Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Fortsätter från tidigare:

cirkus tycker jag har en bra poäng om qitis, Habina och godisklubba och att de inte borde vara i lyan tillsammans. Cirkus har trots allt väldigt lång erfarenhet av lekarna och känner till q's stil rätt väl.
Var det sätter cirkus vet jag inte, men känns vettig såhär långt.

Qitis påstår själv att hon kan bli lynchad utan att det vore en större förlust, typ.

Madalitso känns som hon har hakat upp sig på q. En ulv som vill få ut en god eller en tjuv, eller en tjuv som vill få ut en god eller en ulv. Eller god, rent utav. Gah så svårt.

Har nu kollat upp @Habina s alla inlägg och det är väldigt mkt OT och inte så mkt teorier. De flesta teorierna handlar dessutom om tjuvarna.

först röstar hon på Misti som misstänkt mästertjuv

sedan svänger hon helt och får för sig att Hedinn och Art är tjuvar.

och sen ändrar hon till Lobelia för att rädda sig själv.

att rädda sig själv brukar inte vara ngt vanliga bybor gör såhär tidigt i leken tänker jag. det finns ju också en god lya för goda att hamna i. så det är inte orimligt att en bybo skulle ha offrat sig i dl 1 för att istället hamna i goda lyan.

allt Habinas prat om tjuvarna gör mig lite lur på henne. Hon letar inte ulvar alls utan bara tjuvar.

Läser ikapp mig och måste svara från mobilen. Som jag påpekat innan måste vi ju ha ut åtminstone mästertjuven, så jag ser iaf inget fel i att leta tjuvar också. Har bara inte kommit på nån smart teori om nån som skulle kunna vara ulv.

Nej, men alltså hur mycket tänker du missförstå mig?

Jag reagerade INTE på felräkningsgrejen utan på att hon tyckte du producerade massor av inlägg. Jag reagerade också på att du skrev en massa trots att du sagt att du inte skulle vara på plats och min slutsats var att du nog hade varit med chill om du var ulv utan att du snarast bevakade dina intressen.

Felräkningsgrejen är nog du mest kränkt över
Förlåt för att jag inte förstod vilken del av hennes motivering du reagerade på när du skrev att du inte reagerat på samma saker som henne. Vad gäller att jag kunde vara inne mer än väntat igår kväll berättade jag redan då och hade inget med min roll att göra.

Jag vet, jag nojjar som fan på att jag reagerar på saker som ni som är aktiva skriver och tänker att sen sitter alla onda och myser över att vi glömmer att dom är med.

JA - så känner jag också.

Jag tänker inte dividera med dig mer om q - du frågade och fick ett svar, sen hoppade du på mig. Jag misstänker q litegrann om du läste mitt lite längre teoriinlägg. Men jagär mer skeptisk mot Habina faktiskt

Förlåt för att jag inte förstod vilken del av hennes motivering du reagerade på när du skrev att du inte reagerat på samma saker som henne. Vad gäller att jag kunde vara inne mer än väntat igår kväll berättade jag redan då och hade inget med min roll att göra.

Jag vet det nu. Men det är ju bra att jag inte behöver tro att du är god av det skälet - DÅ reagerade jag på Lobelias röst

Just nu reagerar jag mest på Madalitso och qitis' diskussion, som jag tror (?) uppkom när Madalitso räknade fel i början. Reagerade som sagt inte så mycket på felräkningen, och är smått förvånad att det fortfarande pratas om. Med det sagt tror jag inte att Mada och Q sitter i lyan tillsammans, och definitivt inte att de är tjuvar, eftersom de drar onödigt mycket uppmärksamhet när ulvar och tjuvar gärna glider med tyst. Tyvärr känns de som två aktiva goda som hakat upp sig på varandra, som Habina och hemlig förra leken.
Med det sagt utesluter jag inte att någon av de är ulv. Tror dock ingen av de är tjuv, eftersom de somsagt antagligen bara skulle vilja glida med isåfall.

JA - så känner jag också.

Jag tänker inte dividera med dig mer om q - du frågade och fick ett svar, sen hoppade du på mig. Jag misstänker q litegrann om du läste mitt lite längre teoriinlägg. Men jagär mer skeptisk mot Habina faktiskt
Förlåt om det känns som jag är för på (gäller dig också @qitis ), mest är jag taggad på lek, frustrerad över att det känns som jag hittar så lite och som att så många bara flyter med. Det gör att jag försöker (över)analysera varenda liten grej hos dom som faktiskt interagerar med mig ihop om att hitta något.

Har du nått mer hos habina du tycker gör hennes skum än det som nämnts en del med många inlägg med lite innehåll? Känner att jag är nog lite samma där, och vet ju min roll, så har habina samma roll som jag vill jag inte rösta på henne om jag kan hitta en ond istället.

nej, såklart kan det vara ngt annat än ond hon är. Men oviljan att leta ulvar och allt fokuset på tjuvarna känns märkligt

Var har jag visat ovilja att leta ulvar? Känns som nåt du bara bestämt dig för. Påpekade ju att lynchen inte hjälper då onda spionen inte kände till ulvarna och vice versa.

Vart då? Börjar tappa bort mig fullkomligt här, haha :angel:
Här

Jag kan svara!

Jag är inte ulv eller tjuv så det bästa är ju om du funderar mer kring de andra tycker jag då :idea:
men gör det dig lugnare av att skapa ett drev mot mig så är det ok - det kommer kanske ge lite mer svar som hjälper de goda om inte annat
Men jag kommer starkt misstänka de som hänger på mot mig just nu pga att du verkar hakat upp dig på mig - det oavsett om jag överlever dagens lynch eller inte
Eftersom hon säger att hon starkt kommer misstänka de som hänger på i misstankarna. För mig betyder det att hon vet att hon kommer hänga kvar i leken ändå.
Om det är i goda eller onda lyan vet jag dock inte.
Som tjuv tror jag inte det är, för om hon är tjuv och blir lynchad så kan hon inte påverka så mycket.
Så tänker jag.

Tillägg: så jag lägger q åt sidan tills vidare. Tänker att onda lyan kan påverka genom käk, medan goda kan påverka genom gåvor.

Var har jag visat ovilja att leta ulvar? Känns som nåt du bara bestämt dig för. Påpekade ju att lynchen inte hjälper då onda spionen inte kände till ulvarna och vice versa.
I de 129 inläggen du skrivit när jag gick igenom dem fanns inte mkt var tydde på ngt aktivt letande alls faktiskt.

antal röster :

Lobelia 4
Godisklubba 4
Habina 3
Mistimed 1
qitis 1
hemlig 1
ferrari 1
glömmerallt 1
Artline 1
cirkus 1
Hedinn 1
Madalitso 1
[
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubba
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba
21:00 Snurrfian röstar på Artline
21:00 Mistimed röstar på Habina
21:03 LenaH röstar på Habina
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:22 Habina ändrar röst till Lobelia
21:25 Aliisa röstar på Hedinn
21:28 Lobelia ändrar röst till godisklubba
21:30 qitis röstar på Madalitso

Lobelia lynchas - onda spionen
Hedinn käkas - goda spionen

Eftersom ingen kunde veta att Lobelia var ond spion så funderar jag lite extra på Habina och godisklubba. Habinas röständring till Lobelia kom i ett läge när hon, godisklubba och Lobelia hade samma antal röster. Jag förstår idén med att rädda sig själv - och noterar att hon valde Lobelia över godisklubba - det kan ha varit ett drag för att rädda både sig själv och godisklubba tänker jag. Sen kom ju Lobelias röst så att godisklubba hamnade i lottning i allafall .I det läget valde godisklubba inte att rädda sig själv från lottning (jag noterar mest utan att egentligen dra nån slutsats) . En tanke är att Habina och godis kan vara ulvar eller tjuvar tillsammans (eller tvillingar) - skitjobbigt att det finns tre varianter på att vilja varandra väl - jag får ingen rätsida på det. Habina lägger lite dimridåer tycker jag med allt trams och rätt lite fokus på att leta ulvar - mer fokus på tjuvarna som flera andra noterat. Så sammantaget är jag ganska misstänksam mot Habina och även godisklubban kanske

Ingen av de två som var kvar i detta läge (q och Aliisa) valde att rösta på någon av de med lite flera röster som alltså kunde vara kandidater till att bli lynchade - slutsats - vet inte - Aliisa kan jag förstå att hon inte törs sticka ut utan lägger en ganska safe röst på nån som inte riskerar att åka - q vet jag att hon sällan drar sig för att sticka ut och rent av ta död på kollegor för att skaffa sig ett alibi så min gissning är att hon inte sitter i lyan med Habina och/eller godisklubba - då hade hon röstat på nån av dom tror jag för att få ett alibi - men inget hindrar henne från att sitta i lyan eller vara tjuv, bara inte tillsammans med de två nämnda (tror jag just nu)

Att jag valde Lobelia var dels för att jag kunde hitta nån slags teori och dels för att jag lekt med henne tidigare. Vill gärna se mer av godisklubba. :)

Förlåt om det känns som jag är för på (gäller dig också @qitis ), mest är jag taggad på lek, frustrerad över att det känns som jag hittar så lite och som att så många bara flyter med. Det gör att jag försöker (över)analysera varenda liten grej hos dom som faktiskt interagerar med mig ihop om att hitta något.

Har du nått mer hos habina du tycker gör hennes skum än det som nämnts en del med många inlägg med lite innehåll? Känner att jag är nog lite samma där, och vet ju min roll, så har habina samma roll som jag vill jag inte rösta på henne om jag kan hitta en ond istället.

Läste du ens inlägg #593?
Jag tror knappt att jag nämnde antal inlägg i det.

Jag vet inte, argumenten hon gett än så länge har jag inte varit så imponerad av. Sen tror jag inte att jag varit alls så på hugget mot henne idag om inte hennes motivering varit vad den var, så vet inte varför hon skulle ta för givet att få mig efter sig.

Jag reagerade på att q la en så ”obetydlig” röst, som sas varken gjorde till eller från (vad jag minns, fortfarande på mobilen, hopplöst att leka!) och på så vis inte tog ställning. Men det kan vara så enkelt att q inte kände att hon kunde hitta nåt passande på oss som hade fler röster.

Läste du ens inlägg #593?
Jag tror knappt att jag nämnde antal inlägg i det.
Ja, förlåt. Glömmer saker lika fort som jag läst dem känns det som ibland, så gick bara på den motiveringen jag sett mest för att habina skulle vara ond.
Tänker bara att om både habina och klubban är i lyan hade det där ju varit ett bra till för habina att få ett alibi? Dock om de är tvillingar eller tjuvar så vill dom ju klart inte att den andra ska åka ut.
Sen kan det ju också ha varit att hon tyckte lobelia var skummare än godisklubban helt enkelt? Kanske mindre sannolikt, men sånt händer ju också i ulvlekar.

Egentligen är både många och få inlägg jäkligt lurigt.

Jag kan känna att det SÅ många som jag inte har en susning om alls :(

1. Artline
2. Snurrfian
3. Mistimed
4. Hedinn
5. Habina
6. iiantazie
7. Gabby_Ossi
8. Ferrari
9. Madalitso
10. Klubban (godisklubba)
11. Fio
12.Aliisa
13. Lobelia
14. glömmerallt
15. qitis
16. LenaH
17. cirkus
18. hemlig
19.Mirtai
20.Carro_lina

Markerade deltagare för egen del, så jag vet vilka jag gått igenom.
Noterar att för mig har Lobelia, Artline och glömmerallt gått rätt omärkta förbi. Eftersom jag klagade på godisklubbas röst igår då hon hade den motiveringen så vill jag inte rösta där direkt. Men jag noterar att för mig smyger de med i kulisserna. Snurrfian skulle kunna passa in, men hon flaggade för nåt med studierna idag.

Edit: rättade ihopkastade ord.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben