Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

nej, och det skriver jag ju också. Men håller du med om att en ond spion iaf inte borde rösta på ngn som den får onda vibbar av?

poängen jag försöker göra är att lobelia inte verkade tycka att räknemissen var misstänkt? För om hon trodde det borde hon röstat annorlunda?
Ja då är jag med och håller med :up:

antal röster :

Lobelia 4
Godisklubba 4
Habina 3
Mistimed 1
qitis 1
hemlig 1
ferrari 1
glömmerallt 1
Artline 1
cirkus 1
Hedinn 1
Madalitso 1
[
DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubba
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba
21:00 Snurrfian röstar på Artline
21:00 Mistimed röstar på Habina
21:03 LenaH röstar på Habina
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:22 Habina ändrar röst till Lobelia
21:25 Aliisa röstar på Hedinn
21:28 Lobelia ändrar röst till godisklubba
21:30 qitis röstar på Madalitso

Lobelia lynchas - onda spionen
Hedinn käkas - goda spionen

Jag hämtar fram denna lista igen

Fan, jag måste rösta nu. Ska äta nu och vet inte hur lång tid det tar (jag är allmänt känd för att äta sakta... kan lätt äta i en timme).

godisklubba röstar på snurrfian med motiveringen att snurris skrev att man i denna leken lätt kan smyga med i kulisserna och inte säga så mycket, därav är det viktigt att ha koll på även de som skriver lite. Jag tycker att detta är något dubbelmoraliskt, då hon själv fram till nu varit (är) en av de som smyger i kulisserna utan att säga så mycket. Hon har visserligen haft mycket med annat, men jag kan inte släppa det och eftersom jag inte hunnit gå igenom de andra deltagarna ännu, faller min röst här. Med ovan motivering.

Som jag sa igår, nothing is set in stone och jag är villig att ändra min röst om jag lägger märket till något mer misstänksamt.
Alltså jag förstår absolut motiveringen men det känns lite som om du upprepar samma sak som igår? Röstar på någon som inte har varit aktiv och flaggar för att du är villig att ändra? Det brukar vara ulvar som försöker vara till lags och inte märkas så mycket med sina röstningar. Jag ska försöka hinna gå igenom mer i tråden men jag är funderas på om det inte gömmer sig en stockholmare här.

Jag fattar inte vart tiden tar vägen, var istallet och
Skulle sen handla för mina föräldrar, dom köper så konstiga saker och det helt omöjligt att hitta på ett enormt Coop.. Tog över en timme att handla 🛒 😂
Nu är jag på väg hem och det tar 30 min men har läst leken fram till hit iallafall. Är sjukt mkt inlägg 😱

Nä cirkus var inte siaren i förra leken, det var q

Men annars har du rätt - risken finns att siaren har siat Hedinn och då är infon utan nytta.
Åhum i förra leken så var jag siaren , och jag fick sia varje dygn och jag siade LenaH första natten ,cirkus sedan
det stämmer att jag siade cirkus andra natten och habina tredje natten
i denna leken är det dock var tredje dygn
men kan se vad du vill påpeka även om det var virrigt
Jamen gud, förlåt mig både cirkus och qitis!

Ni båda har helt rätt, qitis var siaren.

nej, och det skriver jag ju också. Men håller du med om att en ond spion iaf inte borde rösta på ngn som den får onda vibbar av?

poängen jag försöker göra är att lobelia inte verkade tycka att räknemissen var misstänkt? För om hon trodde det borde hon röstat annorlunda?

Det är sant - synd bara att hon inte visste vilka ulvarna var för då hade man kunnat anta att Mada inte är ulv i allafall.

(madalitso tycker det är skumt att Q tycker hennes räknemiss är skum) #241
19:30 godisklubba röstar på LenaH (säkerhetsröst: tycker det är konstigt att lena är oaktiv utan att ha flaggat för det) #244
19:46 hemlig röstar på godisklubba (tycker att godisklubba lägger en lätt röst på LenaH) #256
19:54 Fio röstar på Habina (säkerhetsröst: tycker habina tjatar om förra leken) #265
19:56 Habina röstar på Mistimed (tror att Misti är mästertjuven) #270
20:01 Ferrari röstar på Hemlig (tycker hemlig lägger en enkel röst på godisklubba) #273
20:12 artline röstar på ferrari (ferrari gör en lista över deltagare, ulvigt tycker artline) #281
20:32 Lobelia röstar på Madalitso (tror mada försöker framstå som god genom att vara aktiv, samt räknefel) #322
20:32 Hedinn röstar på Lobelia (tycker Lobelia håller sig anonym och teoriar inte) #323
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed (tror att Misti är ulv som försöker rikta uppmärksamheten mot tjuvarna) #326
20:45 cirkus röstar på Lobelia (Lobelia röstade Mada som cirkus tror är god) #331
20:47 mirtai röstar på godisklubba (godisklubba röstar på LenaH för låg aktivitet, motiverar inte varför just LenaH istället för andra med låg aktivitet) #334
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt (tror att glömmerallt kan vara tjuv som försöker rikta uppmärksamheten mot ulvarna) #337
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia (tycker att Lobelia håller sig under radarn) #345
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba (reagerar på godisklubbas röst) #348
21:00 Snurrfian röstar på Artline (tror Artline är ulv eller tjuv som håller låg profil) #350
21:00 Mistimed röstar på Habina (tror att Habina är mästertjuven) #353
21:03 LenaH röstar på Habina (tycker Habina sprutar ur sig inlägg utan att läsa andras) #360
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus (tycker cirkus röstmotivering är skum, misstänker cirkus Mada eller inte?) #392
21:22 Habina ändrar röst till Lobelia (räddar sig själv samt Lobelia missar Mistis teori om tjuvar) #396
21:25 Aliisa röstar på Hedinn (tror Hedinn är tjuv pga Hedinn sagt "jag håller koll på min roll) #401
21:28 Lobelia ändrar röst till godisklubba (räddar sig själv samt godisklubba röstar på två som inte hunnit leka) #406
21:30 qitis röstar på Madalitso (tror Mada är ulv eller tjuv pga felräkning i början) #411

Lobelia 4
Godisklubba 4
Habina 3
Mistimed 1
qitis 1
hemlig 1
ferrari 1
glömmerallt 1
Artline 1
cirkus 1
Hedinn 1
Madalitso 1

Är det någon som protesterar på mina sammanfattningar får den väl skrika :angel:

Jag blev påmind ikväll om varför jag slutade leka. Så det är helt ok att lyncha mig ikväll.
Jag tycker inte att du ska sluta leka. Tycker det är roligt att något händer, även om jag kanske skulle önska mer egna teorier. Men nej, tycker inte alls att vi ska lyncha dig och/eller att du ska sluta leka för att några andra tycker att du postar för många inlägg!

corkus på dig själv du ;)

Jag fattar inte riktigt om du menar att de som gjort tankevurpor är ulviga?

Angående q - så svarade jag artigt på Madas fråga. Jag tror hela den episoden är en effekt av att det var typ vi tre inne då. Annars verkar vi ju överens om att felräkningen fick lite stor betydelse (försvarar du också q?;) )

Tankevurpor är jag rätt neutral till, kan hända bodde god som ond som neutral.

Efter tidigare inlägg har ju fler tyckt att jag försvarar @Madalitso inklusive Mada själv, jag tycker mest det var anmärkningsvärt hur mycket fokus hennes räknande av roller fick. Framförallt när hon förklarade om och om igen. Men vad vet jag, jag har ingen aning om hennes roll så kan ju vara en sådan tabbe som hon gjort.

Var jag har @qitis vet jag inte, men det vet jag i princip aldrig, hon gör mig alltid förvirrad med sina olika teorier. Nu när jag tänker efter har hon varit ovanligt lugn denna leken, mest argumenterat med Mada.

Alltså jag förstår absolut motiveringen men det känns lite som om du upprepar samma sak som igår? Röstar på någon som inte har varit aktiv och flaggar för att du är villig att ändra? Det brukar vara ulvar som försöker vara till lags och inte märkas så mycket med sina röstningar. Jag ska försöka hinna gå igenom mer i tråden men jag är funderas på om det inte gömmer sig en stockholmare här.
Fast va? Har jag inte alltid gjort så, oavsett roll? Jag skrev ju idag, att jag inte haft möjlighet av diverse anledningar att fokusera på ulvlek och att jag behövde rösta för att jag ska äta. Har ätit snabbt idag, så nu ska jag sätta mig med datorn igen och försöka hinna gå igenom fler personer.

Håller på att lägga sonen och måste ev lägga undan mobilen snart. Behöver därmed få in min röst för att inte missa, har en tendens att somna när jag lägger honom...

Jag får nog göra en sån där röst jag klagat på i denna lek, för jag har inget annat att gå på. Visst kände jag mig misstänksam mot godisklubba, men känns som vi "rett ut" lite.

hemlig röstar på gabby_ossi, då jag i nuläget inte sett nåt speciellt av henne, hon skriver själv att det är svårt med så många inlägg men kommer inte med nåt nytt själv, och därmed tror det kan vara en ond (oavsett tjuv eller ulv) som smyger med.

Hmmm det är inte en så dum tanke- varför dra uppmärksamhet till sig om hon är nån form av onding alls?

Absolut, men det är väl för det klassiska "det skulle en ulv aldrig göra", jag har lärt mig att ondingar kan göra vad som helst. Men nej, baserat på hennes inlägg, och det hon skrivit, så kan hon både vara god eller ond. Men är rätt övertygad om att hon inte är tjuv.

Inte den jag finner mest misstänkt i nuläget.

Lobelia 4
Godisklubba 4
Habina 3
Mistimed 1
qitis 1
hemlig 1
ferrari 1
glömmerallt 1
Artline 1
cirkus 1
Hedinn 1
Madalitso 1

19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubba
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba
21:00 Snurrfian röstar på Artline
21:00 Mistimed röstar på Habina
21:03 LenaH röstar på Habina
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:22 Habina ändrar röst till Lobelia
21:25 Aliisa röstar på Hedinn
21:28 Lobelia ändrar röst till godisklubba
21:30 qitis röstar på Madalitso

Värt att notera här är att även om Lobelia var ond så kände inte lyan till henne, så utifrån lyans perspektiv var det som att en god låg uppe för lynch.

Madalitso, klubban, hemlig, fio, Habina, Ferrari, Artline, Lobelia och Hedinn lägger relativt tidiga förstaröster.
Sedan kommer glömmerallt, cirkus och Mirtai med andraröster på Mistimed, Lobelia och godisklubba. iiantazie lägger en ny förstaröst och sedan ändrar godisklubba röst till Lobelia så att Lobelia går upp på 3 röster. carrro_lina röstar på klubban och där är även hon uppe i 3. Snurrfian lägger en förstaröst och sedan kommer två röster på Habina från Mistimed och LenaH så att hon också går upp i tre röster.
I det här läget lägger Mistimed alltså en andraröst när hon har två röster på sig själv, och det finns två stycken med 3 röster. Carrro_linas röst på klubban kom dock bara en minut innan, så ganska stor chans att hon inte såg den. Habina ändrar röst från Mistimed till Lobelia som går upp i 4, och Lobelia ändrar till godisklubba så att även hon kommer upp i 4. Jag, Aliisa och q lägger alla sena förstaröster som med ganska stor säkerhet inte kommer påverka resultatet.

Nu är jag ett par sidor bakåt i leken och läser, så det kanske hinner ändra sig längre fram i tråden. @Madalitso och @cirkus verkar vara i luven på varandra och @qitis är med i den soppan. Det finns så många anledningar till att det blir så här men det här värt att notera. Det kan vara hela lyan som försöker ta distans från varandra, det kan vara goda som har hakat upp sig på varandra och det kan vara en tjuv, en ond och en god, utan inbördes placering av de tre.
Det är lätt att bara gå över deras inlägg och tänka att det är inbördes tjafs men jag vill ändå ta med och notera det för framtiden.

Håller på att lägga sonen och måste ev lägga undan mobilen snart. Behöver därmed få in min röst för att inte missa, har en tendens att somna när jag lägger honom...

Jag får nog göra en sån där röst jag klagat på i denna lek, för jag har inget annat att gå på. Visst kände jag mig misstänksam mot godisklubba, men känns som vi "rett ut" lite.

hemlig röstar på gabby_ossi, då jag i nuläget inte sett nåt speciellt av henne, hon skriver själv att det är svårt med så många inlägg men kommer inte med nåt nytt själv, och därmed tror det kan vara en ond (oavsett tjuv eller ulv) som smyger med.

Och nu ser jag återigen en väldigt "enkel" röst av Hemlig, jag tycker att en god Hemlig normalt är mer drivande. Självklart kan det vara tidsbrist men ihop med gårdagens röst som också var väldigt enkel, och att det idag kommit en hel del inlägg. Antingen en ond/tjuv som försöker vara lite neutral och diskret, eller en god med tidsbrist.

Jag tycker ändå att Hemlig verkat ha varit med under dagen och som hon själv skriver, att hon diskuterat med GK. Så lite tid verkar det ju ha funnits till att leta något ludet bland de som åtminstone skrivit tvåsiffrigt.

Och nu ser jag återigen en väldigt "enkel" röst av Hemlig, jag tycker att en god Hemlig normalt är mer drivande. Självklart kan det vara tidsbrist men ihop med gårdagens röst som också var väldigt enkel, och att det idag kommit en hel del inlägg. Antingen en ond/tjuv som försöker vara lite neutral och diskret, eller en god med tidsbrist.

Jag tycker ändå att Hemlig verkat ha varit med under dagen och som hon själv skriver, att hon diskuterat med GK. Så lite tid verkar det ju ha funnits till att leta något ludet bland de som åtminstone skrivit tvåsiffrigt.
Jag hittar ju inget speciellt ludet av de jag hunnit gå igenom. Därav min röst.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar