Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Det är en hon. :D
Av vilken anledning tänker du att den kommentaren gör mig till tjuv?
Att det inte är en så vanlig roll, och att du kanske inte riktigt vet hur du ska hantera den. Även för att du inte hade någon röst sen innan så gör ingen skada. Om jag hade hunnit läsa igenom tråden ordentligt hade det kanske varit någon annan, ville bara hitta någon att rösta på :)

Jag lägger min röst nu så den inte blir för sen
jag vet faktiskt ingenting
och kan bara gå på det jag läst
och då landar jag tillbaka i att @Madalitso ( nu stavade jag rätt hoppas jag?) iom taggningen kan vara skum ändå. Ulv eller mest trolig tjuv iom hennes felräkning på antal bybor

det är faktiskt det mest skumma jag sett i leken så här långt
qitis röstar på Madalitso
Enligt min bukeklocka röstade du 21.31 :angel:

Att det inte är en så vanlig roll, och att du kanske inte riktigt vet hur du ska hantera den. Även för att du inte hade någon röst sen innan så gör ingen skada. Om jag hade hunnit läsa igenom tråden ordentligt hade det kanske varit någon annan, ville bara hitta någon att rösta på :)
Då förstår jag. :)

Uppenbarligen hade du tid att skriva OT inlägg, men inget relaterat åt leken i sig. Därav föll min röst på dig sedan.

Jag vet att det tar mer energi och tid att skriva inlägg kopplat till tråden. Men för mig kändes det helt enkelt mer skumt att du haft tid att skriva OT inlägg. Medans de andra inte skrivit något alls.
Jag behövde skriva ett par inlägg för att markera att jag var med i leken, det tog inte många sekunder, jag hann inte skriva något igår. Och sedan ägnade jag mig en halvtimme åt att knåpa ihop ett inlägg som var en icke OT teori. Jag skulle väl inte skrivit något alls före rösten ;)

Jag kommer fö lämna min fina dator nu och förbereda för att sova. Dvs jag kommer skriva på mobilen och förmodligen inte skriva många rader till. Så ni vet vart jag tar vägen. ;)

Men mest skumt är nog ändå hennes röstmotivering, jag hänger inte riktigt med på om hon misstänker Mada eller inte och om hon tycker Lobelia är skum bara för att hon inte reagerat på samma sak som cirkus själv?

Gabby_Ossi röstar på cirkus

Jag misstänkte inte Mada. Först reagerade jag lite på att hon skulle inte vara inne men så var hon det ändå. Och när Lobelia la sin röst så funderade jag på Mada ett extra varv och tänkte på varför var hon inne igen, fast hon inte tänkt det? En ulv är oftast mer chill och behöver inte bevaka sina intessen, däremot en god viktig roll kan vilja ha koll på ett annat sätt

Uppdatering!

Innevånarna i Åre hade redan börjat titta snett på varandra, var det inte någon som hade setts ta ut två balar toapapper när de lastade ur bilen? Måste vara en av de fördömda Stockholmarna - komma hit och bara ta för sig! De ska minsann få veta hut!

Lobelia stammade tappert att nää, hon var inte alls Stockholmare, men när Åreborna hörde hennes taffliga försök till dalmål skrattade de rått - hade hon inte ens vett att försöka prata jämtska den där sörlänningen. Nää åk tillbaka till dit du kom ifrån!

Lobelia var Göteborgare / Ond Spion

DagDL kl 08.30
NattDL 21:30

Det stämmer inte!
Alltså, jag säger inte att din röst inte ska räknas. Absolut inte. Alla ni andra verkar få det till att den var on time, så då är det nog så. Men för mig ser det i alla fall ut så här hela tiden om jag laddar om sidan direkt innan jag tittar på din post:
939A094E-74C3-4835-8E38-1B94784C199F.png
Edit: Tji fick jag! Kollade igen nu och det står att den var prick 21.30 nu! :D

Uppdatering!

Innevånarna i Åre hade redan börjat titta snett på varandra, var det inte någon som hade setts ta ut två balar toapapper när de lastade ur bilen? Måste vara en av de fördömda Stockholmarna - komma hit och bara ta för sig! De ska minsann få veta hut!

Lobelia stammade tappert att nää, hon var inte alls Stockholmare, men när Åreborna hörde hennes taffliga försök till dalmål skrattade de rått - hade hon inte ens vett att försöka prata jämtska den där sörlänningen. Nää åk tillbaka till dit du kom ifrån!

DagDL kl 08.30
DET var bra!! tycker jag:)

Uppdatering!

DagDL kl 08.30
:banana::banana::banana:
Nu behöver ängel och siare inte oroa sig för att synas för onda spionen :)

Uppdatering!

DagDL kl 08.30
Bra början! :bump:

Fast Lobelia hade ju missat hela teorin, hon skrev "vilka" i sitt inlägg.
Fast hon svarade ju på ett inlägg av @iiantazie där hen hade missat att @Mistimed hade nämt någon mer än digoch då trode jag det var samma för @Lobelia .

Men det kan vara jag som tolkat det knasigt.

Jag tycker dock din röständring är lite skum oavsett. Det skulle ju kunna vara så att du och @Mistimed är ulvar i hop och du la en alibi röst på henne men sen när jag också röstade på hennne så ville du ändra,

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 152
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar