Ulvlek -påsk

Jag är aldrig så ”ledig” som jag tror jag ska vara när jag är ledig :arghh:
Blir nog bara mobilen ikväll också, lär inte hinna starta datorn innan påskmiddagen :down:.

Men jag hänger inte riktigt med på det här resonemanget om fåret som varit nu, i min bok skulle alla andra kunna vara antingen ulv eller får... Håller med om att Magnums röst igår inte känns så trolig från en ulv men jag vågar inte sätta henne som god för det.

Jag har aldrig så ”ledig” som jag tror jag ska vara när jag är ledig :arghh:
Blir nog bara mobilen ikväll också, lär inte hinna starta datorn innan påskmiddagen :down:.

Men jag hänger inte riktigt med på det här resonemanget om fåret som varit nu, i min bok skulle alla andra kunna vara antingen ulv eller får... Håller med om att Magnums röst igår inte känns så trolig från en ulv men jag vågar inte sätta henne som god för det.
Resonemanget går främst ut på följande:
1. En ulv lär inte ha röstat på fåret DL1
2. Fåret bör ha undvikit potentiellt avgörande röster.

Resonemanget går främst ut på följande:
1. En ulv lär inte ha röstat på fåret DL1
2. Fåret bör ha undvikit potentiellt avgörande röster.

Det kan jag hålla med om. Men det gör inte mig något klokare i pusslet, har fortfarande flera tänkbara får för varje par ulvar (om vi nu tror att de var 3 från början).

Ang @cirkus reaktion, o m man är ond är det inte en klok sak att tycka då?
Är man god är ju reaktionen kanske ’normal’ .
Men håller med i att villman inte rösta ut någon, även om det är i ett drev, varför rösta där alls?

Cirkus skulle jag också vilja kika närmre på, men det orkar jag inte ikväll. Dels rösten idag, tredje på Magnum. Trodde visserligen att det var en andra, och tidsbrist, tidspress plus att hon inte förstod drevet mot Killa (det gjorde inte jag heller) gör ju att rösten inte är konstig egentligen. Men hon reagerar ändå när hon inser att det blev tredje som att det är nåt negativt. Visst, ibland vill man bara inte avgöra, men röstar man mot ett drev har jag ju svårt att se att man tycker det är negativt att någon annan får fler röster..?

Hon la dessutom första rösten på qitis igår. Vet inte alls var jag har cirkus, men hon känns värd att titta närmre på.

Men håller med i att villman inte rösta ut någon, även om det är i ett drev, varför rösta där alls?
Absolut, det är klokt, men reaktionen i sig säger egentligen inte så mycket. I vissa lägen hade jag förstått den fullt ut, men just kombinationen att man tycker att ett drev mot en person känns olustigt, väljer att rösta på en annan, som man ser som mer skum, och blir frustrerad över att man (omedvetet) jämnat ut röstningen... Ser man den man röstade på som mer skum så borde det ju snarare ha varit positivt med den utjämningen.

Så nej, jag är inte helt tillfreds med den saken, men har visst överseende med att allt inte blir så genomtänkt när man har extrem tidsbrist.

Jag röstade ju på dig och blev sen nojig när du fick fler röster. Jag visste inte vem jag ville skulle lynchas, och jag behövde ju rösta på någon. Så när du fick fler röster blev jag orolig att det var nån räddning på gång. Alltså, ibland vill man ju verkligen att den man röstar på ska lynchas för man tror verkligen den är ond. Och ibland är man mest nojig att göra fel och blir mer nojig när personen får fler röster.

Vill du utveckla vilka?

Eftersom jag inte uteslutit någon som ulv förutom möjligen Magnum så blir det 15 möjliga ulvpar och sedan 5 möjliga får till varje och av dem så sorterade jag bort kanske 10 konstellationer. Men har fortfarande över 50 möjliga kvar så redovisar helst inte alla :angel:

Jag röstade ju på dig och blev sen nojig när du fick fler röster. Jag visste inte vem jag ville skulle lynchas, och jag behövde ju rösta på någon. Så när du fick fler röster blev jag orolig att det var nån räddning på gång. Alltså, ibland vill man ju verkligen att den man röstar på ska lynchas för man tror verkligen den är ond. Och ibland är man mest nojig att göra fel och blir mer nojig när personen får fler röster.
Jag förstår hur du menar!

Röstlista DL1

14.21 Idahoe röstar på Lenis
18:28 Hemlig röstar på Killaloe
20:38 Cirkus röstar på Qitis
20:46 Magnum röstar på Qitis
21:22 Hedinn röstar på Hemlig
21:23 Mistimed röstar på Hemlig
21:28 LenaH röstar på Lenis
21:28 Gabby_Ossi röstar på Niyama
21:28 Qitis röstar på Niyama
21:29 Hemlig ändrar röst till Qitis
21:29 Lenis röstar på Gabby_Ossi
21:29 Killaloe röstar på Qitis
21:30 Niyama röstar på Hedinn

Röstlista DL2 Kl 21.30

20.31 Killaloe röstar på Gabby_ossi
20.52 Hedinn röstar på Idahoe
21.02 Lenis röstar på Killaloe
21.14 LenaH röstar på Killaloe
21.20 magnum röstar på LenaH
21.22 Gabby_Ossi röstar på Killaloe
21.24 Niyama röstar på Magnum
21.24 Idahoe röstar på Niyama
21,29 Mistimed röstar på Magnum
21.29 cirkus röstar på Magnum

Jo, möjligt... Men varför försökte i så fall inte Lenis rädda sig själv i DL1?
Hon kanske är bybo? Vet inte hur Lenis är med det, men både jag och en del andra brukar väl låta bli att rädda sig om man ändå inte har en viktig roll (bättre än att av misstag istället råka lyncha ängel/siare liksom).

Spånar vidare på detta - Är det möjligt att Lenis inte sett den andra rösten på sig själv? Hon skrev ett inlägg 21:25, och nästa är hennes röst som kom in en minut efter rösten på henne från Lena?

Fast det har hon ju skrivit att hon konstaterade innan hon sett sin roll? Annars tycker jag Niyama brukar kunna se lekbalansen mer ur LL-perspektiv oavsett.

Du noterade den tanken imorse, när du skrev om Gabby, men du hade inte med något när du sen skrev om Niyama i eftermiddags?
Fetade - detta reagerar jag på, nu skrev visserligen Ida sen att hon missat det. Men bara för att någon förklarar något behöver ju inte betyda att det den säger är sant? Du uttrycker dig här som att det är självklart att det är så som Niyama sagt eftersom hon sagt det. Jag tycker mig uppfatta att du inte misstänker Niyama till någon högre grad, men att förvänta sig att Ida ska ta henne på orden är väl att ta i?

Det känns bra att jgg inte är bortglömd trots min tidsbrist och det bajskorviga nätet.

Jag har lite svårt att få till egna tankar när jag inte har tiden. Men jag håller med om tanken på Lenis och Ida som får och ulv, den är rimlig. Det känns också som att Magnum nog inte är ond iom hennes motivering till att rösta på LenaH som i det läget direkt avslöjandes som felaktig. Däremot så säger det inget om själva LenaH som förvisso röstade på en ulv igår men det *kan*vara ett smart drag om hon själv är ulv och om hon är ulv och även Magnum (som jag nyss avfärdade som ulv) är ulv är det ju riktigt smart att få bägge mer eller mindre åtminstone tillfälligt att se goda ut. Nu är det ingen stark tanke från mig utan rätt långsökt, men det är i allafall en möjlighet som jag inte vill avskriva.

Sen känner jag att jag inte har något grepp ocm Gabby och Niyama. Ffa Gabby har ju inte skrivit så mycket och känns lite som ensamspelare. När det gäller Niyama brukar jag alltid tro att hon är ond och nu känns hon neutral både i hur hon har röstat och uttryckt sig och bara det är ju läskigt.

Heddan då? Letar onda på ett grävigt vis men än så länge så har hon bra teorier som inte är verifierade. Tänker särskilt påkopplingen Ida/Lenis och även hur hon tänker om Misti. Hursom inte högst på min lista men det skulle vara fint att få lite verifiering på hennes tankar och då syna Ida eller Lenis.

Fetade - är inte det en direkt motsägning till din röst? Jag medger dock att jag inte förstår sista delen av meningen, kan du utveckla vad du menar?
Jag tror heller inte jag fått något svar ang. #239 ? Att du inte hann innan DL har jag förståelse för, men jag skulle uppskatta ett svar? Den senaste som undvek att svara på en fråga var ulv... :p

Fast skulle en ulv inleda dag 1 med att rösta på fåret?

Jag tänker ändå typ nej, men med tanke på tidig förstadags-röst och utformad på ett sätt som hade varit konstigt om någon hakat på så... kanske?

Jag vet inte om Gabby blev god, lyan kan ju ha beslutat sig för att offra någon också. Dock vet jag inte om det är så mycket som gör henne ond heller? Det enda jag reagerat på var kommentaren om fåret dag 1.

Jag tror att jag egentligen ser Mistimed som mest skum när jag ser tillbaka på röstningen och det som skrivits, nu. Just att hon hade riktat misstankar främst mot Killaloe och Lenis innan, inte så mycket grävande om andra alls (vad jag sett) men när det kommer till röstning lägger istället en andraröst på Magnum, som hon väl inte alls misstänkt innan, utan det var enbart baserat på rösten? Visst, den var udda, men jag vet inte riktigt varför en ulv skulle lägga en sån röst i det läget heller...

Alltså, att du tycker jag är mest misstänkt är en sak, men min tanke mot Lenis var ju knappast något att rösta efter? Känns som att du vill förstora upp mina misstankar mot Lenis igår och spela ner att jag både grävde och diskuterade?
Och jag hade nämnt Magnum innan, jag tyckte hon säkrade i sin röst på Q. Vilket jag tycker är ungefär en lika stark teori som den jag hade mot Lenis.

Jag tror heller inte jag fått något svar ang. #239 ? Att du inte hann innan DL har jag förståelse för, men jag skulle uppskatta ett svar? Den senaste som undvek att svara på en fråga var ulv... :p
Jag kan svara. Ja, hon brukar hitta något att jaga mig för. Och då jävlar jagar hon :p

(om cirkus, för tydlighetens skull för andra)

Eftersom jag inte uteslutit någon som ulv förutom möjligen Magnum så blir det 15 möjliga ulvpar och sedan 5 möjliga får till varje och av dem så sorterade jag bort kanske 10 konstellationer. Men har fortfarande över 50 möjliga kvar så redovisar helst inte alla :angel:
Fast du måste ju inte ha alla möjliga par? Men jag har ingen aning om hur du tänker alls kring nån, så det skulle underlätta om du kom med någon tanke i alla fall... Bara att förstå vilka du ser som möjliga ulvar och varför skulle hjälpa.

Jag ska iväg en stund, hinner in innan dl men vill inte rösta i sista sekund igen.

Jag har några olika möjliga lyor - får. Gemensamt för alla är att Misti ingår. Så dels pga pusslande (se tidigare resonemang), dels pga rösten igår som jag tror hon ville försöka rädda Killa med:

Niyama röstar på Mistimed

Fetade - detta reagerar jag på, nu skrev visserligen Ida sen att hon missat det. Men bara för att någon förklarar något behöver ju inte betyda att det den säger är sant? Du uttrycker dig här som att det är självklart att det är så som Niyama sagt eftersom hon sagt det. Jag tycker mig uppfatta att du inte misstänker Niyama till någon högre grad, men att förvänta sig att Ida ska ta henne på orden är väl att ta i?
Jag förväntar mig inte att någon ska tro något alls. Jag skriver det jag tänker och ser, sen räknar jag med att andra gör samma sak och att det kan leda till diskussioner. Ibland ser jag det som positivt när folk håller med mig, ibland ser jag det som mer misstänkt än om de säger emot mig... Det beror liksom på person och situation. ;)

Men om jag inte skriver ut det jag ser och mina tankar om folk så har ju heller inte folk något att argumentera kring eller information nog att placera mig någonstans.

Fast du måste ju inte ha alla möjliga par? Men jag har ingen aning om hur du tänker alls kring nån, så det skulle underlätta om du kom med någon tanke i alla fall... Bara att förstå vilka du ser som möjliga ulvar och varför skulle hjälpa.
Nej jag vet, det har knappt jag heller. Är sällan till mycket hjälp innan DL 3 men nu hamnade jag efter från början och då blir det ännu sämre :banghead:

Men just nu tänker jag iaf att jag ska titta närmare på de som röstade på Magnum.

Kom undan en kort stund, lite tankar från mej.

@Niyama och @Hedinn har jag uppfattat rätt neutrala och åt det goda hållet. Vilket i sej kanske bör göra att man tänker till lite extra.

@cirkus röstade på mej igår men verkar (om jag minns rätt nu) lite ändrat sej till att jag kanske är god. Efter dl.
Håller det inte för omöjligt att hon vet att jag är god (:p) pga vilken sida hon står.
Är inte helt hundra vart jag har henne.
Man skulle kunna uppfatta hennes tidiga inlägg som att säga till fåret att fåret inte behöver vinka så friskt och att ulvarna vet ju vems inlägg de ska läsa noga. Och att fåret inte lär bli käk(-lite ’du behöver inte oroa dej’ ?)
Ett tidigt inlägg som lika gärna kan vara som vilket konstaterande som helst. Men såklart är det en lek, det kan finnas mer mellan raderna.
Men osäker där. Det var något som jag lade märke till iaf.

Noterade också att både @Lenis och @Gabby_Ossi röstade killa, båda skulle iväg och ingen av dom kunde ändra sin röst.

Båda tänkte likadant om att bli /inte bli utvald av ledarulven.
Huruvida något av ovanstående har betydelse får jag låta vara osagt för tillfället, men det fastnade iaf.
@Lenis påtalar även att det kan vara väldigt svårt med hintar. Antar från båda håll sas.
@Gabby_Ossi menar att om man lägger någon åt det goda hållet skulle det kunna vara ett sätt för fåret att hinta att den(den goda antar jag) har en specialroll. - skulle ju kunna vara ett sätt att säga till fåret att den bara behöver hinta om en god så vet lyan att den har en specialförmåga.

Meeen det är spånerier. Och såna ska vi ju ha i leken va? :p

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 155
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar