Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Jag tyckte det var glasklart vad hon skrev?
Att g-a inte gillade att det letades tjuvar för att hon (enligt iiantazie då) själv vartjuv.
Jag gjorde en liten tankevurpa och glömde att Misti redan placerat ut två i tjuvlyan, så Habina påpekade att glömmerallt kanske inte skulle klagat om nu hon var tjuv. Tror dock fortfarande tjuvarna helst vill ha bort uppmärksamheten från sig själva och rikta den mot ulvarna

Jag blir tokig! 17 stycken som röstat, ändå hittade jag bara två stycken som inte röstat, fast vi är 20. Vem fler har jag missat som ska rösta?

Om vi ska lyncha folk på att det kommer inlägg för fort står nog jag sist på tur :D Önskar att jag kunde lära mig att kasta ur mig orden fortare, här hinner man knappt uppfatta ett inlägg innan det finns 10 nya

Jag gjorde en liten tankevurpa och glömde att Misti redan placerat ut två i tjuvlyan, så Habina påpekade att glömmerallt kanske inte skulle klagat om nu hon var tjuv. Tror dock fortfarande tjuvarna helst vill ha bort uppmärksamheten från sig själva och rikta den mot ulvarna

Där håller jag med dig. Skulle inte förvåna mig om de tom röstat på varandra och sitter och fnissar i smyg. :cautious:

Det har jag missat, vilka har Misti placerat som tjuvar?

Ok, jag kan inte låta bli att reagera på två godförklaringar såhär innan vi ens har kommit igång. Särskilt reagerar jag på vår nykomling då hon gör nästan exakt samma som @Madalitso gjorde i förra leken (dvs peka ut någon som god, och då var Mada ulv) - hon (@Aliisa ) skriver alltså Lycka till oss bägge och övriga goda - hur vet hon att iiantazie är god? Det kan iofs ingen veta i nuläget (ingen är siad) eftersom det finns en tredje sida, så jag kanske får lägga det till att hon är orutinerad - men jag noterar det i allafall.

Habinas vi-ande känns lite öhum sådär.
He he det var ju därför jag röstade på dig första dagen i förra leken. Du pekade ut att carrro röstade på den GODA Gabby ;)

Jag förstår också att man som ny inte är så rutinerad och har svårt att uttrycka sig neutralt eller vad man ska säga. Jag bara noterade det eftersom det var så exakt som du skrev i förra leken. Sen vill nog en som är ny bonda extra mycket med någon om den inte har kompisar i form av lya, tvilling eller så så jag förstår kommentaren ändå. (minns min första lek där jag var så sjukt säker på att Myrten var god och hon var ondast av alla - att jag bondade mentalt med henne och sen ....the rest is history)

När det gäller Habina och vi-andet är det också något jag har i minnet från förra leken, men hennes reaktion då var ju på ett uttalande från nån som faktiskt kunde tolkas som om det skrevs i lyan. Jag reagerar och noterar för framtiden helt enkelt.
Fast det var just det jag reagerade på då(om du läser mitt gamla teoriinlägg), du lät som om du visste att någon var god - precis som det jag tycker att Aliisa också uttryckte det som - typ att hon vet att den andra är god, nu är ju inte det möjligt i den här leken, men jag har noterat det.
Om hon inte är god så kan hon ju dö lite senare än övriga onda (räknar tjuvarna som onda). Men jag hoppas att hon är god även om jag inte vilken roll hon har.

Det första jag reagerade på var att cirkus högg lite på nya @Aliisa , i mina ögon är det inte så konstigt att man som ny gärna tyr sig lite mot den andra nya i leken även om man inte vet roll på denna. Sedan backar cirkus i och för sig lite och sätter det på nybörjarkontot.

Hur många tjuvar har du i din lek? Först nailar du Hedinn som tjuv, sen Habina och nu också Mada

Sedan blandar hon ihop Mistis teori om Hedinn

Bläh jag borde rösta för nu har sambon kommit hem och lagat mat medan jag ligger i soffan och försöker ulv-leka.

Så svårt när några verkligen inte har bidragit alls så mycket samtidigt så kanske de filar på historiens längsta analys-inlägg. Nu kom både Hedinn och Lobelia med röster - båda två har varit antingen *mest* OT eller inte skrivit nåt alls särskilt Lobelia reagerade jag på då hon har typ 5 inlägg and no juicy. Jag tycker inte heller att hennes röstinlägg på Mada är vad jag reagerar på hos Mada - jag tycker ju att det är lite udda att säga - jag kommer inte kunna vara så aktiv efter 19:30 oh sen är typ den som producerat flest inlägg efter det- det slår mig att att man inte behöver vara ond för det, kan vara en oroad god som vill bevaka sina intressen och kanske se till att inte bli utröstad. Så därmed

cirkus röstar på Lobelia
pga hennes röst och även motivering angående Mada - för att jag reagerar också på Mada och faktiskt just för stunden verkar som en god som vill bevaka sina intessen. Hade hon varit ulv tror jag att hon hade varit mer chill

Men mest skumt är nog ändå hennes röstmotivering, jag hänger inte riktigt med på om hon misstänker Mada eller inte och om hon tycker Lobelia är skum bara för att hon inte reagerat på samma sak som cirkus själv?

Gabby_Ossi röstar på cirkus

DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubba
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba
21:00 Snurrfian röstar på Artline
21:00 Mistimed röstar på Habina
21:03 LenaH röstar på Habina
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus

Lobelia 3
Godisklubba 3
Habina 3
Mistimed 2
qitis 1
hemlig 1
ferrari 1
Madalitso 1
glömmerallt 1
Artline 1
cirkus 1

Ok, alltså det här är ändå lite misstänkt. Hur kan man ha missat Mistimeds teori och alla diskussioner kring den?

Habina ändrar röst till Lobelia, dels pga ovan, dels för att försöka rädda sig själv.

glöm inte bort mig! jag har inte samma frekvens på inlägg från förr dock. så förstår om det känns misstänkt. det är helt ok

DL 1 21:30
19:24 Madalitso röstar på Qitis
19:30 godisklubba röstar på LenaH
19:46 hemlig röstar på godisklubba
19:54 Fio röstar på Habina
19:56 Habina röstar på Mistimed
20:01 Ferrari röstar på Hemlig
20:12 artline röstar på ferrari
20:32 Lobelia röstar på Madalitso
20:32 Hedinn röstar på Lobelia
20:35 glömmerallt röstar på Mistimed
20:45 cirkus röstar på Lobelia
20:47 mirtai röstar på godisklubba
20:49 iiantazie röstar på glömmerallt
20:56 godisklubba ändrar röst till Lobelia
20:59 Carrro_lina röstar på godisklubba
21:00 Snurrfian röstar på Artline
21:00 Mistimed röstar på Habina
21:03 LenaH röstar på Habina
21:20 Gabby_Ossi röstar på cirkus
21:22 Habina ändrar röst till Lobelia

Lobelia 4
Godisklubba 3
Habina 3
Mistimed 1
qitis 1
hemlig 1
ferrari 1
Madalitso 1
glömmerallt 1
Artline 1
cirkus 1

Habina och Madalitso
Habina är den enda jag känt tjuv-vibbar från (och nu ser jag hon försöker sätt mig som tjuv, kul! :D Framförallt med "han som sa det var det", det kanske är Habina som är mästertjuven? TVIST! :D ).

Dels det inlägget jag kommenterat tidigare, där hon skriver:
"Mitt mål är att försöka att inte bli lynchad eller käkad, samt försöka att bara misstänka personer som faktiskt är onda." Eftersom just att tjuvar inte faller under "onda", jag tänker att hon kanske visst hade koll på det (i alla fall undermedvetet, eftersom hon läst listan) och inte behöver misstänka tjuvar för hon vet vilka de är. HON och..

dun dun duuuuuuuun

Möjligtvis Madalitso. BUT WHY?! Undrar ni då. Jo, jag tycker Habina ett par gånger nu gått in och ganska friskt försvarat Mada. Se t.ex #194 och #197, i försvar mot Qitis. Även i #214 var hon blixtsnabb till Madas försvar.
Jag ser en möjlig tjuvlya där.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 151
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2