Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Egentligen - jättenära och då kan man ju fråga sig vad ditt BAM hon är ond spion inlägg placerar dig. Om du inte redan sitter i lyan och skrattar - så har du kanske sått ett frö om vem som var goda spionen.
Fast hur skulle lyan veta om hon var ond eller god spion? Lyan vill väl för allt i världen inte få ut den onda spionen?

Så där spontant är där en sak jag stört mig på sen igår och det är qs röst på mig.
Studsade till på riktigt när jag läste det första citerade från @Madalitso
kände att hoppsan! Här är en som räknar alla andra som goda (för att man ska det) minus de två i den tredje sidan? Kan hon tillhöra den sidan?
Sedan rättar hon sig ju men känns ändå konstigt ?
noterar , men självfallet vet jag inte, men det sticker ut!
( förlåt om någon mer tagit upp detta innan och det blivit kommenterat, jag ligger som sagt efter i läsning av leken såsom sådan - tar bara upp det jag reflekterar över)
Jag lägger min röst nu så den inte blir för sen
jag vet faktiskt ingenting
och kan bara gå på det jag läst
och då landar jag tillbaka i att @Madalitso ( nu stavade jag rätt hoppas jag?) iom taggningen kan vara skum ändå. Ulv eller mest trolig tjuv iom hennes felräkning på antal bybor

det är faktiskt det mest skumma jag sett i leken så här långt
qitis röstar på Madalitso
Det är lungt att rösta på mig för att jag skrev fel och man inte tror förklaringen till varför, det är en del av ulvlek. Men om man nu ska hitta på en egen förklaring av en felskrivning så får den ju gärna vara lite logisk.

Om jag nu var tjuv och räknade alla andra som goda så skulle det ju bli 18 st. Okej men om man delar in det i specialroller och icke specialroller? Visst, men då finns det ju ingen anledning till att jag som tjuv skulle se goda specialroller som en grupp, men klumpa ihop den onda spionen (specialroll) med ulvar och bybor. Och ens om bortser från detta så om jag hade varit tjuv och sett alla bybor+ulvar som en grupp så hade jag ju haft en säker siffra. Anledningen till att jag inte kan vara säker på antalet bybor är ju för att jag inte vet antalet ulvar, och en ulv mer ger en bybo mindre och vice versa. Men om jag slår ihop bybor och ulvar så blir det 11, oavsett hur fördelningen är, och då finns ju ingen anledning att skriva 11-12, för bybor+ulvar kan inte bli tolv i en lek med 20 deltagare där nio av dem har en annan roll än bybo/ulv.

Rösta på mig och tro inte på mina förklaringar, det ingår i en ulvlek. Men att påstå att jag skulle vara så ologisk eller så dålig på matte, där drar jag gränsen.

(och innan någon säger något om det så har jag räknat in psykopaten i ulvar inte i specialroller ovan, av den enkla anledning att den sitter i lyan)

Egentligen - jättenära och då kan man ju fråga sig vad ditt BAM hon är ond spion inlägg placerar dig. Om du inte redan sitter i lyan och skrattar - så har du kanske sått ett frö om vem som var goda spionen.

Ja precis, tanken föreföll mig att hon skulle kunna vara en god spion som vinkade och inte en ond. Men jag kunde inte föreställa mig varför en god spion skulle vilja vinka innan första DL ens - den lär inte ha hunnit bli tillräckligt säker på någon för att våga rikta en vink till någon specifik och vill definitivt inte att en icke-god ska få nys om den. Därför trodde jag det var safe att hon, om jag hade rätt i min teori, var ond spion och inte god.
Med facit tror jag inte hon vinkade öht, det var jag som läste in något hon inte ämnat. :p

Jag kommer för övrigt 1. inte hinna vara särskilt aktiv idag och 2. behöva rösta supertidigt. Kommer sen inte kunna vara online förren imorgon igen.

Jag tycker inte det är jätteskumt att missa sånt, men det är kanske för att jag själv lätt gör det när det är mycket info på en gång. Speciellt DL 1 känns ju sällan jätteviktig att hålla koll på så sett, eftersom ingen vet nåt egentligen.

Jag reagerar mer på de som är inne och skriver att de har dåligt med tid, ska läsa ikapp snart, osv, istället för att faktiskt svara på/skriva om befintliga inlägg. Noterade att Madalitso och Ferrari båda har gjort det, men skulle behöva kolla upp dem närmre för att kunna säga nåt om saken. Men det är en sån grej jag i regel alltid reagerar på, för jag ser inte poängen (utöver att verka mer aktiv än man är, eller att man har svårt att faktiskt hitta nåt att reagera på).

Jag vill mest visa att jag har lite koll på läget och inte helt glömt bort leken, vilket inte hade varit omöjligt med tanke på att jag har mycket i huvudet. Men väl värt att tänka på hur det kan uppfattas för övriga och att folk inte vill ha inlägg som inte är teorier i leken.

Väldigt beklagligt att goda spionen blev mördad innan hon haft möjlighet att ge information.

Jag reagerar lite på att det fortfarande diskuteras om @Madalitso och hennes sätt att räkna. Och de röster som hamnade där ska jag definitivt kika närmare på. Av anledningen att jag tycker Mada förklarat väl vad hon menar men att en del verkar låtsas som att det är helt ologiskt.

Jag tycker inte det är jätteskumt att missa sånt, men det är kanske för att jag själv lätt gör det när det är mycket info på en gång. Speciellt DL 1 känns ju sällan jätteviktig att hålla koll på så sett, eftersom ingen vet nåt egentligen.

Jag reagerar mer på de som är inne och skriver att de har dåligt med tid, ska läsa ikapp snart, osv, istället för att faktiskt svara på/skriva om befintliga inlägg. Noterade att Madalitso och Ferrari båda har gjort det, men skulle behöva kolla upp dem närmre för att kunna säga nåt om saken. Men det är en sån grej jag i regel alltid reagerar på, för jag ser inte poängen (utöver att verka mer aktiv än man är, eller att man har svårt att faktiskt hitta nåt att reagera på).
Attans att du försvann. Men för tex @Habina som sa att funderade lite på samma, så jag går ofta in och skriver sånt om jag varit mycket aktiv innan (även med OT, förlåt @cirkus , till mitt försvar så hade jag inte ens svar på en obligatorisk fråga att teoria om dag 1), så skriver jag gärna sånt, för jag har ofta sett folk motivera röster med att "X var inne en massa och försvann bara sen", eller "X har inte teoriat idag".

Detta tycker jag är lite spännande, du kommenterar ändå mitt röstinlägg strax innan du säger att du missat det? Tankevurpa? Icke-god som läser slarvigt? Icke-god som försöker verka god genom att "nä, men jag skulle väl aldrig? La inte jag en andraröst på dig?

Funderar lite över de citat du citerade också, jag upplever att @LenaH brukar vara mer grävande i jakt på onda, och att göra en sån tankevurpa känns lite suspekt. Hon verkade ju ändå ha koll på att @fio redan hade röstat och kommenterade din röst med ot-svar.

Liiite ludet känns det som, åtminstone säger min magkänsla det. För jag brukar vara rädd för en god @LenaH de gånger jag varit på andra sidan, just då hon verkar ha koll på allt!

19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubba
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba
21:00 Snurrfian röstar på Artline
21:00 Mistimed röstar på Habina
21:03 LenaH röstar på Habina
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:22 Habina ändrar röst till Lobelia
21:25 Aliisa röstar på Hedinn
21:28 Lobelia ändrar röst till godisklubba
21:30 qitis röstar på Madalitso

Färgade in en röstlista, men vet inte hur mycket den säger, med tanke på att varkens hedinn eller lobelia hunnit få info, och lobelia lär inte ha haft mycket mer koll på vem som var vilken roll än någon annan, så känns svårt att säga så mycket om var hon röstat?

Ja precis, tanken föreföll mig att hon skulle kunna vara en god spion som vinkade och inte en ond. Men jag kunde inte föreställa mig varför en god spion skulle vilja vinka innan första DL ens - den lär inte ha hunnit bli tillräckligt säker på någon för att våga rikta en vink till någon specifik och vill definitivt inte att en icke-god ska få nys om den. Därför trodde jag det var safe att hon, om jag hade rätt i min teori, var ond spion och inte god.
Med facit tror jag inte hon vinkade öht, det var jag som läste in något hon inte ämnat. :p

Jag håller med om att en god spion inte har någon anledning alls att vinka

Det är helt klart en lek där man nog bör hålla koll på de som håller sig i skymundan, det är lätt att gömma sig i en stor skock, eller så ser man inte skogen för alla träden. Just nu upplever jag att det bara är några få med i leken men vet ju att det är många som jag inte ens är säker på att jag har läst ett inlägg ifrån. Bra att ha med sig till röstningen imorgon, det är inte säkert att de som skriver skumma grejer verkligen är de skummaste i backen. :cautious: Det kan vara de där som smyger bakom granarna som är de riktigt skumma. Nu ska jag sätta mig med min hemtenta som vi fick ut drygt 12 h tidigare än vad de hade sagt från början, något positivt med det här jävla viruset!

"Det kan vara de där som smyger bakom granarna dom är de riktigt skumma."

Jag fastnade i min hemtenta och måste tillbaka till den igen. Jag tycker att @Artline gör det väldigt enkelt för sig och röstar på @Ferrari som ändå gör ett försök att summera leken på ett sånt här tidigt stadium. Jag tycker att det mer talar för någon med tid än för ulv eller tjuv. Jag har sagt det tidigare och säger det igen, i såna här stora lekar är det viktigare att hålla koll på de som bara smyger med och det upplever jag att artline gör just nu.
Snurrfian röstar på Artline eftersom jag tror att hon är en ulv eller tjuv som försöker hålla sig i bakgrunden och låta bli att synas.

Röstar på @Artline för att hon "försöker hålla sig i bakgrunden och låta bli att synas"

Fast hur skulle lyan veta om hon var ond eller god spion? Lyan vill väl för allt i världen inte få ut den onda spionen?
:o:banghead: Jag har huvudet upptaget av hemtenta, men den ska in ikväll så sen ska det väl få plats något annat är eländes enkäter och etiska val.
Och sen två inlägg från en snurrig Snurrfian.

Det jag vill lyfta här är det faktum att Snurrfian skriver att de skumma försöker glida med och inte synas - och att hon själv bara skrivit 7 inlägg, en av de med minst inlägg i statistiken. Vem är det som glider med här?

Nu har hon huvudet fullt med tenta men jag känner att hon i nuläget mest glider med, och ja, det är lite suspekt. Fast, åh andra sidan, varför skulle man skriva att det kan vara skumt att smyga i kulisserna när man gör det själv? Finns ingen roll som behöver vinka till någon sida nu.

jag säger inte att det inte är misstänkt, men innan ni hänger @Snurrfian för att hon gjorde en tankevurpa ska ni ha koll på att hon inte var först.

Om jag var ulv och trodde hon var ond spion hade hon väl inte käkats? :rofl:
:laugh: Jag sa ju att jag inte tänkt igenom teorin ordentligt.
fast den onda spionen var ju redan död när Hedin käkades 😉
Ah, det har du helt rätt i faktiskt! :idea:
Vi är lite långsamma i huvudet bägge två. :angel:

Kan det kanske vara så att de sitter i lyan tillsammans? Alltså snurris och Misti? De gör samma tankevurpa och försöker bortförklara ett käk ?

jag säger inte att det inte är misstänkt, men innan ni hänger @Snurrfian för att hon gjorde en tankevurpa ska ni ha koll på att hon inte var först.

Kan det kanske vara så att de sitter i lyan tillsammans? Alltså snurris och Misti? De gör samma tankevurpa och försöker bortförklara ett käk ?
Med den logiken borde väl även Habina sitta i lyan med dem?

Forsätter tanken från förra inlägget...
@Habina hade en teori om att misti är ulv

Du kanske är ulv, så i ditt huvud blev Hedinn den onda spionen? ;) OBS! Ingen seriös teori (än...).

sedan kom misti och menade att de inte ville käka den onda spionen. Problemet är ju just att den onda spionen redan var död.

Färgade in en röstlista, men vet inte hur mycket den säger, med tanke på att varkens hedinn eller lobelia hunnit få info, och lobelia lär inte ha haft mycket mer koll på vem som var vilken roll än någon annan, så känns svårt att säga så mycket om var hon röstat?

Dög inte min? Den är dessutom mer korrekt...

DL 1 21:30

Lobelia lynchas - onda spionen
Hedinn käkas - goda spionen

@Madalitso

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar