Ulvlek -påsk

Mistimed röstar på Hedinn

Eftersom hon sprider misstankar mot mig grundat på sådant som inte stämmer. En god Hedinn är noggrannare än så. Sen bemödar hon sig inte ens med att bemöta det när jag påpekar att det hon påstår inte stämmer. Gör det sannerligen väldigt lätt för sig, jag tror hon skickligt lyckats utmanövrera mig och lura hela fältet.

Eeh du känns inte god längre. Innan höll du Misti som mest misstänkt och hon har redan en röst, och så röstar du på Ida?!
Jag tänkte att det kunde bli mer intressant att se hur andra valde att rösta om vi röstade på olika, istället för att riskera ett drev... ;)

Fasen då jag hann inte! :(
Idahoe hade röstat på Mistimed
För att hon var en av mina potentiella onda, enligt tanken om att försökt rädda killaloe igår, och för att samla röster från Niyama och Hedinn som jag tror är goda

Dag 3
17.56 Niyama röstar på Mistimed
(21.26 Hedinn röstar på Idahoe)
21.27 Lenis röstar på Gabby_Ossi
21.28 Magnum röstar på cirkus
21.29 Hedinn röstar på Mistimed
21.30 Gabby röstar Mistimed
21.30 Mistimed röstar på Hedinn

Ida missar, missade cirkus också?

Hahaha jag började skriva på nästa inlägg direkt efter det var postat... ;) Tycker ju ändå att röstningen blev rätt intressant, speciellt nu med facit.
Om du kunde slängt iväg rösten på Ida lite tidigare hade det ju kunnat bli mer intressant :p. Nu vet jag inte vad jag ska tro, jättemärkligt faktiskt. Synd också att både Ida och cirkus missade, deras röster hade varit intressanta.

Om du kunde slängt iväg rösten på Ida lite tidigare hade det ju kunnat bli mer intressant :p. Nu vet jag inte vad jag ska tro, jättemärkligt faktiskt. Synd också att både Ida och cirkus missade, deras röster hade varit intressanta.
Jag skrev ju vad jag hade röstat, hade gjort detsamma öm jag hunnit in 10 minuter tidigare som jag tänkt :)

Jo, jag vet, jag väntade på att någon annan skulle rösta först (Idahoe, helst, annars skulle hon ju rätt givet röstat på Mistimed) och då rann klockan iväg...

Baserat på Idahoes inlägg innan ser det ju dock ut som att hon hade tänkt rösta på Mistimed eller cirkus eftersom det är de två hon skrev som troliga i lyan.

Jag funderar mest på om det är så enkelt att både cirkus och Mistimed försökte rädda Killa igår...

Dag 3
17.56 Niyama röstar på Mistimed
(21.26 Hedinn röstar på Idahoe)
21.27 Lenis röstar på Gabby_Ossi
21.28 Magnum röstar på cirkus
21.29 Hedinn röstar på Mistimed
21.30 Gabby röstar Mistimed
21.30 Mistimed röstar på Hedinn

Magnum kan jag tänka bara är lite snurrig (sorry), men Lenis röst är verkligen inte till hennes fördel. Så egentligen har jag precis samma misstänkta som innan, Lenis, cirkus och Ida. Och Gabby kan syssla med alibiröstning, men de tidigare nämnda är mer misstänkta.

Jag skrev ju vad jag hade röstat, hade gjort detsamma öm jag hunnit in 10 minuter tidigare som jag tänkt :)
Jo visst, men du var ju ändå här tidigare och skrev rätt långt utan att rösta. Det får mig att tro att du ville avvakta och se hur röstningen utvecklade sig. Sen att du efter dl menar att du hade röstat på Misti, tja det är inte jättetrovärdigt för mig :p.

(edit - menar alltså inte att du missade med avsikt, men vad du säger efteråt väger inte så tungt liksom)

Magnum kan jag tänka bara är lite snurrig (sorry), men Lenis röst är verkligen inte till hennes fördel. Så egentligen har jag precis samma misstänkta som innan, Lenis, cirkus och Ida. Och Gabby kan syssla med alibiröstning, men de tidigare nämnda är mer misstänkta.

Tänker lite detsamma, möjligtvis att jag eventuellt kan sänka Idahoe något på misstankelistan, eftersom hon satte cirkus och Mistimed i lyan med Lenis som får (om jag inte minns fel). Visst, kan vara ett spel, men känns ju bättre än Lenis röst. Dock kom ju Lenis in sent och har gissningsvis inte hunnit läsa ordentligt, så jag ser fortfarande möjligheten att Idahoe är fåret istället...

Håller med om Magnum, trots allt var det väl cirkus som misstänktes mest där tidigare, så rösten känns ju rimlig och jag ser det absolut troligt att cirkus kan vara i lyan. Rösten känns inte konstig i alla fall.

Men cirkus hade varit extremt intressant att se tankar och röst ifrån idag... Hoppas på att hon har möjlighet att delge sina tankar lite så det kan klarna något inför imorgon. :)

Frågan är ju om cirkus kan vara god och Ida ville hålla det öppet för att rösta där?
Det är ju möjligt, absolut. Men med tanke på vad hon skrev om Gabby, varför inte ta med Gabby som trolig ond för att utöka valmöjligheterna? Jag vet inte, men jag börjar ändå luta mer åt Idahoe som troligt får... Lenis känns lite för "säker" i sitt teoriande på nåt sätt, för att vara får?

Det är ju möjligt, absolut. Men med tanke på vad hon skrev om Gabby, varför inte ta med Gabby som trolig ond för att utöka valmöjligheterna? Jag vet inte, men jag börjar ändå luta mer åt Idahoe som troligt får... Lenis känns lite för "säker" i sitt teoriande på nåt sätt, för att vara får?
Vadå, Lenis som god? Jag tycker hon är för rutinerad för att rösta så som hon gjorde idag.

Men cirkus som ulv och Ida får stämmer ju absolut med röstningarna.

Vadå, Lenis som god? Jag tycker hon är för rutinerad för att rösta så som hon gjorde idag.

Men cirkus som ulv och Ida får stämmer ju absolut med röstningarna.
Ja, alternativet är väl Lenis ulv och Idahoe får. Men känns ju som att det är bland de tre de kvarvarande onda finns, som det ser ut nu.

Jag är inte särskilt stolt över min 15-minuters hetsläsning men jag åstadkom iaf en röst.. kändes bättre att få iväg ngt än att missa, även om det var rätt kasst teoriat :o @Niyama Jag tycker det är bättre för leken i regel än att missa, särskilt när man varit inaktiv under dagen. Men det kan man förstås ha olika åsikt om, finns ju en risk att man lägger en röst på en viktig roll och gör mer skada än nytta.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 155
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar