Ulvlek -påsk

Röstlista DL1

14.21 Idahoe röstar på Lenis
18:28 Hemlig röstar på Killaloe
20:38 Cirkus röstar på Qitis
20:46 Magnum röstar på Qitis
21:22 Hedinn röstar på Hemlig
21:23 Mistimed röstar på Hemlig
21:28 LenaH röstar på Lenis
21:28 Gabby_Ossi röstar på Niyama
21:28 Qitis röstar på Niyama
21:29 Hemlig ändrar röst till Qitis
21:29 Lenis röstar på Gabby_Ossi
21:29 Killaloe röstar på Qitis
21:30 Niyama röstar på Hedinn

Röstlista DL2 Kl 21.30

20.31 Killaloe röstar på Gabby_ossi
20.52 Hedinn röstar på Idahoe
21.02 Lenis röstar på Killaloe
21.14 LenaH röstar på Killaloe
21.20 magnum röstar på LenaH
21.22 Gabby_Ossi röstar på Killaloe
21.24 Niyama röstar på Magnum
21.24 Idahoe röstar på Niyama
21,29 Mistimed röstar på Magnum
21.29 cirkus röstar på Magnum

Hoppas jag gjort rätt med färgerna nu... Utöver dagens röst så la även Mistimed en andraröst på en god igår, då en ulv hade en röst. Kan såklart vara ärliga misstag också, även goda kan ha kass röststatistik. Men det här ser ju inte jättebra ut... Det kan visserligen vara så att hon inte hade sett min röst innan, vill minnas att hennes inlägg kom nästan omedelbart efter jag hade postat mitt. Men med tanke på misstankarna som hade riktats mot hemlig innan så var det väl inte så otippat att det skulle landa fler röster där.

Cirkus skulle jag också vilja kika närmre på, men det orkar jag inte ikväll. Dels rösten idag, tredje på Magnum. Trodde visserligen att det var en andra, och tidsbrist, tidspress plus att hon inte förstod drevet mot Killa (det gjorde inte jag heller) gör ju att rösten inte är konstig egentligen. Men hon reagerar ändå när hon inser att det blev tredje som att det är nåt negativt. Visst, ibland vill man bara inte avgöra, men röstar man mot ett drev har jag ju svårt att se att man tycker det är negativt att någon annan får fler röster..?

Hon la dessutom första rösten på qitis igår. Vet inte alls var jag har cirkus, men hon känns värd att titta närmre på.

Du läste inte inlägget jag skrev efteråt? Varför tycker du att Niyamas röst är mer skum än Lenis?
Jag kan ha missat något, vilket menade du?
+ @LenaH
Att jag röstade på Niyama istället för Lenis var pga den tanke om Niyama som Gabby skrev igår och som jag noterade som något att minnas redan imorse, om hur man ofta ser på egna sidan respektive andra sidans fördelar och nackdelar. Det tyckte jag vägde över.
Och ulvometern måste verkligen vara ur balans om du ser mig som får Lena :p även om du röstade på killaloe som var ulv.
För övrigt hatar jag att behöva rösta så tidigt som igår i början av en lek :p apropå Lenas tanke kring det. Det finns ju typ aldrig något riktigt att misstänka och man får leta febrilt efter halmstrån och mer eller mindre uppenbara bopar som sällan hjälper spelet.

Jag kan ha missat något, vilket menade du?
+ @LenaH
Att jag röstade på Niyama istället för Lenis var pga den tanke om Niyama som Gabby skrev igår och som jag noterade som något att minnas redan imorse, om hur man ofta ser på egna sidan respektive andra sidans fördelar och nackdelar. Det tyckte jag vägde över.
Och ulvometern måste verkligen vara ur balans om du ser mig som får Lena :p även om du röstade på killaloe som var ulv.
För övrigt hatar jag att behöva rösta så tidigt som igår i början av en lek :p apropå Lenas tanke kring det. Det finns ju typ aldrig något riktigt att misstänka och man får leta febrilt efter halmstrån och mer eller mindre uppenbara bopar som sällan hjälper spelet.
Fast det har hon ju skrivit att hon konstaterade innan hon sett sin roll? Annars tycker jag Niyama brukar kunna se lekbalansen mer ur LL-perspektiv oavsett.

Du noterade den tanken imorse, när du skrev om Gabby, men du hade inte med något när du sen skrev om Niyama i eftermiddags?

Nu är ni så positiva över mina idéer att jag blir nojig.

Men, jag tror ju mer på Idahoes ondska än Lenis, som det ser ut nu. Jag har egentligen inte hittat så mycket som tyder på att Lenis är ond, mer än röstningen igår och att Idahoe röstade på Niyama istället för Lenis utifrån min teori idag. Så som sagt, att Idahoe är ulv och Lenis får ser jag som klart möjligt, skulle dock Idahoe vara får är jag inte så säker på att Lenis är ond? Vill minnas att jag såg att Lenis tog upp lite misstankar mot Idahoe dag 1 (tror jag) och det är väl inte det första man gör som ulv mot ett får som inte känner till lyan, tänker jag?

Så skulle Idahoe visa sig vara får snarare än ulv lutar jag nog åt att Lenis kan vara god.
Jag är tveksam, jag vill nog få in båda som onda för sen har jag lite svårt att få in nån mer.
Skulle vara @cirkus då, jag har ju en tendens att alltid tro att hon är god.
@Magnum har jag svårt att se som ond iom rösten på mig och @Gabby_Ossi passar inte heller riktigt i pusslet.
Jag är helt med på tanken om @Mistimed däremot och nu måste jag jobba.

Cirkus skulle jag också vilja kika närmre på, men det orkar jag inte ikväll. Dels rösten idag, tredje på Magnum. Trodde visserligen att det var en andra, och tidsbrist, tidspress plus att hon inte förstod drevet mot Killa (det gjorde inte jag heller) gör ju att rösten inte är konstig egentligen. Men hon reagerar ändå när hon inser att det blev tredje som att det är nåt negativt. Visst, ibland vill man bara inte avgöra, men röstar man mot ett drev har jag ju svårt att se att man tycker det är negativt att någon annan får fler röster..?

Hon la dessutom första rösten på qitis igår. Vet inte alls var jag har cirkus, men hon känns värd att titta närmre på.

Jag är tveksam, jag vill nog få in båda som onda för sen har jag lite svårt att få in nån mer.
Skulle vara @cirkus då, jag har ju en tendens att alltid tro att hon är god.
@Magnum har jag svårt att se som ond iom rösten på mig och @Gabby_Ossi passar inte heller riktigt i pusslet.
Jag är helt med på tanken om @Mistimed däremot och nu måste jag jobba.

Det känns bra att jgg inte är bortglömd trots min tidsbrist och det bajskorviga nätet.

Jag har lite svårt att få till egna tankar när jag inte har tiden. Men jag håller med om tanken på Lenis och Ida som får och ulv, den är rimlig. Det känns också som att Magnum nog inte är ond iom hennes motivering till att rösta på LenaH som i det läget direkt avslöjandes som felaktig. Däremot så säger det inget om själva LenaH som förvisso röstade på en ulv igår men det *kan*vara ett smart drag om hon själv är ulv och om hon är ulv och även Magnum (som jag nyss avfärdade som ulv) är ulv är det ju riktigt smart att få bägge mer eller mindre åtminstone tillfälligt att se goda ut. Nu är det ingen stark tanke från mig utan rätt långsökt, men det är i allafall en möjlighet som jag inte vill avskriva.

Sen känner jag att jag inte har något grepp ocm Gabby och Niyama. Ffa Gabby har ju inte skrivit så mycket och känns lite som ensamspelare. När det gäller Niyama brukar jag alltid tro att hon är ond och nu känns hon neutral både i hur hon har röstat och uttryckt sig och bara det är ju läskigt.

Heddan då? Letar onda på ett grävigt vis men än så länge så har hon bra teorier som inte är verifierade. Tänker särskilt påkopplingen Ida/Lenis och även hur hon tänker om Misti. Hursom inte högst på min lista men det skulle vara fint att få lite verifiering på hennes tankar och då syna Ida eller Lenis.

Nu blir jag på kattutsällning hela dagen och i händelse av att jag lever över natten kommer jag alltså inte ha någon tid alls till leken förrän ikväll.

Om nån är i Gbg och inte har något speciellt att göra - gå till Mässan och titta på katter
:love:

Fast det har hon ju skrivit att hon konstaterade innan hon sett sin roll? Annars tycker jag Niyama brukar kunna se lekbalansen mer ur LL-perspektiv oavsett.

Du noterade den tanken imorse, när du skrev om Gabby, men du hade inte med något när du sen skrev om Niyama i eftermiddags?
Om hon skrivit att det var innan hon fick sin roll så har jag missat det :)
Jag noterade att det var något att ha i bakhuvudet ifall något mer dök upp, dvs det var ju inte en tanke som i sig själv var nog för att misstänka N. När jag sen gick igenom Niyama så var det inget annat jag reagerade på, Så då såg jag inte poängen med att skriva ut den tanken ännu en gång. Sen kom din tanke om att fåret inte skulle vilja avgöra dag 1, vilket jag inte tänkt på, och det i kombo med den tidigare tanken gjorde att jag såg en poäng i att rösta på Niyama.

Jag har inte tid att gå igenom allt ordentligt nu, så det jag vill få med blir just nu ur minnet. Kommer vara upptagen fram till 19-20 ikväll så kommer in igen först då. Och med tanke på att jag tydligen är både får och ulv så tror jag att jag inte blir käk innan dess ;)

Hedinn har fortsatt att ge mig intrycket av att hon är god, hon gräver ordentligt och är aktiv och på och verkar leta onda. Även om hon felaktigt har fastnat i tanken att jag är ond.

Någon som min magkänsla blir alltmer tveksam till är däremot LenaH. Dels är hon en som jag om jag hade varit ledarvargen absolut inte hade velat ha kvar på den goda sidan. Det är absolut inte skäl nog till misstanke, men kombinerat med hur hon nu har hakat upp sig på mig så blir min mage tveksam. I det här inlägget
Jag tror du är något på spåren men jag har en annan fårkandidat och det är Ida.
Ett sätt att slippa avgöra är ju att rösta tidigt och nu tror jag att hon verkligen behövde rösta tidigt igår men det passade ju väldigt bra.
Jag tycker också att rösten på Niyama skaver lite för jag tycker Niyama spelar som när hon är god utan info och hon brukar inte låtsas att hon inte hänger med/blir upptagen.
skriver hon varför hon misstänker mig: att rösten på Niyama skaver för Lena tycker hon verkar spela som god och att jag var tvungen att rösta tidigt dag 1, vilket "passade ju väldigt bra" för då slapp jag avgöra. Alltså, ville jag slippa avgöra dag 1 så skulle jag lägga en sen uddaröst snarare än skriva om något som flera andra noterat och alltså kunde misstänkas haka på.
Detta tycker jag är extremt lösa grunder från LenaH för att argumentera såpass för mig som ond. Det gör mig misstänksam, för Lena brukar ha betydligt bättre argument än så.

Återkommer ikväll :) Glad påsk på er!

Jag har inte tid att gå igenom allt ordentligt nu, så det jag vill få med blir just nu ur minnet. Kommer vara upptagen fram till 19-20 ikväll så kommer in igen först då. Och med tanke på att jag tydligen är både får och ulv så tror jag att jag inte blir käk innan dess ;)

Hedinn har fortsatt att ge mig intrycket av att hon är god, hon gräver ordentligt och är aktiv och på och verkar leta onda. Även om hon felaktigt har fastnat i tanken att jag är ond.

Någon som min magkänsla blir alltmer tveksam till är däremot LenaH. Dels är hon en som jag om jag hade varit ledarvargen absolut inte hade velat ha kvar på den goda sidan. Det är absolut inte skäl nog till misstanke, men kombinerat med hur hon nu har hakat upp sig på mig så blir min mage tveksam. I det här inlägget
skriver hon varför hon misstänker mig: att rösten på Niyama skaver för Lena tycker hon verkar spela som god och att jag var tvungen att rösta tidigt dag 1, vilket "passade ju väldigt bra" för då slapp jag avgöra. Alltså, ville jag slippa avgöra dag 1 så skulle jag lägga en sen uddaröst snarare än skriva om något som flera andra noterat och alltså kunde misstänkas haka på.
Detta tycker jag är extremt lösa grunder från LenaH för att argumentera såpass för mig som ond. Det gör mig misstänksam, för Lena brukar ha betydligt bättre argument än så.

Återkommer ikväll :) Glad påsk på er!
Huruvida man brukar ha bättre argument tycker jag är svårt att gå på, alla har bättre och sämre dagar. Jag är långt ifrån säker på LenaH, men kan se en möjlighet att hon faktiskt är god, samtidigt som hon såklart kan luras också.

Just att hon föreslog dig som får ser jag dock snarare som positivt, det hade ju varit enklare för henne att bara haka på min teori direkt istället för att presentera sin egen. Så just när det gäller den biten tycker jag tvärtom än vad du gör, att det snarare pekar mot godhet än ondska.

Synd att du inte kommer in förrän sent ikväll, hade varit intressant att höra dina egna tankar mer, istället för försvar (som jag förstår att det blir när man blir misstänkt). :)

Mistimed är jag lite lur på också. Dagens röstinlägg därifrån:

Hon skriver ut misstankar mot Killaloe, men väljer ändå att lägga en andraröst på Magnum, i ett läge där Killaloe har tre röster. Potentiellt räddningsförsök?

Well, det hade varit konstigt om ni INTE reagerat på min röst igår, jag fattar att min förklaring antagligen inte kommer få mig att se bättre ut men ni får den ändå:

När jag började skriva på det inlägget var jag böjd att rösta på Killaloe grundat på min teori. Jag hade då ca fortfarande en halvtimme kvar till DL och hade hunnit se att hon fått en röst. När jag skrivit klart inlägget hade flera nya röster kommit och hon hade fått ytterligare två röster och det kändes plötsligt drevigt, jag kunde inte avgöra om jag höll med de teorier som presenterats och blev väldigt osäker på min egen teori. Jag var inte på något sätt övertygad om hennes ondhet. Här ungefär fick jag panik över om jag skulle rösta på Killaloe ändå och riskera att vara del av ett drev mot en god, eller någon annan, och i så fall vem?! Av de övriga rösterna som lagts var det Magnums som stod ut som underligast i mina ögon, och jag tyckte ärligt att Magnums röstmotivering var konstigare än det jag regerat på hos Killaloe.

Så mycket ångest. :p

Röstlista DL1

14.21 Idahoe röstar på Lenis
18:28 Hemlig röstar på Killaloe
20:38 Cirkus röstar på Qitis
20:46 Magnum röstar på Qitis
21:22 Hedinn röstar på Hemlig
21:23 Mistimed röstar på Hemlig
21:28 LenaH röstar på Lenis
21:28 Gabby_Ossi röstar på Niyama
21:28 Qitis röstar på Niyama
21:29 Hemlig ändrar röst till Qitis
21:29 Lenis röstar på Gabby_Ossi
21:29 Killaloe röstar på Qitis
21:30 Niyama röstar på Hedinn

Röstlista DL2 Kl 21.30

20.31 Killaloe röstar på Gabby_ossi
20.52 Hedinn röstar på Idahoe
21.02 Lenis röstar på Killaloe
21.14 LenaH röstar på Killaloe
21.20 magnum röstar på LenaH
21.22 Gabby_Ossi röstar på Killaloe
21.24 Niyama röstar på Magnum
21.24 Idahoe röstar på Niyama
21,29 Mistimed röstar på Magnum
21.29 cirkus röstar på Magnum

Hoppas jag gjort rätt med färgerna nu... Utöver dagens röst så la även Mistimed en andraröst på en god igår, då en ulv hade en röst. Kan såklart vara ärliga misstag också, även goda kan ha kass röststatistik. Men det här ser ju inte jättebra ut... Det kan visserligen vara så att hon inte hade sett min röst innan, vill minnas att hennes inlägg kom nästan omedelbart efter jag hade postat mitt. Men med tanke på misstankarna som hade riktats mot hemlig innan så var det väl inte så otippat att det skulle landa fler röster där.

Haha nej, jag hade inte sett din röst på hemlig. Hade jag det hade jag inte kunnat producera det röstinlägget jag gjorde på en minut heller. :p Då hade det nog liknat det röstinlägg jag skrev igår mer.

Jag funderar på varför du inte verkar se Cirkus möjliga andraröst (det fetade) som ett möjligt räddningsförsök när du tycker min andraröst är ett potentiellt räddningsförsök? Pga de misstankar jag hade mot Killa?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 157
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 942
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 666
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar