Lenis godförklarar sig själv, tycker inte det säger något om hennes roll dock. Andra har fört rimliga resonemang kring det. Verkar inte säga så mycket mer i det inlägget, mer än att om jag tolkat rätt så ser hon en risk för gamla rävar som onda, vilket såklart är möjligt. Svårt att säga mycket när hon inte varit vidare aktiv.
Cirkus gör mig alltid lite nervös, förr i tiden var hon nästan alltid ond när jag trodde hon var god och vice versa. Men på sistone har det inte stämt. Jag har inte reagerat på något där, men hon kan vara ond för det. Tycker fåret i denna leks skepnad är en mycket stark roll. Ifrågasätter Qs röriga resonemang kring hemlig och att spä på/undvika. Tycker Q varit slirig i sin argumentation. Ifrågasätter hemligs röst (eller resonemanget bakom den) och menar att det är långsökt att fåret skulle bli nervöst.
hemlig är inte säker på om man kan läsa ut något av valen från ledarulven, men att det beror på om det är en van eller ny spelare ( @hemlig , hur tänkte du att det spelar roll?). Noterar sen via Qs inlägg att Lenis godförklarat sig själv. Men vill inte rösta där för att första rösten hamnade där. Jag är alltid för att rösta på den man tycker är skummast, att någon annan röstat där är en konstig anledning att själv låta bli (men jag veeeeet det är vanskligt att lägga en andraröst DL1, så det säger väl kanske inte så mycket ändå...).
Skriver sen ett teoriinlägg där hon nämner (tror jag) alla utom... mig? Men ok, jag har inte bidragit så mycket än så det är väl lätt att glömma bort. Men jag noterar att hon inte verkar tycka jag var värd att nämna, vet hon redan vilka som spelar för vilken sida? Åh andra sidan skriver hon direkt ett inlägg om att om hon missat någon så var det omedvetet, att hon bara krivit det hon reagerat på. Men noterar det ändå så länge.
Röstar på Killaloe för att hon tror hon kan vara får som säger till lyan att hon inte vill bli utröstad ännu. Ser det som rätt osannolikt att ett får (oavsett vem det är) skulle tro att lyan skulle försöka lyncha henne, konstigt resonemang. När hon ifrågasätts menar hon att fåret kanske blivit nervöst och att det var det bästa hon kunde komma på.
Tycker Hedinn verkar vara aktiv och på hugget denna lek. Tror det faktum att ledarvargen fått välja onda är ett falskt hjälpmedel. Skriver ett längre inlägg om det, skriver sen i samma inlägg
lite långsökt, men upplägget på inlägget för mig att fundera på om Hedinn är får och fiskar efter om Q kan vara ledarvarg("som den enda som inte skulle välja slumpvis, var det du som valde mig")? Fast tror iofs inte Hedinn skulle fiska på det sättet som ett får lyan känner till heller...
Tror det kan vara lättare att klura ut vem fåret är grundat på att någon valt än lyan.
Tycker inte det är skumt att godförklara sig själv. Tycker Q brukar reagera på sådana saker. Tycker inte Idas röst säger något. Menar att hemlig också i princip bara hade en sak att reagera på.
LenaH noterar att ledarvargen även fått välja får. Skulle som ledarvarg definitivt valt spelare som hon vet är bra som onda och som gillar att vara onda, skämtar sen om att kanske Q kommer ihåg vilka som varit vad de senaste lekarna. Ännu någon som diskuterar ledarvarg och dennes val och sen taggar Q i samma inlägg (även det till synes skämtsamt). Säger kanske inget alls, men jag noterar det. Ifrågasätter hemligs resonemang med att rösta på Killaloe. Går lite under min radar.
Magnum frågar om ledarvargen verkligen skulle lämna det åt slumpen när den får välja sina kollegor. Tror inte den skulle välja random kollegor. Konstaterar efter lite konverserande med Hedinn att de tänker nog ungefär lika i ämnet.
Q svarar på Hedinns inlägg som jag citerade ovan med ett skämtsamt svar, vet inte om det säger något.
Skriver lite kring att ledarvargen är en roll som funnits innan men i en lek som var lite annorlunda och utan att välja får om jag förstod rätt. (gissningsvis som svar på att jag iaf frågat om det, tack i så fall!)
Skriver sen något jag inte förstår ang. ledarvargen:
Spana efter? Upptäckbar? Jag kopplar inte, varför jämför du fåret som upptäckbar på med att ängel/siare är upptäckbara för spionen? Lyan kände väl till fåret?
Noterar att Lenis godförklarar sig själv, och funderar kring rollfördelning. Verkar tycka att onda sidan sitter med en bättre hand.
Vill ha en balanserad analys av Niyama vad gäller rollfördelningen. Funderar på om Niyama försöker så misstankar mot den "klockrena" får-rollskandidaten.
Noterar att Idahoe och hemlig plockar upp hennes tanke om Lenis, tycker främst hemlig känns lite mer skum.
Skriver något rörigt om att ond både vill spä på misstankar och undvika. Förstår resonemanget bakom hemligs röst, ville se om någon skulle haka på hennes tankar om Lenis tidigt i leken men verkar inte tycka det säger något nu i efterhand att två gjorde det. Känns som ett något underligt förfarande.
Skriver om hemligs röst i ett inlägg och skrever sen att Idas röst är den enda hon sett. Hedinn påpekar även detta och Q säger att vi får "Hit her!" för det.
Idahoe skriver lite om rollfördelning och tror ledarvargens val är en fördel oavsett om denne valt slumpartat eller ej eftersom alla ändå lägger kraft på att fundera på det. Tror inte hon själv slängt bort chansen att få välja. Röstar sen på Lenis pga hennes godförklaring av sig själv. Tolkar det som en tidig förstadagsröst, säger mig alltså inget speciellt och svårt att säga mycket annat i nuläget då hon inte varit aktiv sen dess.
Niyama pekar på att givmild siare ibland varit starkare än en vanlig, och att spökväckaren är väldigt stark. Menar att styrkan hos fåret beror på vem som har rollen, att det finns en klockren spelare för uppdraget och att frågan är om ledarvargen vågar välja henne just därför. Tycker Q låter överdrivet paranoid som misstänker hemlig för att hon hakade på Qs tanke om Lenis. Känns lite överslätande, samtidigt har jag svårt att se att Niyama skulle skydda en kollega så uppenbart inför DL1. Så vet inte om det säger något, men noterar det. Tror rösterna på fåret (om den lynchas idag) skulle granskas rejält, och att det vore ett dåligt alibi. Och tror inte lyan skulle "se till att lyncha" fåret.
Gabby har haft strömavbrott.
Killaloe uppmuntrar hemlig om att skriva sina tankar även om man blir misstänkt för det. Tycker en råkad godförklaring från Lenis hade varit lite väl enkel. Tror Lenis är slugare och att onda försöker hitta något lätt att gå på. @Killaloe så du misstänker någon/de som teoriat kring Lenis? Vem/vilka?
Tycker det vore märkligt om lyan lynchade fåret. Menar att det finns smartare sätt att få alibi om jag förstod rätt. (jag börjar se i kors nu och det här tog mycket längre tid än jag tänkt)
Det bör vara alla... Jag vill bara sova nu.
Gör också en sidnot om att både Q och Hedinn verkar roade av världens tråkigaste sport.
Mistimeds första långa teoriinlägg, dock mest sammanfattning och inte så mycket tolkningar.