Det verkar vara mycket snack om tjuvarna. Eftersom tjuvarna inte är speciellt vanligt förekommande i lekarna (väl?) så är det inte helt oväntat. Deras mål är väl helt enkelt att undgå att bli upptäckta, eftersom de inte behöver bry sig nämnvärt om vem de lynchar, bara att de gärna ska hitta siaren och psykopaten. Tror precis som många andra skriver att de kommer försöka gömma sig lite bakom radarn, men med samma logik kan de inte vara för tillbakadragna utan att sticka ut åt andra hållet. Kan tänka mig att de blir svårhittade
Ulvarna verkar det däremot inte vara speciellt mycket snack om alls. Skulle kunna tänka mig att de gärna gömmer sig bakom tjuvarna. Ulvarna behöver hitta den onda spionen, och tvärtemot vad andra tror så tycker jag inte att det är omöjligt att spionen redan har hintat, eftersom att det brukar vara ganska så teorilöst innan DL1 så man brukar inte gå tillbaka och titta.
@Mistimed teoriar duktigt (om än löst) på om både ond spion som hon tror sig ha hittat i Hedinn, samt lyckats pricka in båda tjuvarna.
@glömmerallt tycker att Mistimed letar fel onda (tjuvar istälet för ulvar), men det verkar de flesta i leken göra
Kan det vara så att glömmerallt sitter i tjuvlya och därför tycker att Mistimed letar fel onda, eftersom glömmerallt också borde vilja få ut tjuvarna om nu inte hen är tjuv själv?
iiantazie röstar på glömmerallt eftersom jag tror att hon kan vara tjuv som försöker leda spåret tillbaka mot onda.