Ulvlek -påsk

Jag är inte särskilt stolt över min 15-minuters hetsläsning men jag åstadkom iaf en röst.. kändes bättre att få iväg ngt än att missa, även om det var rätt kasst teoriat :o @Niyama Jag tycker det är bättre för leken i regel än att missa, särskilt när man varit inaktiv under dagen. Men det kan man förstås ha olika åsikt om, finns ju en risk att man lägger en röst på en viktig roll och gör mer skada än nytta.
Den risken får man ta tycker jag, missade röstningar är svårare att tolka än stressade röstningar. ;)

Jag är inte särskilt stolt över min 15-minuters hetsläsning men jag åstadkom iaf en röst.. kändes bättre att få iväg ngt än att missa, även om det var rätt kasst teoriat :o @Niyama Jag tycker det är bättre för leken i regel än att missa, särskilt när man varit inaktiv under dagen. Men det kan man förstås ha olika åsikt om, finns ju en risk att man lägger en röst på en viktig roll och gör mer skada än nytta.
Ja, det håller jag med om. Jag gjorde ju också så dag 1. Men du hann ändå skriva en del, så jag tycker din röst skaver.

Ja, alternativet är väl Lenis ulv och Idahoe får. Men känns ju som att det är bland de tre de kvarvarande onda finns, som det ser ut nu.
Cirkus är möjlig som får också. Sen Gabby litar jag inte på helt, det har ju hänt förr att ulvar skaffat sig superalibi.

Alltså om ni två är på olika sidor av leken kommer det här bli en lek att minnas :D
@Niyama skriva lite men tänka, nja :D
Nu måste jag sova! Trevlig lördagkväll!
Mm Hedinn är rätt bra på att lugna mig när jag nojar och så är hon hur ond som helst. Dock säger ju diskussionen nånting oavsett.
God natt!

Min röst kom inte med :(
Jag hade ett röstinlägg men det laggade som fan när jag skulle skicka det och jag trodde det gått in. Det var ett tag efter Niyamas inlägg. Men innan alla andras. Hade inte gjort nån skillnad. Känns ändå rätt sunkigt. Jag ska inte försöka leka när jag är på utställning i långtbortistan och bor på hotell. OM nån är intresserad så såg det ut såhär:

Jag ska iväg en stund, hinner in innan dl men vill inte rösta i sista sekund igen.

Jag har några olika möjliga lyor - får. Gemensamt för alla är att Misti ingår. Så dels pga pusslande (se tidigare resonemang), dels pga rösten igår som jag tror hon ville försöka rädda Killa med:

Niyama röstar på Mistimed

Jag funderar på varför skulle hon försökt rädda Killa genom rösten på Magnum, det hade ju behövts en till röst för att hon skulle klarat sig, nu lag iofs jag själv en röst på Magnum men det kunde Killa omöjligt vetat. För övrigt så ja, jag tänkte exakt samma som du (typ fan också jag vill inte avgöra något när jag inte är säker) när jag såg att min röst blev nummer 3 på Magnum, iom med min tidsbrist(och det jävla skitnätet) då hade jag liksom ingen möjlighet att jag kunde hinna teoria och byta röst. Däremot så tycker jag att resonemanget hon först misstänkte Killa och sen ändå röstade på någon annan var märkligt.

Nu när LenaH blev käk och visade sig vara god så föll min teori tanke om möjligheten att Magnum och hon spelade ett spel igår. Det borde tyda på att Magnum är troligare är god.

Sen tanken om Lenis/Ida som ulv och får tror jag mer på Ida som ulv och Lenis som får ändå. Varför skulle en ulv rösta på en annan ulv om Lenis är ulv alltså? Jag vill inte avskriva Lenis som får pga röstningen i DL1, om nu Ida är ulv så *kan* det vara ett sätt för en ulv att visa sig för fåret - det är rätt safe att lägga första rösten i DL1 - rösterna brukr nästan alltid spridas mkt och på så vis kan lyan ha kontroll. Då blir Lenis som får mer rimligt även med DL2 i beaktande då hon röstar på Killa.

Även jag behöver rösta för det är snart påskbuffé på hotellet jag bor.

För mig står det mellan Lenis som möjligt får, Ida som ulv, Misti som ulv (och som redan fått en röst) och Gabby som jag känner att jag är osäker på. Märkligt nog har jag ingen anledning att jaga Niyama eller Hedinn :)

Så all in all. Eftersom en av de jag misstänker har en röst så väljer jag att tro att det är en lyamedlem ...

cirkus röstar på Misti

Min röst kom inte med :(
Jag hade ett röstinlägg men det laggade som fan när jag skulle skicka det och jag trodde det gått in. Det var ett tag efter Niyamas inlägg. Men innan alla andras. Hade inte gjort nån skillnad. Känns ändå rätt sunkigt. Jag ska inte försöka leka när jag är på utställning i långtbortistan och bor på hotell. OM nån är intresserad så såg det ut såhär:

Jag funderar på varför skulle hon försökt rädda Killa genom rösten på Magnum, det hade ju behövts en till röst för att hon skulle klarat sig, nu lag iofs jag själv en röst på Magnum men det kunde Killa omöjligt vetat. För övrigt så ja, jag tänkte exakt samma som du (typ fan också jag vill inte avgöra något när jag inte är säker) när jag såg att min röst blev nummer 3 på Magnum, iom med min tidsbrist(och det jävla skitnätet) då hade jag liksom ingen möjlighet att jag kunde hinna teoria och byta röst. Däremot så tycker jag att resonemanget hon först misstänkte Killa och sen ändå röstade på någon annan var märkligt.

Nu när LenaH blev käk och visade sig vara god så föll min teori tanke om möjligheten att Magnum och hon spelade ett spel igår. Det borde tyda på att Magnum är troligare är god.

Sen tanken om Lenis/Ida som ulv och får tror jag mer på Ida som ulv och Lenis som får ändå. Varför skulle en ulv rösta på en annan ulv om Lenis är ulv alltså? Jag vill inte avskriva Lenis som får pga röstningen i DL1, om nu Ida är ulv så *kan* det vara ett sätt för en ulv att visa sig för fåret - det är rätt safe att lägga första rösten i DL1 - rösterna brukr nästan alltid spridas mkt och på så vis kan lyan ha kontroll. Då blir Lenis som får mer rimligt även med DL2 i beaktande då hon röstar på Killa.

Även jag behöver rösta för det är snart påskbuffé på hotellet jag bor.

För mig står det mellan Lenis som möjligt får, Ida som ulv, Misti som ulv (och som redan fått en röst) och Gabby som jag känner att jag är osäker på. Märkligt nog har jag ingen anledning att jaga Niyama eller Hedinn :)

Så all in all. Eftersom en av de jag misstänker har en röst så väljer jag att tro att det är en lyamedlem ...

cirkus röstar på Misti
Fast är inte att rösta på fåret ett jättekonstigt sätt att visa sig på? Tolkar man sånt så? Jag skulle nog inte göra det som får i alla fall utan snarare tänka tvärtom...

Fast är inte att rösta på fåret ett jättekonstigt sätt att visa sig på? Tolkar man sånt så? Jag skulle nog inte göra det som får i alla fall utan snarare tänka tvärtom...
Menar du att rösta på fåret? Ja, den teorin kommer upp så himla ofta, att en ond som känner till en annan ond ska ha visat sig genom att rösta på den. Men hur ofta har det hänt? Jag hade aldrig fattat det utan avskrivit den som kollega (om det inte var en nödvändig röst pga misstänkt då).

Menar du att rösta på fåret? Ja, den teorin kommer upp så himla ofta, att en ond som känner till en annan ond ska ha visat sig genom att rösta på den. Men hur ofta har det hänt? Jag hade aldrig fattat det utan avskrivit den som kollega (om det inte var en nödvändig röst pga misstänkt då).
Ja, exakt. Jag hade gjort likadant. Just dag 1 skulle jag räkna med att mina okända kollegor skulle rösta på någon annan, just för att de kan välja fritt. Vid senare röstningar skulle jag dock inte lägga lika mycket vikt vid det, eftersom det skulle kunna vara mer nödvändigt för dem då.

Röstlista DL1

14.21 Idahoe röstar på Lenis
18:28 Hemlig röstar på Killaloe
20:38 Cirkus röstar på Qitis
20:46 Magnum röstar på Qitis
21:22 Hedinn röstar på Hemlig
21:23 Mistimed röstar på Hemlig
21:28 LenaH röstar på Lenis
21:28 Gabby_Ossi röstar på Niyama
21:28 Qitis röstar på Niyama
21:29 Hemlig ändrar röst till Qitis
21:29 Lenis röstar på Gabby_Ossi
21:29 Killaloe röstar på Qitis
21:30 Niyama röstar på Hedinn

Röstlista DL2

20.31 Killaloe röstar på Gabby_ossi
20.52 Hedinn röstar på Idahoe
21.02 Lenis röstar på Killaloe
21.14 LenaH röstar på Killaloe
21.20 magnum röstar på LenaH
21.22 Gabby_Ossi röstar på Killaloe
21.24 Niyama röstar på Magnum
21.24 Idahoe röstar på Niyama
21,29 Mistimed röstar på Magnum
21.29 cirkus röstar på Magnum

Röstlista DL3

17.56 Niyama röstar på Mistimed
(21.26 Hedinn röstar på Idahoe)
21.27 Lenis röstar på Gabby_Ossi
21.28 Magnum röstar på cirkus
21.29 Hedinn röstar på Mistimed
21.30 Gabby röstar Mistimed
21.30 Mistimed röstar på Hedinn

(Idahoe och cirkus missar, men båda "röstar" i efterhand på Mistimed)

@Magnum Du la en röst på cirkus igår, trots att vi var flera som lutade åt Mistimed som ond. Hur tänker du kring det nu, när Mistimed visade sig vara ulv?

@Lenis Du var stressad igår vid röstningen, har du andra/fler tankar nu? Du skrev i ditt teoriinlägg att du inte litar på varken mig eller Niyama, men håller cirkus åt det godare hållet... Vad är det som gör att du håller cirkus åt det godare hållet, undrar jag?

Ok, efter igår lägger jag @Hedinn och @Niyama åt sidan. Tror inte de hade drivit på så mycket mot Mistimed om någon av dem varit i lyan. Och jag tror inte de skulle varit så samstämmiga om en av dem varit får.

Då finns det kvar:

cirkus
Magnum
Idahoe
Lenis

Trodde jag skulle ha tid med datorn ikväll men nu blev det middagsgäster för 3e kvällen i rad :cautious:. Jag gör så gott jag kan! :p

Nu ska vi se om det går att utläsa något ur det Mistimed skrivit.

Jag funderar på varför du inte verkar se Cirkus möjliga andraröst (det fetade) som ett möjligt räddningsförsök när du tycker min andraröst är ett potentiellt räddningsförsök? Pga de misstankar jag hade mot Killa?

Här frågar hon varför jag inte ser cirkus röst på Magnum som lika misstänkt som hennes. Behöver egentligen inte säga något om deras förhållande utan kan handla om att ifrågasätta mig bara.

Men sen fortsätter det med att LenaH och cirkus ser Magnum som mindre troligt ond och framför allt tycker Mistimed att det är skumt att cirkus ändrat uppfattning efter att ha röstat där:

Jag ser alla som potentiellt onda, gör inte du det? :p

Jag hade inga starkare misstankar mot Lenis igår och har det inte egentligen idag heller. Jag tycker idén om Lenis som möjligt får är möjlig, men tycker röstlistan är lite vansklig att gå efter. Samtidigt tror jag att jag tycker den är möjlig i högre utsträckning för att jag håller dig åt godare hållet just nu och nu vet att Lena var god. Men jag nojjar över att du lurar mig. :cautious:
Jag tycker fortfarande Magnums röst igår var jättemärklig, och fattar inte alls varför Lena och Cirkus verkar tycka den tyder på hennes godhet efter DL?
Framförallt tycker jag det är märkligt att Cirkus, som ändå röstade där, har ändrat uppfattning.

Men med det sagt har jag bara skummat större delen av inläggen efter DL än så jag kanske missat något, jag får gå igenom mer noggrannt senare idag.

Sen blir det riktigt intressant. Lätt "försvar" av Idahoe (inte nödvändigtvis något som säger nåt om förhållandet dock, men noterbart i sammanhanget):

Fetade - detta reagerar jag på, nu skrev visserligen Ida sen att hon missat det. Men bara för att någon förklarar något behöver ju inte betyda att det den säger är sant? Du uttrycker dig här som att det är självklart att det är så som Niyama sagt eftersom hon sagt det. Jag tycker mig uppfatta att du inte misstänker Niyama till någon högre grad, men att förvänta sig att Ida ska ta henne på orden är väl att ta i?

Följande är ett svar till cirkus, lätt antydan till att cirkus kan vara ulv:
Fetade - är inte det en direkt motsägning till din röst? Jag medger dock att jag inte förstår sista delen av meningen, kan du utveckla vad du menar?
Jag tror heller inte jag fått något svar ang. #239 ? Att du inte hann innan DL har jag förståelse för, men jag skulle uppskatta ett svar? Den senaste som undvek att svara på en fråga var ulv... :p

Sen blir det intressant på riktigt! Nedan är ett svar till mig, där jag tycker att hon verkar rikta mer misstankar mot Killaloe och Lenis, men väljer att rösta på Magnum:

Alltså, att du tycker jag är mest misstänkt är en sak, men min tanke mot Lenis var ju knappast något att rösta efter? Känns som att du vill förstora upp mina misstankar mot Lenis igår och spela ner att jag både grävde och diskuterade?
Och jag hade nämnt Magnum innan, jag tyckte hon säkrade i sin röst på Q. Vilket jag tycker är ungefär en lika stark teori som den jag hade mot Lenis.

Misstankarna mot Lenis var inget att rösta efter och hon tycker att hon hade en teori mot Magnum som var ungefär lika stark som den mot Lenis... Men eftersom rösten kom på Magnum så går ju inte det riktigt ihop med att hon inte tyckte att hon hade nog på Lenis för att rösta där.

Så... Det jag funderar på, kan det här tyda på att det trots allt är Idahoe och Lenis som är de kvarvarande onda, som bara misstänkts "lite lagom", eller är det snarare ett alibibildande mot/för cirkus?

Ok, efter igår lägger jag @Hedinn och @Niyama åt sidan. Tror inte de hade drivit på så mycket mot Mistimed om någon av dem varit i lyan. Och jag tror inte de skulle varit så samstämmiga om en av dem varit får.

Då finns det kvar:

cirkus
Magnum
Idahoe
Lenis

Trodde jag skulle ha tid med datorn ikväll men nu blev det middagsgäster för 3e kvällen i rad :cautious:. Jag gör så gott jag kan! :p
Det går utmärkt att vara aktiv dagtid också, håll mig sällskap! :D

Nu vet jag att det är dag 1 och det är svårt, men jag funderar lite på teorierna/diskussionen kring @Lenis
Jag menar, hon har varit med så himla länge att en godförklaring av sig själv och hint om en ev roll känns lite väl enkelt. I min bok är Lenis långt slugare än så, att jag mer tror på att onda försöker hitta något väldigt enkelt och sen dra lite större växlar på det för att det är lättare att så sådana tvivel än på många andra sätt.

Misstänker och misstänker - jag tycker nog bara att det är en rätt enkel väg att gå och jag ser nog det ”hugget” på en upplevd godförklaring som ett enkelt sätt att få med sig folk. Det behöver ju inte vara konstigt eftersom det är i början av leken osv men ja, för mig känns det iaf märkligare än en ”godförklaring” från en väldigt rutinerad spelare.

Killa försvarar Lenis innan DL 1. Ett sätt att visa sig som ulv för fåret Lenis? I så fall borde inte Idahoe vara sista ulven eftersom hon röstade på Lenis i DL1. Och Magnum trodde jag ju inte skulle vara i lyan enligt rösten på LenaH. I så fall skulle det lämna cirkus i lyan... Hmm, slänger bara upp det här medans jag läser vidare.

Så... Det jag funderar på, kan det här tyda på att det trots allt är Idahoe och Lenis som är de kvarvarande onda, som bara misstänkts "lite lagom", eller är det snarare ett alibibildande mot/för cirkus?

Jag har ingen aning, känns som det kan vara vilket som. Tycker Misti är lite svår att läsa av och har ingen uppfattning om hur hon brukar förhålla sig till kollegor. Hon är också en av dem som jag absolut inte kan gissa hur hon skulle vilja välja lyan.

Jag funderar lite på att Lenis röstade på Gabby dag 1, dels då udda röst men också att hon reagerade så mycket på Idas röst på henne. Känns som en sån udda röst vore mer typiskt om Lenis lade på Ida i det läget, om nu inte Lenis är ulv som vet att Ida är får. I efterhand undrar jag om Lenis ville tala om att Ida "gjorde fel", men inte direkt misstänka Ida (måste gå tillbaka och kolla vad som skrevs). I så fall skulle förstarösten på Killa vara alibi, men det brukar ju alltid alibiröstas något varje lek?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 155
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar