Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Jag tänker som @Ferrari det är något som skaver med @hemlig och @godisklubba och jag känner att det verkar rimligt att syna en av dem. I och med att Ferrari har röstat på hemlig så tror jag att jag följer henne och hoppas på att vi kan syna hemlig. Snurrfian röstar på hemlig eftersom jag tror att hon är en ulv som la en lätt första dagsröst på godisklubba ihop om att kunna glida undan radar. Hemlig är lite för undanglidande för att kännas helt god helt enkelt.

Gabby_Ossi röstar på hemlig

Då jag tycker det är att göra det enkelt för sig att endast rösta utifrån aktivitet, och jag har inte sett något annat från hemlig som ger mig goda vibbar. Och ja, att det är mig hon röstar på bidrar också och jag vill rösta på någon som har en röst redan för att ha bättre chans själv.

Jag håller med om detta. Samtidigt så kanske det är rimliga röster om godis är ond - är hon god så känns de som väldigt enkla röster- samtidigt så var godis uppe mot Lobelia och ev Habina och Lobelia vet vi ju att ulvarna inte visste var de hade. Äh fan jag vet inte. Jag tycker nånting skaver med dessa röster

Så om godis är god ( :D) känns det lite sådär och då tror jag att minst en av Mirtai och Carrro är onda och undrar i mitt stilla sinne vem de inte ville skulle åka?

Okej - godis gör ungefär samma sak som igår - jag tror faktiskt inte hon är ulv , då hade hon inte gjort det utan kunnat få lite stöttning, jag tror hon är ensam och jag har också sett att koncentrationen varit svår idag. Så därför kommer jag rösta på nån som jag tror hade hittat ett enkelt byte igår.

cirkus röstar på carrro_lina

Det är en del som röstar baserad på aktivitet, någon jag tycker känns ganska konstigt i en lek där det redan har skrivits 37 sidor och borde finnas annat att gå på.

@Aliisa röstade på Hedin igår eftersom skrev att hon skulle hålla koll på sin roll, vilket fick Aliisa att tro att hon var tjuv eller ulv. Dessutom röstade hon fem minuter innan DL då de flesta redan hade röstat och det fanns mer att gå på. Dessutom förstår jag inte hur att "hålla koll på sin roll" kan tolkas som något tjusigt/ulvigt. Skulle lika gärna kunna vara att Hedin har någon god specialroll som hon vill hålla koll på. Även idag lägger Aliisa sin röst baserat på aktivitet. Tycker det känns som hon försöker hitta lätta röster som inte väcker någon uppmärksamhet.

Carrro_lina röstar på Aliisa.

För mer tankar se tidigare genomgång. Q och cirkus funderar jag lite på, men de känns ändå idag som att de verkligen försöker driva leken framåt, så ger mig själv lite mer tid att kolla på dem, och därför hamnar inte min röst där idag.
IIantazie (stavning?) Har förutom den lite udda kommentaren verkat rätt vettig, så hon hamnar också i att fortsätta hålla koll på.

Madalitso röstar på fio för jag tycker hon gjort det väldigt lätt för sig i röstningarna, först på habina för att hon pratade om förra leken (vilket iaf jag och cirkus gjorde), och idag på mirtai för att hon gick hårt åt habina (i så fall borde rösten likväl kunnat hamna på mig för cirkus och q).

Av ovanstående anledning Ferrari röstar på Hemlig, då jag tycker det känns som att hon gör det enkelt för sig, kanske för att hon redan vet vilka som är på hennes sida som hon inte ska rösta på?

Sen kan jag inte låta bli att undra varför hon inte reagerar mer på det jag skriver? Dels rösten igår som jag la på henne gled obemärkt förbi. När man har en god roll och någon försöker framstå en som ond skulle åtminstone jag försvarat mig lite, det minsta hade varit att kolla vad den personen i fråga hade kommit med i leken.
Det kanske beror på vad för roll man har. Alls goda roller är inte värda att försvara, snarare bättre att en sån åker än en värdefull god tänker jag.

14.22 Mistimed röstar på LenaH
19.50 godisklubba röstar på snurrfian
20.06 Aliisa röstar på Fio
20.28 Habina röstar på Artline
20.35 hemlig röstar på gabby_ossi,
20.58 Ferrari röstar på Hemlig
21.01 fio röstar på Mirtai
21.18 Snurrfian röstar på hemlig
21.18 Gabby_Ossi röstar på hemlig
21.19 cirkus röstar på carrro_lina
21.19 Carrro_lina röstar på Aliisa.
21.20 Madalitso röstar på fio

Lena H 1
snurrfian 1
fio 2
Artline 1
Gabby_Ossi 1
Hemlig 3
Mirtai 1
carrro_lina 1
Aliisa 1

hemlig 3
fio 2
LenaH 1
Snurrfian 1
Artline 1
Gabby_Ossi 1
Mirtai 1
carrro_lina 1
Aliisa 1

Nu blir jag nojig över att Cirkus typ håller med mig. Det är möjligt att jag och Carro bara är väldigt olika men jag tycker inte godis förstjänade en trejde röst igår.

Artline röstar på carrro_lina

Jag följer den tanke jag hade ang mistis tankevurpa ang onda spionen. Att hon misstänkte Hedinn som ond spion och sen blev hon käk. Hinner inte leta citat just nu

tror det är en ulv som först trott Hedinn var spion och när det visade sig att hon inte var den onda blev hon käk för att lyan trodde hon var den goda.

mirtai röstar på mistimed

Jag måste titta mer på godis och hemlig om jag får chansen, när jag tittar på gårdagens röstning så undrar jag om hemlig hade vågat lägga en så tidig röst på godis om de suttit i lyan ihop?
När vi är så många så är ju risken påfallande att det blir fler röster.

Hm.

Då kommer jag tillbaka till vad som skavt tidigare och det är Habinas jakt på tjuvar och min egen erfarenhet av att det är skönt att kunna jaga och inte bara spela teater så därför undrar jag om inte Habina är ulv.

LenaH röstar på Habina

Det är en del som röstar baserad på aktivitet, någon jag tycker känns ganska konstigt i en lek där det redan har skrivits 37 sidor och borde finnas annat att gå på.

@Aliisa röstade på Hedin igår eftersom skrev att hon skulle hålla koll på sin roll, vilket fick Aliisa att tro att hon var tjuv eller ulv. Dessutom röstade hon fem minuter innan DL då de flesta redan hade röstat och det fanns mer att gå på. Dessutom förstår jag inte hur att "hålla koll på sin roll" kan tolkas som något tjusigt/ulvigt. Skulle lika gärna kunna vara att Hedin har någon god specialroll som hon vill hålla koll på. Även idag lägger Aliisa sin röst baserat på aktivitet. Tycker det känns som hon försöker hitta lätta röster som inte väcker någon uppmärksamhet.

Carrro_lina röstar på Aliisa.
Kom igår att det är As första lek. Det är inte lätt med motiveringarna så här tidigt. Att rösta på en ny deltagare utan att ge dem chansen att komma igång tycker jag också är en lätt röst.

21.22 Artline röstar på carrro_lina
21.22 mirtai röstar på mistimed
21.24 LenaH röstar på Habina

Lena H 1
snurrfian 1
fio 2
Artline 1
Gabby_Ossi 1
Hemlig 3
Mirtai 1
carrro_lina 2
Aliisa 1
Mistimed 1
Habina 1

Blir lite nervös när det kom två snabba röster till på @hemlig , jag går ju mest på känslan men det faktum att hon inte ens försöker försvara sig själv gör mig lite orolig, åh andra sidan kanske det är det hon vill uppnå. Jag veeet inte. :/

Har smått panik över att hinna rösta nu, vet inte hur lång tid jag tar på mig att skriva. Är sjukt osäker på allt och har inte heller någon röstlista, så vet inte om jag lägger första eller andraröst just nu.

Den jag tycker är skummast just nu är Habina, eftersom hon pratat på duktigt utan att komma med speciellt mycket av substans i sina inlägg.
Habina verkar leta tjuvar, och tyckte sig se mästertjuven i Mistimed DL1. Pekar sedan ut Madalitso och qitis som möjlig tjuvlya för att de röstar på varandra trots att tjuvarna inte vill visa sig, men säger att det var ett skämt. Verkar vara många inlägg med lite substans men tror inte hon är tjuv iallafall. Eller så är hon det och pekar ut alla andra för att verka letande? Ändrar röst för att rädda sig själv, så skulle kunna vara ulv eller viktig god.
Röstar idag på Artline eftersom hon skrivit få inlägg utan mycket teorier, och för att hon röstade på Ferrari då F gjorde en lista över deltagare. Tycker det är skumt att rösta på Art med teorin om F, eftersom det var DL1 och många av rösterna var typiska förstadagsröster.
Jag börjar med Artline. Hon har (hittills) skrivit sju inlägg, vilket förklarar varför jag känner att jag inte märkt av henne i leken. Hon tycker att ulvar och tjuvar är onda bägge två, vilket jag är benägen att hålla med om. Hon röstar på Ferrari för att F gjort en sammanställning av allihopa. Jag gjorde ofta såna när jag började leka, men insåg efter ett tag att det mest blev styltigt, men jag förstår absolut varför F gör det och tycker inte att det är särskilt ulvigt. Snarare blir jag misstänksam mot Artline, som inte skriver mer öht. Det senaste inlägget gjordes igår vid åtta (där hon misstänkte mig för att vara tjuven), så jag hoppas att @Artline kommer in och har lite tankar snart. För just nu är hon högt upp på min lista över misstänkta.

iiantazie röstar på Habina eftersom jag inte tycker att hennes teori om Artline håller

Det kanske beror på vad för roll man har. Alls goda roller är inte värda att försvara, snarare bättre att en sån åker än en värdefull god tänker jag.
Fast i det här läget är det svårt att veta vilka som är värdefulla goda, det viktigaste just när är väl snarare att få ut ulvar och tjuvar? Men att du inte försvarar dig gör mig lite fundersam också.

Åh nu missade jag att LenaH också röstat på Habina :( Är så himla osäker idag så vill verkligen inte vara bland de avgörande

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar