycker jag med allt trams och rätt lite fokus på att leta ulvar - mer fokus på tjuvarna som flera andra noterat. Så sammantaget är jag ganska misstänksam mot Habina och även godisklubban kanske

Ingen av de två som var kvar i detta läge (q och Aliisa) valde att rösta på någon av de med lite flera röster som alltså kunde vara kandidater till att bli lynchade - slutsats - vet inte - Aliisa kan jag förstå att hon inte törs sticka ut utan lägger en ganska safe röst på nån som inte riskerar att åka - q vet jag att hon sällan drar sig för att sticka ut och rent av ta död på kollegor för att skaffa sig ett alibi så min gissning är att hon inte sitter i lyan med Habina och/eller godisklubba - då hade hon röstat på nån av dom tror jag för att få ett alibi - men inget hindrar henne från att sitta i lyan eller vara tjuv, bara inte tillsammans med de två nämnda (tror jag just nu)

Jag kan svara!

Jag är inte ulv eller tjuv så det bästa är ju om du funderar mer kring de andra tycker jag då :idea:
men gör det dig lugnare av att skapa ett drev mot mig så är det ok - det kommer kanske ge lite mer svar som hjälper de goda om inte annat
Men jag kommer starkt misstänka de som hänger på mot mig just nu pga att du verkar hakat upp dig på mig - det oavsett om jag överlever dagens lynch eller inte
Jag är inte ett dugg intresserad av att skapa drev mot dig, jag vill bara försöka få ordning på var jag har dig. (Okej, är du ond så klagar jag inte om du blir utröstad, det kanske också räknas som drev)

Jag vet inte - jag har inte tänkt så jättemycket på henne mer än att hennes röst igår egentligen inte sticker ut för mig. Hon la inte upp någon till lottning eller spikade igen för någon. Å andra sidan kan det vara en undanglidande manöver. Sen lär hon ha räknat med att få dig efter sig - och antagligen har bra argument för sin sak

Jag vet inte - jag har inte tänkt så jättemycket på henne mer än att hennes röst igår egentligen inte sticker ut för mig. Hon la inte upp någon till lottning eller spikade igen för någon. Å andra sidan kan det vara en undanglidande manöver. Sen lär hon ha räknat med att få dig efter sig - och antagligen har bra argument för sin sak
Jag vet inte, argumenten hon gett än så länge har jag inte varit så imponerad av. Sen tror jag inte att jag varit alls så på hugget mot henne idag om inte hennes motivering varit vad den var, så vet inte varför hon skulle ta för givet att få mig efter sig.

spontant rent ur minnet så kan jag inte peka ut någon som vare sig det ena eller det andra
det är det bara onda/ tjuvar som kan göra för de vet iaf om varandra
LL vet - det är sant åtminstone :up:

Har skrivit till Mirtai att jag har HAR funderingar kring de som räddade sig själva igår
Men inte vet vilken sida de är på- men nej. jag tror ingen av @godisklubba och @Habina är tjuv utifrån de funderingarna. Om det inte framgick när jag skrev det tidigare? Men kan absolut ha fel det vill jag understryka

Är inte heller helt säker på att de med få inlägg är onda / tjuvar i denna leken just pga ingen info finns i omlopp
Tycker man ska se till vad som skrivs och inte antal inlägg helt enkelt ( det är ju nästan skunt skrivet av mig med tanke på min inläggshistorik genom åren:rofl:) men icke desto mindre sant :)

Jag vet inte, argumenten hon gett än så länge har jag inte varit så imponerad av. Sen tror jag inte att jag varit alls så på hugget mot henne idag om inte hennes motivering varit vad den var, så vet inte varför hon skulle ta för givet att få mig efter sig.

Jag vet inte heller men du frågade om åsikter om q och jag svarade.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Gps tracker för Android?
  • Värma spenat?