Röstlista DL1
14.21 Idahoe röstar på Lenis
18:28 Hemlig röstar på Killaloe
20:38 Cirkus röstar på Qitis
20:46 Magnum röstar på Qitis
21:22 Hedinn röstar på Hemlig
21:23 Mistimed röstar på Hemlig
21:28 LenaH röstar på Lenis
21:28 Gabby_Ossi röstar på Niyama
21:28 Qitis röstar på Niyama
21:29 Hemlig ändrar röst till Qitis
21:29 Lenis röstar på Gabby_Ossi
21:29 Killaloe röstar på Qitis
21:30 Niyama röstar på Hedinn
Röstlista DL2 Kl 21.30
20.31 Killaloe röstar på Gabby_ossi
20.52 Hedinn röstar på Idahoe
21.02 Lenis röstar på Killaloe
21.14 LenaH röstar på Killaloe
21.20 magnum röstar på LenaH
21.22 Gabby_Ossi röstar på Killaloe
21.24 Niyama röstar på Magnum
21.24 Idahoe röstar på Niyama
21,29 Mistimed röstar på Magnum
21.29 cirkus röstar på Magnum
Jo, möjligt... Men varför försökte i så fall inte Lenis rädda sig själv i DL1?
Hon kanske är bybo? Vet inte hur Lenis är med det, men både jag och en del andra brukar väl låta bli att rädda sig om man ändå inte har en viktig roll (bättre än att av misstag istället råka lyncha ängel/siare liksom).
Spånar vidare på detta - Är det möjligt att Lenis inte sett den andra rösten på sig själv? Hon skrev ett inlägg 21:25, och nästa är hennes röst som kom in en minut efter rösten på henne från Lena?
Fast det har hon ju skrivit att hon konstaterade innan hon sett sin roll? Annars tycker jag Niyama brukar kunna se lekbalansen mer ur LL-perspektiv oavsett.
Du noterade den tanken imorse, när du skrev om Gabby, men du hade inte med något när du sen skrev om Niyama i eftermiddags?
Fetade - detta reagerar jag på, nu skrev visserligen Ida sen att hon missat det. Men bara för att någon förklarar något behöver ju inte betyda att det den säger är sant? Du uttrycker dig här som att det är självklart att det är så som Niyama sagt eftersom hon sagt det. Jag tycker mig uppfatta att du inte misstänker Niyama till någon högre grad, men att förvänta sig att Ida ska ta henne på orden är väl att ta i?
Det känns bra att jgg inte är bortglömd trots min tidsbrist och det bajskorviga nätet.
Jag har lite svårt att få till egna tankar när jag inte har tiden. Men jag håller med om tanken på Lenis och Ida som får och ulv, den är rimlig. Det känns också som att Magnum nog inte är ond iom hennes motivering till att rösta på LenaH som i det läget direkt avslöjandes som felaktig. Däremot så säger det inget om själva LenaH som förvisso röstade på en ulv igår men det *kan*vara ett smart drag om hon själv är ulv och om hon är ulv och även Magnum (som jag nyss avfärdade som ulv) är ulv är det ju riktigt smart att få bägge mer eller mindre åtminstone tillfälligt att se goda ut. Nu är det ingen stark tanke från mig utan rätt långsökt, men det är i allafall en möjlighet som jag inte vill avskriva.
Sen känner jag att jag inte har något grepp ocm Gabby och Niyama. Ffa Gabby har ju inte skrivit så mycket och känns lite som ensamspelare. När det gäller Niyama brukar jag alltid tro att hon är ond och nu känns hon neutral både i hur hon har röstat och uttryckt sig och bara det är ju läskigt.
Heddan då? Letar onda på ett grävigt vis men än så länge så har hon bra teorier som inte är verifierade. Tänker särskilt påkopplingen Ida/Lenis och även hur hon tänker om Misti. Hursom inte högst på min lista men det skulle vara fint att få lite verifiering på hennes tankar och då syna Ida eller Lenis.
Fetade - är inte det en direkt motsägning till din röst? Jag medger dock att jag inte förstår sista delen av meningen, kan du utveckla vad du menar?
Jag tror heller inte jag fått något svar ang.
#239 ? Att du inte hann innan DL har jag förståelse för, men jag skulle uppskatta ett svar? Den senaste som undvek att svara på en fråga var ulv...
Fast skulle en ulv inleda dag 1 med att rösta på fåret?
Jag tänker ändå typ nej, men med tanke på tidig förstadags-röst och utformad på ett sätt som hade varit konstigt om någon hakat på så... kanske?
Jag vet inte om Gabby blev god, lyan kan ju ha beslutat sig för att offra någon också. Dock vet jag inte om det är så mycket som gör henne ond heller? Det enda jag reagerat på var kommentaren om fåret dag 1.
Jag tror att jag egentligen ser Mistimed som mest skum när jag ser tillbaka på röstningen och det som skrivits, nu. Just att hon hade riktat misstankar främst mot Killaloe och Lenis innan, inte så mycket grävande om andra alls (vad jag sett) men när det kommer till röstning lägger istället en andraröst på Magnum, som hon väl inte alls misstänkt innan, utan det var enbart baserat på rösten? Visst, den var udda, men jag vet inte riktigt varför en ulv skulle lägga en sån röst i det läget heller...
Alltså, att du tycker jag är mest misstänkt är en sak, men min tanke mot Lenis var ju knappast något att rösta efter? Känns som att du vill förstora upp mina misstankar mot Lenis igår och spela ner att jag både grävde och diskuterade?
Och jag hade nämnt Magnum innan, jag tyckte hon säkrade i sin röst på Q. Vilket jag tycker är ungefär en lika stark teori som den jag hade mot Lenis.