Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Vad är skillnaden på icke-goda och onda? :D
Jag har inte samma erfarenhet. Enda tillfället då goda inte är intresserade av att rädda sig själva är väl om de har en mindre viktig roll och står mot en de misstänker har en viktigare. Varför skulle inte en god vilja vara kvar i leken om den kan, liksom? Finns det risk att den är uppe mot en ond är det ju jättedumt att offra sig själv,

Jag tänker onda=ulvar
Icke goda = ulvar + tjuvar

Jag tror jag är mindre benägen att rädda mig själv som god, men det behöver ju inte gälla andra förstås. Vilket inte betyder att det är smart(skulle det ha något med saken att göra ? :angel: ) .

Fast då måste väl spionen vara försiktig ändå, inte bara pga onda spionen åkte? Det var iaf så jag tolkade dig tidigare

Absolut - goda spionen måste alltid vara försiktig.
Onda spionen komplicerade goda spionens uppdrag - onda spionen hade nog helst avslöjat typ allt hen visste :D och @Lobelia är rutinerad nog att kunna lista sig till vem som satt på samma info som hon tror jag

Nu är jag helt fri igen, dock håller jag på att somna vid datorn, så jag ska sova och om jag fortfarande lever imorgon så ska jag försöka läsa igenom och se om jag tänker nått vettigt då :)

Jag är besviken. Den motiveringen hade platsat i HoF. :(
Tre? Jag la väl andrarösten på dig?
Nä, Mistimeds. Jag satt tydligen och skrev mitt ohyggligt väl underbyggda teoriinlägg medan hon röstade.

Detta tycker jag är lite spännande, du kommenterar ändå mitt röstinlägg strax innan du säger att du missat det? Tankevurpa? Icke-god som läser slarvigt? Icke-god som försöker verka god genom att "nä, men jag skulle väl aldrig? La inte jag en andraröst på dig?"?

Det går ju att ha sett teorin men ändå missat vem hon misstänkte utöver dig (@Madalitso ) Vilket jag (om jag förstod @Mistimed rätt) var en svag misstanke

Heh, ja, tämligen svag. :p Svårt att ha några starka misstankar om någon alls först DL.

Jag ska fixa fram citat imorgon, för Lobelia hade missat hela teorin (iaf skrev hon själv det).

Jag ändrade min röst för att rädda mig själv, för jag vill gärna leka lite längre. Mtp Lobelias roll var det ett bra beslut, nu slipper vi oroa oss för onda spionen, även om det såklart hade varit bättre med en ulv.

Det fetade - ...men inte med en tjuv? :p :sneaky:

Detta tycker jag är lite spännande, du kommenterar ändå mitt röstinlägg strax innan du säger att du missat det? Tankevurpa? Icke-god som läser slarvigt? Icke-god som försöker verka god genom att "nä, men jag skulle väl aldrig? La inte jag en andraröst på dig?"?

Heh, ja, tämligen svag. :p Svårt att ha några starka misstankar om någon alls först DL.

:arghh: Jag blir galen på den här leken. Ja, det hade varit bra om en tjuv rök också. Glömmer ständigt att det är tre sidor.:meh:

Haha!
Jag registrerade uppenbarligen inte vem du faktiskt röstade på, bara vem du INTE röstade på! :rofl:

Superbra är vi fick ut den onda spionen, även om jag själv antagligen inte bidrog till det 😁. Ska gå tillbaka i leken sen om jag fortfarande lever, och läsa igenom när jag har datorn, se om jag kan få ihop några tankar.

Superbra är vi fick ut den onda spionen, även om jag själv antagligen inte bidrog till det 😁. Ska gå tillbaka i leken sen om jag fortfarande lever, och läsa igenom när jag har datorn, se om jag kan få ihop några tankar.

Ingen av de (oss) som bidrog till det var ju medveten om att vi röstade på just onda spionen. Så även om det är trevligt att onda spionen blev lynchad, så är det inte precis nåt som ger alibi för de som röstade. :)

Ordningsfråga. Normalt brukar man ju notera onda med rött och goda med grönt i röstlistorna. Vilken färg ska tjuvarna ha ifall de blir lynchade/käkade. Grönt?

Jag tror inte att jag blir käkad (eftersom jag väckt lite uppmärksamhet som misstänkt tjuv?), men om jag blir det så vill jag bara säga att @LenaH s miss med min röst skaver lite. Alltså jag har inga problem att få röster på mig, men att inte ens notera vem Mistimed röstade på? Hm...

I övrigt har jag noll koll, känns som alldeles för många är bybor. :cautious:

Jag tror inte att jag blir käkad (eftersom jag väckt lite uppmärksamhet som misstänkt tjuv?), men om jag blir det så vill jag bara säga att @LenaH s miss med min röst skaver lite. Alltså jag har inga problem att få röster på mig, men att inte ens notera vem Mistimed röstade på? Hm...

I övrigt har jag noll koll, känns som alldeles för många är bybor. :cautious:
Jag tycker inte det är jätteskumt att missa sånt, men det är kanske för att jag själv lätt gör det när det är mycket info på en gång. Speciellt DL 1 känns ju sällan jätteviktig att hålla koll på så sett, eftersom ingen vet nåt egentligen.

Jag reagerar mer på de som är inne och skriver att de har dåligt med tid, ska läsa ikapp snart, osv, istället för att faktiskt svara på/skriva om befintliga inlägg. Noterade att Madalitso och Ferrari båda har gjort det, men skulle behöva kolla upp dem närmre för att kunna säga nåt om saken. Men det är en sån grej jag i regel alltid reagerar på, för jag ser inte poängen (utöver att verka mer aktiv än man är, eller att man har svårt att faktiskt hitta nåt att reagera på).

Uppdatering
Äntligen, såå skönt att få vila fötterna efter en lång dag på ett hårt butiksgolv, hon njöt av det glas rött hon precis slagit upp och kanske det skulle bli ytterligare ett även fastän det bara var torsdag.
Två av kunderna hade nästan börja slåss i kassan när det visade sig att en av dem tagit sista förpackningen med 4*2 toarullar OCH en förpackning med 4 hushållsrullar. Hon hade varit tvungen att medla fast hon egentligen tyckte att den andra kunden hade rätt.
När hon vaknade på morgonen kände hon sig ovanligt seg, hon drog efter andan och fick en nysattack. Hon satte sig upp med förskräckelse, var hon, var hon verkligen... FÖRKYLD!???

Det var säkert den där jäkla Stockholmaren som prompt skulle betala med kontanter fastän hon sagt att de bara tog kortbetalning nu :arghh: .

Nu ska hon börja posta inlägg på Facebook om alla dessa jäkla Stockholmare, hamstrare och andra tokigheter hon sett.

Hedinn var god spion (och hamnar i goda lyan)

DagDL 21:30
NattDL 09.00

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 153
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar