Ulvlek -påsk

Lenis godförklarar sig själv, tycker inte det säger något om hennes roll dock. Andra har fört rimliga resonemang kring det. Verkar inte säga så mycket mer i det inlägget, mer än att om jag tolkat rätt så ser hon en risk för gamla rävar som onda, vilket såklart är möjligt. Svårt att säga mycket när hon inte varit vidare aktiv.

Cirkus gör mig alltid lite nervös, förr i tiden var hon nästan alltid ond när jag trodde hon var god och vice versa. Men på sistone har det inte stämt. Jag har inte reagerat på något där, men hon kan vara ond för det. Tycker fåret i denna leks skepnad är en mycket stark roll. Ifrågasätter Qs röriga resonemang kring hemlig och att spä på/undvika. Tycker Q varit slirig i sin argumentation. Ifrågasätter hemligs röst (eller resonemanget bakom den) och menar att det är långsökt att fåret skulle bli nervöst.

hemlig är inte säker på om man kan läsa ut något av valen från ledarulven, men att det beror på om det är en van eller ny spelare ( @hemlig , hur tänkte du att det spelar roll?). Noterar sen via Qs inlägg att Lenis godförklarat sig själv. Men vill inte rösta där för att första rösten hamnade där. Jag är alltid för att rösta på den man tycker är skummast, att någon annan röstat där är en konstig anledning att själv låta bli (men jag veeeeet det är vanskligt att lägga en andraröst DL1, så det säger väl kanske inte så mycket ändå...).
Skriver sen ett teoriinlägg där hon nämner (tror jag) alla utom... mig? :cry::cautious: Men ok, jag har inte bidragit så mycket än så det är väl lätt att glömma bort. Men jag noterar att hon inte verkar tycka jag var värd att nämna, vet hon redan vilka som spelar för vilken sida? Åh andra sidan skriver hon direkt ett inlägg om att om hon missat någon så var det omedvetet, att hon bara krivit det hon reagerat på. Men noterar det ändå så länge.
Röstar på Killaloe för att hon tror hon kan vara får som säger till lyan att hon inte vill bli utröstad ännu. Ser det som rätt osannolikt att ett får (oavsett vem det är) skulle tro att lyan skulle försöka lyncha henne, konstigt resonemang. När hon ifrågasätts menar hon att fåret kanske blivit nervöst och att det var det bästa hon kunde komma på.

Tycker Hedinn verkar vara aktiv och på hugget denna lek. Tror det faktum att ledarvargen fått välja onda är ett falskt hjälpmedel. Skriver ett längre inlägg om det, skriver sen i samma inlägg

lite långsökt, men upplägget på inlägget för mig att fundera på om Hedinn är får och fiskar efter om Q kan vara ledarvarg("som den enda som inte skulle välja slumpvis, var det du som valde mig")? Fast tror iofs inte Hedinn skulle fiska på det sättet som ett får lyan känner till heller...
Tror det kan vara lättare att klura ut vem fåret är grundat på att någon valt än lyan.
Tycker inte det är skumt att godförklara sig själv. Tycker Q brukar reagera på sådana saker. Tycker inte Idas röst säger något. Menar att hemlig också i princip bara hade en sak att reagera på.

LenaH noterar att ledarvargen även fått välja får. Skulle som ledarvarg definitivt valt spelare som hon vet är bra som onda och som gillar att vara onda, skämtar sen om att kanske Q kommer ihåg vilka som varit vad de senaste lekarna. Ännu någon som diskuterar ledarvarg och dennes val och sen taggar Q i samma inlägg (även det till synes skämtsamt). Säger kanske inget alls, men jag noterar det. Ifrågasätter hemligs resonemang med att rösta på Killaloe. Går lite under min radar.

Magnum frågar om ledarvargen verkligen skulle lämna det åt slumpen när den får välja sina kollegor. Tror inte den skulle välja random kollegor. Konstaterar efter lite konverserande med Hedinn att de tänker nog ungefär lika i ämnet.

Q svarar på Hedinns inlägg som jag citerade ovan med ett skämtsamt svar, vet inte om det säger något.

Skriver lite kring att ledarvargen är en roll som funnits innan men i en lek som var lite annorlunda och utan att välja får om jag förstod rätt. (gissningsvis som svar på att jag iaf frågat om det, tack i så fall!)
Skriver sen något jag inte förstår ang. ledarvargen:

Spana efter? Upptäckbar? Jag kopplar inte, varför jämför du fåret som upptäckbar på med att ängel/siare är upptäckbara för spionen? Lyan kände väl till fåret?
Noterar att Lenis godförklarar sig själv, och funderar kring rollfördelning. Verkar tycka att onda sidan sitter med en bättre hand.
Vill ha en balanserad analys av Niyama vad gäller rollfördelningen. Funderar på om Niyama försöker så misstankar mot den "klockrena" får-rollskandidaten.
Noterar att Idahoe och hemlig plockar upp hennes tanke om Lenis, tycker främst hemlig känns lite mer skum.
Skriver något rörigt om att ond både vill spä på misstankar och undvika. Förstår resonemanget bakom hemligs röst, ville se om någon skulle haka på hennes tankar om Lenis tidigt i leken men verkar inte tycka det säger något nu i efterhand att två gjorde det. Känns som ett något underligt förfarande.
Skriver om hemligs röst i ett inlägg och skrever sen att Idas röst är den enda hon sett. Hedinn påpekar även detta och Q säger att vi får "Hit her!" för det.

Idahoe skriver lite om rollfördelning och tror ledarvargens val är en fördel oavsett om denne valt slumpartat eller ej eftersom alla ändå lägger kraft på att fundera på det. Tror inte hon själv slängt bort chansen att få välja. Röstar sen på Lenis pga hennes godförklaring av sig själv. Tolkar det som en tidig förstadagsröst, säger mig alltså inget speciellt och svårt att säga mycket annat i nuläget då hon inte varit aktiv sen dess.

Niyama pekar på att givmild siare ibland varit starkare än en vanlig, och att spökväckaren är väldigt stark. Menar att styrkan hos fåret beror på vem som har rollen, att det finns en klockren spelare för uppdraget och att frågan är om ledarvargen vågar välja henne just därför. Tycker Q låter överdrivet paranoid som misstänker hemlig för att hon hakade på Qs tanke om Lenis. Känns lite överslätande, samtidigt har jag svårt att se att Niyama skulle skydda en kollega så uppenbart inför DL1. Så vet inte om det säger något, men noterar det. Tror rösterna på fåret (om den lynchas idag) skulle granskas rejält, och att det vore ett dåligt alibi. Och tror inte lyan skulle "se till att lyncha" fåret.

Gabby har haft strömavbrott.

Killaloe uppmuntrar hemlig om att skriva sina tankar även om man blir misstänkt för det. Tycker en råkad godförklaring från Lenis hade varit lite väl enkel. Tror Lenis är slugare och att onda försöker hitta något lätt att gå på. @Killaloe så du misstänker någon/de som teoriat kring Lenis? Vem/vilka?
Tycker det vore märkligt om lyan lynchade fåret. Menar att det finns smartare sätt att få alibi om jag förstod rätt. (jag börjar se i kors nu och det här tog mycket längre tid än jag tänkt)

Det bör vara alla... Jag vill bara sova nu. :cry:

Gör också en sidnot om att både Q och Hedinn verkar roade av världens tråkigaste sport. O_o

Mistimeds första långa teoriinlägg, dock mest sammanfattning och inte så mycket tolkningar.

jaha nu kan jag andas och utveckla lite, sjuk tidsbrist när knodd vaknat o man jobbat helnatt!

Lenas röst på mig kändes väldigt, nja. Vi har spelat ihop förr och det är inte första gången jag anmärker på att man får röster så fort man skriver mer än tre ord dag ett, det känns snarare som standard för mig utom de ggr när jag verkligen tänker att jag ska spela tråkigt och hänga mig kvar. Det var inget specifikt mot Ida utan bara en reflektion. Håller du inte med i sak, att de som skriver mkt löper större risk att åka dag ett? (Det är skillnad senare.. ofta.. men inte alls alltid.)

hemlig röständrar från killa. Ingen stark teori från början iom tidigt i leken, så det jag noterar här är att hon gärna vill fortsätta vara med och leka. Sedan vad det beror på kan man ju fundera över.

Niyama reagerar på mig och då är ju allt i sin ordning :D det har ju liksom hänt förr! Röstar med en förklädd bop men eftersom även jag hör till dem som inte fattar vilken sport vi ens pratar om här så är jag med på det tåget.. :angel: Jag tycker inte att N stuckit ut för mig alls än. Får se vad som händer. Ser nu att hon tycker att jag överreagerar, well.. jag får reagera hur mycket eller hur lite jag vill. Och hur jag reagerar i leken beror inte på roll, och det tror jag faktiskt gäller många av oss. Ruttnar man på något har det snarare med dagsformen att göra (och min stubin är mycket, mycket kort dan efter att ha jobbat dygn..). Visst nån enstaka lek har jag tyckt det varit roligt att gå in i en roll och vara lite dramaqueen men oftast är jag mig själv o reagerar som mig själv liksom. Så jag ser inte relevansen för leken, du får gärna utveckla @Niyama

Gabbe fick en hastig tidsbristmässig röst av mig, och den är erkänt svag, men jag la den där för att hon kändes så smidig och tja.. så försöker jag spela som ond rätt ofta (min mest framgångsrika metod genom åren, haha). Kan ju var bara att hon är trevlig. Sånt kan straffa sig i ulvlekar :nailbiting:

ser att qitis var bybo, tyckte hon spelade lite svårläst som vanligt så jag hade ingen tydlig riktning där, men ärligt hade jag nog haft henne som en av de misstänkta tills vidare då jag tyckte att hon var lite försiktig o lurig mot hur jag minns, så jag hade oroat mig för lydmedlem isf. Det var ju uppenbarligen inte rätt linje.

Ett inlägg från Lenis, tyckte det kunde vara intressant att läsa vad hon skriver om de som visade sig vara ulvar, men varken Killaloe eller Mistimed är med.

Lenis om Idahoe:

[

alltså jag vet inte, det här inlägget.. det här skaver lite för mig. Jag tycker Ida teroriar osv bra och förstår hennes röst på mig, inget konstigt med att den kom, det var väntat. Men hmm.. magkänslan alltså. Det här känns lite forcerat. O jag kan inte förklara varför. Som sagt, nånstans måste man ju börja o det gjorde killa åxå. Men visst jag kan vara färgad av att jag själv reagera på q, och det var ju bevisligen fel.

Lite inlägg från Idahoe
Gah, jag är inte snabb direkt :arghh:
Postar så långt jag hunnit ännu, för att inte lyckas radera det eller nåt :meh:

Vi kan ju börja med min röst på @Lenis. Jag hade noterat hennes uttalande som "möjligt misstänkt" att rösta på om inget mer misstänkt dyker upp innan jag måste rösta, även innan qitis skrev om det i sitt inlägg. Men det kan ju ni knappast veta så jag får väl ta att jag "hakat på" nån annans tankar. Jag tycker inte Lenis är misstänkt pga det, men det var vad jag hade att gå på. Och kan man bli utröstad dag 1 för att ens telefon autocorrectar god till God :rofl: så anser jag en mer öppet skriftlig godförklaring av sig själv vara fullt tillräckligt att lägga en tidig röst på :p För någon måste ju få den första rösten liksom?
I övrigt har Lenis väl inte direkt varit skum. Men hon anser det värt att notera att hemlig vill fortsätta vara med och leka. Eh, det får vi väl hoppas att alla vill, såhär första dygnet på första leken på länge? :confuaed: Något jag noterar, samt att hon lägger en snabbröst på G_O för att hon glider med. Vilket för mig förstärker ulvlekarnas damned if you do, damned if you don't - uppenbarligen får man röster dag 1 oavsett om man skriver mycket eller lite som sticker ut :p

@Gabby_Ossi har haft problem och kom in hastigt och fick lägga en snabb röst. Med tanke på det är jag imponerad att hon fick till en såpass underbyggd röst, hennes motivering har en poäng som jag ska hålla i åtanke när jag läser om Niyama sen.

@Magnum diskuterar med Hedinn om hur ledarvargen valt kompisar, de kommer fram till att de nog egentligen tänker lika. Jag håller med om att den inte borde helt kastat bort möjligheten att välja sitt lag. Röstar på qitis med motivering som jag nog kan hålla med om egentligen.

Så, det kommer mera så småningom...

Del 2 i sagan...

@Mistimed har frivilligt blivit stucken med nålar i 8 timmar :eek::crazy:O_o Kommer med ett långt teoriinlägg och röstar sen på hemlig efter uppmaning :p baserat på en kombo av tre relativt svaga teorier. (Nej jag kritiserar det inte ;) bara noterar).

@cirkus är snabbt på mot q (och vad mycket tydligare saker blev när jag sent omsider insåg att det är Q:love: :banghead: ) på ett sätt som cirkus brukar spela på tycker jag. Problemet är att jag oftast tycker hon verkar god även när hon är ond :cautious:

Får se hur många till jag hinner, måste ut till stallet om en kvart
Dell 3

@Killaloe tänker att det kan vara onda som sprider enkla misstankar mot Lenis och röstar på q som fått andra att "haka på" i det. Ärligt talat tycker jag inte det var en konstig grej att teoria eller rösta på såpass tidigt dag 1, nånstans måste man ju börja liksom. Och Q visade sig vara god. Jag blir snarare fundersam om killaloe försöker göra vad hon anklagade Q för, sprida misstankar mot goda spelare? O_o

Äsch nu kom citaten i fel ordning...
@Hedinn jag menade bara att som jag uppfattat killaloe så tyckte hon Q var skum som spred ut lösa tankar/misstankar (om Lenis) som andra sedan hakade på. Samt att killaloe tyckte det var lite märkligt att "gå på" en godförklaring från en erfaren spelare som Lenis. Då tänkte jag att en möjlighet är att killaloe kanske gjorde lite likadant, alltså spred lösa tankar/misstankar (i det här fallet mot de som reagerade på Lenis godförklaring) I hopp om att andra skulle haka på.
Sen röstade ju absolut killaloe på q, det vet jag.
Det är alltså ingen starkare misstanke från min sida, mer något jag noterar för att hålla i bakhuvudet.
Klarare så? :)

För att fortsätta min genomgång av folk från i morse, så känns @Hedinn vettig, som att hon aktivt letar och funderar och vänder och vrider på vad andra skriver. Detta gör att jag vill hålla henne åt godare hållet, även om hon är en av de som brukar kunna lura bort mig alldeles.

@LenaH röstar på Lenis för att hon blev defensiv av min röst. Om jag minns röstlistan rätt så lade hon upp så att lenis blev den tredje med två röster, ihop med q och hemlig som båda var goda. Vad det säger egentligen vet jag inte, ett möjligt alternativ är såklart att både Lenis och LenaH är onda och LenaH vill skaffa alibi, men det kan precis lika gärna vara så att de båda eller bara en av dom är goda.
Jag är förvånad att Lena inte har pekat ut hela lyan än, men tydligen har hon tappat tempo de senaste lekarna. Hur är det med ulvometern egentligen, dags att lämna in på service? :p

Slutligen @Niyama då . Hon fick tidsbrist och lade en bop på Hedinn. Hon hade tankar kring tre andra, där två visade sig vara goda, men valde att inte rösta där ändå. Jag har för mig att jag hört liknande resonemang om att inte slå spiken i kistan första dagen för personer hon brukar reagera på i nån tidigare lek, så det är inget jag direkt reagerar på från henne.

Idahoe verkar ändå ha varit ganska tidig i misstankarna mot Killaloe, skulle kunna vara lite till hennes fördel. Men sedan röstar hon ändå på Niyama i Killa-lynchen, så kanske inte :cautious:

Idahoe verkar ändå ha varit ganska tidig i misstankarna mot Killaloe, skulle kunna vara lite till hennes fördel. Men sedan röstar hon ändå på Niyama i Killa-lynchen, så kanske inte :cautious:
Hinner inte läsa citaten nu, men då är det ju snarare mer skumt tycker jag? Att vara med på misstankarna tidigt och sen rösta på mig istället.

Hinner inte läsa citaten nu, men då är det ju snarare mer skumt tycker jag? Att vara med på misstankarna tidigt och sen rösta på mig istället.
Exakt, jag tolkar det likadant. Lite som att Mistimed också hade misstankar mot Killaoe, men röstade på Magnum.

Ja kanske, jag skrev inlägget efterhand som jag läste.

Såhär står det om Killa i första "genomgången":

"@Killaloe tänker att det kan vara onda som sprider enkla misstankar mot Lenis och röstar på q som fått andra att "haka på" i det. Ärligt talat tycker jag inte det var en konstig grej att teoria eller rösta på såpass tidigt dag 1, nånstans måste man ju börja liksom. Och Q visade sig vara god. Jag blir snarare fundersam om killaloe försöker göra vad hon anklagade Q för, sprida misstankar mot goda spelare? O_o"

Och om dig:

"Slutligen @Niyama då . Hon fick tidsbrist och lade en bop på Hedinn. Hon hade tankar kring tre andra, där två visade sig vara goda, men valde att inte rösta där ändå. Jag har för mig att jag hört liknande resonemang om att inte slå spiken i kistan första dagen för personer hon brukar reagera på i nån tidigare lek, så det är inget jag direkt reagerar på från henne."

Så där verkar det ju absolut som att hon skulle misstänka Killa mer än dig.

Liksom igår med mitt spån så hade jag @Hedinn och @Niyama åt goda hållet.
De har båda skrivit enheldel inlägg men ändå hannar de där..
Kanske borde jag lusläsa lite mer men ser andra som starkare onda kandidater.

@cirkus har jag nog kvar som möjlig ond. Grundar sej också i gårdagens spån som jag inte hunnit titta vidare på.

Lenis
Gabbi
Ida
Ska jag försöka hinna med att spåna om i em.

Magnum vet jag ju vart jag har :cool::p

Jag tänkte att det kunde bli mer intressant att se hur andra valde att rösta om vi röstade på olika, istället för att riskera ett drev... ;)

Hur menar du här? Att du är så säker på att Niyama är god att du vill testa och se vem av er de övriga följer? Om ni nu är goda är det inte bättre att försöka rösta ut en ond än att köra trial and error så här långt in i leken?

Menar du att rösta på fåret? Ja, den teorin kommer upp så himla ofta, att en ond som känner till en annan ond ska ha visat sig genom att rösta på den. Men hur ofta har det hänt? Jag hade aldrig fattat det utan avskrivit den som kollega (om det inte var en nödvändig röst pga misstänkt då).

Nej, den dyker upp ibland och jag har heller inte fattat den. Eftersom den används som teori måste det ju uppenbarligen finnas de som spelar så, men jag hade själv inte gjort det, hade känts precis bakvänt.Ok alibiröster senare men det är ju en helt annan sak och teorin är ju inte alibi utan vink.

@Lenis Du var stressad igår vid röstningen, har du andra/fler tankar nu? Du skrev i ditt teoriinlägg att du inte litar på varken mig eller Niyama, men håller cirkus åt det godare hållet... Vad är det som gör att du håller cirkus åt det godare hållet, undrar jag?

haha ja milt uttryckt.. liksom Cirkus hade jag inte räknat med struligheten i att åka på utställning i långtbortistan och fixa lek samtidigt. Nja jag litar inte på er- jag har blivit för lurad får att lita på någon jag inte vet 100%- men jag har inte heller sett nån anledning att rösta på er än och det är väl godigt nog såhär långt känner jag. Övrigt sitter jag med nu o försöker läsa medan knodd klänger omkring :)

Men att jag röstade först på Killa talar inte till min fördel? :p

Liksom igår med mitt spån så hade jag @Hedinn och @Niyama åt goda hållet.
De har båda skrivit enheldel inlägg men ändå hannar de där..
Kanske borde jag lusläsa lite mer men ser andra som starkare onda kandidater.

@cirkus har jag nog kvar som möjlig ond. Grundar sej också i gårdagens spån som jag inte hunnit titta vidare på.

Grundar sig också, vad mer än också? Har jag missat ngt? Frågar mkt eftersom jag själv inte sett det ulviga i Cirkus.

Hur menar du här? Att du är så säker på att Niyama är god att du vill testa och se vem av er de övriga följer? Om ni nu är goda är det inte bättre att försöka rösta ut en ond än att köra trial and error så här långt in i leken?

Nej, jag ville inte testa för att se vem folk följde. Jag ville undvika att det kom flera tidiga röster på samma person, för risken är väldigt hög att ulvarna då ser vilket håll det drar åt och alibiröstar och så blir det en DL där alla röstar på samma person. Det säger liksom ingenting. Men jag hade hoppats på att några skulle rösta tidigare, och precis som Niyama skrev var det ett misstag att rösta så sent på det sättet, jag borde ha lagt rösten tidigare. Men lite spritt blev det ju ändå.

haha ja milt uttryckt.. liksom Cirkus hade jag inte räknat med struligheten i att åka på utställning i långtbortistan och fixa lek samtidigt. Nja jag litar inte på er- jag har blivit för lurad får att lita på någon jag inte vet 100%- men jag har inte heller sett nån anledning att rösta på er än och det är väl godigt nog såhär långt känner jag. Övrigt sitter jag med nu o försöker läsa medan knodd klänger omkring :)
Jag ifrågasätter inte att du inte håller mig och Niyama som goda, jag undrar varför du håller cirkus som troligt god?

@Magnum Du la en röst på cirkus igår, trots att vi var flera som lutade åt Mistimed som ond. Hur tänker du kring det nu, när Mistimed visade sig vara ulv?

@Lenis Du var stressad igår vid röstningen, har du andra/fler tankar nu? Du skrev i ditt teoriinlägg att du inte litar på varken mig eller Niyama, men håller cirkus åt det godare hållet... Vad är det som gör att du håller cirkus åt det godare hållet, undrar jag?
Jag tänker att ni hade rätt:up:
Men jag vill inte säga att jag hade fel i min röst heller :D även om det blev en ensam röst sas.

Ok jag spånar väl vidare :cool:

@Lenis funderar först över Qs röster, verkar ganska ok över att Killa faktiskt lade en tredjeröst. även om hon skriver att det var värt att notera så verkar det inte vara någon jättebig deal.
I nästa inlägg rättar hon sej då killa ju lade fjärderösten. Verkar inte brydd över det alls utan går istället på hemligs röständring och nämner som jag läser, ingenting, om Killas röst.

LenaH nämner vilka hon skulle valt till lyan(såna som skriver lagom, typ :p ) varvid Lenis i princip avskriver sej själv som får(skriver för lite numera).
Hon även godförklarade sej ju själv bland de första inläggen med att inte vara utvald av ledarulven.

Jag ska tänka vidare kring detta och gräva lite mera. Var för sej kanske inget är något att fundera över, det är ju när man sätter ihop det det kan bli intressant.

Har två småbarn runt fötterna så lite klurigt att få med allt.

Hahahaha bästa analysen hittills! :rofl: :love:

Tror du mer på cirkus i lyan än Lenis eller Idahoe som har diskuterats en del?
:laugh:

Jag tror Lenis är lurig, Cirkus har jag inte avskrivit. Det kan mycket väl vara dom två kvar på onda sidan tänker jag.
Ida vågar jag inte uttala mej om riktigt än, har inte kollat särskilt där men har ju haft endel tidsbrist också. Ska titta där nu.

Läser och läser om @Gabby_Ossi oxh liksom hittar inget sådär att gå på riktigt.
Verkar ha en hel massa konstellationer av onda sidan men vill inte riktigt redovisa dom eller spåna om dom? Vad det betyder vet jag inte.

Lite som Niyama och Hedinn går Gabby mej förbi lite.
Vågar inte sätta henne i något fack alls just nu.

@Idahoe har ju fått en hel del misstankar medan jag själv nästan tänkt på henne som de ovan, alltså typ inte så mycket alls :o
Verkar gräva och känns nästan lite... försiktig i sina uttalanden ändå?
(Med risk för att använda fel ord(försiktig), jag är ingen van spelare och vet inte direkt hur någon spelare brukar bete sej. Det ordet var det närmste jag hittade.)

Jag ifrågasätter inte att du inte håller mig och Niyama som goda, jag undrar varför du håller cirkus som troligt god?

Hon har uttryckt sig på ett sånt vis att jag tolkat henne som god, och hon har inte skrivit ngt som övertygat mig åt andra hållet. Sen kanske hon bara blåser mig, men av de vana lekarna har jag aningen bättre statistik på att tolka cirkus än några av er andra (jag tänker på dig Niyama :cautious::D m fl) Vad gäller dig Hedinn & Niyama tänker jag att antingen är ni goda eller annars då onda som spelar ett jäkligt bra spel. Jag tänker för nu hålla er till del ett, och då även Cirkus gör det tycker jag det stärker det ytterligare en aning. Därav får jag ägna mina stressiga minutrår åt att fokusera på övriga idag.

Hon har uttryckt sig på ett sånt vis att jag tolkat henne som god, och hon har inte skrivit ngt som övertygat mig åt andra hållet. Sen kanske hon bara blåser mig, men av de vana lekarna har jag aningen bättre statistik på att tolka cirkus än några av er andra (jag tänker på dig Niyama :cautious::D m fl) Vad gäller dig Hedinn & Niyama tänker jag att antingen är ni goda eller annars då onda som spelar ett jäkligt bra spel. Jag tänker för nu hålla er till del ett, och då även Cirkus gör det tycker jag det stärker det ytterligare en aning. Därav får jag ägna mina stressiga minutrår åt att fokusera på övriga idag.
Tycker du att cirkus andra/tredjeröst på Magnum i DL2 när Killaloe hade tre röster också tyder på att cirkus är god?

Men jag ser fram emot att höra hur du tänker kring de kvarvarande tre då.

Tycker du att cirkus andra/tredjeröst på Magnum i DL2 när Killaloe hade tre röster också tyder på att cirkus är god?

Men jag ser fram emot att höra hur du tänker kring de kvarvarande tre då.

Ja den är tänkte jag på faktiskt, men den beror också på Magnums roll tänker jag. Cirkus är rutinerad och en räddningsröst i det läget (om vi ponerar att Magnum är god o hon skulle velat rädda Killa, är Magnum ond säger den ju nada) känns riskabel. Det blev ju dessutom inte en räddning i det läget utan mer en utjämning, än värre. Jag hade inte riskerat att outa mig som ulv i det läget o jag tror inte att cirkus skulle göra det heller. Om det var så du tänkte? Jag har inte mitt block med röster här just nu, ligger på golvet och bygger klossar egentligen men försöker in o spela lite :) så kanske svarar helt obegripligt nu om jag minns fel.

Ja den är tänkte jag på faktiskt, men den beror också på Magnums roll tänker jag. Cirkus är rutinerad och en räddningsröst i det läget (om vi ponerar att Magnum är god o hon skulle velat rädda Killa, är Magnum ond säger den ju nada) känns riskabel. Det blev ju dessutom inte en räddning i det läget utan mer en utjämning, än värre. Jag hade inte riskerat att outa mig som ulv i det läget o jag tror inte att cirkus skulle göra det heller. Om det var så du tänkte? Jag har inte mitt block med röster här just nu, ligger på golvet och bygger klossar egentligen men försöker in o spela lite :) så kanske svarar helt obegripligt nu om jag minns fel.
Mistimed röstade ju också där, och hon var ulv. Så omöjligt att folk gör det är det ju inte?

Jag säger inte att du måste misstänka cirkus, jag är själv inte säker på hennes ondska. Men hon har ju skrivit rätt lite pga tidsbrist och är i regel en jäkligt lurig spelare, så jag har svårt att få grepp om att man vågar lita på cirkus baserat på "känsla", eftersom du inte direkt kan komma med mer konkreta anledningar till att lita på henne.

Mistimed röstade ju också där, och hon var ulv. Så omöjligt att folk gör det är det ju inte?

Jag säger inte att du måste misstänka cirkus, jag är själv inte säker på hennes ondska. Men hon har ju skrivit rätt lite pga tidsbrist och är i regel en jäkligt lurig spelare, så jag har svårt att få grepp om att man vågar lita på cirkus baserat på "känsla", eftersom du inte direkt kan komma med mer konkreta anledningar till att lita på henne.

Absolut, men jag tycker att cirkus rätt sällan gör såna moves. O jag har mer än känsla, jag skrev att "hon har uttryckt sig på sånt vis" och det är inte en känsla det är hur jag läst det hon skriver, även om er. Jag vill gärna hålla dig till god men det stör lite om du undervärderar det jag skriver till att handla om känslor.. även om alla tolkningar man gör, om man inte har insideinfo, i någon mån är baserat på känsla om vi ska vara noga. Men i den mån vi brukar skriva känslor i lekarna så är det ju för att beskriva att inget egentligen står men att man tror ändå.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 154
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar