Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Vi vet att onda spionen Lobelia inte visste vilka ulvarna var, men hon skulle ändå försöka hjälpa dem.

Det gör att jag tycker hennes inlägg den igår kan vara intressant. Hennes röstningsinlägg:

Som många här så tycker jag det är lite skumt med @Madalitso och hennes felräkningsinlägg, men fel gör vi alla. Det jag tycker är mer intressant är hennes förklaring:

Det jag kommer att tänka på här är att det känns som hon skriver ur lyans perspektiv när hon försöker förklara, goda som goda och så råkar hon bunta ihop dem och skriva bybor där. Jag tror inte riktigt att en god skulle blanda bort de sina på det viset.

@Madalitso skriver en hel del i tråden, fruktansvärt mycket faktiskt, kan det vara så att hon på detta viset vill framstå som god genom att inte flyta med och lättare kunna misstänka folk som är inaktiva och mena på att aktiva måste kämpa mer (som hon själv).

Lobelia röstar på Madalisto, hon försöker visa godhet genom att producera en massa inlägg och peka på att onda är de som behöver kämpa mer och så virrar hon till räkningen av roller på ett ulvigt vis.

hon röstar på Mada, och min fundering är om hon gör det för att hon tror Mada är god, eller för att hon vill vinka till en misstänkt ulv eller om hon helt enkelt inte hade en aning. Min tanke, så som jag hade spelat i hennes roll, är att jag röstat på någon jag egentligen inte tror är ond. Nu är ju frågan hur mkt koll man har i dl 1...

Mirtai som inte tycker att jag bidrar till leken öht, har själv inte bidragit med mer än lite glada tillrop för att andra ställt bra frågor samt påpekat hur ängeln kan agera med en ond spion. Hon röstar på godisklubba pga hennes röst på LenaH. Dvs hon röstar på godisklubba för att godisklubba är skum för att hon röstar på LenaH som godisklubba tycker är skum. Snurrigt. Hon pratar lite om en tankevurpa hos snurrfian och mistimed, som skulle betyda att bägge sitter i lyan. Därefter fastnar hon för att jag tydligen inte letar ulvar tillräckligt och sen håller hon sig kvar där.

Teorin kring godisklubba känns ganska tunn, men mtp att det var dl1 så är det inte så konstigt. Däremot är det intressant med tankevurpan hon pratar om. Frågan är om den teorin ledde till nåt eller om hon bara släppte den? Får avvakta DL och se mer vad Mirtai tänker och tycker.

Jag var tvungen att kolla varför godisklubba fick så många röster - Lobelias var ju uppenbar - hon ville rädda sig själv. Men hemlig, Mirtai och Carrro_linas kommer med ganska exakt samma motivering. Första rösten från hemlig kan jag köpa men två i stort sett likadana motiveringar till och knappt något annat grävande känns väldigt enkelt. Känns som att godisklubba inte riktigt förtjänade det

Jag var tvungen att kolla varför godisklubba fick så många röster - Lobelias var ju uppenbar - hon ville rädda sig själv. Men hemlig, Mirtai och Carrro_linas kommer med ganska exakt samma motivering. Första rösten från hemlig kan jag köpa men två i stort sett likadana motiveringar till och knappt något annat grävande känns väldigt enkelt. Känns som att godisklubba inte riktigt förtjänade det

det gjorde hon kanske inte (om du inte vet vilken roll hon har?) men det var dl1 och iaf jag hade lite att gå på. Känner väl att den rösten iaf inte var sämre än många andras

34 inlägg i leken! 😱 ska snart sätta mig vid datorn men det är lite för stor lek för mig.

Någon som orkar sammanställa ett inlägg med alla röster och motiveringar?

Gabby är en av de med minst antal inlägg. Hon röstade på Cirkus igår

Det första jag reagerade på var att cirkus högg lite på nya @Aliisa , i mina ögon är det inte så konstigt att man som ny gärna tyr sig lite mot den andra nya i leken även om man inte vet roll på denna. Sedan backar cirkus i och för sig lite och sätter det på nybörjarkontot.

Sedan blandar hon ihop Mistis teori om Hedinn

Men mest skumt är nog ändå hennes röstmotivering, jag hänger inte riktigt med på om hon misstänker Mada eller inte och om hon tycker Lobelia är skum bara för att hon inte reagerat på samma sak som cirkus själv?

Gabby_Ossi röstar på cirkus

av förklarliga skäl är det svårt att få ngt större grepp om Gabby just nu.

Artline då... röstar på Ferrari igår för att hon menar att Ferrari är ulv och vill verka mer aktiv ä

Nu är det kanske troligt att F är väldigt leksugnen men ett sådanhärt inlägg så här tidigt i leken när man egentligen inte vet något är ett enkelt knep för en ulv att verka mer aktiv än vad man är.

artline röstar på ferarri

svarar också Habina ang hennes ”den som sa det han var det”. Måste erkänna attjag tänkt samma tanke.

Det skulle inte förvåna mig om du själv är tjuven.

såg nu att Art kommit in för att läsa ikapp och jag ser fram mot att se mer från henne

Började sammanställa de med minst inlägg, började sen på en av de jag ville kolla mer på @Mistimed , och blev helt slut - tänk om jag skulle sammanfatta alla @Habina s inlägg :O

Mistimed: Påpekar i inlägg #69 att goda ofta dödar folk rätt ofta, under lyncher. I inlägg #267 skriver hon att hon tror att Hedinn är en ond spion, baserat på inlägg #40 av @Hedinn. Hon tror inte att Cirkus är god (#269), utan riktigt förklara varför mer än att hon är skitskum både som ond & god. Hon känner tjuvvibbar från Habina utifrån "Mitt mål är att försöka att inte bli lynchad eller käkad, samt försöka att bara misstänka personer som faktiskt är onda." Eftersom just att tjuvar inte faller under "onda", jag tänker att hon kanske visst hade koll på det (i alla fall undermedvetet, eftersom hon läst listan) och inte behöver misstänka tjuvar för hon vet vilka de är. HON och..", detta i inlägg #276. Möjligen att @Madalitso är tjuv baserat på att Habina frisk försvarat henne mot Q. Känner sig inte sugen på att rösta på en av de mer aktiva, men säger sen att man kanske ska göra det i större lekar så det blir mer hanterbart.
Röstar på Habina 30 minuter innan deadline, andra rösten på Habina, med anledningen att hon tror att Habina är mästertjuven enligt inlägg #276
Skriver en sammanfattning och röstar vid 14.22, inlägg #559. Där hon inte verkar misstänka Habina lika mycket som gårdagen.

De som inte syns så mycket:
Gabby_Ossi (5 inlägg): Skriver i inlägg #231 att hon ska gå igenom leken, och påpekar att det änsålänge bara varit förstaröster. Lägger sin röst 21.20 på cirkus utifrån motiveringen att cirkus högg lite på den nya, blandade ihop Mistis teori om Hedinn och sen utifrån röstmotiveringen på Lobelia.

Artline (7 inlägg): Pratar om att tjuvar är onda, även om de inte är lika onda som ulvar, fast efter lite tanke så skriver hon att tjuvarna är ännu ondare med tanke på at de dödar för nöjes skull. Röstar på mig för att jag skrev en sammanställning tidigt i leken och skriver till @Habina i inlägg #290 att det inte skulle förvåna henne om Habina själv var tjuven.

Snurrfian (8 inlägg): Skriver att man ska hålla koll på de som håller sig i skymundan, röstar på Artline för att hon smyger och lägger en enkel röst på mig. Glömmer sedan bort att onda spionen lynchades igår och att lyan därför inte behövde oroa sig för att råka äta denne. Har hemtenta och lämnade in denna strax innan 16 idag.

Fio (9 inlägg): Tidsbrist under gårdagen, lägger en säkerhetsröst på Habina eftersom hon fortsätter tjata om förra leken. Hon tycker LenaHs tredjeröst på Habina sticker ut, men det skulle vara i scenariot att hon sitter i lyan med GK, tidigare erfarenheter är att Lena inte så ofta räddar sina lyakompisar. Sen skriver hon om att det skulle kunna vara en alibiröst på Habina från Lena eller Mistimed.

Aliisa (11 inlägg): Ny! Godförklarar sig själv i inlägg #120, vilket tidigare diskuterats. Röstar på Hedinn för att hon skulle hålla koll på sin roll och därför tror hon att Hedinn var en tjuv. Förklarar för Hedinn varför hon röstade som hon gjorde. Därefter inte skrivit mer än en liten kommentar om bra början, efter lynchen igår.

Dom jag hunnit kolla igenom änsålänge. Får en del positiva vibbar av @Mistimed efter att ha läst igenom hennes inlägg. Hon gräver verkligen aktivt, ställer frågor, svarar och kommer med följdfrågor och olika teorier.

Annars är jag fortfarande fundersam på @Snurrfian som smyger något väldig, trots att hon själv skrev att det var viktigt att hålla koll på de som smyger.

Är också lite inne på att @Aliisa är åt det mer ludna hållet, det är svårare att skriva som ny när man sitter i lyan, för man vågar knappt skriva bu eller bä av rädsla för att visa upp sig. Som god är det oftast lättare att skriva för man har inget att dölja, även om det innebär att man är mer ensam som god (om man inte är tvilling). Hennes övertydliga godförklaring till @iiantazie igår var också en ögonhöjare, även om hon är ny så känns det lite väl tydligt.

34 inlägg i leken! 😱 ska snart sätta mig vid datorn men det är lite för stor lek för mig.

Någon som orkar sammanställa ett inlägg med alla röster och motiveringar?

Inte inlägg, 34 sidor. Det är 671 inlägg i tråden med denna post ifall ingen hinner skriva före mig ^^

Ska börja gå igenom deltagare lite nu. Vill varna i förväg om att jag kan vara något snurrig och missa saker, är som sagt ångestig idag men gör mitt bästa utefter förmåga just nu.

1. Gabby_Ossi: Kommenterade att inte båda tjuvarna måste ut, men att det är lika bra att plocka ut alla om man vill göra det enkelt för sig. Spann vidare igår på olika sätt man kan dö på. Är det för att hon vill ha exakt koll på vad som gäller för att hon och de andra ska kunna käka/mörda någon? Nämner vad hon gjort under dagen samt att en del röstat etc. Hittar inget som sticker ut "Försvarade Aliisa's sätt att ty sig mot en annan spelare. Anser att cirkus röstmotivering är skum och röstar på henne för det. Inte en av de mest misstänkta från mig just nu, då hon inte skrivit speciellt mycket. Hon kan lika väl vara god, men med ont om tid, som ond som vill flyta med. Men då det diskuterats en del kring att ses som ond för att man vill flyta med, så borde hon i så fall sett det och inte gjort det. Tror därför mer på tidsbrist.

2. Cirkus: Röstar på Lobelia (ond spion). Tror att Madalitso är god och anser Lobelias teori är svag/dålig. Kanske för att Lobelia inte hittade något bättre och skrev ihop något? Tyckte att det var svårt att lägga en röst. Berömmer iiantazie's teoriinlägg, sitter de kanske i en lya ihop? Eller var det bara för att vara snäll? Skrivit en del om förra leken. Tycker att Mistimed har för många tjuvar i sin lek, kanske sa hon det för att hon själv har stenkoll och är en av tjuvarna? Tycker inte att det var så viktigt att få ut onda spionen men håller med om att det var bättre än om det varit en god specialroll. Sa hon det för att verka god? Hon kanske sitter i lyan istället? Misstänker mig och Habina för att vara ulvar tillsammans och påstår att jag ej räddade mig själv mot Lobelia, missade hon att jag röständrade till Lobelia och således inte kunde göra mer än jag redan gjort? En slarvmiss för att hon sitter i lyan och inte behöver vara så upmärkssam kanske? Definitivt en av de jag kommer hålla mer koll på framöver.

3. Madalitso: Lobelia röstar på Madalitso, cirkus reagerar på motiveringen. De kan dock inte ha känt till varandras röster, eftersom den onda spionen inte kände till någon. Har producerat inlägg på löpande band och kommer med en del teorier. Började direkt räkna på antalet ulvar men räknade fel, dock är det mänskligt att göra fel och är hon ulv skulle hon nog inte direkt vilja dra till sig uppmärksamhet så. Å andra sidan kan det lika väl vara ett trick för att få uppmärksamhet? Hm, svårt det där. Verkar i alla fall rätt aktiv. Vet inte vart jag ska börja leta bland alla hennes posts, jag har som sagt inte fokus nu utan får helt enkelt återkomma. Hon är i alla fall inte en av de huvudmisstänkta hos mig nu, tror jag.

4. Artline: Nämner att tjuvar dödar för nöjes skull medan ulvar gör det pga hunger. Anser därav att tjuvarna borde räknas till de onda. Är hon en tjuv som vill bli sedd som ond? Iofs vore det dumt att outa sig i så fall. Skriver att det är tur att Paddi inte är mod och kan banna folk, är hon så ond att hon riskerar att bannas om hon skriver mer? Röstar på ferarri för att Ferarri gjorde en snabb genomgång av alla deltagare tidigt i leken. Varför? Är hon ulv som inte vill synas och mest flyta med? Har inte speciellt många inlägg heller. Hmm? Svårt att säga något om någon som knappt visat sig och är definitivt en av de jag ska hålla utkik på mer.

5. Snurrfian: Har inte speciellt många fler inlägg än Artline. Har dock haft fullt upp med en hemtenta och jobb etc, precis som flera andra. Skulle vilja se mer av henne för att bilda mig en uppfattning, vet varken ut eller in angående henne just nu. Skriver själv i inlägg #112 att man borde hålla koll på de som håller sig i skymundan, vill hon ha uppmärksamhet? Vilken roll kan vilja ha uppmärksamhet? Definitivt värt att fundera på.

6. fio: Även här en spelare som inte skrivit så mycket. Har dock haft träning, men efter det? Fortfarande på min lista med misstänkta, men ändå inte överdrivet misstänkt. Minns inte om hon hade någon förklaring, men jag kan i alla fall inte komma på någon anledning att misstänka henne mer än nödvändigt just nu. Röstade på Habina för att hon var Lilla Ru i förra leken och inte vill att samma scenario utspelas igen. Ingen direkt bra motiverad röst, men som sagt första DL och ont om tid. Tror att jag sitter i lyan med LenaH (eller Habina? Förstog inte riktigt). Får inte riktigt något grepp om henne och önskar fler teorier. Vet varken ut eller in så kommer bara hålla ögonen öppna, har varken god- eller ondförklarat.

Nu orkar jag inte mer just nu.

och @hemlig, som svar till dig, jag orkar inte leta upp inlägget med frågan, men basically ifrågasatte din röst på mig igår då du själv sa att det är svårt första DL men ändå rösta på mig för att jag tog något väl enkelt. Men glöm det, det var inget livsviktigt och ville mest kolla av om du totalignorerar mig vilket du inte gör då du svarade mig nyss :)

Vi vet att onda spionen Lobelia inte visste vilka ulvarna var, men hon skulle ändå försöka hjälpa dem.

Det gör att jag tycker hennes inlägg den igår kan vara intressant. Hennes röstningsinlägg:

hon röstar på Mada, och min fundering är om hon gör det för att hon tror Mada är god, eller för att hon vill vinka till en misstänkt ulv eller om hon helt enkelt inte hade en aning. Min tanke, så som jag hade spelat i hennes roll, är att jag röstat på någon jag egentligen inte tror är ond. Nu är ju frågan hur mkt koll man har i dl 1...
En spion lär ju inte haft mer koll än nån annan i leken vid DL1.
Dom enda som vetat nåt vid första DL är ju ulvar, tjuvar och tvillingarna, då de känner till sina respektive.

Jag gillar att du tog upp samma individer som mig @godisklubba , utöver cirkus då, men det är ju lättare när de har färre inlägg. Jag känner att det är flera jag måste gå igenom mer, problemet är ju att det skrivs mycket på kort tid så man hänger inte riktigt med.

En spion lär ju inte haft mer koll än nån annan i leken vid DL1.
Dom enda som vetat nåt vid första DL är ju ulvar, tjuvar och tvillingarna, då de känner till sina respektive.

nej, och det skriver jag ju också. Men håller du med om att en ond spion iaf inte borde rösta på ngn som den får onda vibbar av?

poängen jag försöker göra är att lobelia inte verkade tycka att räknemissen var misstänkt? För om hon trodde det borde hon röstat annorlunda?

Jag gillar att du tog upp samma individer som mig @godisklubba , utöver cirkus då, men det är ju lättare när de har färre inlägg. Jag känner att det är flera jag måste gå igenom mer, problemet är ju att det skrivs mycket på kort tid så man hänger inte riktigt med.
Ja alltså det var verkligen inte meningen att kopiera dig. Jag började skriva innan du postade ditt. Tog de med minst inlägg (förutom cirkus då, som jag tog med pga någon annan nämnde henne) då jag kände att jag inte riktigt orkar gå igenom för många inlägg just nu.

Jag är ovillig att rösta på någon av de mest aktiva för tillfället, känns som att det troligtvis finns fler tjuvar och ulvar bland de mindre aktiva som många redan poängterat.
Noterar även att siaren är helt säker på rollen på någon. Får hålla utkik under kvällen och se vad som skrivs helt enkelt, för än så länge har jag inte sett några tydliga god/ondförklaringar.

Fan, jag måste rösta nu. Ska äta nu och vet inte hur lång tid det tar (jag är allmänt känd för att äta sakta... kan lätt äta i en timme).

godisklubba röstar på snurrfian med motiveringen att snurris skrev att man i denna leken lätt kan smyga med i kulisserna och inte säga så mycket, därav är det viktigt att ha koll på även de som skriver lite. Jag tycker att detta är något dubbelmoraliskt, då hon själv fram till nu varit (är) en av de som smyger i kulisserna utan att säga så mycket. Hon har visserligen haft mycket med annat, men jag kan inte släppa det och eftersom jag inte hunnit gå igenom de andra deltagarna ännu, faller min röst här. Med ovan motivering.

Som jag sa igår, nothing is set in stone och jag är villig att ändra min röst om jag lägger märket till något mer misstänksamt.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar