Ulvlek -påsk

Kom undan en kort stund, lite tankar från mej.

@Niyama och @Hedinn har jag uppfattat rätt neutrala och åt det goda hållet. Vilket i sej kanske bör göra att man tänker till lite extra.

@cirkus röstade på mej igår men verkar (om jag minns rätt nu) lite ändrat sej till att jag kanske är god. Efter dl.
Håller det inte för omöjligt att hon vet att jag är god (:p) pga vilken sida hon står.
Är inte helt hundra vart jag har henne.
Man skulle kunna uppfatta hennes tidiga inlägg som att säga till fåret att fåret inte behöver vinka så friskt och att ulvarna vet ju vems inlägg de ska läsa noga. Och att fåret inte lär bli käk(-lite ’du behöver inte oroa dej’ ?)
Ett tidigt inlägg som lika gärna kan vara som vilket konstaterande som helst. Men såklart är det en lek, det kan finnas mer mellan raderna.
Men osäker där. Det var något som jag lade märke till iaf.

Noterade också att både @Lenis och @Gabby_Ossi röstade killa, båda skulle iväg och ingen av dom kunde ändra sin röst.

Båda tänkte likadant om att bli /inte bli utvald av ledarulven.
Huruvida något av ovanstående har betydelse får jag låta vara osagt för tillfället, men det fastnade iaf.
@Lenis påtalar även att det kan vara väldigt svårt med hintar. Antar från båda håll sas.
@Gabby_Ossi menar att om man lägger någon åt det goda hållet skulle det kunna vara ett sätt för fåret att hinta att den(den goda antar jag) har en specialroll. - skulle ju kunna vara ett sätt att säga till fåret att den bara behöver hinta om en god så vet lyan att den har en specialförmåga.

Meeen det är spånerier. Och såna ska vi ju ha i leken va? :p
Ja! Mer spån :love:

Jag är aldrig så ”ledig” som jag tror jag ska vara när jag är ledig :arghh:
Jag håller med till fullo, jag har precis samma problem! Folket som jag trodde skulle gå hem senast vid 19 gick nu och då ska det diskas och matas djur och bytas om för om 1.5 timme ska jag vara i kyrkan :arghh:

Mina tankar kommer alltså efter att ha skummat och från mobilen. Ber om ursäkt till alla för sjukt dålig aktivitet den här leken, borde nog skippat den ändå :(

Neej det hade jag missat. Sorry.

Ida tycker jag kan stämma in som får, först en tidig röst och det vanligaste är ju att folk inte följer en så tidig och vag grej. Och sen udda röst på mig. Ida kan ju varit ovillig att rösta på Lenis för att hon tror/trodde mer på Lenis som ulv än mig som ulv?
Jag trodde mer på Lenis som ulv dag 1. Nu är jag osäker, men dina tankar är inte direkt något jag kan försvara mig emot. Jag tycker såklart att det finns bättre personer att misstänka som får, men åker jag ikväll så gör jag det.

Ska försöka få ner några snabba tankar innan disken kallar, återkommer strax

Spelare kvar:

Idahoe - jag :)

Gabby_Ossi - röstat Niyama - killaloe. Jag har nog tyckt henne som försiktigt neutral, dock blir jag lite fundersam på hennes svar om att hon har massa olika möjliga par i lyan men vill inte berätta då det är för många. Men att ha ont om tid är jag väl medveten om hur svårt det är att få till nåt. Men ändå, det uttalandet skaver lite tycker jag, som att försöka glida med lite utan att avslöja vad man tänker.

Hedinn - röstat hemlig - idahoe. har jag tidigare velat hålla åt det godare hållet och det står jag nog fast vid, hon verkar gräva och leta.

Niyama - röstat Hedinn - magnum - Mistimed? Jag tycker nog att hon kommit med en hel del vettigt och likt Hedinn verkar hon gräva ordentligt. Sen kan hon såklart luras alldeles , men försiktigt god.

Lenis - röstat G_O - killaloe. Första rösten på killaloe igår, risky för att vara kollega kanske? Men får är fullt möjligt. Har inte varit inne sen innan dl igår om jag hittat rätt? Skulle behöva se mer men är möjlig kandidat på får för mig även om jag inte kan säga konkret varför nu (skriver ur minnet).

Mistimed - röstat hemlig - magnum. Hennes röst på magnum igår kan ju absolut varit ett försök att rädda killaloe. Kanske försökte cirkus samma sak samtidigt? Hmm.

Magnum - röstat qitis - LenaH. Konstig röst på LenaH tycker jag ju, har för mig flera har pratat om det, men skulle en ond lägga en sån röst? Tja, fullt möjligt iofs men jag tror hon är snarare åt det godare hållet.

Cirkus - röstat qitis - magnum. Varit rätt frånvarande pga utställning i helgen och säger själv att hon därför inte kommit med så mycket egna tankar. Jag har inget konkret bu eller bä på henne, men magkänslan är försiktigt tveksam.

Lösa tankar. Ska försöka fundera mer medan jag fixar och så hinna in igen och rösta. Men min försiktiga förslag på lya vore cirkus och Mistimed, kanske med Lenis som får? Men jag är väldigt osäker känner jag.

Spelare kvar:

Idahoe - jag :)

Gabby_Ossi - röstat Niyama - killaloe. Jag har nog tyckt henne som försiktigt neutral, dock blir jag lite fundersam på hennes svar om att hon har massa olika möjliga par i lyan men vill inte berätta då det är för många. Men att ha ont om tid är jag väl medveten om hur svårt det är att få till nåt. Men ändå, det uttalandet skaver lite tycker jag, som att försöka glida med lite utan att avslöja vad man tänker.

Hedinn - röstat hemlig - idahoe. har jag tidigare velat hålla åt det godare hållet och det står jag nog fast vid, hon verkar gräva och leta.

Niyama - röstat Hedinn - magnum - Mistimed? Jag tycker nog att hon kommit med en hel del vettigt och likt Hedinn verkar hon gräva ordentligt. Sen kan hon såklart luras alldeles , men försiktigt god.

Lenis - röstat G_O - killaloe. Första rösten på killaloe igår, risky för att vara kollega kanske? Men får är fullt möjligt. Har inte varit inne sen innan dl igår om jag hittat rätt? Skulle behöva se mer men är möjlig kandidat på får för mig även om jag inte kan säga konkret varför nu (skriver ur minnet).

Mistimed - röstat hemlig - magnum. Hennes röst på magnum igår kan ju absolut varit ett försök att rädda killaloe. Kanske försökte cirkus samma sak samtidigt? Hmm.

Magnum - röstat qitis - LenaH. Konstig röst på LenaH tycker jag ju, har för mig flera har pratat om det, men skulle en ond lägga en sån röst? Tja, fullt möjligt iofs men jag tror hon är snarare åt det godare hållet.

Cirkus - röstat qitis - magnum. Varit rätt frånvarande pga utställning i helgen och säger själv att hon därför inte kommit med så mycket egna tankar. Jag har inget konkret bu eller bä på henne, men magkänslan är försiktigt tveksam.

Lösa tankar. Ska försöka fundera mer medan jag fixar och så hinna in igen och rösta. Men min försiktiga förslag på lya vore cirkus och Mistimed, kanske med Lenis som får? Men jag är väldigt osäker känner jag.
Varför tror du mer på cirkus i lyan än Gabby?

Jahapp... 20 minuter till DL och flera saknas helt och hållet... cirkus har ju redan varnat för att hon inte skulle komma in förrän sent, men Lenis har inte setts till på hela dagen heller, väl?

Eftersom jag inte uteslutit någon som ulv förutom möjligen Magnum så blir det 15 möjliga ulvpar och sedan 5 möjliga får till varje och av dem så sorterade jag bort kanske 10 konstellationer. Men har fortfarande över 50 möjliga kvar så redovisar helst inte alla :angel:

Men du kanske kunde redovisa topp tio, eller fem..? Känns lite mysko att ha en massa teorier/tankar men inte vilja få ner dem?

Spånar vidare på detta - Är det möjligt att Lenis inte sett den andra rösten på sig själv? Hon skrev ett inlägg 21:25, och nästa är hennes röst som kom in en minut efter rösten på henne från Lena?

Rakade klippa bort vem som frågade detta men jo, jag har för mig att jag såg den, men det hade inte ändrat min röst.

@cirkus röstade på mej igår men verkar (om jag minns rätt nu) lite ändrat sej till att jag kanske är god. Efter dl.
Håller det inte för omöjligt att hon vet att jag är god (:p) pga vilken sida hon står.
Är inte helt hundra vart jag har henne.
Man skulle kunna uppfatta hennes tidiga inlägg som att säga till fåret att fåret inte behöver vinka så friskt och att ulvarna vet ju vems inlägg de ska läsa noga. Och att fåret inte lär bli käk(-lite ’du behöver inte oroa dej’ ?)

Men då ska fåret vara en väldigt färsk en då, eller iaf en som inte läst rollistan. Fåret vet ju att det antagligen inte blir käkat (utom som eventuellt alibikäk då men känns långsökt). Och varför skulle fåret behöva vinka? Ulvarna vet ju vem fåret är.. O cirkus är väldigt rutinerad o har full koll på det tänker jag.

Sorri dålig aktivitet idag (läs obefintlig), körde till utställning vid 04 och kom hem vid 20 så varit lite tajt :o Imorrn är jag ledig så ska skärpa mig om jag lever.

Men du kanske kunde redovisa topp tio, eller fem..? Känns lite mysko att ha en massa teorier/tankar men inte vilja få ner dem?

Spånar vidare på detta - Är det möjligt att Lenis inte sett den andra rösten på sig själv? Hon skrev ett inlägg 21:25, och nästa är hennes röst som kom in en minut efter rösten på henne från Lena?

Rakade klippa bort vem som frågade detta men jo, jag har för mig att jag såg den, men det hade inte ändrat min röst.

Men då ska fåret vara en väldigt färsk en då, eller iaf en som inte läst rollistan. Fåret vet ju att det antagligen inte blir käkat (utom som eventuellt alibikäk då men känns långsökt). Och varför skulle fåret behöva vinka? Ulvarna vet ju vem fåret är.. O cirkus är väldigt rutinerad o har full koll på det tänker jag.

Sorri dålig aktivitet idag (läs obefintlig), körde till utställning vid 04 och kom hem vid 20 så varit lite tajt :o Imorrn är jag ledig så ska skärpa mig om jag lever.

Nej alltså jag har inte en massa teorier/ tankar, det är därför jag har så många möjliga lyor... för jag har inte lyckats sortera bort någon. Jag har liksom ingen topp 5 eller 10 utan de flesta känns lika möjliga...

Jag förstod liksom inte hur Niyama och Hedinn fick fram att de tyckte det inte fanns några fårkandidater när jag har så många.

Jag tänkte nog inte -vinka så friskt- utan hinta om fåret använder sina förmågor och hittar en god med spwcialförmåga som ju är mest intressant för lyan.

Nej alltså jag har inte en massa teorier/ tankar, det är därför jag har så många möjliga lyor... för jag har inte lyckats sortera bort någon. Jag har liksom ingen topp 5 eller 10 utan de flesta känns lika möjliga...

Jag förstod liksom inte hur Niyama och Hedinn fick fram att de tyckte det inte fanns några fårkandidater när jag har så många.
Inte fanns några? Det har väl ingen antytt? Däremot sorterade vi bort några baserat på hur de röstat. Vi hade väl i alla fall tre fullt möjliga?

Alltså, jag är inte så säker på att Gabbys förvirring är så mycket annat än tidsbrist, men jag håller henne ändå som potentiell ond, men inte mest misstänkt. Något som dock får mig att fundera är inlägget från @Idahoe ovan, där hon skriver, som jag tolkar det, mer tydliga misstankar mot Gabby, men avslutar ändå med att hellre placera cirkus i lyan. Utesluter inte att det kan vara Idahoe och Gabby som är kvarvarande lyamedlemmar...

Men jag tror ändå mest på Mistimed och Idahoe som onda för tillfället, Idahoe dels för tankarna jag och LenaH hade igår gällande Idahoe som ulv/får och dels för att senaste teoriinlägget känns mer som lätta upprepningar av sånt som redan skrivits och jag ser fortfarande inte riktigt logiken i varför cirkus hamnar i lyan hellre än Gabby.

Hedinn röstar på Idahoe

Jag har försökt lägga knodd som blev lite exalterad av mammas hemkomst och skumläsa det som hänt utöver det jag fångade lite snabbt ovan. Finns inget så vilsamt som att försöka gräva med en kvart på sig o klockan tickar :arghh:

Ida vetosjutton var jag har. Skriver mkt men jag tycker hon är v väldigt svårfångad. Vet oxå att jag ständigt gissat fel hemvist på henne i tidigare lekar (o jag har påpekat det tidigare också). Jag förstår inte riktigt att hon satt cirkus som misstänkt lya över många andra. Men jag har ju också stressläst o kanske missat ngt.. eller varför fastnar du för just Cirkus Ida?

Cirkus är en duktig lirare o kan säkert blåsa mig men hon har inte skrivit ngt jag reagerat på. Jag håller henne åt det godare hållet baserat på det jag sett.

Niyama kan lura iväg mig när som men jag ser inte heller där ngt jag reagerat på än. Som vanligt vågar jag inte lita på henne fullt ut.. men jag ser inget som föranleder en röst. Hon skriver läser o resonerar.

Gabby har jag skrivit lite om både nyss o igår, hänvisar till d pga tidsbrist

Hedinn frågar mycket men hon verkar inte säga fullt så mkt.. tror jag reflekterade över det igår också. Antingen gräver hon eller pekar hon på andra för att minska ifrågasättandet av henne själv. Jag vet inte riktigt.

Jag måste rösta för klockan tickar o jag hinner inte vända på saker mer.

Lenis röstar på Gabby_Ossi
Då jag tycker hon skriver att hon har teorier men inte verkar redovisa så mkt, jag får inte grepp, känns som att hon inte vill sticka ut hakan och kunna komma undan på det viset.

Alltså, jag är inte så säker på att Gabbys förvirring är så mycket annat än tidsbrist, men jag håller henne ändå som potentiell ond, men inte mest misstänkt. Något som dock får mig att fundera är inlägget från @Idahoe ovan, där hon skriver, som jag tolkar det, mer tydliga misstankar mot Gabby, men avslutar ändå med att hellre placera cirkus i lyan. Utesluter inte att det kan vara Idahoe och Gabby som är kvarvarande lyamedlemmar...

Men jag tror ändå mest på Mistimed och Idahoe som onda för tillfället, Idahoe dels för tankarna jag och LenaH hade igår gällande Idahoe som ulv/får och dels för att senaste teoriinlägget känns mer som lätta upprepningar av sånt som redan skrivits och jag ser fortfarande inte riktigt logiken i varför cirkus hamnar i lyan hellre än Gabby.

Hedinn röstar på Idahoe
Eeh du känns inte god längre. Innan höll du Misti som mest misstänkt och hon har redan en röst, och så röstar du på Ida?!

Magnum röstar på cirkus

Jag tror hon sitter i lyan bland annat baserat på det som jag spånade om tidigare ikväll.

Eftersom röstningen blir spridd väljer jag att byta. Mistimed tycker jag inte har kommit med så mycket egna tankar utan mer försvarat sig själv och varit försiktig med annat. Trolig ulv.
Hedinn röstar på Mistimed

Har försökt titta lite extra på cirkus, Niyama och Mustimed. Cirkus hade liksom jag dåligt med tid så eftersom jag hoppas att jag får ”benefit of the doubt” ger jag henne också det.

Niyama har röstat på Mistimed. Jag litar inte helt fullt på Niyama men om man tänker att det skulle vara räddning så hade väl inte en ny förstaröst varit det bästa. Mistimed lade också en andraröst i DL1 när Killaloe hade en röst mot sig, skulle kunna vara räddning.

Gabby röstar Mistimed

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 155
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar