Ulvlek: Snowroller II - Nu tar vi Åre!

Jag misstänkte inte Mada. Först reagerade jag lite på att hon skulle inte vara inne men så var hon det ändå. Och när Lobelia la sin röst så funderade jag på Mada ett extra varv och tänkte på varför var hon inne igen, fast hon inte tänkt det? En ulv är oftast mer chill och behöver inte bevaka sina intessen, däremot en god viktig roll kan vilja ha koll på ett annat sätt
Måste ju inte vara en viktig roll heller. Jag vet själv hur det är ibland när man har annat man gör, men ändå möjlighet att kika in på mobilen då och då. Lätt att svara lite snabbt på nåt enstaka inlägg, men det blir inget ordentligt "läsande och teoriande", om man säger så. Nu säger jag varken bu eller bä om just det här fallet, men har man tidsbrist och hoppar in får nåt instick emellanåt som ond är det ju generellt sett större sannolikhet att de insticken hamnar i lyans konversation istället för lektråden.

Fast hon svarade ju på ett inlägg av @iiantazie där hen hade missat att @Mistimed hade nämt någon mer än digoch då trode jag det var samma för @Lobelia .

Men det kan vara jag som tolkat det knasigt.

Jag tycker dock din röständring är lite skum oavsett. Det skulle ju kunna vara så att du och @Mistimed är ulvar i hop och du la en alibi röst på henne men sen när jag också röstade på hennne så ville du ändra,
Fast Habina ändrade ju när hon själv hade tre röster och ett par(?) andra två? Det om nåt är väl en fullt normal röständringssituation?

:banana::banana::banana:
Nu behöver ängel och siare inte oroa sig för att synas för onda spionen :)

Nä, men av alla onda/tjuvar tycker jag att den var minst viktig att få ut. Men såklart bra ändå

Jag tror inte den hade kunnat ställa till så mycket iom att hon inte kände till nån i lyan.

Jag tänker mest att siaren och spionen måste vara sjukt försiktiga iom att det är både ulvar och tjuvar ute efter siaren.

Fast hon svarade ju på ett inlägg av @iiantazie där hen hade missat att @Mistimed hade nämt någon mer än digoch då trode jag det var samma för @Lobelia .

Men det kan vara jag som tolkat det knasigt.

Jag tycker dock din röständring är lite skum oavsett. Det skulle ju kunna vara så att du och @Mistimed är ulvar i hop och du la en alibi röst på henne men sen när jag också röstade på hennne så ville du ändra,

Jag ska fixa fram citat imorgon, för Lobelia hade missat hela teorin (iaf skrev hon själv det).

Jag ändrade min röst för att rädda mig själv, för jag vill gärna leka lite längre. Mtp Lobelias roll var det ett bra beslut, nu slipper vi oroa oss för onda spionen, även om det såklart hade varit bättre med en ulv.

[...]
Jag tänker mest att siaren och spionen måste vara sjukt försiktiga iom att det är både ulvar och tjuvar ute efter siaren.
Varför är ulvar och tjuvar ute efter just siaren? Och varför måste spionen vara försiktig när ulvarna och tjuvarna är ute efter siaren?
Förlåt, jag hänger inte riktigt med...

Uppdatering!

Innevånarna i Åre hade redan börjat titta snett på varandra, var det inte någon som hade setts ta ut två balar toapapper när de lastade ur bilen? Måste vara en av de fördömda Stockholmarna - komma hit och bara ta för sig! De ska minsann få veta hut!

Lobelia stammade tappert att nää, hon var inte alls Stockholmare, men när Åreborna hörde hennes taffliga försök till dalmål skrattade de rått - hade hon inte ens vett att försöka prata jämtska den där sörlänningen. Nää åk tillbaka till dit du kom ifrån!

Lobelia var Göteborgare / Ond Spion

DagDL kl 08.30
NattDL 21:30

Jättebra!

Ändå fett besviken att jag hade fel om Hedinn. :( :mad::cry:

Ordningen återställd, viiiiiin :love:

Nä, men av alla onda/tjuvar tycker jag att den var minst viktig att få ut. Men såklart bra ändå

Jag tror inte den hade kunnat ställa till så mycket iom att hon inte kände till nån i lyan.

Nä, men bättre en ond än en god specialroll. (Oklart om det är bättre med onda spionen än med en bybo, med tanke på hjälpen man kan få från goda lyan, men där kan ju bli någon efter käket så).

Absolut, men icke goda är mer benägna att rädda sig själva än onda, det är också vanligt att icke goda alibiröstar på varandra.
Vad är skillnaden på icke-goda och onda? :D
Jag har inte samma erfarenhet. Enda tillfället då goda inte är intresserade av att rädda sig själva är väl om de har en mindre viktig roll och står mot en de misstänker har en viktigare. Varför skulle inte en god vilja vara kvar i leken om den kan, liksom? Finns det risk att den är uppe mot en ond är det ju jättedumt att offra sig själv,

Varför är ulvar och tjuvar ute efter just siaren? Och varför måste spionen vara försiktig när ulvarna och tjuvarna är ute efter siaren?
Tjuvarna är ute efter siaren eftersom en död siare ingår i deras vinstvillkor antar jag. Ulvarna vill väl inte riskera att bli siade onda :D Har dock ingen aning om varför spionen måste vara försiktig..

Vad är skillnaden på icke-goda och onda? :D
Jag har inte samma erfarenhet. Enda tillfället då goda inte är intresserade av att rädda sig själva är väl om de har en mindre viktig roll och står mot en de misstänker har en viktigare. Varför skulle inte en god vilja vara kvar i leken om den kan, liksom? Finns det risk att den är uppe mot en ond är det ju jättedumt att offra sig själv,

Jag tror också att med en god lya som dessutom har skills i denna lek så är bybor mindre benägna att rädda sig själva

För att de inte vill bli siade. För Tjuvarna tillkommer dessutom vinstvillkoren, det är lättare för dem att vinna om de får ut siaren.

Spionen ska vara försiktig så den inte avslöjar siaren i tråden( om den pga spion info tror sig veta vem det är)

Tjuvarna är ute efter siaren eftersom en död siare ingår i deras vinstvillkor antar jag. Ulvarna vill väl inte riskera att bli siade onda :D Har dock ingen aning om varför spionen måste vara försiktig..

Spionen är en stark god roll. Den har chans att hitta många andra goda och det vill ju ulvarna inte att det ska ske.

Jag tror också att med en god lya som dessutom har skills i denna lek så är bybor mindre benägna att rädda sig själva
Tror också att bybor nog är mer användbara i goda lyan så att de kan dela ut specialförmågor, men eftersom ulvarna har stor chans att käka en god inatt (12/14 eller något sånt) så är det väl troligare att man räddar sig själv i denna lynch, och definitivt bättre att onda spionen än en bybo åkte.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 152
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar