sant!(Tycker både folk som käkar och folk som dödar andra människor är onda )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
sant!(Tycker både folk som käkar och folk som dödar andra människor är onda )
Som många här så tycker jag det är lite skumt med @Madalitso och hennes felräkningsinlägg, men fel gör vi alla. Det jag tycker är mer intressant är hennes förklaring:
Det jag kommer att tänka på här är att det känns som hon skriver ur lyans perspektiv när hon försöker förklara, goda som goda och så råkar hon bunta ihop dem och skriva bybor där. Jag tror inte riktigt att en god skulle blanda bort de sina på det viset.
@Madalitso skriver en hel del i tråden, fruktansvärt mycket faktiskt, kan det vara så att hon på detta viset vill framstå som god genom att inte flyta med och lättare kunna misstänka folk som är inaktiva och mena på att aktiva måste kämpa mer (som hon själv).
Lobelia röstar på Madalisto, hon försöker visa godhet genom att producera en massa inlägg och peka på att onda är de som behöver kämpa mer och så virrar hon till räkningen av roller på ett ulvigt vis.
Men läs det jag skriver som inte är OT-färg då. Enkelt.
Enkelt för dig kanske, min hjärna funkar inte så. För mig blir det rörigt och svårt att hinna läsa ikapp och sortera vilka inlägg som är relevanta eller inte
Jag var tvungen att kolla varför godisklubba fick så många röster - Lobelias var ju uppenbar - hon ville rädda sig själv. Men hemlig, Mirtai och Carrro_linas kommer med ganska exakt samma motivering. Första rösten från hemlig kan jag köpa men två i stort sett likadana motiveringar till och knappt något annat grävande känns väldigt enkelt. Känns som att godisklubba inte riktigt förtjänade det
Det första jag reagerade på var att cirkus högg lite på nya @Aliisa , i mina ögon är det inte så konstigt att man som ny gärna tyr sig lite mot den andra nya i leken även om man inte vet roll på denna. Sedan backar cirkus i och för sig lite och sätter det på nybörjarkontot.
Sedan blandar hon ihop Mistis teori om Hedinn
Men mest skumt är nog ändå hennes röstmotivering, jag hänger inte riktigt med på om hon misstänker Mada eller inte och om hon tycker Lobelia är skum bara för att hon inte reagerat på samma sak som cirkus själv?
Gabby_Ossi röstar på cirkus
Nu är det kanske troligt att F är väldigt leksugnen men ett sådanhärt inlägg så här tidigt i leken när man egentligen inte vet något är ett enkelt knep för en ulv att verka mer aktiv än vad man är.
artline röstar på ferarri
Det skulle inte förvåna mig om du själv är tjuven.
34 inlägg i leken! ska snart sätta mig vid datorn men det är lite för stor lek för mig.
Någon som orkar sammanställa ett inlägg med alla röster och motiveringar?
En spion lär ju inte haft mer koll än nån annan i leken vid DL1.Vi vet att onda spionen Lobelia inte visste vilka ulvarna var, men hon skulle ändå försöka hjälpa dem.
Det gör att jag tycker hennes inlägg den igår kan vara intressant. Hennes röstningsinlägg:
hon röstar på Mada, och min fundering är om hon gör det för att hon tror Mada är god, eller för att hon vill vinka till en misstänkt ulv eller om hon helt enkelt inte hade en aning. Min tanke, så som jag hade spelat i hennes roll, är att jag röstat på någon jag egentligen inte tror är ond. Nu är ju frågan hur mkt koll man har i dl 1...
Ännu ett tecken på att jag är tröttInte inlägg, 34 sidor. Det är 671 inlägg i tråden med denna post ifall ingen hinner skriva före mig ^^
En spion lär ju inte haft mer koll än nån annan i leken vid DL1.
Dom enda som vetat nåt vid första DL är ju ulvar, tjuvar och tvillingarna, då de känner till sina respektive.
Ja alltså det var verkligen inte meningen att kopiera dig. Jag började skriva innan du postade ditt. Tog de med minst inlägg (förutom cirkus då, som jag tog med pga någon annan nämnde henne) då jag kände att jag inte riktigt orkar gå igenom för många inlägg just nu.Jag gillar att du tog upp samma individer som mig @godisklubba , utöver cirkus då, men det är ju lättare när de har färre inlägg. Jag känner att det är flera jag måste gå igenom mer, problemet är ju att det skrivs mycket på kort tid så man hänger inte riktigt med.