Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Jag vet inte, argumenten hon gett än så länge har jag inte varit så imponerad av. Sen tror jag inte att jag varit alls så på hugget mot henne idag om inte hennes motivering varit vad den var, så vet inte varför hon skulle ta för givet att få mig efter sig.

Kan du försöka lämna mig och istället kolla på de andra? Om du nu är god alltså

Kan du försöka lämna mig och istället kolla på de andra? Om du nu är god alltså
Jag försöker kolla andra också, men av de 18 som är kvar är det inte jättemånga som kommit med så mycket, så då passar jag på att fundera på ett av de spåren jag har, där jag faktiskt kan få mer info.

Så där spontant hade jag gärna velat veta vad andra tycker om q?
Jag har inte lagt märke till henne speciellt mycket, utom att jag tyckte att hennes reaktion på din felräkning var lite skum, tyckte det inte fanns så mycket att reagera på. Sen är jag ju totalt oerfaren och kan nog lätt bli lite godtrogen vad gäller tankevurpor :o Men har inte fått något grepp om henne, tycker det är svårt att få grepp om folk som postar många inlägg.

Jag försöker kolla andra också, men av de 18 som är kvar är det inte jättemånga som kommit med så mycket, så då passar jag på att fundera på ett av de spåren jag har, där jag faktiskt kan få mer info.
ja det förstår jag
det är ju lätt att det blir så

Och jag har ju rätt - mitt inlägg skrev jag ju efter att du hade varit ganska gnällig på q. Så vad är det att reagera på? Något som liksom har hänt?
Ja, men du skrev det som att det var att vänta för att hon röstat på mig, medan det jag reagerade på var hur hon motiverat det, något som jag inte tagit upp förrens idag då jag inte hann igår.

men jag postar inte många inlägg :)
förutom nu de senaste timmarna det medger jag
Jag tycker inte jag har märkt av dig alls förutom de senaste timmarna :D Har bara ingen bra strategi för att minnas rätt info, så blir lätt överväldigad. Blir nog bättre under lekens gång, om jag nu får vara kvar :up:

Ja, men du skrev det som att det var att vänta för att hon röstat på mig, medan det jag reagerade på var hur hon motiverat det, något som jag inte tagit upp förrens idag då jag inte hann igår.

Det var en respons på DIN fråga om q. Och ja man kan vänta sig att den som man fått en röst av kan ifrågasätta - det är väl inget ovanligt? Särskilt inte som det också hade hänt redan. Kånns inte som nån rocket-science.

Jag känner viss oro att det nu blir käbbel bland de som är aktiva. Visserligen är det långt till DL men dt finns dom som inte ens har kommit upp i tvåsiffrigt antal inlägg

Det var en respons på DIN fråga om q. Och ja man kan vänta sig att den som man fått en röst av kan ifrågasätta - det är väl inget ovanligt? Särskilt inte som det också hade hänt redan. Kånns inte som nån rocket-science.
Visst, jag bara tänker att jag oftast undviker att ifrågasätta röster på mig från dl1 om jag inte verkligen reagerat på motiveringen, för jag vet hur svårt det kan vara att hitta något.

Sen kom jag också på att du igår ifrågasatte lobelias röst på mig pga hennes motivering, som till viss del var just för min tankevurpa, du hade till och med hennes röst på mig i din motivering till din röst på henne. Men idag säger du att qs röst med liknande motivering inte var något anmärkningsvärt?

Jag känner viss oro att det nu blir käbbel bland de som är aktiva. Visserligen är det långt till DL men dt finns dom som inte ens har kommit upp i tvåsiffrigt antal inlägg
Jag vet, jag nojjar som fan på att jag reagerar på saker som ni som är aktiva skriver och tänker att sen sitter alla onda och myser över att vi glömmer att dom är med.

antal röster :

Lobelia 4
Godisklubba 4
Habina 3
Mistimed 1
qitis 1
hemlig 1
ferrari 1
glömmerallt 1
Artline 1
cirkus 1
Hedinn 1
Madalitso 1
[
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubba
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba
21:00 Snurrfian röstar på Artline
21:00 Mistimed röstar på Habina
21:03 LenaH röstar på Habina
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:22 Habina ändrar röst till Lobelia
21:25 Aliisa röstar på Hedinn
21:28 Lobelia ändrar röst till godisklubba
21:30 qitis röstar på Madalitso

Lobelia lynchas - onda spionen
Hedinn käkas - goda spionen

Eftersom ingen kunde veta att Lobelia var ond spion så funderar jag lite extra på Habina och godisklubba. Habinas röständring till Lobelia kom i ett läge när hon, godisklubba och Lobelia hade samma antal röster. Jag förstår idén med att rädda sig själv - och noterar att hon valde Lobelia över godisklubba - det kan ha varit ett drag för att rädda både sig själv och godisklubba tänker jag. Sen kom ju Lobelias röst så att godisklubba hamnade i lottning i allafall .I det läget valde godisklubba inte att rädda sig själv från lottning (jag noterar mest utan att egentligen dra nån slutsats) . En tanke är att Habina och godis kan vara ulvar eller tjuvar tillsammans (eller tvillingar) - skitjobbigt att det finns tre varianter på att vilja varandra väl - jag får ingen rätsida på det. Habina lägger lite dimridåer tycker jag med allt trams och rätt lite fokus på att leta ulvar - mer fokus på tjuvarna som flera andra noterat. Så sammantaget är jag ganska misstänksam mot Habina och även godisklubban kanske
På vilket sätt hade godisklubba kunnat rädda sig själv efter att Lobelia la sin röst? Min hjärna är lite trött efter allt jobb så kanske missar någon uppenbart men godisklubba hade ju redan röstat på Lobelia så efter Lobelias röst fanns det ingen möjlighet för henne att rädda sig själv.

I övrigt tycker jag det är svårt att läsa något från gårdagens röstning i och med att varken ulvarna eller goda kände till att Lobelia var den onda spionen.

Visst, jag bara tänker att jag oftast undviker att ifrågasätta röster på mig från dl1 om jag inte verkligen reagerat på motiveringen, för jag vet hur svårt det kan vara att hitta någo

Sen kom jag också på att du igår ifrågasatte lobelias röst på mig pga hennes motivering, som till viss del var just för min tankevurpa, du hade till och med hennes röst på mig i din motivering till din röst på henne. Men idag säger du att qs röst med liknande motivering inte var något anmärkningsvärt?

Nej, men alltså hur mycket tänker du missförstå mig?

@Madalitso skriver en hel del i tråden, fruktansvärt mycket faktiskt, kan det vara så att hon på detta viset vill framstå som god genom att inte flyta med och lättare kunna misstänka folk som är inaktiva och mena på att aktiva måste kämpa mer (som hon själv).

Lobelia röstar på Madalisto, hon försöker visa godhet genom att producera en massa inlägg och peka på att onda är de som behöver kämpa mer och så virrar hon till räkningen av roller på ett ulvigt vis.

Bläh jag borde rösta för nu har sambon kommit hem och lagat mat medan jag ligger i soffan och försöker ulv-leka.

Så svårt när några verkligen inte har bidragit alls så mycket samtidigt så kanske de filar på historiens längsta analys-inlägg. Nu kom både Hedinn och Lobelia med röster - båda två har varit antingen *mest* OT eller inte skrivit nåt alls särskilt Lobelia reagerade jag på då hon har typ 5 inlägg and no juicy. Jag tycker inte heller att hennes röstinlägg på Mada är vad jag reagerar på hos Mada - jag tycker ju att det är lite udda att säga - jag kommer inte kunna vara så aktiv efter 19:30 oh sen är typ den som producerat flest inlägg efter det- det slår mig att att man inte behöver vara ond för det, kan vara en oroad god som vill bevaka sina intressen och kanske se till att inte bli utröstad. Så därmed

cirkus röstar på Lobelia
pga hennes röst och även motivering angående Mada - för att jag reagerar också på Mada och faktiskt just för stunden verkar som en god som vill bevaka sina intessen. Hade hon varit ulv tror jag att hon hade varit mer chill

Jag reagerade INTE på felräkningsgrejen utan på att hon tyckte du producerade massor av inlägg. Jag reagerade också på att du skrev en massa trots att du sagt att du inte skulle vara på plats och min slutsats var att du nog hade varit med chill om du var ulv utan att du snarast bevakade dina intressen.

Felräkningsgrejen är nog du mest kränkt över

På vilket sätt hade godisklubba kunnat rädda sig själv efter att Lobelia la sin röst? Min hjärna är lite trött efter allt jobb så kanske missar någon uppenbart men godisklubba hade ju redan röstat på Lobelia så efter Lobelias röst fanns det ingen möjlighet för henne att rädda sig själv.

I övrigt tycker jag det är svårt att läsa något från gårdagens röstning i och med att varken ulvarna eller goda kände till att Lobelia var den onda spionen.

Hon hade kunnat lägga en röst på Lobelia och på så sätt säkrat att inte hamna i lottning

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben