Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Fast va? Har jag inte alltid gjort så, oavsett roll? Jag skrev ju idag, att jag inte haft möjlighet av diverse anledningar att fokusera på ulvlek och att jag behövde rösta för att jag ska äta. Har ätit snabbt idag, så nu ska jag sätta mig med datorn igen och försöka hinna gå igenom fler personer.
Jag har inte lekt några lekar med dig vad jag vet/kommer ihåg. Det jag reagerar på var att du valde att rösta på någon med låg aktivitet. Det brukar vara betydligt lättare att hitta något att reagerar på hos någon som skriver mycket men det kan samtidigt väcka protester. Att rösta på någon med lite aktivitet i en sån här stor lek brukar vara ett bra sätt att smita undan radar och det brukar vara ulvar och tjuvar som vill det.

Och nu ser jag återigen en väldigt "enkel" röst av Hemlig, jag tycker att en god Hemlig normalt är mer drivande. Självklart kan det vara tidsbrist men ihop med gårdagens röst som också var väldigt enkel, och att det idag kommit en hel del inlägg. Antingen en ond/tjuv som försöker vara lite neutral och diskret, eller en god med tidsbrist.

Jag tycker ändå att Hemlig verkat ha varit med under dagen och som hon själv skriver, att hon diskuterat med GK. Så lite tid verkar det ju ha funnits till att leta något ludet bland de som åtminstone skrivit tvåsiffrigt.
Jag håller med dig att det är lite skumt att välja att rösta på någon som inte är aktiv, jag reagerar just detsamma på @godisklubba . Det som slår mig är att Hemlig röstade på godisklubba igår utan att godisklubba reagerar nämnvärt, men när jag skriver en fundering idag på hennes röst så reagerar godisklubba rejält. Det får mig att fundera på om det är så att hemlig började med att alibirösta på godisklubba och det höll på att sluta illa. Men om de är tjuvar eller ulvar vet jag faktiskt inte.

Just nu känns det som hela leken plötsligt handlar om q och madalitso som tjafsar. Får en liten flashback till mig och hemlig i förra leken, så jag vill egentligen inte lägga mer vikt på det nu. Mer intressant att kika på några som jag inte ens märkt varit med i leken.

Jag börjar med Artline. Hon har (hittills) skrivit sju inlägg, vilket förklarar varför jag känner att jag inte märkt av henne i leken. Hon tycker att ulvar och tjuvar är onda bägge två, vilket jag är benägen att hålla med om. Hon röstar på Ferrari för att F gjort en sammanställning av allihopa. Jag gjorde ofta såna när jag började leka, men insåg efter ett tag att det mest blev styltigt, men jag förstår absolut varför F gör det och tycker inte att det är särskilt ulvigt. Snarare blir jag misstänksam mot Artline, som inte skriver mer öht. Det senaste inlägget gjordes igår vid åtta (där hon misstänkte mig för att vara tjuven), så jag hoppas att @Artline kommer in och har lite tankar snart. För just nu är hon högt upp på min lista över misstänkta.

Jag antar att detta är ditt teoriinlägg om som fick dig att rösta på Artline.
Det synd att du mattades och inte vill göra flera inlägg för jag tror du kan bidra - det hade varit fint att se dig klämma Art lite på pulsen till exempel.

Jag tycker att det är ambitiöst och bra med folk som gör sammanställningar - jag klarar inte det när det är så här många tyvärr - så jag är lite benägen att hålla med om att Arts teori var ganska underlig, särskilt i ljuset av den egna insatsen i det läget.

Nu använder jag iiantazies inlägg som grund.

19:30 godisklubba röstar på LenaH (säkerhetsröst: tycker det är konstigt att lena är oaktiv utan att ha flaggat för det) #244

Godis röstar som nummer två. Det är inte lätt att rösta så tidigt. Det är en svag första dags teori. Vem gör inte sådana? Även om jag aldrig hade använt den teorin.

Rösterna på godis.

19:46 hemlig röstar på godisklubba (tycker att godisklubba lägger en lätt röst på LenaH) #256
20:47 mirtai röstar på godisklubba (godisklubba röstar på LenaH för låg aktivitet, motiverar inte varför just LenaH istället för andra med låg aktivitet) #334
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba (reagerar på godisklubbas röst) #348

Egentligen så tycker jag att rösterna på godis är skummare än godisröst. Men samtidigt så är det röster som hemlig och Mirtai hade kunnat lägga oavsett roll Carros spelstil känner jag inte till lika väl. Men var godis verkligen förtjänst av en trederöst pågrund av en tidig röst?

20:01 Ferrari röstar på Hemlig (tycker hemlig lägger en enkel röst på godisklubba) #273
Jag håller med Ferrari men det innebär inte att jag litar på henne. Speciellt när jag ändå förstår hemlig. Den här rösten gör varken F god, ond eller tjuvig.

Mada och Q
19:24 Madalitso röstar på Qitis (madalitso tycker det är skumt att Q tycker hennes räknemiss är skum) #241
21:30 qitis röstar på Madalitso (tror Mada är ulv eller tjuv pga felräkning i början) #411

Jag kan delvis hålla med Q. Nu har jag inte så jätte bra koll deras diskussion idag. Men samtidigt så kan jag känna att om mada hade varit ulv. Då hade hon lätt vetat hur många goda det var och.. jag vet inte. Skulle egentligen behöva läsa om räkne inlägget och se om det ser ut som hon vet hur många goda det faktiskt är i leken.

Habina rösterna:
19:54 Fio röstar på Habina (säkerhetsröst: tycker habina tjatar om förra leken) #265
19:56 Habina röstar på Mistimed (tror att Misti är mästertjuven) #270
21:00 Mistimed röstar på Habina (tror att Habina är mästertjuven) #353
21:03 LenaH röstar på Habina (tycker Habina sprutar ur sig inlägg utan att läsa andras) #360

Fios röst begriper jag inte men det är väl helt enkelt en svag första röst på en person dag 1. Jag tycker inte sådana är så konstiga. att Misti misstänker habina som tjuv förvånar mig inte. Det mest intressanta med Lenas röst är att hon lägger trejde rösten på Habina. I förra leken så kändes Lena mer tillbakadragen och inte avgörande. Jag minns helt enkelt inte hur Lena brukar vara. Dock så känns Lena inte rädd för att avgöra om hon misstänker någon.

Första dags rösterna säger kanske inte så mycket. Det enda jag egentligen reagerar på är @carrro_lina . Såg du till ex fios röst innan du röstade? Varför var godis värd en trejde röst och inte fio en första?

Jag har inte lekt några lekar med dig vad jag vet/kommer ihåg. Det jag reagerar på var att du valde att rösta på någon med låg aktivitet. Det brukar vara betydligt lättare att hitta något att reagerar på hos någon som skriver mycket men det kan samtidigt väcka protester. Att rösta på någon med lite aktivitet i en sån här stor lek brukar vara ett bra sätt att smita undan radar och det brukar vara ulvar och tjuvar som vill det.
Svarar på ditt andra inlägg här också.

Med tanke på att jag vet min roll, så vet jag att jag inte är varken ulv eller tjuv. Därav var det ingen alibiröst från hemlig igår. Jag reagerade på hemligs röst på mig igår men precis som hemlig anser jag att det är mer utrett nu.

Anledningen att jag reagerade starkare idag, var för att jag känner att jag inte kunnat göra mer idag. Jag försökte skriva en teori kring cirkus och gå igenom hennes inlägg, men det gick inte. Tappade fokus direkt och har helt enkelt accepterat att just nu går det inte. Du kanske ser det som en enkel röst och då får du gärna se det så, men då vill jag i alla fall bara säga att jag försökte att ta något annat än en ren motivering med ”har inte varit aktiv”. För jag hade ju ändå med vad du skrev i början om folk som skulle kunna gå under radarn, right?

Nä, det stämmer nog att vi inte lekt i samma lek(ar) tidigare. Sorry, my bad. Tänkte på förra leken men glömde att jag var LL :D

Och nu ser jag återigen en väldigt "enkel" röst av Hemlig, jag tycker att en god Hemlig normalt är mer drivande. Självklart kan det vara tidsbrist men ihop med gårdagens röst som också var väldigt enkel, och att det idag kommit en hel del inlägg. Antingen en ond/tjuv som försöker vara lite neutral och diskret, eller en god med tidsbrist.

Jag tycker ändå att Hemlig verkat ha varit med under dagen och som hon själv skriver, att hon diskuterat med GK. Så lite tid verkar det ju ha funnits till att leta något ludet bland de som åtminstone skrivit tvåsiffrigt.

Av ovanstående anledning Ferrari röstar på Hemlig, då jag tycker det känns som att hon gör det enkelt för sig, kanske för att hon redan vet vilka som är på hennes sida som hon inte ska rösta på?

Sen kan jag inte låta bli att undra varför hon inte reagerar mer på det jag skriver? Dels rösten igår som jag la på henne gled obemärkt förbi. När man har en god roll och någon försöker framstå en som ond skulle åtminstone jag försvarat mig lite, det minsta hade varit att kolla vad den personen i fråga hade kommit med i leken.

Såklart det är möjligt att ulvar och tjuvar gömmer sig hos oss som skrivit lite. Jag tror även det är farligt att misstänka folk som skrivit mycket eftersom det är de som syns (även om de också kan vara icke goda.

Men det känns väldigt lätt att rösta på någon enbart för att den skrivit lite och kan smyga med. Det finns iallafall minst ett röstinlägg man kan bygga en teori på.

Jag tycker @Mirtai går väldigt hårt åt Habina här i ett försök att skapa misstankar att Habina bara kommer med OT och inte letar onda. Det skaver för mig så fio röstar på Mirtai

Jag misstänkte inte Mada. Först reagerade jag lite på att hon skulle inte vara inne men så var hon det ändå. Och när Lobelia la sin röst så funderade jag på Mada ett extra varv och tänkte på varför var hon inne igen, fast hon inte tänkt det? En ulv är oftast mer chill och behöver inte bevaka sina intessen, däremot en god viktig roll kan vilja ha koll på ett annat sätt

Okej, tror jag hänger med på hur du menar. Håller dock inte riktigt med om att ulvar inte bevakar sina intressen, det är väl i så fall bara bybor som är mer okej med att låta röstningen ha sin gång.

Hmmm det är inte en så dum tanke- varför dra uppmärksamhet till sig om hon är nån form av onding alls?
Fast varför skulle en onding ta uppmärksamheten till sig? Jag uppskattar alla möjliga och omöjliga tankar som @Habina kommer med, nej visst allt har inte substans men det är ju också en del av det som gör ulvlekar roliga, att man får ha roligt också och inte bara skriva seriösa inlägg med stadiga och underbyggda teorier.

Ang min röst igår. Det kommer ifrån en gammal lek. Jag var ulv och skrev ett liknande inlägg som ferrari. Cirkus röstade på mig av den anledningen och då insåg jag hur rimligt cirkus teori var.

(höll på att skriva corkus.. Någon smittar!)

Det mest intressanta med Lenas röst är att hon lägger trejde rösten på Habina. I förra leken så kändes Lena mer tillbakadragen och inte avgörande. Jag minns helt enkelt inte hur Lena brukar vara. Dock så känns Lena inte rädd för att avgöra om hon misstänker någon.
Var det inte så att Lena inte såg att Misti röstat på Habina innan henne och trodde hon la en andraröst, vilket gjorde att Misti röstade på henne idag? :)
Jo och det är det @Mistimed grundar sin röst på idag, vilket jag faktiskt kan förstå om man är tvungen att rösta tidigt.

Jag röstade innan jag sett Mistis röst och trodde därför att jag la andrarösten på@Habina (vilket iofs inte spelat nån roll om den var tredje heller, jag tyckte och tycker Habina är skum) sen ser jag att Misti INTE röstat på Heddan vilket jag tyckte var så synd när hon hade den bästa teorin ever men missade faktiskt vem hon röstade på och trodde ff att jag la en andraröst. :o :rofl:
Jag har liiite svårt att hänga med när vi är så många och jag är låst till att läsa 700 inlägg på kvällstid.

Svarar på ditt andra inlägg här också.

Med tanke på att jag vet min roll, så vet jag att jag inte är varken ulv eller tjuv. Därav var det ingen alibiröst från hemlig igår. Jag reagerade på hemligs röst på mig igår men precis som hemlig anser jag att det är mer utrett nu.

Anledningen att jag reagerade starkare idag, var för att jag känner att jag inte kunnat göra mer idag. Jag försökte skriva en teori kring cirkus och gå igenom hennes inlägg, men det gick inte. Tappade fokus direkt och har helt enkelt accepterat att just nu går det inte. Du kanske ser det som en enkel röst och då får du gärna se det så, men då vill jag i alla fall bara säga att jag försökte att ta något annat än en ren motivering med ”har inte varit aktiv”. För jag hade ju ändå med vad du skrev i början om folk som skulle kunna gå under radarn, right?

Nä, det stämmer nog att vi inte lekt i samma lek(ar) tidigare. Sorry, my bad. Tänkte på förra leken men glömde att jag var LL :D
Självklart fattar jag att man kan ha tids och energibrist, det händer mig rätt ofta, men jag kände ändå att det är värt att notera röstningarna. ;)

Fortsätter från tidigare:

cirkus tycker jag har en bra poäng om qitis, Habina och godisklubba och att de inte borde vara i lyan tillsammans. Cirkus har trots allt väldigt lång erfarenhet av lekarna och känner till q's stil rätt väl.
Var det sätter cirkus vet jag inte, men känns vettig såhär långt.

Qitis påstår själv att hon kan bli lynchad utan att det vore en större förlust, typ.

Madalitso känns som hon har hakat upp sig på q. En ulv som vill få ut en god eller en tjuv, eller en tjuv som vill få ut en god eller en ulv. Eller god, rent utav. Gah så svårt.

Kan du utveckla varför @Habina och godisklubba inte skulle kunna vara i lyan tillsammans, måste ha missat om det finns något som tyder på det?

Dessutom så har jag för mig att cirkus brukar låta vettig även som ond så, så att jag skulle lyssna mer pga hennes rutin? nä tack:cautious:

Nu använder jag iiantazies inlägg som grund.

19:30 godisklubba röstar på LenaH (säkerhetsröst: tycker det är konstigt att lena är oaktiv utan att ha flaggat för det) #244

Godis röstar som nummer två. Det är inte lätt att rösta så tidigt. Det är en svag första dags teori. Vem gör inte sådana? Även om jag aldrig hade använt den teorin.

Rösterna på godis.

19:46 hemlig röstar på godisklubba (tycker att godisklubba lägger en lätt röst på LenaH) #256
20:47 mirtai röstar på godisklubba (godisklubba röstar på LenaH för låg aktivitet, motiverar inte varför just LenaH istället för andra med låg aktivitet) #334
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba (reagerar på godisklubbas röst) #348

Egentligen så tycker jag att rösterna på godis är skummare än godisröst. Men samtidigt så är det röster som hemlig och Mirtai hade kunnat lägga oavsett roll Carros spelstil känner jag inte till lika väl. Men var godis verkligen förtjänst av en trederöst pågrund av en tidig röst?

20:01 Ferrari röstar på Hemlig (tycker hemlig lägger en enkel röst på godisklubba) #273
Jag håller med Ferrari men det innebär inte att jag litar på henne. Speciellt när jag ändå förstår hemlig. Den här rösten gör varken F god, ond eller tjuvig.

Mada och Q
19:24 Madalitso röstar på Qitis (madalitso tycker det är skumt att Q tycker hennes räknemiss är skum) #241
21:30 qitis röstar på Madalitso (tror Mada är ulv eller tjuv pga felräkning i början) #411

Jag kan delvis hålla med Q. Nu har jag inte så jätte bra koll deras diskussion idag. Men samtidigt så kan jag känna att om mada hade varit ulv. Då hade hon lätt vetat hur många goda det var och.. jag vet inte. Skulle egentligen behöva läsa om räkne inlägget och se om det ser ut som hon vet hur många goda det faktiskt är i leken.

Habina rösterna:
19:54 Fio röstar på Habina (säkerhetsröst: tycker habina tjatar om förra leken) #265
19:56 Habina röstar på Mistimed (tror att Misti är mästertjuven) #270
21:00 Mistimed röstar på Habina (tror att Habina är mästertjuven) #353
21:03 LenaH röstar på Habina (tycker Habina sprutar ur sig inlägg utan att läsa andras) #360

Fios röst begriper jag inte men det är väl helt enkelt en svag första röst på en person dag 1. Jag tycker inte sådana är så konstiga. att Misti misstänker habina som tjuv förvånar mig inte. Det mest intressanta med Lenas röst är att hon lägger trejde rösten på Habina. I förra leken så kändes Lena mer tillbakadragen och inte avgörande. Jag minns helt enkelt inte hur Lena brukar vara. Dock så känns Lena inte rädd för att avgöra om hon misstänker någon.

Första dags rösterna säger kanske inte så mycket. Det enda jag egentligen reagerar på är @carrro_lina . Såg du till ex fios röst innan du röstade? Varför var godis värd en trejde röst och inte fio en första?

Nu röstade jag inte på godisklubba för att hon la en tidig röst utanför att hennes motivering liknar den jag brukar använda första dagen när jag är ulv och vill undvika uppmärksamhet. Jag såg Fios röst och håller med om att den motivering var dålig också, men igår tyckte jag Godisklubbas röst var mer misstänkt. Jag röstar på den jag tycker är mest misstänkt, finns ju ingen anledning för mig att lägga en första röst på Fio om jag misstänker Godisklubba mest bara för att Godisklubba redan hade två röster.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar