Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

jag säger inte att det inte är misstänkt, men innan ni hänger @Snurrfian för att hon gjorde en tankevurpa ska ni ha koll på att hon inte var först.

Kan det kanske vara så att de sitter i lyan tillsammans? Alltså snurris och Misti? De gör samma tankevurpa och försöker bortförklara ett käk ?

Fast lyan behöver ju inte bortförklara käket? De är väl skitnöjda.

Tankevurpan känns inte som något direkt skumt ändå, nästan tvärt om faktiskt (eller inte?). De som sitter i lyan lär vara mycket medvetna om vem de har käkat - å andra sidan så kanske en sån tankevurpa kanske är låtsad eftersom lyan rimligen borde veta vem de har käkat.

Tankevurpan känns inte som något direkt skumt ändå, nästan tvärt om faktiskt (eller inte?). De som sitter i lyan lär vara mycket medvetna om vem de har käkat - å andra sidan så kanske en sån tankevurpa kanske är låtsad eftersom lyan rimligen borde veta vem de har käkat.

Alltså jag fattar vad du menar, men andra stycket får det verkligen att snurra i huvudet på mig. Känns lite som den där scenen från Hajen som visste för mycket. :banghead:

DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubba
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba
21:00 Snurrfian röstar på Artline
21:00 Mistimed röstar på Habina
21:03 LenaH röstar på Habina
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:22 Habina ändrar röst till Lobelia
21:25 Aliisa röstar på Hedinn
21:28 Lobelia ändrar röst till godisklubba
21:30 qitis röstar på Madalitso

Lobelia lynchas - onda spionen
Hedinn käkas - goda spionen

@Madalitso

Nåt som slår mig när jag kollar på röstlistan, är att Madalitso och qitis röstade på varandra. Vet att jag skämtade om att tjuvarna skulle göra så, men jag vill ändå flagga för att det skulle kunna vara två tjuvar där. Nu ska vi väl inte leta tjuvar i första hand, men kruxet med rösterna på Lobelia och Hedinn är ju att ingen visste då vilka roller de hade. Så det skulle kunna vara både goda, ulvar och tjuvar bakom de rösterna (dvs om inte min fina teori om Madalitso och qitis stämmer).

Lite roligt att de dessutom röstar först och sist. ;)

Nu har jag läst igenom leken och det är som vanligt lite OT snack såhär innan och efter DL 1 eftersom det inte är så mkt att gå på. Problemet är att eftersom det är så många deltagare blir det ju enormt mkt OT vilket gör det extremt svårt att sålla!

Om man ska läsa ut lite av röstningen så Lobelia var ond spion så ingen kunde veta det , hon var till slut uppe mot godisklubba och viss mån Habina och jag hade tänkt att röstningen kanske hade kunnat dölja en ulv någonstans som räddningsröstade på GK eller Habina, lite enklare att göra det med så stort antal röster. Det enda som sticker ut är LenaH s tredje röst på Habina om hon skulle sitta i lyan med godisklubba. Dock vet jag sen tidigare att Lena är mer tja då får du dö och inte så mkt för att rädda sina lyakompisar.

Vänder man på det skulle det även kunna vara en alibiröst på Habina antingen från Lena eller Mistimed, eller så är det bara som vanligt en förvirrad DL 1
Kan inte tagga i inlägget på denna jävla padda så det blir jättekonstiga taggningar här. Försöker tagga alla jag nämnt @Mistimed

@godisklubba

@Habina

@LenaH

Senast ändrad:
Nu har jag läst igenom leken och det är som vanligt lite OT snack såhär innan och efter DL 1 eftersom det inte är så mkt att gå på. Problemet är att eftersom det är så många deltagare blir det ju enormt mkt OT vilket gör det extremt svårt att sålla!

Om man ska läsa ut lite av röstningen så Lobelia var ond spion så ingen kunde veta det , hon var till slut uppe mot godisklubba och viss mån Habina och jag hade tänkt att röstningen kanske hade kunnat dölja en ulv någonstans som räddningsröstade på Lobelia eller Habina, lite enklare att göra det med så stort antal röster. Det enda som sticker ut är LenaH s tredje röst på Habina om hon skulle sitta i lyan med godisklubba. Dock vet jag sen tidigare att Lena är mer tja då får du dö och inte så mkt för att rädda sina lyakompisar.

Vänder man på det skulle det även kunna vara en alibiröst på Habina antingen från Lena eller Mistimed, eller så är det bara som vanligt en förvirrad DL 1
Kan inte tagga i inlägget på denna jävla padda så det blir jättekonstiga taggningar här. Försöker tagga alla jag nämnt @Mistimed

@godisklubba

@Habina

@LenaH

Observera att den där röstlistan inte stämmer med färgerna.

Nåt som slår mig när jag kollar på röstlistan, är att Madalitso och qitis röstade på varandra. Vet att jag skämtade om att tjuvarna skulle göra så, men jag vill ändå flagga för att det skulle kunna vara två tjuvar där. Nu ska vi väl inte leta tjuvar i första hand, men kruxet med rösterna på Lobelia och Hedinn är ju att ingen visste då vilka roller de hade. Så det skulle kunna vara både goda, ulvar och tjuvar bakom de rösterna (dvs om inte min fina teori om Madalitso och qitis stämmer).

Fast med den teorin så borde även du och misti vara tjuvar då? Om man bortser från din röständring för att rädda dig?

Om man ska läsa ut lite av röstningen så Lobelia var ond spion så ingen kunde veta det , hon var till slut uppe mot godisklubba och viss mån Habina och jag hade tänkt att röstningen kanske hade kunnat dölja en ulv någonstans som räddningsröstade på Lobelia eller Habina, lite enklare att göra det med så stort antal röster. Det enda som sticker ut är LenaH s tredje röst på Habina om hon skulle sitta i lyan med godisklubba. Dock vet jag sen tidigare att Lena är mer tja då får du dö och inte så mkt för att rädda sina lyakompisar.
Fast det känns osannolikt att lyan redan skulle ha fattat att lobelia var ond spion? Så då lär ju ingen ha försökt rädda henne.

• Gilla
Reactions: fio
Åres Facebookgrupp ”Det händer i Åre”:
Åreborna som av någon anledning inte rör sig ute ”på stan” längre och sitter och diskuterar och har en massa åsikter i deras slutna Facebookgrupp… God lyan/Brevbärare (NattDL). När paketen är slut får man skicka om på nytt (i valfri ordning)
  • Paketen innehåller: en sia, en extra röst, ett beskydd, en förhäxning (någon deltagares röst räknas inte)

Så om Hedinn käkades denna NattDL, så kommer hennes paket att komma fram efter morgondagens NattDL?

Noterar fö att så länge mästertjuven är vid liv spelar det ingen roll vem som lynchas/käkas, tjuvarna vinner då oavsett. Alltså är det inte helt fel att leta tjuvar heller.

Fast med den teorin så borde även du och misti vara tjuvar då? Om man bortser från din röständring för att rädda dig?

:rofl: Jag kommer att bli stämplad som tjuv i den här leken hur jag än gör. Men ja, så blir såklart slutsatsen av min teori. Men eftersom jag vet min roll så vet jag att den inte stämmer på mig.

Fast det känns osannolikt att lyan redan skulle ha fattat att lobelia var ond spion? Så då lär ju ingen ha försökt rädda henne.

Fast det har jag inte skrivit heller , jag skrev godisklubba alternativt habina

Åh jag skrev fel, skulle stå godisklubba där istället för lobelia, har ändrat till GK

det var just att det var så obvious som gör det skumt tycker jag. Typ ”så skulle en ulv aldrig göra”. ( och ja, jag vet att inga sådana saker finns egentligen). Såklart vet lyan vem de käkat, men det känns lite märkligt attbåde snurris och misti gör precis samma sak. En av dem visst, men två?

Varför skulle tjuvarna vilja visa sig? Det är ju dom mot onda+goda, eller?

:rofl: Jag kommer att bli stämplad som tjuv i den här leken hur jag än gör. Men ja, så blir såklart slutsatsen av min teori. Men eftersom jag vet min roll så vet jag att den inte stämmer på mig.
Och jag vet min roll, så jag vet att den inte stämmer på mig ;)
Fast det har jag inte skrivit heller , jag skrev godisklubba alternativt habina

Åh jag skrev fel, skulle stå godisklubba där istället för lobelia, har ändrat till GK
Det verkar rimligare :)

det var just att det var så obvious som gör det skumt tycker jag. Typ ”så skulle en ulv aldrig göra”. ( och ja, jag vet att inga sådana saker finns egentligen). Såklart vet lyan vem de käkat, men det känns lite märkligt attbåde snurris och misti gör precis samma sak. En av dem visst, men två?

Exakt - :banghead::banghead:

Så kort sagt - antingen sitter ingen i lyan eller så sitter bägge i lyan eller så sitter en av dom i lyan

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"