Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Jag är ovillig att rösta på någon av de mest aktiva för tillfället, känns som att det troligtvis finns fler tjuvar och ulvar bland de mindre aktiva som många redan poängterat.
Noterar även att siaren är helt säker på rollen på någon. Får hålla utkik under kvällen och se vad som skrivs helt enkelt, för än så länge har jag inte sett några tydliga god/ondförklaringar.
Nej, det är inte säkert att siaren vet rollen på någon. I förra leken tex så car cirkus siaren men hon fick bara sia en person, på tre dygn, då hon siat de som käkats. Så om siaren siade Hedinn inatt, så har den inte fått reda på någon roll som inte alla andra också har fått reda på.

Jag säger inte att det måste vara så, vill bara poängtera att det inte är helt säkert att siaren vet en roll.

Nej, det är inte säkert att siaren vet rollen på någon. I förra leken tex så car cirkus siaren men hon fick bara sia en person, på tre dygn, då hon siat de som käkats. Så om siaren siade Hedinn inatt, så har den inte fått reda på någon roll som inte alla andra också har fått reda på.

Jag säger inte att det måste vara så, vill bara poängtera att det inte är helt säkert att siaren vet en roll.
Sant :up:

@iiantazie vill också tillägga att siaren inte vill outa sig för mkt så inte alls säkert att det kommer en särskilt tydlig godförklaring
Nä det har jag inte räknat med, tänker mest bara se vad som händer när det börjar trilla in röster :)Annars är jag ju inte heller den bästa på att plocka upp saker som sägs mellan raderna, så kommer antagligen inte ens märka om det kommer någon

Jag har läst leken via mobilen under dagen men har också svårt att hänga med när det skrivs så mycket och är generellt inte så bra på att hitta skummisar bara i långa och många inlägg, kör ofta lite på "actions speaks louder than words" och fokuserar på att analysera röstningar, men med bara DL1 att gå på är det ju inte heller så lätt. Så det är därför det har varit lite tyst från mig...

Nä cirkus var inte siaren i förra leken, det var q

Men annars har du rätt - risken finns att siaren har siat Hedinn och då är infon utan nytta.

Jag måste också rösta nu, ska ta in hästar och vill inte stressa i stallet.

Jag tycker att Mirtai verkar hakat upp sig lite på att Habina skriver många inlägg. Visserligen stämmer det men det är samtidigt de som skriver som gör leken aktiv, även om alla inlägg verkligen inte är seriöst grävande.

Fio har inte skrivit så mycket, skrev att hon inte hade tid igår kväll (om jag inte minns fel), men inte sett henne så mycket efter det. Det kan vara tidsbrist, jag förstår att man har ett liv utanför ulvlekarna också. Men hon kan lika gärna vara ulv eller tjuv, eller inte otroligt om hon är psykopat och därmed vill flyta med extra mycket.

Habina har skrivit mycket, vilket jag tycker är roligt. Hon har inte skrivit jättemycket som är helt seriöst, kan vara tjuv som vill flytta uppmärksamheten. Kan även vara ulv som det inte gör speciellt mycket om hon blir utröstad, men är troligtvis en vanlig bybo. Vet inte riktigt vart jag har henne, men vill inte ondförklara henne än även om hon är kandidat.

Vill egentligen skriva mer men hinner inte nu. Aliisa röstar på Fio, är öppen för förslag men hon är mest misstänkt av mig just nu. Hinner troligtvis inte in innan DL även om jag försöker, men försöka ska jag!

Nu har jag precis startat datorn för första gången sedan leken började och ska titta genom röstningen igår.

Mitt problem med att läsa i kapp är att jag läser en sida. Sedan ser jag att tråden har nya inlägg, läser dem och ev svarar. sedan fortsätter jag att läsa ikapp. Sedan nytt inlägg osv. Efter att ha läst ikapp tre sidor (som jag skumläst på mobilen tidigare under dagen) så har jag ledsnat :banghead: Det spelar ingen roll om det är en lek med 13 deltagare eller 20. Jag är sämst på att läsa mycket text.

så jag är sällan aktiv i början av leken oavsett roll.

:rofl: Jag hamnar alltid i lyan för att jag är virrig. Men den här gången tyckte jag ändå att jag försökte förklara så @Mistimed förstod.
Alltså jag fattar vad du menar, men andra stycket får det verkligen att snurra i huvudet på mig. Känns lite som den där scenen från Hajen som visste för mycket. :banghead:
Så om Hedinn käkades denna NattDL, så kommer hennes paket att komma fram efter morgondagens NattDL?

Noterar fö att så länge mästertjuven är vid liv spelar det ingen roll vem som lynchas/käkas, tjuvarna vinner då oavsett. Alltså är det inte helt fel att leta tjuvar heller.
:rofl: Jag kommer att bli stämplad som tjuv i den här leken hur jag än gör. Men ja, så blir såklart slutsatsen av min teori. Men eftersom jag vet min roll så vet jag att den inte stämmer på mig.
Men det hade varit roligt om nån av mina teorier nån gång faktiskt stämde. ;)
Lobelia var ond spion. Dvs hon kände inte till ulvarna och ulvarna kände inte till henne.
Jag noterade också att Ferrari skrev mördad, men glömde kommentera det. Jag har liksom redan för många tjuvar på min lista och för få ulvar. ;)

Ha en trevlig dejt! :D
Läser ikapp mig och måste svara från mobilen. Som jag påpekat innan måste vi ju ha ut åtminstone mästertjuven, så jag ser iaf inget fel i att leta tjuvar också. Har bara inte kommit på nån smart teori om nån som skulle kunna vara ulv.
Var har jag visat ovilja att leta ulvar? Känns som nåt du bara bestämt dig för. Påpekade ju att lynchen inte hjälper då onda spionen inte kände till ulvarna och vice versa.
Men letar du då? Jag har inte hittat nåt letande från dig heller? Jag letar iaf, sen att jag hittills bara hittat teorier som funkar på tjuvar, det är väl inte hela världen? Vi måste ju som sagt få ut mästertjuven...

En hel massa citat från Habina, och även jag måste hålla med om att de flesta inlägg inte innehåller någon substans mer än bekräftande av det som redan skrivits, inte så mycket eget med andra ord. Och eftersom jag upplever att Habina har tid så borde det finnas mer av substans, teorier som inte är helt tagna ur det blå etcetera.

Har svårt att tro att Habina skulle vara tjuv med tanke på hur hon drar uppmärksamheten till sig, även om det inte är helt omöjligt heller. Tror isåfall mer på att hon är lite luden, och inte baserat på att hon har dålig geografisk koll. Men jag kan vara helt ute och cykla.

Åhum i förra leken så var jag siaren , och jag fick sia varje dygn och jag siade LenaH första natten ,cirkus sedan
det stämmer att jag siade cirkus andra natten och habina tredje natten
i denna leken är det dock var tredje dygn
men kan se vad du vill påpeka även om det var virrigt

Efter att ha läst dagens inlägg känns det lite som att @cirkus försvarar @qitis mot @Madalitso , fattar fortfarande inte varför felräkningen fick en så stor betydelse men just nu så upplever jag ingen av de tre ovan som särskilt misstänkta ännu.

@cirkus verkar vara av åsikten att tankevurpor inte borde anses skumt då man i lyan borde vara medveten om vem man käkar. Det var något jag reagerade lite på, då tankevurpor är något som fått onda på fall i tidigare lekar. Så helt omöjligt är det ju inte och det borde corkus veta..

En hel massa citat från Habina, och även jag måste hålla med om att de flesta inlägg inte innehåller någon substans mer än bekräftande av det som redan skrivits, inte så mycket eget med andra ord. Och eftersom jag upplever att Habina har tid så borde det finnas mer av substans, teorier som inte är helt tagna ur det blå etcetera.

Har svårt att tro att Habina skulle vara tjuv med tanke på hur hon drar uppmärksamheten till sig, även om det inte är helt omöjligt heller. Tror isåfall mer på att hon är lite luden, och inte baserat på att hon har dålig geografisk koll. Men jag kan vara helt ute och cykla.

Hmmm det är inte en så dum tanke- varför dra uppmärksamhet till sig om hon är nån form av onding alls?

Åhum i förra leken så var jag siaren , och jag fick sia varje dygn och jag siade LenaH första natten ,cirkus sedan
det stämmer att jag siade cirkus andra natten och habina tredje natten
i denna leken är det dock var tredje dygn
men kan se vad du vill påpeka även om det var virrigt
Siaren får väl sia varje natt denna leken? Var tredje natt är när tjuvarna får mörda?

nej, såklart kan det vara ngt annat än ond hon är. Men oviljan att leta ulvar och allt fokuset på tjuvarna känns märkligt
Den gång (som jag minns just nu då) som jag spelat med tjuvar var jag ulv och det var sjukt tacksamt att slippa spela teater och istället jaga tjuvar på samma sätt som goda jagar ulvar.

Efter att ha läst dagens inlägg känns det lite som att @cirkus försvarar @qitis mot @Madalitso , fattar fortfarande inte varför felräkningen fick en så stor betydelse men just nu så upplever jag ingen av de tre ovan som särskilt misstänkta ännu.

@cirkus verkar vara av åsikten att tankevurpor inte borde anses skumt då man i lyan borde vara medveten om vem man käkar. Det var något jag reagerade lite på, då tankevurpor är något som fått onda på fall i tidigare lekar. Så helt omöjligt är det ju inte och det borde corkus veta..

corkus på dig själv du ;)

Jag fattar inte riktigt om du menar att de som gjort tankevurpor är ulviga?

Angående q - så svarade jag artigt på Madas fråga. Jag tror hela den episoden är en effekt av att det var typ vi tre inne då. Annars verkar vi ju överens om att felräkningen fick lite stor betydelse (försvarar du också q?;) )

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar